Siemens TQ703R07

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TQ703R07 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

s********@g******** 13-01-2023

Ik vind het zijn geld niet waard

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Ik kreeg de vraag van kieskeurig om nog es te kijken naar mijn review van een tijdje terug... Ik heb het koffieapparaat nu al een paar maanden in gebruik en het wauw effect is toch al een pak minder. Het is idd lekker handig zo'n automatisch apparaat maar ik verschiet ervan hoe snel hij aangeeft dat hij een poetsbeurt nodig heeft... Of soms vind je de smaak minder en weet je meteen oke, weer effe proper maken... En laat dit nu net niet een klus zijn van 123.. Het toestel moet helemaal uit elkaar om eea proper te kunnen maken. Ik heb dit toch wel serieus onderschat.

25 september 2022
Erg makkelijk, handig toestel dat snel lekkere koffie gezet naargelang de behoefte. Het zorgt voor geen knoeiwerk en zet koffie naargelang je wens. Je kan het toestel bedienen door middel van een app. Het enige minpuntje, het is tamelijk groot dus je moet best wel wat plaats hebben om dit te kunnen plaatsen.

Pluspunten

• lekkere koffie naargelang smaak

Minpunten

• heeft erg regelmatig een onderhoud nodig

Elke 29-09-2022

Oneindig veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Mooie machine met veel mogelijkheden. Enige minpunt: het proces is vrij traag.

Pluspunten

• Mooi design
  • Veel mogelijkheden
  • Perfect melkschuim

Minpunten

• Vrij traag
  • Montage beetje zoeken

Karline 26-09-2022

Fijne ervaring met dit koffieapparaat

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Na lang twijfelen, zijn we overgegaan tot de aankoop van dit volautomatische koffiemachine. De handleiding en installatie was duidelijk en ging vlot. De koffiemachine neemt wat plaats in beslag, maar door de tijdloze vormgeving pas het in elk interieur. Doordat we dagelijks koffie drinken en we voor kwaliteit wilden gaan, hebben we voor dit apparaat gekozen. Het was even wennen aan het geluid van het malen en koffiezetten. De smaak van de koffie is subliem. Echt ongelofelijk hoe zacht en aromatisch de koffie is. Je kan zelf de sterkte en hoeveelheid per tas bepalen en deze opslaan onder een voorinstelling. De melkopschuimer werkt goed. Je kan er ook sojamelk mee opschuimen. De dispenser past perfect in de ijskast waardoor je deze niet steeds moet ledigen. De koffiemachine reinigt zichzelf vaak en automatisch.De lekschalen zijn groot genoeg zodat je deze niet bij elk gebruik moet schoonmaken. Er is een groot waterreservoir aan met een degelijke filter. Het maken van een tasje thee gaat er ook super mee. In 123 heb je warm water. Enige nadeel vind ik dat het aluminium niet doorgetrokken is naar de achterwand. Daar je al wel eens met je tas of ander materiaal tegen de wand komt, kan dit iets gemakkelijker beschadigd geraken (lees krasjes). Het voorverwarmen van de tasjes gebruiken we niet. Dit lijkt ook niet zoveel effect te hebben. Dit zijn kleine opmerkingen die ik maak, over een verder super fijn apparaat. We genieten van elk tasje koffie en vinden het fijn om te experimenteren met verschillende smaken, sterktes en soorten bonen.

Mireille 20-09-2022

Topproduct!

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Deze koffiemachine is mooi qua design, innovatief en hij maakt lekkere koffie! Het installeren verloopt super easy. Op het touchscreen kan je de verschillende soorten koffie kiezen door te swipen. Je kan zelfs de sterkte en hoeveelheid makkelijk aanpassen en er zitten koffiebereidingen van over de hele wereld in. Qua schuim scoort deze machine zeer goed, er komt een mooie kraag op je Late macchiato. Top! Op een gewone koffie zit er een lekkere crèmelaag. Nog eens top! Koffies met melk worden met gemak gemaakt. Je hangt een slangetje in je melkpak of meegeleverd bakje en het toestel doet de rest. De koffie is ook erg heet. Het waterreservoir is zeer groot en wanneer het leeg is krijg je een melding. Het enige nadeel is de lekschaal die veel te klein is. Na een 7-tal koffies dien je alles leeg te maken. Deze koffiemachine is voor mij een topper!

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Mooi design
  • Mooie schuimlaag
  • Lekkere crèmelaag
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Kleine lekschaal

Delphine 19-09-2022

Perfecte melkschuimlaag en veel keuzes

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Lekkere koffie en de melkschuimlaag is perfect!
Het toestel is wel groot dus zorg dat je voldoende plaats hebt.
De melk wordt op kamertemperatuur snel slecht maar je kan het reservoir gemakkelijk afnemen en in de koelkastdeur bewaren. Er zijn heel veel keuzes in een gemakkelijk menu en je kan hem zelfs met een app op je gsm bedienen.

Pluspunten

• Lekker
  • afneembaar melkreservoir
  • veel keuze uit koffiespeciatiteiten

Minpunten

• de prijs...

Joey 19-09-2022

Barista at home

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Lekkere koffie door de goede maling van de bonen. Groot assortiment aan koffiekeuze. Makkelijk in gebruik en weinig onderhoud. Gebruik via gsm is ook handig. Een groot nadeel, je gaat meer koffie drinken omdat het zo lekker is. Bij onderhoud wordt de uitleg via het scherm weergegeven, wat heel handig is.

Pluspunten

• Weinig onderhoud
  • Veel smaak uit de bonen

Minpunten

• Groter toestel
  • Aankoopprijs

g****@p********* 19-09-2022

Uitmuntende koffie

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Mooi apparaat, handig in gebruik. Heel duidelijk touchscreen. Groot water- en bonenreservoir. Lekbak aan de kleine kant. Melkreservoir is omwille van de vorm moeilijk schoon te maken met de hand, maar kan id vaatwasser. De smaak van de koffie, evenals de uitgebreide keuze in dranken is uitmuntend.

Pluspunten

• Smaak
  • Touchscreen
  • Geoot waterreservoir

Minpunten

• Melkcontainer
  • Kleine lekbak

m*******@h********** 19-09-2022

Lekkere koffie in een handomdraai

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Ik ben 1 van de gelukkigen die deze volautomatische koffiemachine mocht testen via 'The Insiders'. De installatie verliep iets moeizamer. Eens dit was afgerond kon ik gemakkelijk koffie zetten. Je hebt keuze uit 15 verschillende koffie's maar via coffee world kan je nog meer soorten uitproberen. Je kan de sterkte van de koffie, de hoeveelheid melk instellen zodat je alles naar eigen smaak kan uitproberen. Er zijn 3 standen om de bonen te malen. Het melkreservoir is handig te verwijderen én te reinigen. De machine reinigt telkens bij het starten. Dit is voor mij een minpuntje omdat je kopje dan vol afvalwater kan zitten. Maar eenmaal je dit weet kan je hierop anticiperen. De lekschaal is ook vlug vol omdat de machine ook bij het afsluiten reinigt. Op zich dus een heel propere machine. De machine maakt ook weinig geluid. Onze gasten vinden de koffie ook heel lekker en komen meer langs. Ik wou al langer een volautomatische koffiemachine én ik ben zeer tevreden dat ik deze Siemens heb mogen testen! Natuurlijk zoeken we hem dan ook te houden.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Handig in gebruik
  • Redelijk stil
  • Goede reinigingsfunctie
  • Veel koffiesoorten om uit te kiezen

Minpunten

• Niet altijd een melding bij leeg bonenreservoir
  • Lekbak snel vol
  • Reiniging bij starten

V*****************@g******** 19-09-2022

Een trip in de wereld van koffie

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Gisteren kon ik eindelijk mijn nieuwe volautomatische koffiemachine van Siemens ophalen. Aan het wachten leek maar geen einde te komen maar "oh" wat was het het wachten waard. Zoals het een echte "coffee addict" beaamt kon ik haast niet wachten op het eerste kopje godendrank van deze kanjer. Ik keek nog een beetje op tegen de installatie maar in een mum van tijd was het toestel in werking. Met behulp van een duidelijke handleiding en de online flow was het in een kwartiertje gefikst. De installatie van de Home Connect app verliep ook vlot en wekte zelfs de aandacht van mijn 15 jarige dochter die haar vooroordelen had over "zo'n duur koffiemachine". Mijn trip rond de wereld van koffie begon na de installatie. Wat een uitgebreide keuze ... Zelfs binnen het aanbod van de verschillende specialiteiten kan je nog persoonlijke keuzes instellen. De mogelijkheden lijken wel oneindig. Mijn verwachtingen van een koffie machine zijn tot nu toe meer dan ingelost. Ik zet ze even op een rijtje: Gebruiksvriendelijk ✔, Onderhoudsvriendelijk ✔, Design ✔, Home Connect App ✔, Groot koffiebonen en waterreservoir ✔, Installatie gemak ✔, Aanbod koffiespecialiteiten ✔. Voorlopig heb ik nog geen minpunten ondervonden. In vergelijking me alle andere koffiemachines die ik in het verleden heb aangekocht staat deze op eenzame hoogte op mijn verlanglijstje. Her enige dat deze ervaring nog zou kunnen verbeteren is de juiste koffiebonen vinden. Kortom, dit "zwarte beest" kan mijn verslaving wel te baas ;-)

Pluspunten

• Onderhouds- e gebruiksvrindelijk
  • Groote bonen-, water en melkreservoir
  • Prijs/kwaliteit verhouding prima
  • Design, handige touchscreen en home conect app

Daisy 17-09-2022

Groot gebruiksgemak

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

De eerste keer het melkreservoir open krijgen was wat geklungel, er stonden nergens aanwijzigingen hoe ik dit moest open doen en ik had schrik om iets af te breken. Na enige tijd zoeken vond ik dan toch dat je vooraan moet duwen op het doorschijnende stuk en dat dan het deksel eraf schuift.
De rest van de installatie ging vrij vlot. Het toestel maakt op zich ook niet veel geluid en blijkbaar kan je in de instellingen dit ook nog uitzetten, wat ik wel wat vreemd vind.
Ondertussen al verschillende soorten koffies uitgeprobeerd: cappuccino, latte machiato, caffe latte, cafe au lait en wiener melange. Het gemak waarmee het allemaal werkt vindt ik zeer handig. Ik sta op en druk op de knop om hem aan te zetten, plug het melkreservoir in, zodra hij is opgewarmd tas eronder, koffie kiezen en ik kan ondertussen mijn ontbijt maken zonder er verder naar te moeten kijken. Als ik hem vergeet uit te zetten, zet hij zichzelf na een tijdje automatisch uit.
Ook qua onderhoud is hij heel gebruiksvriendelijk. De onderdelen kan je gemakkelijk uit elkaar halen en volledig reinigen. Dit is ook niet vaak nodig aangezien hij zelf een kleine reiniging doet met het opstarten en afsluiten.
Voor de rest blijft het wel een vrij prijzig iets en een groot machien wat je wel kwijt moet kunnen op je aanrecht.

Pluspunten

• Vaatwasser bestendig
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Duur
  • melkreservoir niet handig met de hand te wassen

Jarne 16-09-2022

Compleet luxetoestel

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Al van bij het uitpakken merk je dat dit top kwaliteit is. Via het eenvoudige stappenplan in de machine zelf is het simpel en snel opstarten. Het is wel nodig het toestel een paar keer extra te spoelen, want vooral bij melkbereidingen bleef de fabrieksmaak wat hangen. Is nu gelukkig helemaal gefixt. Het toestel is relatief stil bij het malen. De koffie loopt traag door, maar dit creëert volgens mij zijn lekkere aroma’s. Het is wel even zoeken naar de juiste intensiteit en crema laag (afhankelijk van je bonen ook), maar eens gevonden is hij perfect. De koffie is heel warm, enkel een pure melkbereiding is niet zo heel warm (bv warme melk).. Hij is dan drinkklaar, maar je moet 'm zeker geen minuut of 2 laten staan.

Pluspunten

• Veel koffie mogelijkheden
  • Makkelijke installatie
  • Bediening via gsm

Minpunten

• Heel groot
  • Tas warme melk = niet heel warm
  • Fabriekssmaak blijft enkele koffies hangen

Timmy 16-09-2022

koffie zoals jij het wil

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Het toestel is een een multifunctioneel gadget.
veel geprogrammeerde opties en een app waar je vanop afstand nog meer variëteiten mee kunt zetten.
is zeer stil en snel en een mooi design met handig touch screen.
het bonen- en waterreservoir is erg groot en het melkreservoir kan eenvoudig in de koelkast.
we zijn er hier in elk geval fan van.

Pluspunten

• snel
  • stil
  • design
  • grote reservoirs

Minpunten

• prijs
  • software kan nog uitgebreider