Siemens TQ705R03

• Test panel 8 okt 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TQ705R03 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sigridp 17-10-2022

groot toestel, maar erg gemakkeijk

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Het gebruiksgemak van het toestel is zijn grootste troef. De opties voor verschillende koffie zijn erg uitgebreid en makkelijk door te nemen. Het toestel heeft een duidelijk scherm waarop alle nodige info gegeven wordt. Zijn de bonen op, is de watertankleeg, moet je het schaaltje onderaan proper maken, ... het toestel geeft dit allemaal correct en duidelijk aan. Iedere koffie is ook makkelijk naar je eigen voorkeur van aroma en sterkte in te stellen. Het jammer aan het toestel is wel dat het ontzettend groot is. Het neem erg veel ruimte in in je keuken. Ik ben erg tevreden van de automatische reinigingsfunctie wanneer je het toestel uitschakeld. Het onderhoud is dus ook zeer laagdrempelig. Het enige wat ik zelf niet zo hygiënisch vindt is de aparte melktank. Je kan deze er makkelijk afnemen en bewaren in de koelkast. Maar zelfs in de koelkast wordt de melk in deze container snel slecht. Ik drink zelf maar sporadisch koffie met melk. Waardoor mijn persoonlijke voorkeur toch eerder zou uitgaan naar een versie met een slangetje voor de melk, zodat je er een gewoon flesje melk op kan aansluiten. Het toestel is volledig te verbinden met je smartphone. Dit werkt super vlot en makkelijk, maar je dient uiteindelijk toch nog steeds een tas onder het toestel te plaatsen. In dat geval is het scherm op de machine ook simpelweg makkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • uitstekende kwaliteit

Minpunten

• erg groot toestel

Lobkedb 29-09-2022

Zalige machine

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Absoluut een fijne koffiepartner. Zeer gevarieerd aanbod in het menu. Zeer gebruiksvriendelijk toestel in zowel installatie, gebruik als onderhoud. Leuk design. Prijs kwaliteit zeer waardig. Eens getest moeilijk te missen.

• Gebruiksgemak
  • Gevarieerd menu

Minpunten

• Kleine opvangbak voor koffiegruis

c***************@t********* 26-09-2022

Fantastisch toestel

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

De Siemens EQ705R03 is een fantastisch toestel.
Zeer handig in gebruik en mooi design.
Het onderhoud is erg makkelijk, maar dient toch frequent te gebeuren.
De koffie smaakt overheerlijk, zelf beter dan in een koffiehuisje :-)
De Latte is fantastisch

Pluspunten

• disign

Sarah 26-09-2022

Lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Ik vind het een geweldig toestel. Het installeren verloopt vlot via de instructies op het scherm van het toestel. De app geeft ook veel informatie. Het maken van de koffie verloopt ook vlot. Het scherm is groot genoeg en hier kan je per tas de sterkte en hoeveelheid van de koffie aanpassen alsook de hoeveelheid melk. Het is makkelijk dat je deze opties kan vastzetten als favoriet. Het toestel geeft duidelijk aan wanneer je het opvangbakje moet leegmaken. De koffie is lekker en warm genoeg. Alleen de melk wordt niet echt warm en daardoor zijn bepaalde specialiteiten eerder lauw. Het is een groot toestel maar misstaat niet in de keuken.

Edm94 23-09-2022

Topapparaat

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

De installatie verliep vlot, de te volgen stappen komen op het scherm. Je hebt veel verschillende soorten dat je kan maken, dus voor ieder wat wils. Het gemak van dit apparaat is dat je enkel bonen en melk nodig hebt en je kan heel wat verschrikkelijk soorten maken. De machine is zeer makkelijk in gebruik en je krijgt meldingen wanneer de bonen op zijn, de lekschalen geleegd moeten worden,..
Wij zijn fan van deze machine, deze wordt hier dagelijks gebruikt.

Pluspunten

• Veel soorten
  • Enkel melk en bonen nodig

DiJa 23-09-2022

Goede kwaliteit, best hoge prijs

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Bij de unboxing alvast opgemerkt dat het apparaat goed stevig is ingepakt. Het design is op het eerste zicht esthetisch erg mooi. Eerst even de uitgebreide handleiding lezen en dan aan de slag. Zeker blij met de bijgeleverde filter van Britta en het stripje om de waterhardheid te testen. Ik had bij de installatie wat problemen met uitzoeken hoe het wateropvangbakje in elkaar pastte. Deze moest er blijkbaar volledig worden uitgeschoven, maar is voor mij nergens duidelijk zichtbaar uitgelegd in de handleiding. Uiteindelijk heb ik dit dan wel zelf gevonden, maar spijtig dat dit niet vermeld wordt in de handleiding. Na alles af te spoelen en terug in elkaar te steken (niet veel werk en ging zeer vlot) de eerste kop koffie gemaakt. Wat me initieel opviel was hoe stil het apparaat koffie zet, een hele verbetering na mijn vorige apparaat. De koffie was lekker, maar ik moet er zeker nog wat testen mee doen om de smaak perfect te krijgen. De melkrecepten - latte macchiato en cappuccino zijn alvast winnaars. Mijn man drinkt geen koffie maar was ook erg blij dat je een kopje heet water kan nemen. De meeste koffiemachines gaan niet warm genoeg voor lekkere thee, maar deze wel! Wat mij wel na eerste indruk opviel is dat er aan de bovenhoeken mooie afgeronde hoeken zijn in de metaalkleurige rand, maar dat dit niet afgerond is bij het witte materiaal daarachter, eens dat opgemerkt kan ik daar niet echt naast kijken. Is geen reden om het apparaat niet te kopen natuurlijk, maar dat in combo met de uitgebreide handleiding waar toch enkele basics missen en de prijs scoor het ik het apparaat momenteel nog niet bovengemiddeld.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Niet te luid
  • Spoelt groot deel zelf de melkleiding
  • Britta waterkan

Minpunten

• Onvolledige handleiding
  • Design is niet helemaal top

KimVV 23-09-2022

Toestel voldoet aan de verwachtingen

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Onze eerste ervaring met deze machine is super! Hoewel we al een Siemens koffiemachine hadden, wel 10 jaar oud al, is deze een upgrade in het kwadraat. Zoveel verschillende variëteiten, het is gewoon subliem! De installatie is ook super eenvoudig, de display heel handig. Het water en koffiebonen reservoir is voldoende groot, de lekschalen mochten misschien nog iets groter, maar al bij al zijn ze goed. De koffie is superheet, zoals het hoort. Enkel met melkbereidingen, en bv warme melk, is het iets minder warm. Waarschijnlijk ook omdat de melk uit de frigo komt, maar daar hoort ze ook te staan. Dus je merkt het verschil, maar al bij al nog zeker warm genoeg. Het melkschuim is heerlijk, enkel onze kat is bang als de machine hiervoor in werking treedt (maar dat is zijn probleem ;-)). Wij zijn zeer tevreden over onze nieuwste aanwinst!

Pluspunten

• variëteiten
  • design
  • stil

Minpunten

• producten met melk zijn veel minder warm
  • lekschalen mochten iets groter

Boulakhrif.mohamed@hotmail.com 22-09-2022

Prachtige koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Prachtige machien met zoveel mogelijkheden. Installatie verliep heel vlot en was zo in elkaar gemonteerd. Koffie aanpassen naar elke wens zoals je wilt. Eenvoudige bediening via de touchscreen en via de app maakt het nog een stapje geweldiger om u koffie vanuit afstand al klaar te zetten. Aanrader!!

Pluspunten

• Touchscreen
  • Watertank
  • App draadloos
  • Keuze uit verschillende koffiesmaken

Elyne Roels 22-09-2022

Topmachine

Wat een mooie machine.
Ze maakt veel minder lawaai dan onze vorige, wat wij toch belangrijk vinden.
De waterbak is supergroot. Dit is handig, moet je niet om de 5 koffietassen te vullen.
Lekkere smaak van koffie, heel veel mogelijkheden!
Mooie display en touchreen, oogt mooi.
De app is ook handig om zaken aan te passen, aantal koffie's bij te houden.

Kortom: prachtige machine die lekkere koffie maakt, mooi oogt en echt zijn geld waard is.

Elke heeft zijn eigen profiel in ons gezin, dit is snel en makkelijk.

Pluspunten

• maakt weinig lawaai
  • grote waterbak

Minpunten

• kleinere lekbak

Jasper 22-09-2022

Voor de hightech-koffieliefhebbers

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

De installatie van deze koffiemachine ging zeer gemakkelijk met dank aan de installatie gids op het display van de machine. Daarna 1x laten doorlopen en je kan beginnen genieten van de lekkere koffie. Naast het goedsmaken van de koffie wordt het ook mooi gepresenteerd met een klein schuimlaagje altijd. De bediening met de app gebeurd ook zeer vlot en bij de world coffee staat er altijd een samenvatting van wat er precies gemaakt wordt. Koffie maken voor een hele groep gaat ook zeer vlotjes met de mogelijkheid om een playlist aan te maken

Pluspunten

• Lekker koffie
  • Duidelijke app
  • Touchscreen
  • Playlist (meerdere koffies "programmeren")
  • Nieuwe varianten leren kennen

Louise Gyselinck 21-09-2022

Enorm enorm tevreden!

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Al jaren een koffieliefhebber, dankzij deze koffiemachine ben ik nog meer van koffie beginnen houden. De verschillende soorten koffies die men kan kiezen stellen nooit teleur. Een echte aanrader voor iedereen die graag een potje lust. Wat vonden we van de installatie? De installatie ging vrij vlot. We begonnen in het begin wel met het volgen van de instructies op de handleiding. Daarin stonden de instructies soms wat minder duidelijk beschreven van wat waar moet geplaatst worden. Toen we de machine effectief inschakelden, bleek dat de instructies ook gewoon zeer intuïtief op de display te verschijnen. Het zo fijn geweest zijn, moest dit van in het begin al duidelijk geweest zijn. Op die manier zouden we niet de papieren handleiding moeten volgen en zou de installatie nog vlotter kunnen verlopen. Wat vinden we van de verschillende koffies? De verschillende koffies die we kunnen uitproberen zijn top. We proberen elk weekend nieuwe koffies uit en zijn nog niet door het volledige assortiment. We hebben al heel wat nieuwe lekker koffies leren kennen en voelen ons op deze manier nog meer ‘koffiekenners’. Wat vinden we van het schoonmaken? Tot nu toe hebben we nog geen reiniging moeten doen waarvoor externe hulpmiddelen nodig zijn. Wat ons wel opvalt is dat het lekbakje erg veel moet geleegd worden. Bijna dagelijks, terwijl we niet enorm veel koffies zetten op een doordeweekse dag. Wat vinden we van de app? De app vinden we een leuke extra. Het is handig dat we vanuit onze zetel de verschillende mogelijkheden kunnen bekijken en een keuze kunnen maken. Het kopje moet natuurlijk nog altijd onder de koffiezet worden gezet, dus volledige digitalisatie van het proces is het niet. Het is een leuke extra. Andere bevindingen? De touchscreen van de display werkt een beetje stroef. Echter werden we dit na een tijdje wel gewoon nadat we de machine leerden kennen. Het zou ook handig zijn moest je de kop waaruit de koffie nog iets meer naar boven verplaatsbaar zijn, nu is het soms moeilijk om er een groot glas onder te zetten voor onze melkcreaties. Over het algemeen zijn we supertevreden van het apparaat en zouden we zeker niet meer zonder kunnen!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Stil
  • Top koffie

Ruben 19-09-2022

Fantastisch product!

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Dit apparaat is een perfecte all-in one koffiemachine. De installatie verloopt heel vlot en alles werdduidelijk uitgelegd in de handleiding. Het connecteren met wifi verliep ook vlekkeloos.
Het grote voordeel van deze machine is dat je heel snel en intuïtief je koffie kan samenstellen en aanpassen. Voor elk is er wat wils: mijn vriendin geniet van koffie met melk, terwijl ik persoonlijk het ‘sterkere’ werk prefereer. Het gebruiksgemak is dankzij de touchscreen zeer hoog, en je kan heel eenvoudig wijzigingen aanbrengen aan je koffie. Indien je de ultieme koffie hebt samengesteld, kan je deze ook bewaren onder de favorieten.

Wat ik persoonlijk echt fantastisch vind, is dat het een zeer stil toestel is. Zelfs het malen van de bonen verloopt ongelooflijk stil, waardoor de andere thuiswerkers niet gestoord worden tijdens hun vergaderingen!

Tenslotte is het ook een zeer mooi apparaat, dat een uitgesproken plaats op het keukeneiland verdient. Het is visueel zeer mooi ontwikkeld, en de wel gekozen lichtjes maken het geheel compleet.

Samengevat: dit is een perfect koffieapparaat voor hardcore koffiefans zoals ons gezin. Thuis werken is nog nooit zo leuk geweest!

Pluspunten

• smaak
  • snelheid
  • comfort
  • wifi

J. B. 19-09-2022

Mijn koffiehuis, thuis!

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Allereerst is het een super mooi koffieapparaat, het design is heel strak, modern. Past in iedere hedendaagse keuken! Een mooi touchscreen past bij de strakke look. Een pareltje!
Daarbij is het ook nog heel snel. Letterlijk in no time heb je je favoriete koffie in het kopje zitten! Ook kun je de koffie's aanpassen aan je kopjes. Past de latte net niet in je kopje, dan pas je aantal ml aan zodat dit wel kan. Ook als je 's morgens nood hebt aan een iets grotere koffie, dan is dit uiteraard ook mogelijk.
Wat gemakkelijk is aan het apparaat is het afneembaar melkreservoir. Melk bewaren buiten de koelkast is natuurlijk niet zo slim. Maar na iedere latte neem ik het er af, en zet ik hem in de koelkast. Zo heb je 0,0 kans op zure melk.
Alle koffie's staan bijna in het menu, maar je kunt ook nog koffie's toevoegen. Dus dat is ook super. De bak om water bij te vullen is voorzien van een Brita filter, want lekkere koffie, maak je met lekker water.
Het is een heel fijn apparaat, ik kan het niet meer missen!

Pluspunten

• snelle en lekkere koffie
  • mooi design

Minpunten

• kleine lekschaal

Tim Stam 18-09-2022

Super uitgebreid koffieapparaaat

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Wat is dit een super uitgerust koffieapparaat!
Bij het uitpakken ging de installatie lekker vlot. Je kan de instructies volgen op het toestel maar ook connecteren met je wifi netwerk waarna je alles via de smartphone kan doen.
Er zijn veel verschillende koffiekeuzes. Bovendien kan je ze nog allemaal wijzigen naar wens en zelfs als favoriet maken. Leuk detail vind ik de sfeerverlichting aan het toestel.
Je kan koffies maken via de app, dit is super handig als je thuis een feestje hebt. Zo kan iedereen zijn koffiekeuze in de wachtlijst te zetten en moet jij enkel de kopjes wisselen. Je kan het apparaat ook connecteren met Google Home, …
Je kan zelfs twee dezelfde melkproducten tegelijk maken, vaak bij andere toestellen is dit beperkt tot één.
Het waterreservoir maar ook het melk reservoir is heel groot. Als je klaar bent met koffies maken en je wilt het apparaat uitschakelen herinnert het toestel je eraan dat je het melkreservoir in de koelkast moet plaatsen. Nog een tip als je het melk slangetje wilt schoonmaken, voeg water in het melkreservoir en vraag vervolgens warme melk te maken. 😉
Wat is wel een nadeel vind is dat het afval water reservoir kleiner is. Het legen is gelukkig wel super eenvoudig omdat er een teut aan het einde zit. Zo zit je niet te knoeien.
Bovendien kan je bovenop het apparaat wat kopjes zetten, ik vind dat super handig want ik gebruik altijd dezelfde kop doorheen de dag.

Pluspunten

• Twee melk recepten tegelijk maken
  • Sfeervelichting

Minpunten

• Klein afvalwater bakje

Dzy 18-09-2022

Veel keuzemogelijkheden en vooral gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Bij ontvangst best verrast door de omvang dus goed meten voor aanschaf. Bij mij was het geen probleem en past het perfect tussen de kasten. Heel veel opties in soorten dranken, allemaal stuk voor stuk heerlijk bereid met vers gemalen bonen. Dankzij het afneembaar melkreservoir dat in de koelkast geplaatst kan worden heel gemakkelijk in gebruik. Mooi design om in de keuken op de kast te laten staan. Geen overdreven geluidsoverlast. Gemakkelijk in gebruik en te onderhouden in tegenstelling tot sommige andere machines op de markt. Een echte aanrader !

Pluspunten

• Veel keuzemogelijkheden
  • Afneembaar melkreservoir
  • Geen geluidsoverlast

Minpunten

• Klein bonen reservoir
  • Omvangrijk toestel
  • Mogelijk duur aan onderhoudsproducten

tomtom 15-09-2022

Mooi apparaat met opmerkingen

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Eerste indruk bij het uitpakken; lijvig beestje 😉 .
Gezien we reeds een voorhistorie hebben met dergelijk toestel verloopt de indienststelling zonder veel vragen. Brita filter, die bij ons wel bijgeleverd was, in tegenstelling tot wat ik al las, blijkt gemonteerd te moeten worden met een hulpstuk. De watercontainer is immers erg smal.
Op het touchscreen is het instellen eenvoudig en intuitief. Geen tierlantijntjes of overdreven menunivo’s, top. Toestel is niet klein, ik kan me best wat keukens voorstellen die er moeite mee zouden hebben. Bonenreservoir is dan weer niet het grootste, maar bijvullen is snel gebeurd.
Ik heb even afgewacht om te reviewen omdat ik niet over één nacht ijs wilde gaan. Out of the box zijn er altijd aanpassingen nodig aan de koffie die voor jouw de perfecte is, logisch. Met 10 jaar ervaring met de Siemens inbouwmachine, blijft na een testweek het volgende hangen:
- Voor een echte koffiesmaak heb ik de “double shot” nodig als je een tas van 200ml wil vullen, maar dan duurt het wel erg lang eer je kan beginnen sippen
- Latte macchiato ; koffie is onvoldoende warm en kan zo naar binnen, zoals ik al in andere reviews las. Melkschuim lijkt alles heel erg af te koelen terwijl watertemperatuur op max staat. Ons vorig Siemens toestel had daar geen last van. Echt een werkpunt voor een toestel van deze prijscategorie.
We waren enthousiast over de macchiato’s die we nu per 2 zouden kunnen zetten, maar blijkbaar is dit afhankelijk van de instellingen in het recept, in ons geval kan dat niet dus. Bummer.
- Het zetten van koffie verloopt net niet druppelsgewijs. Het is nog net een dun straaltje dat de machine eruit perst, maar echt net, terwijl de maalgraad van de bonen maar op “medium” staat, dus zeker niet op de fijnste stand.
- Opstart vanuit standby gaat snel, maar er wordt best wat spoelwater gebruikt bij in en uitschakelen.
- In werking is het toestel vrij stil.
- RVS spatwand achter de tas : beter mee in zelfde kunststof kleur als toestel, RVS proper houden is moeilijker dan kunststof.
- Bij ons model is het nodig een apart mondstuk kopen dat ervoor zorgt dat je niet steeds de melkcontainer moet vullen en afwassen. Bij ons vorig toestel pompten we rechtstreeks uit het brik, wat tijd en afwas scheelt uiteraard.
- Koffie aanpassen kan supersimpel via touchscreen
- Wifi nog te testen

Pluspunten

• ontwerp
  • gebruiksgemak

Minpunten

• groep niet uitneembaar
  • even wachten op een volle tas

Bellebeu 14-09-2022

Ruime keuze

Geschreven voor: Siemens TQ705R03

Deze koffiemachine is gemakkelijk te installeren, alles is duidelijk en eenvoudig omschreven. Ik schrok wel hoe groot het toestel is, het neemt heel wat ruimte in.
De verschillende soorten koffie die je kan kiezen zijn meer dan voldoende en heel gemakkelijk te kiezen met de touchpad. Het kiezen welke je koffie je wil is misschien wel het moeilijkste met al die verschillende mogelijkheden.
Zowel bij het aanleggen als afzetten spoelt de machine zich automatisch. Het opvangbakje is groot genoeg om dit op te vangen. Maar let op: als het te vol zit is het wat onhandig om leeg te maken.