Saeco HD8763/01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8763/01 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Gio 22-03-2016

Machine met vele fouten in het ontwerp

Geschreven voor: Saeco HD8763/01

Weinig positiefs te zeggen over deze machine.

- Het waterreservoir is eerder aan de kleine kant, het is uitneembaar maar dat is niet aan te raden. Condenswater van het deksel loopt dan in de ruimte waar het waterreservoir in komt. Een verdwaalde koffieboon van het vlak naast gelegen reservoir geraakt snel onder het waterreservoir waardoor er geen water in de machine komt of het reservoir niet goed te plaatsen is.

- Het bonenreservoir is goed van inhoud, de zwakke helling zorgt dat de laatste bonen nooit de maalmolen bereiken.

- De zetunit is diegene die we al jaren kennen, eenvoudig in onderhoud en simpel uitneembaar.

- Vlak onder de zetunit is een plaatje dat help het restwater af te drijven. Hierin zit een piepklein gaatje dat niet mag verstoppen. Eens om de twee dagen schoonmaken is noodzakelijk.

- De koffie-uitloop is in hoogte regelbaar maar gaat niet laag genoeg voor een espressotas, hierdoor komen er vele spatten op je aanrecht.

Voor de prijs van deze espressomachine zijn er vele betere aankopen op de markt, Saeco is sinds de overname door Philips niet meer het vooraanstaand merk dat we gekend hebben.