De'Longhi ECAM 22.360.S - Reviews

Type
espresso machine

teuntje 06-07-2016 Product paar dagen in bezit

opnieuw een DeLonghi dus

Na 8 jaar begon de DeLonghi espresso automaat te pipen en knarsen. Nieuwe ringen en filter en smeermiddel hielpen niet. Oud genoeg om een nieuwe aan te schaffen van hetzelfde merk. Vooral om de vele pluimpjes tav smaak die ik altijd ontving.

mhruigrok 20-02-2015 Product paar dagen in bezit

Gisteren (19-2-2015) deze machine gekocht. Hiervoor had ik de ESAM4500 Machnifica Pronto Cappuccino. Deze had bijna 14000 kopjes koffie geleverd in ca. 5,5 jaar tijd.

Mocht je van plan zijn te twijfelen bij aankoop tussen de ESAM4500 en deze machine dan kan ik alvast aanraden om deze te kopen.

Deze machine is eigenlijk de opvolger van de ESAM4500 met dezelfde functionaliteiten en nog wat extra's. Er is méér nagedacht over de functionaliteiten en hoe de machine is opgebouwd. Pluspunten. Grotere bonenreservoir. Een veel beter en handiger functionerende Melk reservoir. Makkelijker schoon te maken (automotisch en niet meer door op een clean knop te drukken). Het melkreservoir is kleiner maar nog steeds groot genoeg. Er zit een waterfilter in het waterreservoir. Aansluiting melkreservoir op Machine is makkelijker schoon te maken. Er zitten wat extra functionaliteiten in het menu display. Bijvoorbeeld statistieken met hoeveel kopjes koffie er gezet zijn en hoeveel keer er is ontkalkt. De vormgeving is wat fraaier. Stijlvoller en slanker dan de ESAM4500.
Het apparaat maakt minder herrie!
Het mechanisme voor het in hoogte verstellen van de koffie afgifte groep is verbeterd en is nu traploos instelbaar en hoger instelbaar dan bij de ESEM4500. Makkelijker bij grote mokken voor de cappuccino.

Kortom over heel veel functies is goed nagedacht en zijn verbeteringen doorgevoerd. Daarnaast, en dat is niet onbelangrijk, is de koffie en cappuccino nog steeds heerlijk en is deze warm genoeg. De warmte is overigens instelbaar in het menu. Over een aantal maanden zal ik een update geven als ik hem wat langer in bezit heb!

heinvlieger 27-02-2014 Product paar weken in bezit

Vorige machine was een siemens. Die heeft flink dienst gedaan en wij waren daar tevreden over. De koffie van de de longhi machine smaakt echter beter en er blijft minder prut in de zetgroep achter. Het is ook minder vaak nodig om de machine schoon te maken en te ontkalken. Voorlopig zijn we zeer tevreden over deze machine. Enige minpuntje is de temperatuur van de cappuccino die wat aan de lage kant is.