Saeco Minuto HD8761/01 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Minuto HD8761/01 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

KoffieMachineTester 28-10-2016

Kwaliteitskoffie, te veel onderhoud

Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Het eerste jaar, fungeerde het toestel goed. Wel wekelijks onderhouden. Het toestel maakt veel lawaai en kan op dit vlak verbetert worden. Het grootste nadeel is de hygiëne. Ondanks de openingen voor verluchting, kwam er na een periode een schimmel op de interne onderdelen, die enkele dagen na kuisen zichtbaar wordt nabij de zetgroep. Deze schimmel is er gekomen na 1,5 jaar, vermoedelijk door een lekkage bij interne onderdelen. Het toestel is na 1,5 jaar ook stuk gegaan en met garantie herstelt geweest, maar het schimmel probleem bleef echter.
Hier komt nog eens bij dat de gemalen koffiebonen maden bevatte, die na een tijd uitkomen. Vermoedelijk door fruitvliegen die via de ventilatie-ruimten naar binnen konden gaan.
Een oplossing die het maden-probleem aanpakt, is het dagelijks leegmaken van de gemalen koffie. Een oplossing die het schimmel probleem drastisch verminderd is het volledig open zetten van het poortje rechts van het toestel, en de lekbak gedeeltelijk uitschuiven, zodat de ruimten voldoende verlucht worden.
Samengevat: het toestel moet beter verlucht worden en moet her-ontworpen worden op vlak van interne onderdelen, zodanig dat het minder luid is.
Intussen heb ik het toestel opgeborgen, en gebruik ik een goedkoop Philips Senseo toestel, waar je weliswaar minder mogelijkheden bij hebt, maar het is veel gebruiksvriendelijker, makkelijker in onderhoud en vooral stiller.

Pluspunten

• kwaliteitskoffie
  • mooi design

Minpunten

• zeer veel onderhoud
  • luid toestel
  • slechte verluchting

peternomen 06-07-2016

wat een verspilling!

Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Het toestel is goed (bijna 2 jaar in gebruik), de koffie is lekker, maar:
de automatische spoeling (verplicht door Europa?) is een doorn in het oog: lekbak altijd vol, veel lawaai, waterbak altijd leeg
afval van (vers gemalen koffie): op 1 week tijd 200 gram verse koffie in de lekbak! Waarom?
Dit bezorgt je dus veel werk: elke week het toestel helemaal spoelen, de groep uitnemen en reinigen, enz

Niet kopen zou ik zeggen, maar welke dan wel? :-)

A 07-10-2016

Die ervaringen heb ik helemaal niet; lijkt wel een beetje gezeur....

Perfect apparaat, nooit problemen en supersnel een heerlijke bak koffie.

Makkelijk reinigingsprogramma en ja, af en toe bijvullen, maar kom op zeg, zijn we zelfs daar te lui voor?

jhblom 08-07-2016

Helemaal mee eens. Bovendien is ons apparaat binnen een 1,5 jaar al 2 maal gerepareerd vanwege diverse gebreken.
Het is een erg lastig apparaat.