Siemens EQ500 Integral TQ507R02

Netfrequentie
50 Hz
Type/soort
koffiezetter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Integral TQ507R02 op Kieskeurig.be.

Ralf 15-12-2019

Mooi apparaat voor iets te veel

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02

Tijdens enkele weken heb ik dit apparaat mogen testen. In deze tijd is mijn normale machine vervangen door deze mooie Siemens. Kort samenvatting, er komt er goede koffie uit en hij werkt goed, maar vergeleken met mijn vorige apparaat het prijsverschil niet waard.

Het apparaat heeft voor mij meer dan voldoende opties, waaronder in sterkte. Waar ik bij het vorige apparaat op de sterkste variant zit, zit ik nu op de tweede stap van de Siemens. De temperatuur staat nog op standaard ingesteld en geeft voor de koffie een mooie temperatuur, dit geld voor mij ook voor de cappuccino.

Het uiterlijk van deze machine vind ik persoonlijk mooi. De bak voor de bonen is ook mooi afgewerkt met een rubberen rand waardoor deze enigszins afsluit. Het klepje voor de gemalen bonen is ook breed genoeg om makkelijk koffie in te doen. Wij misten hierbij wel een mooi doseerschepje, welke wel was meegeleverd met het vorige apparaat. Bovenop het apparaat zit ook een kopjesverwarmer. Ik heb deze meerdere keren geprobeerd te gebruiken, maar het is mij niet gelukt om hier een kopje mee op te warmen. Het leek alsof dit amper warm werd.

Het waterreservoir en het melkreservoir zijn voor mij een verademing. Beide reservoirs zijn makkelijk te verwijderen / te plaatsen. Dit heeft vooral te maken met hoe makkelijk de onderdelen los te verwijderen zijn en makkelijk schoon gemaakt kunnen worden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Joke 13-12-2019

Prachtig design, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02

Deze moderne volautomsatische machine heeft een prachtig strak design en is een sierraad in mijn keuken. Het is eenvoudig te bedienen en de onderdelen zijn makkelijk schoon te maken. Het enige wat ik wat minder vindt is het geluid wat de machine maakt en het feit dat de koffie wat snel koud wordt [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Melle 08-12-2019

Een slimme keuze als je van koffie houdt

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02

Ik vind hem heel handig: snel een espressotje voor ik naar het werk ga. Of 's avonds een lekker latte machiato. Ik ben tevreden over de sterkte van de koffie, van normaal tot zeer sterk is het echt goed te proeven dat hij een andere maling/hoeveelheid kiest. Echt een ahndig ding.

Joanneke 05-12-2019

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02

Deze espressomachine is gemakkelijk in gebruik en heeft een mooi design. Het zorgt voor lekkere koffie met een mooie laag melkschuim.
De machine heeft veel mogelijkheden voor verschillende soorten koffie. De sterkte en temperatuur van de koffie kan je zelf bepalen.
De machine reinigt zichzelf. Het onderhoud wat overblijft, is zeer eenvoudig.
Een nadeel is de wat kleinere lekbak. Deze moet regelmatig geleegd worden. Ook de kopjesverwarmer heeft weinig toegevoegde waarde. Geeft te weinig warmte af om de kopjes echt warm te maken.

natasjj 04-12-2019

Voor de echte design en koffieliefhebber!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02

Allereerst is het een koffiemachine die op het oog luxe uitstraalt! Dit misstaat niet in de keuken. Verder is de koffie lekker en makkelijk in te stellen. Ook het schoonmaken en demonteren gaat snel en eenvoudig. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Attila 28-11-2019

Maakt een smaakvolle coffe

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02

EQ.500 is een zeer fijn koffiezetapparaat van hoge kwaliteit. Visueel is ze echt een succes.Eenvoudig maar aantrekkelijk. Het bedieningsconcept is ook eenvoudig en goed doordacht. Toetsen en scherm laten geen vragen onbeantwoord, zodat u altijd weet wat u meteen moet doen. Een eenvoudige en intuïtieve bediening, zo zou het moeten zijn. Het waterreservoir is ruim bemeten en gemakkelijk te verwijderen en te vullen. De melkkan is ook goed geïntegreerd. De EQ.500 maakt echt goede koffie's in verschillende variaties. Het geluidsniveau is relatief laag, wat erg prettig is. Ook is de functie voor 2 kopjes erg handig, je vindt het niet in alle volautomatische machines. Het schoonmaken is heel eenvoudig, omdat u de voorkant van de machine kunt openen en gemakkelijk bij alle componenten kunt komen. Het reinigings- en ontkalkingsprogramma wordt stap voor stap op het display uitgevoerd. Dat werkt ook geweldig. Er zijn echter enkele kritiekpunten: Het display bevindt zich bijvoorbeeld bovenop, plat op de machine. Deze plaatsing is niet optimaal. Machines die het display aan de voorkant hebben geïnstalleerd, zijn gemakkelijker en comfortabeler te lezen. Evenzo is de machine relatief langzaam in de koffiebereiding. De uitlaatstralen voor de koffie zijn erg wankel. Je kunt het paneel hier verwijderen om het schoon te maken, maar dit mist enige stabiliteit. Samenvatting: Ondanks kleine kritiek een prima koffiemachine. Voor 5 sterren zouden de genoemde punten een beetje beter moeten worden geïmplementeerd, maar nu vormen ze geen groot obstakel. De prijs is meer dan redelijk voor deze prestatie. Je krijgt hier een echt goede volledig automatische machine. Daarvoor 4 sterren. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 28-11-2019

Prachtige machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02

Nadat ik de EQ500 TQ507R02 ontvangen had meteen mijn oude machine in de garage gezet. Prima apparaat welke eenvoudig te bedienen is. De uitstraling van de machine is zeer professioneel en degelijk. Handige features zijn het instellen van de koffie temperatuur maar vooral ook de hoeveelheid koffie dat gemaakt wordt. Niet meer het gedoe om 2 kopjes koffie te maken om een grotere mok te vullen. Het belangrijkste, de koffie, die smaakt gewoon goed. De Latte is gewoon een plaatje waar menig koffiehuis jaloers op is.

Anoniem 27-11-2019

prachtige machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02

Nadat ik de EQ500 TQ507R02 ontvangen had meteen mijn oude machine in de garage gezet. Prima apparaat welke eenvoudig te bedienen is. De uitstraling van de machine is zeer professioneel en degelijk. Handige features zijn het instellen van de koffie temperatuur maar vooral ook de hoeveelheid wat gemaakt wordt. Niet meer het gedoe om 2 kopjes koffie te maken om een grotere mok te vullen. Het belangrijkste, de koffie, die smaakt gewoon goed. De Latte is gewoon een plaatje waar menig koffiehuis jaloers op is. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]