Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs op Kieskeurig.be.

RichardSp 27-11-2019

Luxe en goede espressomachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Eerste indruk van het apparaat is dat deze zeer mooi is en klasse uitstraalt. De combi wit/zilver had ik liever helemaal zilver rvs gehad. De bediening is eenvoudig en logisch. Na het aanklikken van de laatste optie verschijnen er nog meer mogelijkheden. Instellen hoeveelheid en sterkte gaat goed. Wat ik vooral geweldig vind is de melk die aangeklikt kan worden en na afloop zo de koelkast weer in. Apparaat spoelt automatisch alles na, wat bij mijn Saeco nogal een werk was om te doen. Bonen malen gaat minder luidruchtig als de Saeco zolang de deksel er maar op zit. Schoonmaken wordt wel een dingetje, omdat de lekbak snel vol is. Er zit wel een lekkere grote waterkan op. Koffie is in ieder geval goed heet en smaakvol en daar gaat het natuurlijk om :-)

Pluspunten

• Mooi
  • Veel mogelijkheden
  • Melkkan makkelijk
  • Automatisch naspoelen

Minpunten

• Lekbak te klein
  • Witte front ipv rvs

Richard 12-06-2021

Eindelijk lekkere koffie met de siemens alles kunner

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Na een teleurstellende Philips aankoop, deze alleskunner gekocht. Siemens EQ500 integral.
Een degelijker gebouwde koffiemachine, smaak is heerlijk en doet zijn werk stil, makkelijk in onderhoud is wel zo prettig, aanrader dus!

Pluspunten

• geluid
  • smaak
  • keuze in soorten koffie

Minpunten

• water gebruik, houd je machine wel schoner

Bernadette 04-05-2021

Nog steeds blij met de koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Vanaf dag 1 tevreden met mijn keuze voor deze Siemens koffiemachine!
Gemakkelijk om de losse melk container er aan te koppelen al naar gelang heerste cappuccino of latte macchiato.
Wel verbruikt hij wat veel spoelwater maar aan de andere kant ook wel weer fijn dat na ieder kopje een klein beetje spoelwater er doorheen komt. Beste koop, wel wat duur

Pluspunten

• Kleur, designhandtas, werking en schuimende melk!

Mark 22-03-2021

Mooi design

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooi apparaat en lekkere koffie(specialiteiten)

Bernadette 21-01-2021

Fantastisch

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Eindelijk echt lekkere koffie en cappuccino, en dat is hard nodig nu we allemaal thuis koffie moeten drinken. Aanrader!

Bernadette 14-01-2021

top koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Hèhè.... eindelijk een Koffiemachine die hééérlijke cappuchino maakt. Ik had deze machine veel eerder moeten aanschaffen. Maar beter laat dan nooit. En nu we veel thuis zijn is koffie veel belangrijker dan ooit.

Pluspunten

• mooi design
  • redelijk stil bij het malen
  • lekkere geschuimde melk
  • heel gemakkelijk te bedienen
  • melk container makkelijk los te koppelen

Minpunten

• nog niet ontdekt

Mark-Jan 08-01-2021

Heerlijke diverse soorten koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Heerlijke diverse soorten koffie van espresso tot lattemacchiato. De sterkte van de koffie, het volume en de temperatuur zijn helemaal naar wens in te regelen. Kortom perfecte prijs kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Heerlijke koffie
  • Veel instellingsmogelijkheden

Minpunten

• Aansluiting op waterleiding ontbreekt
  • Kleine opvangbak koffie en water

Mooie koffiemachine voor heerlijke koffies 02-01-2021

Heerlijke koffie, mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Een heel mooi en strak apparaat in de keuken dat erg lekkere koffies zet. Wij hebben voor de wit met RVS versie gekozen. Strak en modern. Weinig herrie bij malen en zetten en goede koffies. Echte espresso, stevig en sterk. Mooi dik melkschuim. Klasse apparaat.

Pluspunten

• Strak design
  • Weinig herrie
  • Heerlijke koffie
  • Mooi stevig melkschuim

Minpunten

• opvangbak niet erg groot

Pandy01 18-01-2020

Prachtig design, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Deze volautomatische koffiemachine is makkelijk in gebruik en heeft een prachtig design. Je kunt er allerlei varianten koffie mee maken van een cafe latte tot een cappucino. Je kan de sterkte van de koffie instellen en de bonen gebruiken die jou favoriet zijn. Het apparaat geeft duidelijk aan wanneer je deze moet reinigingen. Het gebeurt verder automatisch. Een kind kan de was doen.

LMH85 17-01-2020

Mooi Design, lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

De Siemens is een mooi apparaat qua design en zeer eenvoudig te bedienen. Eenmaal de inhoud van je capuchino glazen bepalen, dit ingeven en het apparaat onthoud dit vervolgens als standaard instelling. Het los te plaatsen melkreservoir is een waar genot, altijd mooi schuim en na gebruik gewoon terug in de koelkast, verder hoeft er niets schoongemaakt te worden, het apparaat is zelf reinigend. Kortom een goede koffie machine voor een heerlijk kopje capuchino, latte machiato of een gewone koffie of espresso met 1 druk op de knop.

Pluspunten

• melk systeem zelf reinigend
  • onderdelen te reinigen in vaatwasser
  • gemakkelijk instelbaar volume en sterkte koffie

Minpunten

• kleine lekbak, regelmatig legen

Ralf 15-12-2019

Mooi apparaat voor iets te veel

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Tijdens enkele weken heb ik dit apparaat mogen testen. In deze tijd is mijn normale machine vervangen door deze mooie Siemens. Kort samenvatting, er komt er goede koffie uit en hij werkt goed, maar vergeleken met mijn vorige apparaat het prijsverschil niet waard.

Het apparaat heeft voor mij meer dan voldoende opties, waaronder in sterkte. Waar ik bij het vorige apparaat op de sterkste variant zit, zit ik nu op de tweede stap van de Siemens. De temperatuur staat nog op standaard ingesteld en geeft voor de koffie een mooie temperatuur, dit geld voor mij ook voor de cappuccino.

Het uiterlijk van deze machine vind ik persoonlijk mooi. De bak voor de bonen is ook mooi afgewerkt met een rubberen rand waardoor deze enigszins afsluit. Het klepje voor de gemalen bonen is ook breed genoeg om makkelijk koffie in te doen. Wij misten hierbij wel een mooi doseerschepje, welke wel was meegeleverd met het vorige apparaat. Bovenop het apparaat zit ook een kopjesverwarmer. Ik heb deze meerdere keren geprobeerd te gebruiken, maar het is mij niet gelukt om hier een kopje mee op te warmen. Het leek alsof dit amper warm werd.

Het waterreservoir en het melkreservoir zijn voor mij een verademing. Beide reservoirs zijn makkelijk te verwijderen / te plaatsen. Dit heeft vooral te maken met hoe makkelijk de onderdelen los te verwijderen zijn en makkelijk schoon gemaakt kunnen worden.

LMH85 14-12-2019

mooi design, lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De Siemens is een mooi apparaat qua design en zeer eenvoudig te bedienen. Eenmaal de inhoud van je capuchino glazen bepalen, dit ingeven en het apparaat onthoud dit vervolgens als standaard instelling. Het los te plaatsen melkreservoir is een waar genot, altijd mooi schuim en na gebruik gewoon terug in de koelkast, verder hoeft er niets schoongemaakt te worden, het apparaat is zelf reinigend.

Joke 13-12-2019

Prachtig design, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze moderne volautomsatische machine heeft een prachtig strak design en is een sierraad in mijn keuken. Het is eenvoudig te bedienen en de onderdelen zijn makkelijk schoon te maken. Het enige wat ik wat minder vindt is het geluid wat de machine maakt en het feit dat de koffie wat snel koud wordt

VON 11-12-2019

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Ik heb het apparaat nu enkele weken in mijn bezit.
Als eerste valt natuurlijk het mooie design van het apparaat op. De kleur wit past mooi bij de rest van de keukenapparatuur. Het apparaat is makkelijk te bedienen. Echter het display zit bovenop het apparaat, dat moeilijk af te lezen valt. Het valt op dat het apparaat stof aantrekt. Ik moet nl regelmatig fijne stof van het display afvegen. Bij de start en aan het einde spelt het apparaat altijd met water door. Dat is goed voor de hygiene. Het waterreservoir is ruim, echter ietwat lastig geplaatst aan de achterzijde ivm bijvullen van water. Er zit wel een handige handgreep aan. De smaken van diverse koffies zijn heerlijk! De cappuccino heeft stevig melkschuim. Echter de eerste koffie die je met het apparaat zet is niet echt warm, terwijl deze op zeer heet staat ingesteld. het apparaat maakt vrij veel geluid bij het malen van de bonen en het duurt even voor de koffie wordt uitgegeven. Dit is vooral lastig als je visite hebt, maar voor de uitgifte van 1 kop koffie de moeite waard om te wachten. De lekbak moet relatief vaak geleegd worden. De uitgiftemond kan omhoog en omlaag geplaatst worden echter niet hoog genoeg voor een meeneemmok eronder te zetten. De verlichting aan de voorzijde oogt zeer mooi. Al met al een mooi apparaat met wat kleine kanttekeningen die ik zeker voor lief neem, als ik de heerlijke koffie proef! Een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Grote watertank
  • Altijd voor en naspoelen voor de hygiene
  • mooi design met verlichting

Minpunten

• Koffie niet altijd warm
  • maakt veel lawaai
  • display bovenop niet efficient

VONN 11-12-2019

Heerlijke koffie uit een mooi apparaat!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb het apparaat nu enkele weken in mijn bezit.
Als eerste valt natuurlijk het mooie design van het apparaat op. De kleur wit past mooi bij de rest van de keukenapparatuur. Het apparaat is makkelijk te bedienen. Echter het display zit bovenop het apparaat, dat moeilijk af te lezen valt. Het valt op dat het apparaat stof aantrekt. Ik moet nl regelmatig fijne stof van het display afvegen. Bij de start en aan het einde spelt het apparaat altijd met water door. Dat is goed voor de hygiene. Het waterreservoir is ruim, echter ietwat lastig geplaatst aan de achterzijde ivm bijvullen van water. Er zit wel een handige handgreep aan. De smaken van diverse koffies zijn heerlijk! De cappuccino heeft stevig melkschuim. Echter de eerste koffie die je met het apparaat zet is niet echt warm, terwijl deze op zeer heet staat ingesteld. het apparaat maakt vrij veel geluid bij het malen van de bonen en het duurt even voor de koffie wordt uitgegeven. Dit is vooral lastig als je visite hebt, maar voor de uitgifte van 1 kop koffie de moeite waard om te wachten. De lekbak moet relatief vaak geleegd worden. De uitgiftemond kan omhoog en omlaag geplaatst worden echter niet hoog genoeg voor een meeneemmok eronder te zetten. De verlichting aan de voorzijde oogt zeer mooi. De melk zit in een apart reservoir dat je kunt afnemen en in de koelkast zetten, dat is erg handig. Al met al een mooi apparaat met wat kleine kanttekeningen die ik zeker voor lief neem, als ik de heerlijke koffie proef! Een aanrader!

Siemens EQ500 TQ507R02 09-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Ik ben al lang op zoek naar een volautomatische koffiemachine en dit was een unieke kans om er een aan de tand te voelen.
Bij het uitpakken van de machine was ik qua design teleurgesteld. Ik was in de veronderstelling dat ik een RVS automaat had uitgekozen maar het bleek een witte variant te zijn met RVS accenten.
Verder was het even puzzelen bij het installeren van het waterfilter en het zoeken naar de ontkalkingstabletten die er uiteindelijk niet bij bleken te zitten (waarschijnlijk vanwege de duur van de testperiode).
Toen het installeren eenmaal gebeurd was heb ik mijn eerste kop koffie met de machine gezet en ik was blij verrast. Ik heb de maling van de machine aangepast (fijnste stand) en de sterkte van de verschillende koffievarianten op het hoogste niveau ingesteld en gedurende de testperiode heb ik deze instellingen niet meer veranderd. Ik was erg tevreden. Toen de zelf gekochte bonen op waren ben ik over geschakeld naar de meegeleverde bonen. Daar was ik minder tevreden over qua smaak maar dat is persoonlijk.
Gedurende de test periode heb ik verschillende varianten koffie getest, melkschuim gemaakt, theewater “gemaakt” en ik moet zeggen dat de machine prima presteert bij de juiste temperatuur. Bij de varianten met opgeschuimde melk vind ik echter dat het melkschuim niet erg vast is.
Een groot nadeel van de machine vind ik dat, elke keer wanneer ik de machine aan en uit zet, er erg veel water verbruikt wordt. Omdat ik alleen ben heb ik niet de gehele tijd de machine aan staan dus het water verbruik is daardoor hoog. Ook de water-lekbak moet ik naar mijn idee erg vaak leeg maken. Verder vind ik het een prima machine. Toch heb ik besloten om een andere machine te gaan aanschaffen. Ik ben bij de lokale leverancier van koffieautomaten (en koffie) te raden gegaan en deze is opgehouden met het leveren van Siemens koffieautomaten vanwege de prijs/kwaliteitsverhouding.
Volgens hem stijgt na 3 jaar het geluidsniveau van de machines, worden de klanten met dure reparaties geconfronteerd en een levensduur van 5 jaar is eerder uitzondering dan regel.

Melle 08-12-2019

Een slimme keuze als je van koffie houdt

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Ik vind hem heel handig: snel een espressotje voor ik naar het werk ga. Of 's avonds een lekker latte machiato. Ik ben tevreden over de sterkte van de koffie, van normaal tot zeer sterk is het echt goed te proeven dat hij een andere maling/hoeveelheid kiest. Echt een ahndig ding.

Joanneke 05-12-2019

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

Deze espressomachine is gemakkelijk in gebruik en heeft een mooi design. Het zorgt voor lekkere koffie met een mooie laag melkschuim.
De machine heeft veel mogelijkheden voor verschillende soorten koffie. De sterkte en temperatuur van de koffie kan je zelf bepalen.
De machine reinigt zichzelf. Het onderhoud wat overblijft, is zeer eenvoudig.
Een nadeel is de wat kleinere lekbak. Deze moet regelmatig geleegd worden. Ook de kopjesverwarmer heeft weinig toegevoegde waarde. Geeft te weinig warmte af om de kopjes echt warm te maken.

natasjj 04-12-2019

Voor de echte design en koffieliefhebber!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Allereerst is het een koffiemachine die op het oog luxe uitstraalt! Dit misstaat niet in de keuken. Verder is de koffie lekker en makkelijk in te stellen. Ook het schoonmaken en demonteren gaat snel en eenvoudig.

Anoniem 03-12-2019

Heel mooi apparaat met heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ507R02 rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Qua uiterlijk vinden we het een erg mooi apparaat, een echte eyecatcher. We dachten dat het apparaat helemaal RVS zou zijn, maar waren verrast door de witte kleur! Positief verrast, want het maakt het apparaat nog mooier in onze optiek. Alles was makkelijk in te stellen, de meegeleverde handleiding is erg duidelijk. Maar ook zonder de handleiding wijst het zichzelf grotendeels. De tiptoetsen zijn erg fijn.

We zijn begonnen met de koffiebonen die we altijd gebruiken, om zo goed het verschil te kunnen ervaren tussen het apparaat wat we hebben en de Siemens die testen. Smaak is super! Het malen van de bonen maakt niet veel geluid en de koffie wordt op normaal tempo gemaakt. Dat zou wellicht iets sneller kunnen, maar wij vinden dat geen minpunt. Wat heel fijn is is dat elke kop koffie makkelijk te personaliseren is, zowel het aantal ml als de sterkte.

Het waterreservoir is behoorlijk groot en zit mooi in de hoek van het apparaat. Het bijvullen van het water is erg gemakkelijk, je moet het wel zelf in de gaten houden of er nog voldoende water inzit voor je volgende koffie. De melding dat het water bijgevuld moet worden komt wel, alleen niet voor je de koffie maakt, maar tijdens het maken, zodat je bijv. een halve kop krijgt. Als de bonen (bijna) op zijn, komt er helaas geen melding. Beide opties had ik wel verwacht bij een apparaat in deze prijsklasse. De lekbak en het bakje voor het koffiedik zijn niet heel groot, maar wel makkelijk te legen en reinigen, dus dat is voor ons niet zo'n probleem.

Wat erg makkelijk is is de losse melk-opschuim unit die je erg makkelijk aan het apparaat klikt en er ook erg makkelijk weer af haalt. Enige minpuntje hieraan is dat de melk niet zo heet uit het apparaat komt. Voordeel hiervan is dat de cappuccino of latte of welke variant met melkschuim dan ook, meteen te drinken is. Reinigen wordt prima gedaan na elke kop koffie , grote reinigingsbeurt hebben we nog niet uitgevoerd. Wel al de producten besteld die nodig zijn voor een grote onderhoudsbeurt alsmede ook een nieuwe waterfilter. Ik ben heel benieuwd na welke tijd dit vervangen dient te worden.

Het warmhoudplaatje zal ongetwijfeld goed werken als je het apparaat lang voordat je koffie gaat maken aanzet, maar nu heeft het geen enkele meerwaarde.

Al met al een heel mooi apparaat met lekkere koffie en koffievarianten!