Siemens TE501209RW - Reviews

espresso machine

8,1

Dennis 06-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Slechte prijs kwaliteit verhouding

Nu 2 jaar en 1 maand in gebruik, matige kwaliteit, moet heel vaak bakje ledigen van lekwater.
Koffie niet warm.
Nu net uit garantie en lekt uit de zijkant van de koffie uitstroom unit. Moet ik dit slechte product nu laten repareren? Ik koop nooit van mijn leven nog een Siemens apparaat.

Minpunten

• Koffie temperatuur
  • Duurzaamheid

Maria 11-02-2016 Product kwartaal in bezit

4,5
Mijn vorige Siemens werkte veel beter. Deze is heel lastig om de juiste koffie te vinden en de juiste smaak. Wat vooral vervelend is, is het heel vaak moeten bijvullen van het water. Het meeste verdwijnt is de opvangbak. Die moet ik heel erg vaak legen en het reservoir weer bijvullen. Dit terwijl ik water uit de "tuitjes" opvang in een beker. Voor mij een miskoop.

Hilde1234 18-01-2015 Product kwartaal in bezit

Een aanwinst op ons aanrecht. we zijn erg blij met het apparaat. De koffie is snel te maken, sterkte aan te passen. Reservoir voor water en bonen zijn groot genoeg. Daarnaast is het apparaat goed schoon te maken.
Er bestaat de mogelijkheid om melk op te schuimen. Ook kun je heetwater tappen voor bv thee. Daarnaast kun je in een apart bakje losse koffie doen (voorgemalen) als je bv incidenteel decaf wil schenken. Het apparaat ziet er mooi en strak vorm gegeven uit.

H'lem 14-01-2015 Product kwartaal in bezit

7,6
Een prima espressomachine die zijn geld meer dan waard is! Op dit moment zijn wij nog bezig om de juiste afstelling te zoeken voor de perfecte koffiesmaak. De machine staat ook nog eens hartstikke stoer op het aanrecht, een lust voor het oog!

Fam. Creusen 27-12-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
De smaak van de koffie is perfect. Heel makkelijk in te stellen naar eigen smaak/sterkte van het kopje koffie.
Ook de temperatuur van de koffie is heel goed, d.w.z. heet.

effe een koppie 26-12-2014 Product maand in bezit

7,4
mooie machine zet lekkere koffie maar moest al binnen een maand 2 x ontkalken wat ik ook geen eenvoudige procedure vindt. hoop U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en mvrg

Guus_v_O 18-12-2014 Product paar weken in bezit

De smaak van de koffie is erg goed. Het ligt er wel aan welke koffiebonen je gebruikt.
ook zijn de mogelijkheden genoeg voor mij, kan verschillende grootte en sterkte koffie maken. dat vind ik erg belangrijk voor de ochtend en de avond. Ook is het fijn dat je gemakkelijk goed warm water voor je thee hebt. 1 minpuntje, er is geen plek om de kopjes voor te verwarmen.
het was een beetje zoeken wat nou de opties waren in het begin maar daarna is het apparaat goed te bedienen.
vormgeving is prima, het is wel vrij groot voor een gemiddelde keuken.

RogierWl 15-12-2014 Product half jaar in bezit

Deze espressomachine heb ik gekocht na een uitgebreide overweging en advies in de winkel. Hij zat qua prijs iets hoger dan ik gepland had uit te geven, maar de technische uitvoering en de ervaringen met het merk hebben me toch overgehaald. In de basis is het heel simpel te bedienen en heb ik hem nooit op een foute kop koffie kunnen betrappen. Ik geloof in het nut van de keramische maalschijven en de voorwel functie. Het meest gebruiken wij de machine voor een lungo koffie, soms espresso en cappuccino. Als je voor een persoon een cappuccino maakt gaat dit uitstekend met een kannetje en het stoompijpje. Genoeg capaciteit en prima warm. Ik heb hem ingesteld met een fijne maalgraad en gebruik A kwaliteit bonen, de temperatuur van het water op de hoogste stand. Je kunt kiezen met een draaiknop voor de hoeveelheid koffie en die past perfect in onze collectie Illy kopjes, van klein naar middel tot groot. Bij het maken van een cappuccino voor twee tegelijk heb ik weleens de indruk dat hij het niet helemaal trekt. Koffie perfect, maar dan de melk er snel achteraan... tja, dat is dan even teveel gevraagd. Omdat we nogal gelijk gestemd zijn kennelijk, drinken we eigenlijk altijd dezelfde kop koffie. Dat heeft wel geresulteerd in een aparte melkopschuimer die goed dik schuim geeft, maar daarmee minder geschikt is voor dun schuim voor bijvoorbeeld een hartje te plonsen in je cappuccino. Voor zover interessant... Schoonmaken is een klusje erbij, doe het echt regelmatig! Onderhoudsprogramma gaat vanzelf, maar vraagt om de zoveel tijd een half uur handelen met pillen en lekbakken etc. Hier ongeveer eens per kwartaal. De pittige hoeveelheid kunststof maakt voor mij niet dat het een machine is die geen duurzaamheid uitstraalt. Alles sluit naadloos aan en is gewoon goed bedacht. Veel water in het reservoir is fijn, evenals veel bonen. Zeker een aanrader.

Stoffer 30-07-2011 06-12-2014 Product kwartaal in bezit

7,6
Deze week teruggestuurd voor reparatie. Hij lekte water aan achterkant. Binnen 4 dagen terug.Nu even afwachten of lekkage wegblijft.

Beringen 06-12-2014 Product paar dagen in bezit

wij wilden eerst een ander koffie/espresso apparaat kopen, maar door de lange levertijd voor dit apparaat gekozen, wat uiteindelijk een goede keus blijkt, helemaal als je ziet hoe makkelijk dit apparaat schoon te maken is, terwijl je bij het apparaat van onze eerste keus daar niet makkelijk bij kon en er ook een onderdeel niet uit te halen was.

friese piet 03-12-2014 Product maand in bezit

Apparaat met een vrouw vriendelijke bediening en onderhoud, lekker makkelijk en een super lekker bakkie.
Goede prijs-kwaliteit.

Alicetbl 25-11-2014 Product paar dagen in bezit

Nadat onze oude Siemens kapot was gegaan hebben we weer gekozen voor een Siemens. We zijn er erg blij mee Hij is stiller dan onze vorige.
Hij zet lekkere espresso en heerlijke cappuccino.

Jenno 1950 18-11-2014 Product paar dagen in bezit

Zoals het er nu naar uit ziet lijkt mij het een goed apparaat. Mooie kleur mooie vormgeving en voldoende mogelijkheden voor een betaalbare prijs

Johanna 1954 15-11-2014 Product paar dagen in bezit

Wat een verschil!! Dit is pas koffiedrinken!
Héérlijke koffie en cappuccino nu zelf thuis maken.
Genieten en super gemakkelijk.
Wij zijn zeer tevreden over deze aankoop en maken al aardig wat mensen nieuwsgierig naar dit apparaat.

Barista1980 10-11-2014 Product paar weken in bezit

Het apparaat nu een aantal weken in gebruik. Het betreft een eerste bonen apparaat. Eerdere ervaring met Senseo en Nespresso. Tot nu toe erg tevreden over. In het begin even uitvogelen om de smaak goed te krijgen. Binnenkort eens wisselen van boon. Er worden ongeveer 2 - 4 bakken koffie gezet per dag. De grootte van het koffie opslag reservoir en water reservoir voldoen prima. Gewoon om de paar dagen zelf legen.
Het apparaat spoelt zichzelf zeer kort bij het in- en uitschakelen. Hier zet ik wel een beker o.i.d. onder om het water op te vangen.

Virgilia 03-11-2014 Product paar dagen in bezit

We zijn ontzettend blij met deze aankoop
Hij is makkelijk in gebruik
Zelfs mijn man die zeer slechtziend is kan hem bedienen top!

JAM van Lin 02-11-2014 Product paar dagen in bezit

Erg lekkere koffie goed heet, tweede koffie soort bakje zou iets verder open mogen gaan, verder prima apparaat.

PetraenRegina 31-10-2014 Product paar weken in bezit

Lekkere verse koffie met een volle smaak, makkelijk in onderhoud en koffie goede temperatuur. Zeer gemakkelijk schoon te maken, lekbak kan zowat helemaal uit elkaar

bpeulers 31-10-2014 Product paar dagen in bezit

Fantastisch apparaat voor deze prijsklasse. Ik wilde een degelijk en betrouwbaar koffiezetapparaat met een mooi design; deze kreeg ik. Ik waardeer de koffiesmaak en de diverse instelmogelijkheden, zoals de temperatuur, de hoeveelheid bonen en de koffiesterkte. Het apparaat is de investering meer dan waard!

bionicle woman 27-10-2014 Product paar dagen in bezit

Een mooi vormgegeven apparaat. Koffie is erg lekker, moet wel even zoeken voor je de ideale instellingen hebt. Gebruiksgemak: lekbak zit erg snel vol. Vind het niet handig dat er eerst spoelwater uitkomt, als ik hem opstart. Vind het waterreservoir ook niet heel handig, het voelt erg gammel aan, vooral het deksel. Jammer van zo'n mooi apparaat. Verder prima machine die heerlijke koffie zet.