De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk-épil Beauty Set 5 5-895 Epileerapparaat, Scheerapparaat, Reiniging En Scrubben op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Kim3100 29-04-2019

Verrassend minder pijnlijk dan verwacht

Hoi hoi,

Vandaag neem ik nog eens een elektrisch apparaat onder de loep. Meer zelfs, het is eigenlijk een uitgebreide set. Deze werd gelanceerd door Braun en voegt -in mijn ogen dan toch - hun twee sterproducten samen. De set bevat een gezichtsborstel en een epilater/scheerapparaat combi. Ik werd geselecteerd om deze te testen. De voorbije weken heb ik deze uitgebreid geprobeerd en vandaag kan ik jullie er iets meer over vertellen.

Braun noemt dit een 6 in 1 set. De set is geschikt voor het ontharen van gezicht en lichaam, maar er kan ook mee gereinigd en gescrubd worden. Daarenboven kun je de gezichtsborstel ook gebruiken om crèmes en make-up aan te brengen.

Met dit epilatieapparaat kun je haartjes dichter op de huid verwijderen dan hars. Hierdoor blijft deze langer glad, tot wel 4 weken.

Daarenboven heeft dit apparaat SensoSmart technologie. Hierdoor zorgt het apparaat voor optimale druk, waardoor je het beste resultaat kunt bereiken. SensoSmart technologie zorgt ervoor dat er minder druk op de huid toegepast wordt.

Voor de gevoelige plaatsen kan het scheer/trimopzet in combinatie met de epilator gebruikt worden.

Deze epilator kun je tot 30 minuten gebruiken bij een volledige oplading. Daarenboven kun je deze zowel droog gebruiken als onder de douche of in bad. Hierdoor zal het epileren in het begin minder pijn doen. Daarenboven wordt epileren bij regelmatig gebruik nagenoeg pijnloos.

In de set zitten 4 (gezichts)borsteltjes. Deze kunnen gebruikt worden om het gelaat te reinigen en scrubben.

Zoals hierboven al vermeld is de verpakking goed gevuld. In de doos zit een epilator die via een opzetstukje omgetoverd kan worden tot een scheerapparaat of trimmer. Hierbij is ook een oplaadkabem voorzien en het opladen gaat er vrij snel mee.

Daarnaast zit er ook een gezichtsborstel in de doos. Deze komt met 4 kopjes, waarvan er een voor het make-up is en 3 voor het gezicht, afhankelijk van de gevoeligheid van de huid - denk ik. Dat is niet helemaal duidelijk.

Ik heb het normaal nooit zo op epilators. Het altijd veel pijn vind ik. Daarom stelde ik het testen van deze epilator eerder uit. Dit bleek echter helemaal niet nodig. Het epileren was verrassend doenbaar. Het deed niet echt pijn, maar was eerder een vervelend gevoel.

Je ziet er wat rode puntjes, maar dit trok heel snel weg. Daarenboven voelt mijn been heel erg zacht en glad, wat ik een verslavend gevoel vind 😉.

Het zelfde apparaatje kun je ook gebruiken om te scheren. Hiervoor verander je het kopje van de epilator. Op dit kopje zit ook een trimstukje, maar dat heb ik niet onmiddellijk nodig. Op mijn andere been heb ik het scheerapparaat gebruikt. Ook dit been werd goed geschoren, maar zoals het een scheerapparaat betaamd, is het effect van dit apparaat anders. Het voelt minder glad aan. Dat is omdat de haartjes hierbij afgesneden worden en niet uitgetrokken.

Ik gebruik sinds ik dit pakket ontving dagelijks de gezichtsborstel. Eerst breng ik mijn dagelijkse scrub aan met deze borstel. Daarna gebruik ik een cleanser op deze borstel. Nadien ziet mijn huid er zacht, schoon en egaal uit. Dat had ik voorheen nooit. Daarna dep ik mijn gezicht nog met wat rozenwater of miscellaire water. Het resultaat is een intens gereinigde huid, wat ik super vind.

Pluspunten

• Minder pijnlijk
  • Efficient

Minpunten

• De vervangingsborsteltjes zijn niet goedkoop

EllenC 28-04-2019

Een handig te gebruiken apparaat

Deze epilator is klein, mooi en handig in gebruik. Het verwijdert effectief de haartjes en deze blijven ook lang weg. Een nadeel is wel dat je vaak meerdere keren over hetzelfde stuk van je lichaam moet gaan, vooraleer de haartjes effectief weg zijn.
Pijnloos (zeker bij gevoeligere delen van het lichaam) is het jammer genoeg niet, maar dit is onmogelijk. Dit heb je ook bij andere epilators. Je kan dit apparaat wel onder de douche gebruiken, waardoor de pijn wat minder is. Het gaat onder de douche ook vlotter en ik vind persoonlijk dat je minder irritatie hebt bij een douche.
Het schoonmaken van de epilator vind ik wat onhygiënisch. Er blijven steeds wat haartjes achter in het toestel en dit vind ik niet zo fijn.
Het apparaat is na gebruik ook weer snel opgeladen.
De meegeleverde gezichtsborstel is een leuk extra, alhoewel ik de link niet echt zie met een epilator. Het is wel aangenaam om te gebruiken. Het enige nadeel is dat dit met batterijen moet gebruikt worden. Het zou leuk geweest zijn moest dit ook kunnen opgeladen worden met een snoer.
Ik heb dit product gratis gekregen om te testen en ik ben hier nog steeds super blij mee. Ik gebruik dit nu ongeveer een grote maand.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Doeltreffend

Minpunten

• Moeilijk schoon te maken

liesdpt 28-04-2019
Deze set bevat een epileerapparaat en gezichtsreiniger.
Er zijn verschillende opzetstukken meegeleverd voor het epileerapparaat.
Bij te veel druk, wordt het ledlampje rood.
Dit apparaat laad in 1 uur op, en kan dus ook draadloos gebruikt worden.
Dit is niet de eerste keer dat ik een epileertoestel gebruik en ik ben hier zeer tevreden over.
De gezichtsreiniger heeft ook verschillende meegeleverde opzetstukken en zorgt voor een aangename gezichtsmassage. Dit toestel werkt op batterij en er is een extra batterij meegeleverd.
Het epileerapparaat en de gezichtsreiniger kunnen allebei onder de douche en in bad gebruikt worden.
Ik heb deze toestellen gratis mogen uittesten

Sabrina106 23-04-2019

Product voor de beginnende en ervaren gebruiker

Ik was niet onbekend met een Epilator. Hierdoor had ik al enkele belangrijke zaken in m'n hoofd waaraan een Epilator moet voldoen. Deze Epilator voldoet aan praktisch alle criteria en overtrof soms zelfs mijn verwachtingen. Zo is het draadloos gebruik een absolute plus. Dat dit apparaat ook nog onder water te gebruiken is een extra plus. Bovendien is er nog een lampje dat rood wordt indien je teveel druk uitoefent. Dit samen met een handleiding vol tips hoe je het best start met epileren maakt van dit product een echte goede keuze voor een beginnend of meer ervaren gebruiker. Het is bovendien niet alleen een Epilator maar je kan het ook als een scheermachine gebruiken. Ik ben blij dat ik dit product gratis heb mogen gebruiken en testen. Ik ben helemaal overtuigd. De extras in de doos, het opbergzakje, gezichtborstel met verschillende opzetstukjes voor alle huidtypes zorgt voor een leuke extra.

Pluspunten

• Draadloos
  • 2 in 1 Epilator en scheermachine

SilvieP 23-04-2019

Super epilator!

Een eerste pluspunt bij deze epilator is de mogelijkheid tot draadloos gebruik. Gedaan met zoeken naar het dichtsbijzijnde stopcontact. Het gebruik onder de douche is zalig. Het zorgt voor pijnloos epileren en na gebruik kan alles afgespoeld worden. Even drogen op een handdoek en alles is weer netjes! Ook kan het apparaat erg korte haartjes zonder problemen uittrekken.
Het trim en scheerstuk werkt goed. Ik mis enkel een kleiner opzetstuk om te trimmen. Geeft het gewenste resultaat.

De gezichtsborstels waren nieuw voor mij. Gemakkelijk om make up af te doen met gezichtslotion en de ronddraaiende borsteltjes. Even afspoelen en klaar voor de volgende keer. Super!
Ik ben grote fan van dit epileerapparaat dat ik gratis heb mogen testen. Het epileren is pijnloos, trimmen geeft een net resultaat en de gezichtsborstels zijn een fijne extra.

Pluspunten

• Draadloos
  • Onder de douche
  • Trekt erg korte haartjes uit

Minpunten

• Mis een kleiner trimstuk

Krikri 13-04-2019

Allereerste keer

Deze aankoop bevat een aantal verschillende toestellen: razer, gezichtsborstel en epilator. De gezichtsborstel is ontzettend aangenaam en n echte verwennerij. Ik gebruikte deze in combinatie met mijn reinigingsmelk. Er zitten vier verschillende koppen in de doos dus keuze genoeg voor elke huid. De razer gebuikte ik zonder trimkop en was erg eenvoudig in gebruik. Het toestel krijgt een andere kop waardoor het een epilator wordt. Het was mijn allereerste keer dat ik een epilator gebruikte. Is was best sceptisch. Droog gebruik vond ik niet aangenaam. Gelukkig heeft het toestel ook een mogelijkheid om nat te gebruiken. Dit was veeeel aangenamer. Ik testte dit toestel maar was tevreden over alle toestellen in de doos. Er zit ook een opbergzakje in om alles netjes op te bergen.