Philips 4500 series HX6830 zwart, roze / duo pack

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 4500 series HX6830 zwart, roze / duo pack op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

PatSaume 01-11-2018

Mooiste design tandenborstel tot nu toe

De Sonicare Protective Clean is qua design voor mij de mooiste tandeborstel op de markt. Matzwart ipv traditioneel wit. De performance is goed. De piepjes geven aan dat je een ander deel van je gebit moet poetsen en de druk indicatie voorkomt dat je te intensief poetst. Batterijduur is prima. Met één keer opladen ben ik nu al 2 weken aan het poetsen (iedere dag 2 x). Gebruik alleen de "clean" mode, maar de tandenbostel heeft ook nog een "white" programma. Merkte persoonlijk niet veel verschil tussen de programma's. Enig nadeel is dat de reisetui niet goed sluit.

Pluspunten

• Design en kleur
  • Indicatie voor poetsen ander deel gebit
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Reisetui sluit niet goed

Moes 14-10-2018

Philips elektrische tandenborstel

Het is een mooie en sierlijke tandenborstel. Die goed zijn functie waar maakt namelijk tanden poetsen. Je tanden voelen en zien er schoon en glad uit. De tandenborstel is krachtig. De eerste keer moest ik even wennen aan het trillen en het zachte geluid maar hier ben je gauw aan gewend. Daarna wil je niets anders meer. Het opladen van de tandenborstel gaat gemakkelijk. Ook geeft de tandenborstel steeds de status van de batterij aan wat erg fijn is want zo zit je niet met een lege batterij. Nadeel of voordeel is dat het tandenborstelopzetstuk ovaal is vergelijkbaar met een handtandenborstel. De tandenborstel heeft twee poetsstanden namelijk clean en white. Daarnaast heeft hij een druksensor wat ideaal is. Tijdens het tandenpoetsen laat de tandenborstel een timer horen wat je helpt onthouden om een ander deel van je gebit te poetsen. Daardoor poets je je gehele gebit even lang en grondig. De tandenborstel wordt geleverd met een duidelijke handleiding en een reisetui wat erg ideaal is als je de tandenborstel wil meenemen. Ik vind deze tandenborstel een echte aanrader.

WJ85 14-10-2018

Een tandenborstel zoals hij hoort te zijn.

Sinds enkele weken heb ik deze tandenborstel in gebruik. De verpakking beloofd een hoop en dat maakt deze tandenborstel allemaal waar. Zichtbaar en vooral voelbaar schonere tanden. Twee opzetborstels en een reisetui waren gelijk inbegrepen. Praktisch en mooi design, dat waren de zaken die mij gelijk opvielen. Vooral de donkere, mannelijke kleur stond mij erg aan. Een tandenborstel die gemakkelijk 1,5 week mee kan zonder op te laden. Kortom een aanrader van mijn kant.

Pluspunten

• Accuduur
  • Frisse tanden

Minpunten

• geen

Tim goris 12-10-2018

Super schoon

Ik poets nu ongeveer een maand met de Philips4500 serie en kan niks anders zeggen dan perfect. Ik gebruik m ism de whitening borstel en merkt na 2 weken al wittere tanden., minder geïrriteerd tandvlees en een frissere mond.

Pluspunten

• Accu duur langer als 2 weken
  • Schonere tanden

Minpunten

• Het trillen is wennen

Melis 12-10-2018

Fijne tandenborstel!

Hele fijne tandenborstel met een mooi design! Tandem voelen na het poetsen echt schoon. Daarnaast komt hij ook in alle hoekjes door de kleine opzetborstel.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Schone tanden

JYT85 11-10-2018

Een hele nieuwe poetservaring

Ik gebruikte al jaren een andere elektrische tandenborstel merk. Het verbaasde me hoe anders het poetste, ipv draaiende bewegingen, meer trillen. Het is best wel heftig als je het voor het eerst gebruikt, maar na een paar dagen poetsen, kan ik daar goed aan wennen. Het automatisch stoppen, was ook wel wennen. Maar ik vind hem heel erg fijn poetsen, ook dat het heel erg zacht is. Het steeltje van de borstel is ook wat dunner dan wat ik gewend ben en dat is ook wel fijn. Het ziet er natuurlijk ook wel heel er mooi uit. Het poetsen voelt gewoon iets luxer, is ook wel een motivatie hoor.

Pluspunten

• Mooi design
  • Krachtig
  • Zachte borstel

Minpunten

• Stopt vanzelf

susanne81 11-10-2018

Super schone tanden!

De tandenborstel doet wat hij beloofd. Ik heb schonere tanden dan ooit! Hij is erg makkelijk in gebruik en de accu gaat erg lang mee. Ook de timer om in de gaten te houden of je lang genoeg poetst, is ideaal. Het enige waar ik aan het moeten wennen is het harde geluid 'in mijn hoofd'. Dat vond ik vrij overheersend. Maar na een paar weken gebruik, ben ik eraan gewend en heb ik er geen last meer van. Al met al, beveel ik de tandenborstel zeker aan!

J-1977 10-10-2018

Perfect!

Erg fijne tandenborstel. Handig in gebruik. Mooie vormgeving. Tanden plakvrij! Tandvleesproblemen zijn verleden tijd na een maand gebruik: veel beter van kleur en minder last van ongemakken. Trillen is wennen, en vrij hard, dat wel.

Pluspunten

• Schone frisse en wittere tanden

Minpunten

• Trillling hard

IVZ 10-10-2018

Fijne tandenborstel

Wat een fijne tandeborstel! Allereerst een mooi design, zwarte ziet er chique uit. Wel je tandpastavlekken goed wegpoetsen. Complete set met een reiskoker en een compacte oplader, wel zo fijn in de kleine badkamer. Borstel poetst erg fijn en ook de extra standen zijn erg fijn. Een schoon en fris gebit voor een prima prijs.

Pluspunten

• Mooi design
  • Schoon gebit

MJW 10-10-2018

Philips Sonicare

In het begin moest ik erg wennen aan de nieuwe tandenborstel.
De tandenborstel trilt anders dan dat ik gewend ben van een elektrische, maar na een paar keer poetsen ben je hier wel aan gewend. Ook beweegt de kop niet, waardoor je zelf heen en weer moet gaan met de tandenborstel.

Fijn vind ik dat er een timer op zit, die na elke 30 seconden een extra tril geeft zodat je aan de andere tand kunt beginnen. Zo poets je nooit korter dan 2 minuten.

Mooi desgin, kleur zwart, weer eens wat anders..

Het verschil tussen de clean optie en de white optie vind ik niet zichtbaar merkbaar. Ook trilt de tandenborstel naar mijn idee niet anders. Ik weet ook niet of ik dit een aanvulling vind op de opties.

Pluspunten

• mooi design
  • goede borstel

WillemA81 10-10-2018

Mooie tandenborstel, die zijn werk goed doet!

Het is een mooie sjieke zwarte tandenborstel, fijn gewicht, je hebt echt iets vast zeg maar. De reisetui ziet er in vergelijking met de tandenborstel ietwat "goedkoop" uit, deze had net wat mooier afgewerkt mogen zijn, maar hè een is maar een reisetui... De tandenborstel was al een beetje opgeladen dus meteen kunnen proberen. Eerste indruk is een fijn gevoel qua poetsen. De quadpacer is erg handig als timer, al is dat wel even wennen. Merkte daaraan dat ik eigenlijk "van hot naar her" poetste. Kan nog niet meteen zeggen dat mijn tanden witter worden, maar schoon voelen ze in ieder geval wel echt aan! De accu gaat erg heel lang mee, gebruikt de tandenborstel 2 keer per dag en gaat zeker nu al zeker 3 weken mee!

Pluspunten

• lange accuduur
  • gewicht ligt fijn in de hand
  • tanden worden erg schoon

Graaf083 08-10-2018

Wat een fijne tandenborstel !

Jeetje! Nooit geweten dat tandenpoetsen zo ontspannend kan zijn. Wat een mooi apparaat is de ProtectiveClean van Philips. Je merkt echt dat er is nagedacht over het design, het ziet er geweldig strak uit en ligt goed in je hand door het geringe gewicht. Het lijkt af en toe net of je een gewone tandenborstel in je hand hebt. Ik gebruik de ProtectiveClean nu 10 dagen en heb hem na de start nog niet hoeven op te laten, ondanks dat hij intensief wordt gebruikt. Het mondgevoel is prettig, onze tanden voelen glad en verzorgd aan na het poetsen. Kortom een fijne elektrische tandenborstel die ik zeker zou aanbevelen. Top apparaat.

Pluspunten

• batterij
  • comfort

Cynderella 08-10-2018

Toch weer beter dan mijn vorige Sonicare

Wij zijn thuis tevreden Sonicare poetsers (2 volwassenen en 1 kind). Ook onze tandarts adviseert de Sonicare als beste voor het onderhouden van je gebit.

Al vele jaren poets ik met mijn (zeer uitgebreide) Sonicare. Omdat deze het nog prima doet zag ik nog geen noodzaak om hem te vervangen. Toen ik deze mocht testen was ik dus in eerste instantie wat sceptisch, zeker omdat ik gevoelige tanden en tandvlees heb en dit exemplaar alleen een gewone poetsstand heeft en een whitening stand. Ook zitten er alleen 2 whitening borstels bij, dus dat baarde me wat zorgen.

Mijn zorgen waren volkomen misplaatst; de tandenborstel voelt prettig aan in de mond, hij geeft het aan als je teveel druk zet en hij zou normaal gesproken iets minder geluid moeten maken dan mijn vorige. Ik denk alleen dat de mijne een defect heeft, want hij maakt onder een bepaalde hoek een snerpend geluid. Gezien de goede service die ik van Philips gewend ben, zullen zij dit echter netjes oplossen.

Ondanks dat ik al jaren met een Sonicare (en ook soms met een exemplaar van de bekendste concurrent, maar die voelt aan als een drilboor als je de Sonicare gewend bent), zijn mijn tanden na het poetsen toch weer wat gladder dan met het vorige exemplaar. Om uit te sluiten dat het door het borsteltje kwam heb ik deze geprobeerd op mijn andere tandenborstel, maar dat had niet hetzelfde resultaat. Wel wil ik graag nog de speciale borstels testen voor gevoelige tanden, dus die zal ik binnenkort bestellen.

Hij ziet er prachtig uit, de batterij gaat echt heel lang mee en er zit een handig reisetui bij. Wel jammer dat er alleen 2 whitening borstels bij zitten; mijn voorkeur was uit gegaan naar 2 verschillende borstels, zodat je kunt uitproberen wat het beste bij je past. Ik ben overigens wel tevreden over de whitening borstels, maar wil graag wat vergelijkingsmateriaal hebben.

Wat mij betreft een echte aanrader, ook als je al met een ouder model poetst.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Ook voor gevoelige tanden en tandvlees

Minpunten

• Alleen 2 whitening opzetborstels

JaneCH 08-10-2018

Fijne tandenborstel voor superschone tanden

Deze tandenborstel is echt anders dan andere. Alleen al het design. Zwart, erg mooi. Het eerste gebruik is even wennen. Het kriebelt erg, maar hier wen je snel aan. De smalle borstelkop is heel fijn, hierdoor raak je echt alle delen van het gebit. Na het poetsen voelen je tanden ontzettend schoon. Er blijft geen tandplak achter. De verschillende standen van de tandenborstel zijn handig en het is fijn dat je door een piepje steeds weet wanneer je lang genoeg gepoetst hebt. De zwarte borsteltjes zijn lang niet overal verkrijgbaar, dat is wel jammer. Al met al een echte aanrader.

Pluspunten

• Mooi design
  • Poetst zeer goed schoon
  • Makkelijk schoon te houden
  • Verschillende instellingen

Minpunten

• Borsteltjes moeilijk verkrijgbaar

EefkeF 07-10-2018

Geweldig product

Ik ben verrast door het verschil in elektrische tandenborstels sinds ik de sonicare gebruik! Wat een verschil met mijn vorige instapmodel. Tanden voelen na het poetsen super schoon en glad. En de batterij gaat zo'n 3 weken mee. Enige wat voor mij niet duidelijk iets toevoegt is de White optie. Maar dat hij goed reinigt is het belangrijkste.

Pluspunten

• Schoon
  • Batterij gaat lang mee

doorzwolle3 05-10-2018

fijn apparaat!

wat een goede accu heeft dit apparaat. ik hen zichtbare wittere tanden. blij mee!! ligt fijn in de hand

Pluspunten

• goede accu
  • fijne borstels

J 04-10-2018

Zeer lichte tandenborstel

Ik vind het een zeer lichte tandenborstel met een goede accuduur. Het opladen gaat snel en de tandenborstel heeft een mooi design.

jurklu 04-10-2018

Ideale tandenborstel

Toen ik begon met poetsen was het even wennen aan de trilling. Het poetsen voelt heel anders dan een normale elektrische tandenborstel waarbij de kop roteert. Ik moet zeggen dat ik na gewend te zijn niet meer terug ga naar mijn oude borstel. Wat een ideale tandenborstel is dit! Ik poets zelf te hard volgens mij tandarts, waardoor mijn tandvlees terugtrekt. Ik heb al vaak de waarschuwing van de tandenborstel gehad dat ik te hard poets en hierdoor ben ik vanzelf minder hard gaan poetsen. Ook heb ik het idee dat mijn tanden schoner zijn dan eerst. Ik poets nu ook effectiever en ik kan in twee minuten mijn tanden poetsen. Voorheen deed ik hier veel langer over, omdat ik dacht dat het nog niet goed was na twee minuten. Deze tandenborstel leert je als het ware om efficiënt en snel te poetsen, precies op de plekken waar het moet. Ook de accuduur van de tandenborstel is fenomenaal. Voorheen moest ik mijn oude tandenborstel steeds in de oplader zetten, maar deze borstel gaat moeiteloos meer dan een week mee zonder opladen. Tot nu toe was de langste reeks van niet opladen 8 dagen en hij was nog niet leeg! Kortom een top tandenborstel. Ik raad deze zeker aan!

Pluspunten

• "Slimme" tandenborstel
  • Geeft waarschuwingen
  • Laat je goed poetsen
  • Uiterst schone tanden

Minpunten

• Duur

Marjolijn85 04-10-2018

Fijne tandenborstel

Weer eens iets anders, een zwarte tandenborstel. Vernieuwend, opvallend, leuk! Het meeneem doosje wat er bij mij bij zit, sluit niet helaas. Erg jammer. Het is namelijk wel heel fijn om de tandenborstel op een hygienische manier mee te kunnen nemen. De borstel die erbij zit, is voor mij even wennen, flink wat harder dan mijn oude tandenborstel. Het poetst wel fijn. Mijn tanden voelen glad en schoon aan na het poetsen. De accu gaat lang mee. Ik heb sinds de eerste keer de tandenborstel nog niet op hoeven te laden. Kortom, een aanrader!

kikker70 04-10-2018

Mooi design, lange accuduur, ligt lekker in de hand

Deze tandenborstel nu een paar weken in bezit. En tot op heden zeer tevreden. De kleur is wel gaaf, weer eens iets anders dan dat saaie wit.
Tandenborstel ligt lekker in de hand, geeft signaaltjes wanneer je een ander gedeelte moet gaan poetsen.
Tevens een druksensor, ik dacht altijd met voldoende druk te poetsen, maar nu blijkt dat het toch iets te hard ging:-)
In vergelijking met mijn oude elektrische tandenborstel gaat deze echt als de brandweer, tanden voelen direct veel gladder aan en tandvlees is minder gevoelig.
Er zit een handig reisetui bij zodat je de borstel goed beschermd kunt meenemen.
Of de whitening functie daadwerkelijk zorgt voor wittere tanden dat weet ik niet, ik zie geen verschil.

Pluspunten

• Druksenor
  • Timer
  • Mooi design
  • Voelbaar schonere tanden

Sina2 04-10-2018

Werkt voelbaar goed

werkt voelbaar goed, is krachtiger en heeft meer functies dan standaard elektrisch tandenborstel. Alleen jammer dat losse opzetborstels relatief duur zijn.

Arjan13 03-10-2018

Prettige tandenborstel, zeer goed poetsresultaat

Deze tandenborstel heeft me positief verrast. Het was wel even wennen aan het gevoel op het tandvlees (kietelde bijna), maar dat went snel. De tanden voelen na het poetsen heerlijk glad. Ook is de timer erg prettig zodat je weet wanneer je van kwadrant mag wisselen. De haren van de borstel zijn ook lekker stevig en na een paar weken is nog geen spoor van gebogen borstelharen te zien. De kleur zwart had van mij wel wit gemogen, tandpasta zie je daar erg goed op maar het is wel goed schoon te maken. Het reisetui is ook handig voor op vakantie. De batterij gaat lekker lang mee. Gemiddeld na 2 weken een keer opladen bij 2x poetsen per dag.

Pluspunten

• poetst erg goed
  • handige timer
  • stevige borstelharen
  • accu gaat lang mee (zeker 2 weken)
  • goed schoon te maken

Minpunten

• kleur zwart: tandpasta vlekken

Merlijninsider 03-10-2018

Supersonisch

Uitstekende tandenborstel die snel mijn gebit schoon maakt. Ik heb het idee dat ie ook witter is geworden. Doet lang met een keer laden, ligt goed in de hand en bereikt ook de achterste delen van mijn gebit. Ik moet nog steeds wennen aan het trillen, soms te hard voor mijn gevoel.

Pluspunten

• Snel schoon
  • Snel geladen
  • Lekker in de hand
  • Witter gebit

Minpunten

• Trillen
  • Geluid

Helmond1978 03-10-2018

Complete tandverzorging en stoer design

Wat een fijne tandenborstel. De 3 verschillende standen maken deze tandenborstel echt een compleet verzorgingsproduct. Daarnaast heeft het een stoer design dat echt een toevoeging is aan de badkamer.

Pluspunten

• mooi design
  • complete tandverzorging
  • gemakkelijk in gebruik

Rianneve 03-10-2018

Lekker fris

Vorige week mocht ik het lang verwachte pakketje openen. Daar kwam een prachtige zwarte elektische tandenborstel uit, met reisetui (helaas was deze al kapot bij aankomst, erg jammer).
Natuurlijk heb hem gelijk even aangezet. Moest wel wennen aan het harde zoemende geluid. En als je per ongeluk met de harde kant je tand raakt js dat wel onprettig. Gelijk in de oefenmodus. Na een paar dagen ging dat al veel beter. Ondertussen ook mijn tandarts laten kijken en opfrissen, dus een goede nul meting.
Wat is al wel merk deze dagen is dat ik sommige lipstickjss vermeed omdat je dan wel eens gele tanden lijkt te hebben nu zitten er al weer een heel aantal in mijn bakje van ‘go’. Het poetsen voelt fris en af. Ben benieuwd wat het verdere verloop is.
We zijn weer een week verder en het resultaat wordt steeds mooier. Mijn tanden worden witter en voel fijn aan. Mijn tandvlees is minder onrustig.
Het enige nadeel blijf ik vinden dat als de borstel je tand raakt je het gevoel hebt dat je een stuk van je tand verliest.