Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

Timer
Snelheid instelbaar
Poetsbewegingen
31000 per minuut

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 96 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs op Kieskeurig.be.

Edwin 26-04-2017

Maakt kabaal en trilt niet meer

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

Wij vragen ons af hoe lang deze tandenborstel is getest. Na drie maanden maakten de tandenborstel een herrie bij het poetsen en geen trillingen meer. We krijgen een nieuwe tandenborstel van Philips, dit schijnt volgens hen een veel voorkomend probleem te zijn. Het ijzeren staafje klikt zich los. We denken echter dat we over een paar maanden met hetzelfde probleem zitten.

Pluspunten

• Snelle trillingen

Minpunten

• Kwetsbaar

Tina 24-11-2016

Mooi design

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

Goede elektrische tandenborstel. Bij het type zit niet zo'n prettige oplader. Heb dit niet kunnen zien bij de bestelling. Een stabielere oplader zit dan schijnbaar bij andere typenummers.

Suusian 16-02-2016

Sinds een paar weken poetsen wij met de Flexcare Platinum. Vanaf de eerste poetsbeurt waren we al verkocht. Na de poetsbeurt was direct resultaat te merken. Het voelde alsof we net uit de tandartsstoel kwamen.

Elektrisch poetsen deden we al een tijdje met een tandenborstel van de bekende Oral-concurrent. Alleen de Philips is een verademing. Geen kriebelneus meer door de trillingen tijdens het poetsen en gevoelsmatig een schoner gebit.

De verschillende programma's en opzetborstels zijn ideaal voor bijvoorbeeld een grondige schrobbeurt of een vlugge poetsbeurt na een maaltijd. Na elke halve minuut een toontje en na 2 minuten stopt de borstel automatisch. Zo kan je makkelijk indeling van je poetsbeurt bepalen. Ook de meegeleverde etui is makkelijk om hem in mee te nemen, alles bij de hand.

De Flexcare Platinum is even een uitgave vergeleken met de gangbare elektrische tandenborstels, maar echt aan te raden als je, net als ons, zuinig bent op je gebit en van schone tanden houdt!

naomivv 25-01-2016

De eerste paar keer moest ik erg wennen aan de FlexCare Platinum. Hij trilt heel snel wat een tandarts gevoel gaf. Maar na 2-3x went dit en het resultaat is echt zoveel beter dan een normale elektrische tandenborstel van bv. Braun. Je tanden zijn echt heel schoon en hij geeft na 30 sec aan dat je aan het volgende kwart van de gebit moet beginnen. Hij heeft een mooi design en een ideaal opbergbakje zodat je hem makkelijk mee kunt nemen! Echt een aanrader!

Edwin S 10-10-2019

Snerend geluid na een halfjaar in gebruik

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

Fijne tandenborstel maar binnen een (half)jaar last van heel hoog piepend, gilend, snerpend geluid. Vier tandenborstels verder, we zijn geëindigd met dit model die wij ontvingen van Philips nadat we onze mankementen hadden aangegeven. Nu twee jaar verder is onze garantie verlopen. Wij vinden het voor deze prijs teleurstellend dat de tandenborstel niet langer mee gaat dan een halfjaar.

Golfjunkie 15-01-2019

Snel kapot

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

De tandenborstel was al binnen 2 jaar kapot. Mijn man heeft de goedkoopste sonicare en deze is al jaren oud.
Het rubber bij de borstelkop gaat kapot waardoor er water in de behuizing loopt en deze kapot gaat. Moet niet kunnen voor die prijs.

mk68 16-01-2018

erg fijne electrische tandenbostel

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

ik heb deze nu twee maanden in gebruik en is een fijn apparaat. poets heerlijk. wel ff wennen, maar resultaat mag er zijn.
Ik vind wel dat de oplaadhouder iets robuster mag zijn.

Marilyne 04-01-2018

Fijne tandenborstel doet wat het moet, langdurig accu

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

De Sonicare Flexcare Platinum ligt lekker in de hand en voelt prettig in de mond. De Apo werkt niet optimaal, detecteert laat de tandenborstel. Is leuk maar niet noodzakelijk. Geluid is harde zoem waardoor je mensen die kan verstaan. Met andere merk wel. Accu gaat heel lang mee, zeker 2 weken. De borstel poets lekker schoon en gladde tanden.

Boven29 09-12-2017

Overgang van roterende naar sonische tandenborstel soepel

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

Ik heb als tandarts altijd een roterende elektrische tandenborstel gehad, omdat deze uit wetenschappelijk onderzoek net iets beter uit de test komt. Dit is natuurlijk altijd relatief, als je iets langer poetst met een sonische borstel kom je op het zelfde resultaat uit.

Nadeel: Dit is de eerste sonische borstel die ik ooit geprobeerd heb, de borstelkop is groter en daardoor zijn de lastige hoekjes achterin slechter bereikbaar. Je moet er echt je best voor doen. Er is wel een kleiner kopje beschikbaar, deze is iets makkelijker voor de lastige hoekjes, maar nog steeds lastiger dan de kleine roterende kopjes van een ander merk.
Nadeel: Een tweede nadeel is dat, door de trillingen er veel tandpasta spettert. Je hebt daardoor de neiging je mond dicht te houden. Het nadeel hiervan is, dat je niet meer ziet waar je precies de borstelkop plaats. Het is dus kiezen: slecht poetsen doordat je niet kan zien waar je de borstel plaatst OF spetters op de spiegel/je shirt.
Voordeel: Ik ben, daar en tegen, blij verrast door hoe goed deze borstel de plaque weghaalt!!! Ik heb, tegen het relatief oude wetenschappelijke onderzoek in, het idee, dat deze borstel beter werkt dan de roterende borstels. Deze borstel lijkt ook iets beter tussen de tanden plaque weg te halen, dit neemt natuurlijk niet weg dat er nog steeds floss/stokers/ragers gebruikt moeten worden.
Voordeel: Een tweede voordeel is, dat de borstelkop niet hol is. En daardoor loopt er geen tandpasta/speeksel door het kopje en daardoor lekt de tandpasta veel minder over het handvat van de borstel dan andere roterende borstels.
Voordeel: Volgens de instructies kun je 3 maanden doen met een borstelkopje, de roterende borstelkopjes zijn toch altijd wel iets eerder aan vervanging toe. Dus ondanks dat de kopjes van Philips duurder zijn dan anderen, denk ik niet dat je uiteindelijk duurder uit bent, aangezien je minder kopjes nodig hebt.
Als laatste nog een nadeel: de tandenborstel stopt in de 'normale' stand na 2 minuten, terwijl je vaak in twee minuten nog niet je hele mond goed schoon hebt. Wellicht dat er mensen zijn die dan toch na 2 minuten stoppen met poetsen, aan de andere kant, mensen die sowieso te kort poetsen zullen wellicht langer poetsen (wat over het algemeen nog steeds niet lang genoeg is).

Concluderend: een uitstekende tandenborstel, waarbij je er wel goed op moet letten dat je alle hoekjes bereikt.

Anna 28-11-2016

Mooi tandborstel

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

Dit is mijn eerste tandenborstel. Ik voel echt het verschil tussen de handtandenborstel. Ik voel je tanden veel beter gewist. Nu is mijn tandvlees bloedt niet, maar ik heb dit probleem al lang geleden. De borstel is comfortabel in de hand en makkelijk te gebruiken.
Ik ben erg blij met deze aankoop!

Pluspunten

• makkelijk te gebruiken
  • comfortabel
  • mooi design

Ceryl 28-11-2016

Schonere tanden

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, groen / duo pack

Gemakkelijk in gebruik, snel schonere tanden. Mondhygiëne is aanzienlijk verbeterd. Phillips is een goede betrouwbare merk en maakt het verschil.

Danyi 23-11-2016

good and beautiful

The product looks quite nice, especially the pink color. And the functions seem to be powerful. Quite like it!

Manja 12-11-2016

Bevalt prima

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

Nieuwe Sonicare ter vervanging van mijn oude. Fijn dat er meerdere poetsstanden opzitten en 3 verschillende manieren om te poetsen (clean, white en deepclean)
Deze is een stuk lichter dan de oude maar ligt goed in de hand. Moet alleen even wennen aan de opzetborstel (Adaptive clean) maar die kan t.z.t. ook vervangen worden door een andere borstel.

Gerrit 11-11-2016

Uitstekend product, zeer goed!

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

Werkt uitstekend, zoals altijd bij Philips, handig in gebruik, zachte reiniging, in handige meeneembox. Zeer gebruiksvriendelijk.

Jan 10-11-2016

professional cleaning

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

The toothbrush is easy to handle and your teeth feel like after a professional dental cleaning at the dentist.

Petra 06-11-2016

Geweldige tandenborstel

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

Ik ben zelf al een jaar geleden overgestapt van Oral B naar Philips Sonicare. Erg tevreden over. Deze nu voor mijn man aangeschaft. Poetst ontzettend goed en batterij gaat wel bijna 3 weken mee. Echt top!!

P.Voogd 05-11-2016

goede werking

Door ervaring blijkt dit product volledig aan de verwachtingen te voldoen. De vormgeving is prachtig en het gebruiksgemak is groot

F. Xu 05-11-2016

Good

I heard this brand from my friend, that is why I bought it. I am still waiting for it is performance!

Pluspunten

• Good looking
  • Good function

Minpunten

• Too expensive

Andre 03-11-2016

Mooi design

Strak ontwerp en poets goed. Het is handig dat er vier kwadranten beschikbaar zijn elk 30 sec poetsen

Margot de Roos 31-10-2016

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9112 wit, grijs

Prettig in gebruik, ligt goed in de hand. je voelt geen pijn als je poetst. Heeft een krachtige motor die je gebit schoon houd.