Philips Sonicare DiamondClean HX9398 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare DiamondClean HX9398 wit op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Namibya 24-11-2016

Kwalitatieve elektrische tandenborstel

Ondertussen gebruik ik de Philips Sonicare DiamondClean reeds een aantal weken. In de doos zitten samen naast de tandenborstel ook tal van accessoires, zoals 2 extra opzetborstels, een tongborstel + tongspray en een mooi glas + handige reisetui waarmee je de tandenborstel zelfs kunt opladen! Deze manier van opladen vind ik heel erg innovatief en tevens heel handig. Het oogt ook veel mooier in de badkamer.

De tandenborstel vind ik er persoonlijk mooi uitzien. Hij heeft een neutrale witte kleur en een glad modern design. Dit laatste zorgt ervoor dat hij gemakkelijker schoon te houden is. Voor mij is dit al zeker een pluspunt, want mijn vorige elektrische tandenborstel had ribbeltjes vooraan en de tandpasta is soms moeilijk te verwijderen hierdoor.

Het was eventjes wennen toen ik voor de eerste keer gebruik maakte van de Philips Sonicare DiamondClean. De Sonicare geeft een volledig ander gevoel dan mijn vorige elektrische tandenborstel van Oral-B. De trillingen zijn bijvoorbeeld volledig anders (niet meer roterend) en ook de opzetborstel is verschillend (ovaal ipv rond). Na mijn eerste poetsbeurt voelde ik echter meteen al een verschil. Mijn tanden voelden schoon aan en er was duidelijk meer tandplak verwijderd. De Sonicare geeft aan wanneer je van kwadrant moet veranderen. Ik vind het handig dat er zo’n timer opzit. Het enige was ik misschien mis is een sensor die aangeeft wanneer je te hard drukt op de tanden.

De Sonicare heeft 5 verschillende poetsstanden. Persoonlijk heb ik er niet zoveel nodig. Voor mij zijn witte tanden heel belangrijk. Daarom geniet de poetsstand ‘white’ mijn voorkeur. Wat me wel opvalt is dat bij Oral-B het opzetborsteltje zorgt voor wittere tanden terwijl het bij Philips de poetsstand is die hiervoor zorgt. Mijn tanden zijn in ieder geval niet minder wit geworden door de Sonicare. Ook de batterij gaat lang mee.

Conclusie? Ik vind het een super apparaat en kan hem alleen maar aanraden aan iedereen!

Pluspunten

• innovatieve manier van opladen
  • lange batterijduur
  • timer
  • verwijdert effectief tandplak
  • gemakkelijk schoon te houden

Minpunten

• Geen druksensor

Amydv 19-11-2016

Mooie design tandenborstel met te harde vibraties

Een heel mooi design van deze elektrische tandenborstel!
Ik plaatste de tandenborstel in het laadstation, tot ik besefte dat het glas er eerst nog moest op geplaatst worden. Probleempje: de tandenborstel + de lader + het glas zorgen ervoor dat de elektronische tandenborstel niet past tussen mijn wasbak en spiegelkast.. Ik heb maar een beperkte ruimte en moet deze nu dus elders opladen.. Jammer!
Na het 24H opladen, probeer ik de tandenborstel uit.Ik was even geschrokken bij het poetsen, wat een sterke vibraties! Een minder aangenaam gevoel als je zeer gevoelige tanden hebt. Zelf op de stand sensitive is het enorm sterk. Het is ook even wennen omdat mijn vorige tandenborstel draaibewegingen maakte en deze niet. Blijkt dat er een timer is, maar die maakt geen geluid? Het valt me dus niet echt op. Om eerlijk te zijn, ik kan het ook geen 2 minuten uithouden wegens de te sterke vibraties. Mijn tanden zijn ook niet witter. Het gebruiksgemak is ok, maar ik vind niet dat deze tandenborstel goed in de hand ligt. Het is een goede elektrische tandenborstel met een mooi design, maar dat is het zo een beetje. Ik vind het niet beter dan elke andere tandenborstel. Als de "sensitive-mode" nog iets gevoeliger had geweest, dan was het wel ok geweest voor mij denk ik.. Ik ben lichtjes teleurgesteld..

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Mooi design

Minpunten

• te harde vibraties - niet voor gevoelige tanden
  • het glas is onpraktisch
  • te grote tandenborstel
  • met mond open poetsen
  • te luid

bossie 18-11-2016

Super verrassing!

De Philips Sonicare en toebehoren ziet er in de eerste plaats aantrekkelijk en stijlvol uit met zijn oplaadglas, de USB-lader en het handige reisetui. Maar ook het poetsresultaat is geweldig. Het verschil in poetsresultaat in vergelijking met andere tandenborstels is meteen voelbaar. Je tanden voelen gladder aan, ook op de moeilijker bereikbare plaatsen. Het resultaat blijft ook langer dan met een gewone tandenborstel. De keuze van de verschillende poetsprogramma's is een meerwaarde. De Sonicare geeft ook om de 30 seconden een signaal om aan te geven hoe lang je aan het poetsen bent. De opgeladen batterij gaat ook lang mee, waardoor de Sonicare ook handig is om bijvoorbeeld mee op reis te nemen. Volledig overtuigd van de tandenborstel, voor mij geen andere meer.

SophieVB 14-11-2016

De elektrische tandenborstel 2.0

Voor het eerste gebruik, koos ik voor de clean stand. In eerste instantie vond ik het een heel vreemde sensatie. Niet alleen op mijn tanden en tandvlees want dat gevoel is beduidend zachter dan mijn oude elektrische tandenborstel, maar de trilling veroorzaakte een heel raar gevoel. Het is even wennen, maar na een 2e gebruik was dat gevoel verdwenen.
Na afloop voelden mijn tanden heel erg schoon en zacht, eigenlijk net zoals na een bezoek aan de tandarts.
De duurtijd wordt heel handig aangegeven met kleine stopjes na 30sec. Na 2 minuten stopt het toestel gewoon vanzelf.

Qua uitzicht vind ik de tandenborstel bijzonder geslaagd. Strak wit design, geen ribbels of kantjes waar vuil in kan kruipen en hoe cool is die lader in dat glas? Enige minpuntje van dat glas vind ik dat het best zwaar weegt. En dat gaat volgens mij nog wel eens gevaarlijk worden met een kind van 2 in huis dat uit nieuwsgierigheid alles in zijn handbereik wilt vastnemen.

De handleiding is duidelijk, alleen is het mij niet helemaal duidelijk waarvoor de extra tandenborstels juist dienen.

De tongschraper is handig, maar het product zelf vind ik erg vies smaken. Ik heb een gewone "hand" tongschraper, die vind ik persoonlijk makkelijker, maar het is wel zo dat mijn tong er gezonder uitziet na gebruik met de Philips Sonicare.

Na een paar weken gebruik, merk ik wel degelijk dat mijn tanden witter zijn geworden, een heel fijne vaststelling!

Eindconclusie: De Philips Sonicare DiamondClean is niet te vergelijken met andere elektrische tandenborstels die ik ken en vraagt daardoor wat gewenning. Maar ondanks dat, wil ik niet meer terug naar mijn oude tandenborstel want hij doet absoluut wat hij beloofd.

Pluspunten

• design
  • doet wat hij beloofd: witte tanden opleveren
  • handig in gebruik
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• zwaar glas als oplader
  • smaak product tongschraper

PinLi 11-11-2016

Heerlijke tandenborstel

Mijn OralB tandenborstel was al ettelijke jaren oud en dringend aan vervanging toe! Ik was zeer aangenaam verrast toen ik de doos van de Philips Sonicare opende. Wat een luxe toestel.

Bij het eerste gebruik verschoot ik wel een beetje. Het toestel maakt een heel ander geluid en trilt op een heel andere manier dan mijn oude toestel.

Twee kleine minpuntjes. Ik krijg het borsteltje er moeilijk af. Wij gebruiken het apparaat met twee personen dus moeten van borsteltje kunnen wisselen. En hij spettert heel erg hard. Ik had hem vanmorgen per ongeluk aangezet voor hij in mijn mond zat en alles zat onder de spettertjes. Maar dat is natuurlijk mijn eigen domme fout en zo weer opgekuist.

Ik heb het gevoel dat mijn tanden zeer proper zijn na het poetsen met de Philips Sonicare. Bovendien geeft hij ook heel handig aan wanneer ik moet wisselen van kant.

Ook het design van deze tandenborstel is top! Alles voelt uitermate luxueus aan. De handige reisetui is ook al meerdere keren van pas gekomen. De batterij gaat drie keer zo lang mee als onze oude tandenborstel. Die begon na 1 dag al aan kracht te verliezen.... Deze Sonicare gaat lang mee en blijft even goed werken.

Kortom, de perfecte tandenborstel voor ieder die graag mooie en propere tanden heeft en tussendoor ook nog eens wil genieten van een prachtige tandenborstel. Wij zijn tevreden!!

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Mooi design
  • Poetst grondig
  • Handig in gebruik

Kim 10-11-2016

topproduct

Philips heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik gebruik hem nu een dikke week en na iedere poetsbeurt ben ik steeds opnieuw verbaasd hoe proper mijn tanden aanvoelen. Zelfs na een nachtje slapen voelen ze nog proper aan. Ik gebuikte vooral de whiteningfunctie, om ze echt wit te krjigen zal ik moeten bleachen, maar ik denk wel dat ze al een streepje witter zijn.

Pluspunten

• laad snel
  • design
  • weinig geluid

Minpunten

• prijs
  • oplaadglas groot

MarijkeB 10-11-2016

Super apparaat! Modern design, goede resultaten!

De verpakking van de Sonicare is zeer degelijk, heeft een mooi design. Wanneer ik de doos opende en de Sonicare bekeek was ik meteen verbaasd over het apparaat. De etui ziet er zeer elegant uit, alsook de Sonicare zelf. Wanneer ik opmerkte dat ik de Sonicare kan opladen op verschillende mogelijkheden stond mijn mond open. Als ik dit vergelijk met mijn vorig apparaat is er in design en innovatie een serieus verschil, in het voordeel van Philips. Ik heb de Sonicare nu een 3 weken en het voelt zeer goed aan. De 1e keer was het nogal onwennig. De trillingen zijn volledig anders dan bij mijn oud elektrisch apparaat. Het kittelde nogal. Na een paar keer gebruik word je dit wel gewoon. Het feit dat je de tandenborstel op verschillende standen kan zetten vind ik super. De Sonicare maakt ook een fractie van lawaai tov mijn ander apparaat. Ik hou er ook van dat de Sonicare zelf aangeeft wanneer je van kwadrant moet veranderen en voornamelijk dat hij zelf stopt na deze periode. Bij mijn ander apparaat moet ik steeds mijn hoofd erbij houden en stop ik soms te vroeg of te laat. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ik moet zeggen dat mijn tanden zeer proper voelen nadat ik mijn tanden heb gepoetst met de Sonicare. Het lijkt ook dat mijn tanden iets witter zijn geworden.
Ik heb de Tonguecare ook al eens een keer uitgeprobeerd. Dit voelt wel redelijk raar aan. Het product dat je eerst moet spuiten op je tong heeft geen goede smaak. Het is niet zo gemakkelijk voor mij om achteraan mijn tong te komen. Het gedeelte dat ik wel kan doen is nadien wel een pak properder. Het geeft je echt terug een roze tong ipv een witte/rozige tong.

De handleiding is zeer duidelijk. Enige verwarrende tot nu toe zijn de borstels. Er zijn 2 tandenborstelopzetstukken bijgeleverd en de borstels zijn volledig anders. Ik heb daarentegen geen idee waarom.. dienen ze voor bepaalde programma's? Het zou handig zijn dat dit ergens vermeld wordt. Voor de rest is het apparaat zeer gemakkelijk te gebruiken. Met 1 klik kan je een ander programma nemen. Alles is zeer duidelijk en intuïtief te gebruiken. De batterij gaat ook zeer lang mee.
In het algemeen vind ik dit toestel zeer aangenaam. Het is een echt modern toestel dat qua design, gebruik en resultaat echt top is. We hebben nog een andere elektrische tandenborstel maar deze laat ik nu volledig naast me liggen. Voor mij telt nu enkel de DiamondClean

Pluspunten

• goede resultaten
  • mooi design
  • weinig lawaai
  • lange batterijduur
  • gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• onwennig gevoel bij het 1e gebruik

Elke1985 09-11-2016

Aanrader!

Ik test de tandenborstel nu al enkele weken. En voor mij zijn er niets dan voordelen. De batterij gaat enkele weken mee. Ik heb een enorm fris gevoel na het poetsen met de tandenborstel en het gebruik van de mondspray. En ik heb het gevoel dat deze tandenborstel tandsteen beter verwijdert dan mijn vorige elektrische tandenborstel.

Pluspunten

• verschillende poetsstanden

Minpunten

• prijs

alies 07-11-2016

een schot in de roos

ik keek enorm uit naar Mijn Eerste Elektrische Tandenborstel, en ben absoluut niet teleurgesteld! Het was misschien even wennen aan het trileffect, maar het resultaat mag er wezen: een glad resultaat, zoals net-van-bij-de-tandarts, en een fris gevoel dat quasi blijft tot de volgende poetsbeurt. Ook de tongschraper draagt hiertoe bij. Hoewel deze toch wel even wennen is, en het bijgeleverde product een blauwe schijn nalaat op m'n tong.. Misschien gebruik ik dit nog niet zoals het hoort? Al doende leert men, toch? Wat ik ook wel handig vind, is dat er met een signaal aangegeven wordt wanneer ik van kwadrant moet wisselen, aangezien dit mijn eerste elektrische borstelervaring is, en ik gelijk moet toegeven dat ik voorheen lang niet altijd de juiste tijd spendeerde aan het poetsen.. Positieve ervaringen alom dus!

Pluspunten

• langdurend fris en glad gevoel

Minpunten

• product voor tongschraper laat blauwe schijn na

Mieke 05-11-2016

krachtige tandenborstel

Ik gebruik al jaren oralB en dacht dat ik een goed tandenborstel had, toch merkte ik soms op dat ik mijn tanden niet 100% proper voelde aanvoelen. Tot ik de Sonicare gebruikt had, wat een kracht, hij is veel 'heviger' dan mijn vorige tandenborstel, mijn tanden voelen proper aan, het effect blijft zelfs hangen na een nachtje slapen. Ook de opbergdoos is handig als je een nachtje weg gaat en het is ook een oplader, alles zit proper opgeborgen. Algemeen een tandenborstel die handig is in gebruik en er ook nog eens mooi uit ziet.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • mooie opbergdoos
  • krachtige tandenborstel

Dietervq 04-11-2016

Deze tandenborstel is alles omvattende en gemakkelijk

Sinds vorige week heb ik mijn Sonicare mogen in ontvangst nemen. Zowel mezelf, als de vriendin hebben dit toestel getest via Insiders. Ikzelf was gewend om mijn gebit te poetsen op de ouderwetse manier met een gewone tandenborstel en mijn vriendin met een Oral-B. Ik ben dezelfde week nog extra borsteltjes gaan kopen om allebei deze te kunnen testen en kwam tot de aangename conclusie dat het prijsverschil tussen Oral-B en Philips op dat vlak weinig was in het voordeel van sommige tandenborstelkopstukken. Nu mag ik eerlijk toegeven aangezien we beide getest hebben is mijn ervaring op verschillende vlakken beter dan die van mijn vriendin. Bij mij zijn mijn tanden toch een klein beetje witter geworden dan op het moment dat ik deze manueel poetste. Ook de tongrasp is een aangename afwisseling van het manuele kuisen. Daarentegen vond mijn vriendin het geen zeker geen slechte elektrische tandenborstel maar vond deze ook niet direct beter dan haar Oral-B op vlak van het kuisen van de tanden, maar vond het principe van het heft met de verschillende functies daarentegen wel aangenaam wat ze op haar Oral-B dan terug niet heeft. Tot op dit moment kan ik eerlijk toegeven dat ik aangenaam verrast ben van hoe goed deze Sonicare is en ik hoop dat mijn mening zo mag blijven of beter komen.

Pluspunten

• Gemakkelijk gebruik
  • Goede batterij
  • Handig meeneembaar

Minpunten

• Beetje prijzig

Joyce 04-11-2016

zeer degelijk!

De kracht van de trillingen zijn in het begin nogal intens, maar na enkele dagen wen je hier wel aan. Het resultaat van die krachtige trillingen, is dan ook meteen voelbaar. Deze tandenborstel poetst heel grondig, de timer functie is erg handig en het design is op en top. Ik zou deze tandenborstel zeker aan anderen aanraden.

Dom123 03-11-2016

Mooi design, gemakkelijk in gebruik

Gebruiksvriendelijk toestel met mooi design. Batterij gaat zeer lang mee. Opladen kan met stroom door het toestel in het glas op de houder te plaatsen of met een usb aansluiting. Bijgeleverd mooi reis-etui met usb aansluiting zodat het glas niet mee moet op reis.
4 verschillende standen om te poetsen en ingebouwde timer zodat je altijd lang genoeg poetst.
Ook nog bijgeleverd een tongborstel. Opzetstukken zijn eenvoudig te verwisselen.
Resultaat; propere tanden , propere tong en een frisse mond

Pluspunten

• 4 standen
  • ingebouwde timer

Minpunten

• prijs

Tasj. 03-11-2016

Wat een gerief!

Gebruik jij een elektrische tandenborstel. Ik? Nee, gek! Proberen?... Wat een waanzinnig gerief, vanaf nu enkel nog elektrisch poetsen voor mij! Het poetsresultaat is fantastisch! Ik had hier en daar al snel eens last van tandplak maar sinds ik de elektrische tandenborstel gebruik is dit in een mum van tijd verdwenen. Buiten dat dit toestel er nog eens geweldig strak uitziet, doet het prima zijn werk! Al 2 weken in dienst en hem nog maar 1 x moeten opladen, de verschillende poetsstanden leveren een fantastisch resultaat en het borsteltje zelf laat het niet snel af weten. Als ik dan toch echt een minder puntje moet voorleggen dan kan ik wel toegeven dat hij redelijk veel lawaai maakt en met de mond open poetsen is zeker geen al te slim idee! Kortom, ik ben meer dan tevreden en zal hem overal met me mee dragen!

Pluspunten

• Ziet er waanzinnig uit.
  • compact
  • Batterij gaat lang mee
  • de verschillende poetsstanden
  • Snel een zichtbaar resultaat

Minpunten

• maakt wel wat lawaai
  • met de mond open poetsen is geen optie

Laura 02-11-2016

verassend positief

Mijn eerste poetsbeurt heeft me enorm, positief, versteld doen staan. Hoe de borstel op te laden en de hoeveelheid mogelijkheden die de tandenborstel heeft om in te stellen is erg uitgebreid, voor ieder wat wils. Na een poetsbeurt voelen mijn tanden gereinigd aan, alsook mijn mond "voelt" dat ik mijn tanden gepoetst heb. De timer is erg handig, wijst me er soms op dat ik te snel verander van kant, alhoewel hij erg subtiel is waardoor ik hem eerst niet echt opmerkte. de TongueCare kit heb ik nog niet gebruikt en kan ik dus niet beoordelen. Tot hiertoe heb ik mijn batterij alleen nog maar moeten opladen bij aanvang, dus over de batterijduur ben ik voorlopig erg tevreden! Hoe dit echter af te wachten valt voor hoelang de batterij stand houd, ik bedoel dan in maanden/jaren. Het design sprak me aan bij het uitpakken van de borstel en blijft me nu nog steeds erg bevallen.

Pluspunten

• licht toestel
  • mooi design
  • lange batterijtijd

Kim 31-10-2016

prima product

Pluspunten

• grondig poetsten
  • schoon gevoel
  • verschillende poetsstanden
  • timer
  • reisetui

Minpunten

• prijs
  • groot oplaadglas

LemRub 26-10-2016

Super tandenborstel

Een mooie, handige tandenborstel die perfect poetst! Geleverd met een praktisch reisetui en handig glas

Pluspunten

• Etui
  • Accessoires
  • Draadloos oplaadbaar