Philips Sonicare FlexCare+ HX6972 wit, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 347 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare FlexCare+ HX6972 wit, grijs op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

zonneke79 26-02-2016

zeer prettig toestel. makkelijk in gebruik en prima resultaat. even wennen aan de vorm van de borstel, maar voelt wel fijn aan.

beezeke15 13-02-2016

heel tevreden over de Philips soni care , je tanden voelen glad aan en supermooi gepoetst ;het toetel is ook zeer gebruiksvriendelijk , batterij gaat hel lang mee;

zonneke79 12-02-2016

zeer handig in gebruik. gewoon een druk op de startknop en daar gaan we :-) eerst was het wat vreemd dat het een langwerpige borstel is, maar poetst wel aangenaam. ik merk niet veel verschil tussen de verschillende programma's, maar dat hoeft ook niet voor mij.

lena29 12-02-2016

Een supergoede tandenborstel met een mooi poetsresultaat. Je hebt verschillende mogelijkheden met de tandenborstel: een massage voor het tandvlees of een stevige poetsbeurt. Super!

LINDA 12-02-2016

heel tevreden van deze tandenborstel, wat een luxe, vanaf nu geen gewone tandenborstel meer, geen last meer van bloedend tandvlees en echt aangenaam om te poetsen

wadetski 06-02-2016

Degelijke en doeltreffende tandenborstel!

Ik had vaak last van bloedend tandvlees. Maar sinds ik met de Philips Sonicare poets heb ik daar zo goed als geen last meer van.

Het is even wennen en de manier van poetsen, het bizarre geluid. Maar eens je dit gewoon bent is het super! Nog nooit zo glad gevoel gehad na het poetsen.

+ zeer goede reiniging

+ veel verschillende poets-standen

+ minder bloeding bij het poetsen

- wennen aan het geluid

- opzetborstels zijn niet overal te verkrijgen

- vrij duur in aanschaf

DaphneVB 06-02-2016

Ik gebruik deze tandenborstel nu een 2tal weken en het is een groot verschil met de simpelere tandenborstel die ik vroeger gebruikte.
De poetstijd is opgedeeld in 4 stukken wat het extra gemakkelijk maakt.
De haartjes komen echt overal en geven een glad, schoon resultaat!
De tandenborstel maakt wel iets meer lawaai dan mijn oud model en het vraagt een beetje oefening om niet teveel te spatten.
Maar een echte aanrader voor wie een tandenborstel zoekt!

Gina123 04-02-2016

Super gladde tanden en een tandartsschoon gevoel! De verschillende standen zijn zeer aangenaam. Ook de reiniger is zeer handig. Verschillende kleur van opzetborstels was handig geweest. De kostprijs is wel aan de hoge kant.

X_Pitoe 02-02-2016

Ik ben echt zeer tevreden over dit toestel. Mijn vorige elektrische tandenborstel was van het merk Oral B en hier was ik ook wel tevreden over maar nu merk ik dat het nog beter kan!

Pluspunten:

+ mooi design

+ schoon en fris gevoel na het poetsen

+ 2 minuten timer motiveert tot langer poetsen

+ UV reiniger geeft borstel een fris en net gevoel (ruikt naar een tandartsenpraktijk)

+ handig reisetui

- prijzig

- dure borstelkoppen

- wennen aan het trillen

archigirl 02-02-2016

Na jaren een elektrische tandenborstel van een ander bekend merk gebruikt te hebben was het even wennen toen ik deze Philips Sonicare mocht testen.
Na een dikke week ben ik zeer optimistisch over het toestel. Hoewel ik eerst sceptisch was over een borsteltje dat niet ronddraait maar heen- en-weer beweegt kan ik zeggen dat ik het gevoel heb dat mijn tanden echt schoon en glad zijn! Wel oppassen dat je de borstel niet uit je mond neemt tijdens het poetsen want dan spat je heel de badkamer onder! Door de grotere borstel is het ook iets moeilijker om die lastige plekjes achteraan in je mond te bereiken.
Er zijn verschillende standen aan het toestel. Een timer voor een gewone poetsbeurt van 2 min, waarbij de borstel elke 30sec licht vibreert om je aan te manen naar het volgende ‘kwadrant’ van je gebit te gaan (het toestel stopt ook echt na die 2 minuten), een stand van 3 minuten (2 minuten poetsen en 1 minuut tandvlees reinigen), een sensitive stand, een massage stand en een vlugge opfrissingsstand. 2 Minuten vind ik zelf te kort, dus ik gebruik de 2de mogelijkheid. Mijn man doet 2 keer de eerste stand (dus 4 minuten). Voor zo’n uitgebreide tandenborstel had een aparte ‘klok’ zoals bij sommige andere merken leuk geweest!
Bij dit type van de borstel is een groot oplaadstation bijgeleverd, waarin 2 opzetborsteltjes met UV-licht gereinigd worden. Of dit echt iets uitmaakt weet ik niet, maar aangezien ik tandenborstels sowieso nogal onhygiënisch vind kan het alleen maar helpen! Als je op reis gaat kan je de reisetuit gebruiken, waarin de tandenborstelhouder en 2 opzetborsteltjes passen.
De tandenborstel doet erg lang met één batterijlading. Volgens de brochure 3 weken. Ik kan zeggen met 2 gebruiken we hem een kleine week, maar we poetsen wel langer dan de standaard 2 minuten. Als je toch het zekere voor het onzekere wil nemen kan je de eveneens meegeleverde kleine oplader meenemen op reis.
Bij mijn exemplaar zaten 2 dezelfde borstels. Geen onderscheid tussen welke van wie is. Volgens de handleiding kon je een gekleurde ring opzetten maar die zat niet in de verpakking.
Nieuwe vervangborstels vind ik trouwens redelijk duur; ongeveer 7 euro per stuk wanneer je ze per 4 koopt! Dat is ongeveer het dubbele van borstels voor dat andere bekende merk, die je trouwens meer courant tegenkomt. Hoelang één borstel meegaat kan ik nog niet zeggen.
Nog één laatste ding om op te merken; indien je nog nooit een elektrische tandenborstel hebt gebruikt zal deze borstel je geleidelijk aan laten wennen door een programma van enkele dagen te volgen waarin de poetskracht steeds wordt verhoogd.

Roodkapje12 01-02-2016

Aangename tandenborstel! Door de quadpacer (een signaal om je ervan bewust te maken dat het tijd is om over ta gaan naar het volgende deel van je gebid) ga je wel degelijk gerichter poetsen. Ook de 5 verschillende poetsstanden zijn een pluspunt. Ik gebruik het toestel nu 10 dagen en mijn tandvlees is veel gezonder. De UV reiniger ben ik nog niet echt overtuigd, dit lijkt mij eerder een 'hip snufje'. En ik mis wel een tweede body. ik deel dit toestel met mijn partner en telkens wisselen van borsteltje vinden wij de minder leuke kant aan het toestel. En ik vind persoonlijk dat 2 toestellen aankopen nogal duur is. Verder een zeer degelijk toestel! Een aanrader!

Suzy R. 31-01-2016

Altijd Braun-gebruiker geweest, maar toch moet ik toegeven dat deze Philips mij héél aangenaam verrast ! Tanden voelen glad aan. Spettert wel wat meer als de Braun en rolt iets gemakkelijker om, maar dat is kwestie van gewoon worden. Top-toestel en handig in gebruik.

Bungoo 30-01-2016

k kan niet vergelijken met andere elektrische borstels want ik poetste voorheen steeds “manueel”. Ik dacht namelijk (verkeerdelijk nu blijkt) dat mijn tanden met zo’n elektrische tandenborstel nooit zo grondig gepoetst zouden worden. Een blik op het internet leert me dat er honderden elektrische borstels beschikbaar zijn, maar de Flexcare+ steekt er om onderstaande redenen toch wel ferm bovenuit.

De Flexcare+ is namelijk niet zomaar een elektrische tandenborstel. Het is een gadget op zich.

Hij komt samen met 2 opzetborstels (met kleurcodes, handig voor manlief), een oplaadstation, een UVlamp om de borstelkoppen te reinigen, een reisetui en een kleinere stekker om op te laden (als je bijvoorbeeld op reis bent)

De tandenborstel beschikt over 5 standen:
een stand met timer voor de klassieke poetsbeurt (clean)
een stand voor klassiek poetsen, aangevuld met een reiniging van het tandvlees (gum care)
een stand om tussendoor snel even te reinigen (refresh)
een stand voor mensen met gevoelige tanden/tandvlees (sensitive)
en tot slot een massagestand (massage)

Ik heb ze ondertussen allemaal even op mijn gebit losgelaten.

De gewone poetsstand is uitgerust met een timer. Je gebit is onderverdeeld in 4 kwadranten en de ideale poetsbeurt per kwadrant duurt 30 seconden. Na 30 seconden hoor en voel je telkens een piepgeluidje zodat je kan doorschuiven naar het volgende kwadrant.
Ik vind persoonlijk dat 2 minuten te kort zijn om mijn volledige gebit grondig te reinigen.( zal wel aan die grote tanden liggen ;) ) Daarom gebruik ik deze stand gewoon twee keer na elkaar.

De gum care is eigenlijk de clean stand, aangevuld met een reiniging van het tandvlees. Ideaal om probleemzones of tandplakzones aan te pakken. Deze stand duurt 2 minuten, aangevuld met 1 minuut voor de gum care. Deze is ondertussen mijn favoriet.

Wil je ergens heen en je nog even snel opfrissen? Dan kan dit met de refresh stand. Voor mij eerder overbodig, ik verkies het gewone poetsen!

De stand voor mensen met gevoelige tanden is aangenaam, maar voor mij overbodig. Hoewel ik regelmatig last heb (“had”: dankzij het gebruik van de flexcare+ lijkt dit steeds minder voor te komen) van bloedend tandvlees was het nooit zo pijnlijk dat ik niet hard kon verder schrobben.

De massage is een leuk extraatje, maar gebruik ik eigenlijk niet.

De Flexcare+ brengt wel wat gespetter met zich mee. Althans, voor mij toch. Als ik mijn tanden poets, heb ik de neiging om rond te lopen en mee te volgen in de spiegel. Als je met deze tandenborstel je mond opent, zorgt dit gegarandeerd voor de nodige spetters op je spiegel of muur. Even aanpassen dus. Mond toehouden is de boodschap.

Het laadstation is uitgerust met een UV lamp die de opzetborstels na het poetsen ontdoet van de bacteriën. Klinkt goed. Maar controleren kan je dat natuurlijk niet… Kan in elk geval niet slechter zijn dan de klassieke tandenborstel die in zijn potje staat te wachten op de volgende poetsbeurt. De lamp werkt 10 minuutjes en schakelt zichzelf daarna uit.

Batterijduur is ook prima. Een volledig opgeladen borstel zou zeker 2 weken moeten meegaan, maar dit lijkt me alleen een voordeel als je op verplaatsing bent, zonder het basisstation of stopcontact in de buurt. Hier wordt de tandenborstel na gebruik steeds op zijn lader gezet, dus hoef ik me niet gauw zorgen te maken.

Maar het belangrijkste van al: het resultaat na een poetsbeurt.

Eerlijk: ik was in het begin wat argwanend. Ik ging uit van het principe “wat je zelf doet, doe je meestal beter”.

Maar al na de eerste poetsbeurt merkte ik dat mijn tanden écht glad waren én dat al het tandplak verdwenen was.
Je hebt echt het gevoel alsof je net van bij de tandarts komt na een grondige reiniging.

De manier waarop er wordt gepoetst is wel helemaal anders dan bij het manueel poetsen: in plaats van te wrijven of roteren (zoals bij de meeste elektrische borstels) werkt de Flexcare+ door middel van vibraties. Het is in elk geval even wennen. De eerste 14 poetsbeurten word je hierop zelfs voorbereid: gradueel gaat de tandenborstel op zijn maximum capaciteit over.

Witter zullen mijn tanden er niet door worden, maar ze zijn in elk geval wel grondiger gereinigd dan voordien!

Mijn besluit: dankzij zijn uitstekende poetscapaciteiten is deze borstel méér dan de moeite waard. Het mooi design en de extra snufjes zijn een aangename bijkomstigheid!

Lieveke 30-01-2016

Het is de eerste elektrische tandenborstel die ik koop, maar ik vind de trillingen van dit apparaat helemaal niet aangenaam. Ik heb redelijk gevoelige tanden en tandvlees en de trillingen veroorzaken een onaangenaam gevoel aan mijn tanden op het randje van pijnlijke trillingen zelfs.

IlseB 29-01-2016

Een heel goede elektrische tandenborstel met misschien iets te veel snufjes die doet wat hij belooft. Handige reis-etui, mooi design en zeer goed resultaat. Enkel de UV-oplader is me onduidelijk of die effectief werkt...

GG 25-01-2016

handige tandenborstel, mooi design, groot gebruiksgemak, geeft poetstijd aan, veel verschillende standen/sterktes, handig reisetui