Philips HX8332/01 SoniCare AirFloss Pro wit, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 184 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HX8332/01 SoniCare AirFloss Pro wit, grijs op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Els79 14-11-2016

Prima eigenschappen mits rekening te houden met enkele items

Toestel heeft prima eigenschappen:
-leuk design
-vlot in gebruik
-doeltreffend
Wat jammer is is dat als je de mond niet voldoende sluit bij het gebruik van deze Airfloss Ultra het water in het rond spat. Voordat ik met het toestel aan de slag ging zocht ik een filmje op youtube om het gebruik te demonstreren. Daar werd het gebruiken van deze Airfloss heel leuk voorgesteld maar in realiteit zag het er iets anders uit.
Verder frisse mond en minder tandplak, omwille van regelmatig gebruik met mondwater.

Pluspunten

• gebruiksgemak

Minpunten

• rondspattend water

Stephanie 13-11-2016

mijn vaste partner in dagelijkse routine

Bij het begin was ik nogal terughoudend tegenover de Sonicare Airfloss Ultra, bij het uitpakken van de doos heel benieuwd. De eerste keer dat ik hem gebruikte was het even zoeken maar na het bekijken van het filmpje ging het een pak vlotter. Ik heb het gevoel dat ik dagelijks zal flossen met dit super handige toestel!! Nadat ik het toestel een week gebruikt had, merkte ik dat mijn tandvlees veel minder bloedde tijdens het poetsen, mijn mond voelde frisser aan en mijn man is het zelfs ook beginnen gebruiken! Ik zou mijn toestel voor geen geld van de wereld kunnen missen!!

Pluspunten

• snelle hantering
  • gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• even zoeken naar juiste werkwijze
  • redelijk duur

Carcoke 10-11-2016

Spectaculair

Algemene indruk:
Spectaculair, ik sta versteld.

Pluspunten:
Ik heb vaak last van voedselresten die tussen mijn tanden blijven steken, en moest dus regelmatig flossen. Dit kwam er echter niet altijd van, wat regelmatig tandpijn of bloedend tandvlees veroorzaakte. Al na mijn eerste gebruik (altijd 's avonds) stond ik versteld dat ik 's morgens met frisse mond opstond, alsof ik mijn tanden al gepoetst had. De vieze ochtendsmaak is al vanaf dag één totaal verdwenen. Het bloeden is na enkele dagen gestopt, en ik voel ook geen pijn meer op de vroeger soms gevoelige plekken.
Verder appreciëer ik het "generieke" design. Ik gebruikte de Sonicare tandenborstel al, en ben erg blij dat deze dezelfde oplader gebruikt als de Airfloss (geen gedoe met een hoop laders in een kleine badkamer).
Ook het feit dat er geen specifieke, dure "Philips-vloeistof" in moet, maar dat gewoon mondwater van gelijk welk merk volstaat is een opsteker.

Minpunten:
Het design is een beetje ongelukkig: als de onderkant wat vlak was bleef deze beter liggen bij het vullen met mondwater. Nu die ergens tegen leunen, of hij rolt omver. Een onhandigheidje, maar zeker niet onoverkomelijk.
Soms sputtert de jet, alsof hij niet genoeg mondwater kan aanzuigen, ook al hou ik deze mooi recht. Hopelijk zorgt dit niet voor snelle slijtage.
Al na anderhalve week gebruik kwam een aansluitringetje los aan de aansluiting tussen het toestel en het vervangbaar buisje.
Ik heb slechte ervaringen met de levensduur van de Philips Sonicare. Het product zelf is érg goed, maar mijn vorige tandenborstel ging twee jaar en een maand na aankoop stuk, toevallig nét buiten de garantieperiode... Hopelijk is dit hier niet het geval

Pluspunten

• vanaf dag 1 resultaat ('s morgens ook frisse mond)
  • zelfde lader werkt voor alle Sonicare producten
  • werkt met alle soorten mondwater

Minpunten

• beetje onpraktisch design
  • jet sputtert soms
  • aansluitring kwam los na anderhalve week
  • Andere Philips tandenborstel kapot net na garanti

Eva 10-11-2016

Snelle, grondige flosbeurt

Ik was zeer tevreden dat ik geselecteerd werd om De Philips Airfloss te testen. De installatie en het eerste gebruik van het toestel was zeer eenvoudig. Het vullen van het toestel met mondwater verliep ook vlot, enkel bij het gebruik de eerste keren was de tank telkens onmiddellijk leeg na éénmaal mijn tanden geflost te hebben, daarna verbeterde dit precies, maar het is toch nog vrij snel leeg, het toestel moet na een gebruik van 2-3 keer bijgevuld worden en dan gebruik ik niet eens de hoogste stand/frequentie. Op zich ben ik het tevreden van het toestel en ik kan mijn tanden veel sneller flossen dan op de traditionele manier. Voordien floste ik ook niet veel, omdat ik het echt niet leuk vond die met een flosdraad te doen en ik telkens bloedend tandvlees kreeg. Dit is met de Airfloss niet het geval, wat het moeilijk maakt om correct in te schatten hoe goed en gronding het apparaat werkt. Ondanks dat ik niet volledig kan inschatten of het apparaat even grondig flost als bij de traditionele wijze, ben ik zeer tevreden met het apparaat door de snelle en verfrissende manier van flossen met mondwater. Een nadeel is wel dat dit niet gecombineerd is met een tandenborstel, waardoor je twee toestellen hebt en twee houders wat het iets minder aangenaam maakt en wat meer plaats inneemt.

Pluspunten

• Snel
  • Batterijduur

Minpunten

• Reservoir snel leeg

Termi 10-11-2016

Ultrafloss!

M'n tandarts zegt me bij elk bezoek dat ik tussen m'n tanden elke dag moet flossen, maar dit is toch altijd een hele opgave en een gepruts met flossdraad. En toen Airfloss Ultra van Philips!
Ook al was ik in het begin sceptisch, toch mag ik zeggen dat dit toestel doet wat het beloofd! Het spuit alle vuiltjes en tandplak vantussen de tanden met redelijke kracht, zonder pijnlijk te worden ervaren. Ook m'n vrouw is een grote fan, zij heeft een tandimplantaat en het volledig rein krijgen hiervan was toch een hele opgave. Maar met de Airfloss ging dat dus vlot.
De eerste keren had ik veel last van bloedend tandvlees, maar ik had wel indruk dat dit keer na keer beterde. Mijn vrouw had hier geen last van.
Alletwee hebben we een properder gevoel en ook is dit duidelijk te zien al de properheid tussen de tandjes. Van wittere tanden op zicht hebben we geen verschillen opgemerkt.
Na twee weken heeft het toestel spijtig genoeg de geest gegeven en weigerde het dienst. De Airfloss maakt een tuutend geluid en het lijkt alsof het pompje binnenin niet meer draait.
Na wat nalezen en online de troubleshooter van Philips te lezen kwam ik er op uit dat aan het bijvulklepje een miniscule luchtinlaat was, die ten alle tijden vrij moest zijn van verontreinigingen. Ik deze dus voor de zekerheid even proper gemaakt en... waarempel, hij werkte terug.
Vrij gevoelig dus, maar gelukkig was alles op te lossen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • doet z'n werk heel goed
  • mooi design

Minpunten

• reservoir voor 1 beurt, 2 kleine beurten max
  • apparaat valt redelijk groot uit
  • Vrij gevoelig voor storingen, wel te verhelpen

Isabelle 10-11-2016

Verrassende kracht!

Ik gebruik de Airfloss nu al een paar weken en ik sta wel versteld van de kracht van het toestel. Bij het eerste gebruik bloedde mijn tandvlees wel, maar dat is beter geworden op termijn. Mijn tanden voelen in alle geval glad en tandplakvrij aan.
De Airfloss in mijn badkamer staan hebben stimuleert mij wel om op regelmatige basis te flossen. Daarvoor had ik die gewoonte niet. Maar of er nu een zichtbaar verschil is, dat kan ik moeilijk zeggen.
Het toestel is handig in gebruik. Weinig handelingen, niets ingewikkeld en je bent klaar. De handleiding is dan ook kort en duidelijk. Ik heb hem de eerste keer volledig laten opladen zoals aangegeven werd en de batterij gaat heel lang mee. Bovendien staat hij ook mooi op onze badkamerkast, een eenvoudig design dat past in een moderne omgeving.

Pluspunten

• krachtig
  • batterij gaat lang mee

StefB 09-11-2016

Schieten maar!

Flossen is niet voor mij weggelegd. Het geknoei met zo'n draad of borsteltje ... Ik word er moe van als ik eraan denk.
De Airfloss Ultra werkt wel vlotjes. Je vult hem met water of mondwater en start met het 'schieten' op je tanden. Ik moet er wel elke keer aan denken om m'n mond toe te houden, anders spat het water in het rond.
Ook als ik hem wil afzetten, druk ik nog iets te vaak op het verkeerde knopje waardoor m'n spiegel ondertussen ook vrij is van tandplak! :-)

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Batterij gaat lang mee
  • Veel handiger dan flossen met draad

Minpunten

• Mond toehouden anders spattend water

Lovelylinde 09-11-2016

snel en handig

Mijn tandarts rade me steeds aan om toch niet te vergeten flossen want hierdoor kan je de restjes verwijderen waar je met je gewone tandenborstel / elektrische tandenborstel niet aan kunt! Maar hij vertelde me ook een "horror verhaaltje" over een oudere patiënt van hem die perfect mooie tanden had en fier iedere dag zijn tanden floste zo "goed " dat hij zijn tanden aan de basis bijna had afgezaagd door steeds heel hard op de zelfde plaats te flossen. Dit beeld schrikte me toch af en ik probeerde wel af en toe te flossen zoals de tandarts me aanbeveelt maar had wel schrik dat mij hetzelfde zou overkomen... Ook al was ik een iets minder frequente flosser want zeg nu zelf het is toch vaak een heel gedoe en niet zo een aantrekkelijk zicht ! Maar toen ik de airflos leerde kennen dacht ik waarom proberen we deze niet. De plaats tussen de tanden word gereinigd door een luchtstroom met water en/of mondwater, dus dat kan je tanden zeker geen kwaad doen! Toen ik het product uit de verpakking haalde viel me al snel op dat het een mooi design had want het oog wilt natuurlijk ook wat ! Maar wat me ook opviel dat zelfs zonder naar de handleiding te kijken ik het apparraat helemaal in elkaar kon steken! Dan natuurlijk nog even de handleiding checken en ja ik deed het zoals het hoorde! De handleiding is ook super beknopt niet een hele boek van 10000 bladzijden. Dan eerst het toestel even laten opladen zoals het hoort en testen maar! Bij het eerste gebruik was ik al helemaal verkocht! ik had een fris en proper gevoel in mijn mond! het toestel werkt super vlot en snel en word nu steeds in mijn tanden poets routine verwerkt! Poetsen, flossen en klaar! Ik heb geen schrik dat ik iets fout doe, het gaat super snel en ik heb direct een fris gevoel wat wil je nog meer! In december ga ik terug op controle zoals ik voorbeeldig 2 maal per jaar doe :) en ik ben heel benieuwd of ik ook daar zo een goed rapport krijgt als van mezelf! Over een nadeel moest ik even denken want ik ben zo blij met deze flosser, maar op reis zou ik hem niet meenemen (hij is een beetje te groot net als mijn electrishe tanden borstel) maar of ik dat heel erg vind?... mijn airflosser heeft ook wel eens recht op een welverdiende vakantie hé :) ! en even een paar daagjes zonder zal zijn harde werk zeker niet verloren laten gaan :) Voor mij is deze een echte aanrader!

Pluspunten

• super snel
  • veilig
  • fris gevoel
  • super snel
  • proper gebit

Minpunten

• beetje tegroot om op reis mee te nemen

ridsel 09-11-2016

Duur voor het verkregen resultaat.

Het is een makkelijk toestel dat goed in de hand ligt en handig is in gebruik. Zeker je achterste tanden bereik je ook makkelijk. Ik stel me wel de vraag of je hetzelfde resultaat bereikt vergeleken met flossen.
Daarom vind ik het toch een duur product in functie van het bekomen resultaat bij je tanden.

Pluspunten

• grondige reiniging

Minpunten

• duur

Lovelylinde 01-11-2016

fris gevoel door de mond

Pluspunten

• fris gevoel
  • proper gebit
  • super snel
  • veilig

Minpunten

• groot om op reis mee te nemen

headhunterke 01-11-2016

Doet wat het beloofd

Ik gebruikte hiervoor flosdraad maar dit voldeed niet aan mijn verwachtingen waardoor ik het steeds minder ging gebruiken.
Tandplak kwam, ondanks tweemaal daags poetsen en mondwater steeds terug. Het was ook een veel te groot gedoe met de flosdraad.

Ik gebruik de AirFloss nu ruim 2 weken en merk dat mijn tandvlees gezonder is, rozer van kleur en tandplak bleef nog nooit zo lang weg.

Het gebruik is uiterst eenvoudig, je stel de stand in en plaatst het mondstuk tussen je tanden en drukt op knop aan de bovenkant om de straal te activeren. Afhankelijk van hoe sterk je je straal instelt komt er meer of minder (mond)water door het buisje tussen je tanden. Je kan kiezen tussen 1, 2 of 3 pulsen.
Anders dan bij flosdraad is het kinderspel om ook achteraan je mond te flossen en het duurt hooguit een paar seconden per tand.

Je kan het reservoir opvullen met zowel mondwater als gewoon water. Maar ik vind het het makkelijkste met gewoon water. Mondwater heeft de neiging lichtjes te gaan schuimen.
Ik heb hem tot hiertoe nog niet moeten opladen, na een week gebruik.

De Airfloss lost tot hiertoe z'n beloftes in. Het blijft afwachten hoe hij op lange termijn met de vervelende tandplak aanpakt, maar tot hiertoe is het alvast een heel goede start geweest.

Pluspunten

• Houdt tandplak effectief weg
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen flexibel mondstuk

Tim1985 25-10-2016

Efficiënte werking!

De druk die wordt gespoten tussen de tanden bereikt de spleetjes heel goed. Je moet wel goed je mond dicht houden en het kopje stevig erop zetten voor je begint of er kan al eens wat rond spatten.
Algemeen gezien heel eenvoudig in gebruik en efficiënte vervanger voor een flosdraad! Je mond is tegelijk gereinigd met het spoelmiddel.

Pluspunten

• geen flosdraad meer nodig
  • spoelmiddel = dubbele werking

Minpunten

• beweeglijkheid

orosseel 25-10-2016

Nieuwe manier van flossen

De Philips Sonicare Airfloss Ultra is een mooi toestel in een mooie verpakking. Na het uitpakken, hebt u meteen zin om die voor de eerste keer te gebruiken. Met de korte handleiding gaat u snel van start waarbij u het toestel eerst 24u moet laten opladen.

In de verpakking zitten volgende essentiële zaken: de Philips Sonicare AirFloss Ultra, een oplaadstation, 2 mondstukken en een houder voor de mondstukken die u rond het oplaadstation bevestigt. Hoewel u de AirFloss met mondwater kunt gebruiken, wordt er helaas geen flesje mondwater meegeleverd.

Mijn eerste gebruik van dit toestel voelde vreemd aan. Het water spatte alle kanten op. De handleiding en het online (promo-)filmpje gaven mij niet meteen extra tips om er handiger mee om te springen. Toch ontdekte ik 2 zaken. Ten eerste sluit u best uw mond bij het verstuiven van de vloeistof tussen de tanden. Ten tweede mag u de straal tussen de tanden niet versperren met uw tong. Met deze 2 tips loopt het al een pak vlotter. Zelfs het licht opslorpen van de vloeistof in de mond kan wonderen doen.

Ik geloof in de resultaten die het toestel met zich zal meebrengen. De vloeistof wordt met krachtige stralen tussen uw tanden verspreid. Dit voelt u meteen als u even uw tong in de buurt van een verstuiving brengt. Op langere termijn denk ik dat dit zeker tandplak kan verminderen en een positieve invloed kan hebben op de gezondheid van het tandvlees.

Of het AirFloss mij nu meer zal doen flossen? Dit valt af te wachten. Ik had de slechte gewoonte om niet te flossen. Op dit moment is de AirFloss nieuw voor mij en uitdagend om te gebruiken na het tandenpoetsen. Echter blijft het een extra handeling die u aan uw routine moet toevoegen. Ik hoop dat ik dit blijf volhouden. Een reden om de AirFloss te blijven gebruiken, is het gevoel van frisheid (zeker als u mondwater als vloeistof gebruikt).

Pluspunten

• geeft een fris gevoel
  • krachtig toestel

Minpunten

• geen flesje mondwater meegeleverd
  • onhandig in het begin

Inge 24-10-2016

Schitterend toestel

Ik mocht van The Insiders en Philips de Sonicare airfloss testen. Toen ik de airfloss uitpakte, vond ik hem er wel strak uitzien. De lader is bijna design. Je krijgt er 2 opzetstukken bij. Het apparaat wees zichzelf uit. 2 knoppen zijn aanwezig. Eentje om aan te zetten en eentje om 1, 2 of 3 impulsen te geven. De eerste keer dat ik hem gebruikte was een ware verrassing. Ik vulde hem supergemakkelijk met rood mondwater. Ik hield mijn mond open om te zien wat het deed. Gevolg was natuurlijk dat heel mijn spiegel en omgeving volhing met mondwater. De tweede keer was dat al het geval niet meer en vulde ik hem zelfs tweemaal. In het begin had ik ook lichtbloedend tandvlees maar dat had ik voordien ook al. Na een week gebruik is dat volledig gestopt ! Dat is al een dikke plus voor Philips Sonicare airfloss ! Ik ben benieuwd naar het volgend tandartsbezoek.
Het gevoel na de airfloss is ook anders dan na het gewoon tanden poetsen en mondwater. Ik flos niet zo graag maar dit apparaat neem ik wel dagelijks ter hand. Het spuit gewoon lucht en mondwater tussen de tanden door !
Dikke pluim en ik ben verkocht !

Pluspunten

• Schoon gebit/tandvlees
  • Gemakkelijk onderhoud
  • Makkelijk te vullen
  • Batterij gaat lang mee
  • Mooi design

Minpunten

• Geen gevonden tot nu toe

Kenvdh 21-10-2016

Super !

Echt een super toestel ! Mijn gebit heeft nog nooit zo proper en gezond aangevoeld. Ik kan het echt vergelijken alsof ik net van de tandarts kom. Het is ook heel gemakkelijk in gebruik en zou het daarom ook echt aan iedereen aanraden !

Pluspunten

• Mooi design
  • Heel gebruiksvriendelijk
  • Reinigt fantastisch goed

carmania2000 26-07-2015

gebruik dit toestel nu al een tijdje en moet zeggen dat hij mij wel bevalt. Geeft een zuiver gevoel tussen de tanden. Voordien moest ik altijd flossen met van die borsteltjes. Dit vond ik pijnlijk en was altijd wat bloederig. Nu pak ik gewoon mijn airfloss en heb ik geen last meer van bloedend tandvlees.

Gebruiker465 21-04-2015

De Airfloss Ultra zorgt ervoor dat ik dagelijks tussen mijn tanden reinig. Volgens de tandarts moet ik dagelijks flossen, maar met flosdraad vind ik het lastig, de Airfloss Ultra staat naast mijn tandenborstel in de badkamer. Daardoor grijp ik er veel sneller naar . Het zorgt voor een erg fris gevoel in mijn mond en het gaat allemaal heel erg snel.