Waterpik WP-100 Waterflosser Ultra - Reviews

Timer
Sonische technologie

8,1

J van Braam 27-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Doet wij hij moet doen, echter.....

Het product op zich werkt goed maar na ca 3/4 jaar begint de lekkage van het waterreservoir.
Bij het los nemen en het vullen daarna komt er veel water uit de rubber afdichting.
Zit nu te klooien om het reservoir te vallen met een glas water, niet echt handig.
Losse afdichtingsrubber is, bij mijn weten nergens te koop. Zo'n los rubbertje van ca. € 1.00 mag toch geen probleem zijn. Op div websites kom je dit probleem tegen en de oplossing zou zijn; rubbertje los nemen en tussen je vinger weer soepel maken. Ik kan je vertellen dat dat een zinloze actie is nog los van het feit om het terug te plaatsen.

W. Zirkzee 24-08-2016 Product paar maanden in bezit

Goede aankoop, minder tandsteen!

Ik heb de Waterpik WP-100 nu enkele maanden in bezit, en heb gewacht met een review tot de tandarts controle. Ik gebruik de Waterpik dagelijks, zo'n 2-3 keer per dag. Conclusie na tandarts controle: veel minder tandsteen dan in al die jaren ervoor! (note: ik heb jaarlijkse tandarts controle i.p.v. halfjaarlijks, aangezien ik nog geen gaatjes heb en verder ook niets mankeer aan het gebit, m.u.v. tandsteen).
Dit is de eerste keer in jaren dat de tandarts op slechts 1 plek wat tandsteen moest weghalen, dit was afgelopen 10 jaar beduidend meer.
De Waterpik is een prima apparaat, mits je 'm goed gebruikt en regelmatig (1x per maand) ontkalt. Vooral het ontkalken is erg belangrijk, ik heb gemerkt dat de tip anders moeizamer in/uit de houder gaat.
Ook de eerste keren is het wat wennen in gebruik, je spuit jezelf en/of de keuken/badkamer al snel onder met water :-) . Maar als je het eenmaal in de hand hebt, is de Waterpik gewoon heel prettig.
Begin de eerste week vooral niet gelijk op waterkracht stand 10, maar bouw het wekelijks op vanaf stand 2, en elke week één stand erbij. Het tandvlees zal moeten wennen aan de ferme waterstraal. Ik ben zelf in week 2 iets te enthousiast geweest en van stand 2 naar stand 6 gegaan, vervolgens ging mijn tandvlees ietwat ontsteken. Doe mij dus niet na hierin en bouw het rustig op ;-).
Zoals hierboven al genoemd: ontkalk de Waterpik regelmatig, dan heb je er lang plezier van. Ik las hier in enkele reviews over de wat matige kwaliteit van materiaal, en ja, hier ben ik het wel mee eens, het voelt allemaal wat goedkoop aan. Ik vind de prijs voor dit apparaat, alleen om die reden, aan de hoge kant. De Waterpik doet daarentegen wel veel goed, getuige een positieve tandarts :-) .

Pluspunten

• Minder tandsteen
  • Schoner gebit

Minpunten

• Prijs/kwalliteit

AmpTech 30-09-2015 Product jaar of meer in bezit

5,5
Het ding doet wat hij moet doen. Hij haalt 'spul' tussen je tanden weg dat er na het poetsen toch nog blijft zitten. De tandarts gaf zelfs een tandvleescompliment...! Je moet wel nog flosdraad blijven gebruiken want waar kiezen elkaar raken komt hij niet. Groot nadeel is dat het de kwaliteit erg slecht is. Na verloop van tijd breken de stukken plastic en het slangetje droogt uit en breekt af. Moeilijk te repareren want het handvat is niet open te krijgen zonder te breken en daarna weer lijmen. Daarnaast wordt hij erg vies van al het spattende water en andere dingen. Na anderhalf jaar maar weggegooid maar ik mis hem wel...!

Moppersmurf50 21-10-2014 Product jaar of meer in bezit

Had hem gekocht aantal jaar geleden en nooit gebruikt. Via tandarts doorverwezen naar mondhygiëniste die mijn tandvlees maar belabberd vond. Herhaalafspraak na 4 weken. Ik ben vervolgens begonnen met waterpik en waar ik eerst altijd bloedend tandvlees had was dit binnen een paar dagen weg. Bij 2e bezoek was de mondhygiëniste aangenaam verrast. Al gaf ze aan dat de waterpik prima helpt maar dat het niet plak kan voorkomen dus advies om borsteltjes te gebruiken er naast.
Als je hem gebruikt zie je wat er allemaal, zelfs na goed poetsen, nog uit komt aan kleine stukjes etensresten. Het lijkt allemaal omslachtig (vond ik ook vandaar eerst nooit gebruikt) maar je went er zo aan. Masseer ook altijd mijn tandvlees met de straal en ben er zeer tevreden over.

Ton Beek 29-08-2014 Product jaar of meer in bezit

Op 20-11-2012 deze waterpik gekocht. Na enkele dagen/weken een review schrijven heeft in principe niet zoveel zin. Het gaat om een langere periode van gebruik om een artikel echt objectief te kunnen beoordelen. Natuurlijk heeft deze waterpik, gelukkig, maanden achtereen voldoende goed gewerkt. Echter deze week ontstond er een scheurtje in het slangetje net onderaan bij douchehouder voor de opzetstukken. Jammer, dan is het dus over en uit. Apparaat is niet meer te gebruiken want het water spuit dan natuurlijk door dat scheurtje midden in de gezicht en over de wastafel en spiegel. Geen lol hoor. Voor de rest werkt het apparaat maar met een kapot slangetje kun je het apparaat van zo'n 70 tot 80 euro in de kliko gooien. Zonde dus. In feit is het meer dan schandalig dat een dergelijk apparaat van een inferieur verbindingsslangetje is voorzien. Waarom geen rubberen slangetje in plaats van zo'n voor dergelijk gebruik ondeugdelijk plastic slangetje. Zoiets moet jaren zonder problemen perfect functioneren. Een fabrikant die zijn artikelen van dergelijk materiaal voorziet kan voor degelijkheid niet meer scoren dan een 1. Omdat ik toevallig wat handig ben heb ik de houder maar opengebroken (openschroeven kan niet) het kapotte stuk slang verwijderd en opnieuw vastgemaakt. De houder wordt nu met plakband bij elkaar gehouden en werkt weer.

carolina_e 24-04-2014 Product paar dagen in bezit

Water flosser maakt echt je tanden schoon . Is zeer simpel in gebruik .maar maakt mijn tandvlees niet strker , hiervoor moet ik nog steeds stokken . Maar de flosser vind ik wel een aanrader . Binnen twee a drie minuten zijn je tanden schoon zelf bij de moeilijkste hoeken van je gebit is het goed bereikbaar

marike123 18-04-2014 Product paar weken in bezit

Mijn tandvlees is echt met sprongen vooruit gegaan (paradontites). Ook was het apparaat kleiner dan ik in eerste instantie dacht dus hij kan gewoon op de wastafel staan. Ben er echt heel erg tevreden over.

dinyfluit 31-03-2014 Product kwartaal in bezit

Ik gebruik hem nu een aantal maanden en ben nog steeds dik tevreden. Alles wat ik niet weg krijg met een tandenstoker krijg ik hier nog mee weg. Het is een aanrader om te kopen

tervje 27-03-2014 Product kwartaal in bezit

In eerste instantie waren wij er niet zo bijster tevreden over. Maar nu er na een tijdje aan gewend te zijn, moeten wij toch zeggen dat het heel goed bevalt. Tandvlees ziet er stukken beter uit, tanden doen geen pijn meer en zien er stralend uit. Het is even een handigheidje maar daar raak je snel aan gewend. Dus ik zeg...super

Just jongeleen 06-02-2014 Product paar weken in bezit

Zonder het lezen van gebruiksaanwijzing (!!) direct gebruikt, door mijzelf, mijn vrouw en dochter (9 jaar). Allemaal direct dezelfde dag spontaan nog een keer gebruikt, een heerlijk schoon en fris gevoel.

Danilaban 08-01-2014 Product maand in bezit

Zowel mijn man als ik hebben de Waterpik in gebruik. Beiden omdat we bij de mondhygiëniste lopen. Het apparaat is erg eenvoudig te gebruiken. De grote hoeveelheid opzetstukken is handig en alles klikt goed in elkaar. Het past perfect.
1 tankje is voldoende voor 1 flosbeurt, na de gewone poetsbeurt. Je weet precies wanneer je klaar bent en je hebt echt het gevoel dat je gebit goed schoon is. Ook het feit dat je met lauw water kunt werken maakt het voor gevoelig tandvlees erg prettig. Wij zijn nu veel sneller klaar dan met een draadje en hebben het gevoel dat we meer resultaat boeken.

AGR37 02-01-2014 Product paar weken in bezit

Ik vind de waterpik waterflosser ideaal, hij is heel fijn in gebruik maar het allerfijnste is
dat ik geen flosdraad meer nodig heb.
Bij de waterflosser heb je geen bloedend tandvlees meer en na gebruik een heerlijk fris gevoel in je mond,
je kan na gebruik je tanden poetsen en je bent er helemaal klaar voor.
Ik moest toevallig van de week naar de tandarts en kreeg een compliment dat mijn gebit er zo netjes verzorgd
uitzag geen tandplak meer aanwezig.
Hij is gebruiks vriendelijk je kan zef bepalen hoe hard het water je tanden schoon sproeit want je kunt hem
in verschillende standen zetten en er zitten veel accessoires bij voor tandplak voor als je een beugel
hebt of een plaatje, enz.
Ik ben geweldig blij met mijn waterflosser en wil niet anders meer.

carolina_e 28-12-2013 Product paar weken in bezit

is eventjes wennen maar werkt zeer doeltreffend. Tanden worden zeer schoon en tandvlees word versterkt

Manouk16 27-12-2013 Product paar weken in bezit

Bij ons thuis wordt er te weinig geflost, simpelweg omdat het zo'n (onsmakelijk) gedoe is met draadjes. Met de waterflosser gaat dit een stuk prettiger en het resultaat mag er ook wezen. Fijn zijn alle soorten borstels en opzetstukjes. Meerdere mensen binnen het gezin maken er gebruik van en hoewel we geen beugels meer hebben kan ik me voorstellend dat het daarvoor helemaal een uitkomst is.

wietskebo 21-12-2013 Product paar weken in bezit

De straal moet op stevig, anders heb ik t gevoel dat t niet veel doet. Dan houd ik mn mond weer dicht - vol - weer open - spetters in t rond ;(
De bediening van de uit-knop met 1 hand vind ik niet erg handig.
't Is niet echt mijn ding. Maar met krachtige straal heeft ie n behoorlijke uitwerking.

K4run 19-12-2013 Product paar weken in bezit

Even wennen, maar heerlijk voor je tanden. Tanden voelen fijn schoon na gebruik. Andere opzetstukken dan de standaard (bijv het borsteltje) is iets lastiger in gebruik, omdat de bovenkant van de waterflosser dan rondjes blijft draaien. Dit kan je wel verhelpen door een vinger tegen de bovenkant aan te houden, maar dan is schakelaar voor tijdelijk niet spuiten weer minder makkelijk te bedienen.
Dus wij gebruiken het liefst het standaardopzetstuk

Merk wel dat ik de waterflosser niet dagelijks gebruik. Kost toch 5 min extra tijd voor het tandenpoetsen.
Maar als ik m gebruik dan vind ik het erg prettig. Je tanden voelen echt schoner.

Nosreti 15-12-2013 Product paar weken in bezit

Wat een super apparaat. Perfect schoon gebit. Er blijft niets meer achter omdat de straal naar behoefte kan worden aangepast. Lekker groot waterreservoir. En fijn dat dit apparaat geen lege accu kent. Gewoon op het net aansluiten. De verschillende opzetstukken werken goed. Geen gedoe meer met eindeloos flossen en raggertjes die mijn tandvlees beschadigen. Een heerlijk frisse mond. De tong id. ook heel prettig te reinigen met deze waterpik/flosser. Voor mij een topproduct

bonzobrok 11-12-2013 Product paar dagen in bezit

super apparaat werkt teminste echt goed door waterstraal,erg tevreden ermee.dit is iets wat werkt mijn sonicare werkte echt niet

dinyfluit 11-12-2013 Product paar weken in bezit

Ik ben er dik tevreden mee als ik de waterpik gebruikt heb voelt mijn mond lekker fris en schoon. Het is alleen jammer dat hij nogal veel lawaai maakt. Het liefst gebruik ik hem voordat ik naar bed ga. Voor de andere mensen in huis is dat niet zo prettig.
Verder kan ik hem erg aanbevelen ik ben er erg blij mee

DanielleP 08-12-2013 Product paar weken in bezit

Zoon heeft een beugel en om zijn gebit zo optimaal mogelijk te verzorgen hebben we een waterpik aangeschaft. Hij spoelt zijn gebit hier elke dag mee schoon. Daarnaast hebben we een goede tandenborstel uiteraard. Het werkt makkelijk en goed. Ook de jongste zoon wil er graag mee "spelen" zodat hij ongemerkt ook zijn gebit goed verzorgd!