Kobo AURA One zwart - Reviews

Formaat scherm
8 inch
Verlichting

birdxx 15-11-2016 Product paar maanden in bezit

kobo one valt tegen in gebruik, zeker voor deze prijs

Na de vele enthousiaste recensies heb ik ook een Kobo One aangeschaft.
De werking is ok, maar de afwerking en fabrieks-eindcontrole is volgens mij onvoldoende.
Installatie en in werking stelling gaat vlot.
Maar als alles werkt, en je de kleurtemperatuur hebt ingesteld, ga je pas op het scherm letten.
En dan zie je een lichte maar duidelijke blauwzweem in de beide beneden hoeken
Hoe warmer de kleurtemperatuur is, hoe meer de blauwzweem opvalt.
Ik heb de Kobo One toen omgeruild voor een nieuwe.
Maar deze had dezelfde scherm tekortkoming.
Deze ook weer teruggestuurd, en - na enige tijd wachten - weer een nieuwe besteld bij een ander bedrijf.
Maar ook deze derde had - in mindere mate - hetzelfde probleem.
Ik heb toen contact gezocht met Kobo, waarbij men mij mededeelde dat het zou worden opgelost bij een nieuwe firmware update.
Niets van gemerkt.
Het is niet zo dat je niet meer kunt lezen, maar voor 229,- verwacht je wel een betere afwerking en eindcontrole.
Ik heb goedkopere ereaders gezien met een egaler uitgelicht scherm.
Misschien zijn de extra LEDs de oorzaak.
Maar ik had meer kwaliteit verwacht bij dit merk, en voor deze prijs
Ben niet erg enthousiast meer.

Pluspunten

• groot scherm
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• scherm problemen
  • blijkbaar matige eindcontrole
  • (te) hoog prijskaartje!
  • accu duur

Ingrid 14-10-2016 Product paar weken in bezit

Fijne e-reader met mooi groot scherm

Prachtige e-reader, met mooi groot, glad scherm. Net als een tablet. Boeken makkelijk importeren. Het automatisch aanpassen van het licht is werkelijk fantastisch. Lekker in bed lezen, niet meer onder een leeslampje moeten kruipen. Buiten in de zon is het net zo makkelijk lezen. En niet meer bang zijn dat er een spetter van het zwembad opkomt. Kort om de beste koop ever!! Een absolute aanrader. En zijn geld dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• automatisch licht
  • water bestendig
  • lekker groot scherm
  • licht in gewicht
  • leest fijn

Minpunten

• duur
  • summiere uitleg, ook online.

Meerdini 07-10-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte E-reader

Na de Kobo Aura HD ben ik overgestapt op de Kobo Aura One. Ik moet zeggen een perfecte aankoop. Een mooi helder scherm en licht wat automatisch meegaat met het omgevingslicht. De schermgrootte is ook erg fijn, bijna een normaal boek. De E-reader is mooi plat en de originele Kobo beschermhoes rond het geheel mooi af.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Helder
  • Automatische verlichting
  • Gewicht

Karel 23-09-2016 Product paar dagen in bezit

Nieuwe Kobo met groot scherm en verbeterde verlichting

Ik lees al jaren mijn boeken op een Kobo Aura e-reader en ben daar zeer tevreden over. Deze week zag ik dat Kobo een nieuw type e-reader heeft uitgebracht met groot 7,8" scherm en verbeterde verlichting (9 led's).
Het formaat dat ik heb is handzaam, licht en betrouwbaar. Het enige nadeel is dat, bij gebruik van een groter lettertype, vaak een pagina 'geswiped' moet worden. De scherm van de nieuwe Kobo Aura One is 31% groter, dus kan er veel meer tekst op! Andere voordelen zijn een verbeterde verlichting, welke nog rustiger is voor je ogen. En last but not least de e-reader is waterdicht tot 2 meter. Dus in slaap vallen in bad is voor de e-reader géén probleem :-)

Pluspunten

• prachtig groot scherm
  • verbeterde verlichting
  • waterdicht tot 2 meter