Rodriguez, Robert Sin City (Special Edition) - Reviews

actie, misdaad, thriller
Speelduur
122 min.

geers 20-11-2009 Product jaar of meer in bezit

Los Angeles is als Sin City in die zin dat in iedere steeg een crimineel rond kan lopen. Door de bijzondere stijl, dit is evident een verfilming van een strip-verhaal, zijn de verhalen vrij terecht van ondergeschikt belang. In rood en zwart-wit zijn de beelden gefilmd, waardoor zelfs de gruwelijke zaken als door de lucht vliegende ledematen, bijna opwindend in positieve zin, overkomen op de consument. Onder andere vanwege de striptease act van Jessica Alba is de film bekend geworden. Qua erotiek heeft de film meer te bieden dan slechts die act, en de overweldigende stijl van filmen wordt van kracht vgoorzien door de manier van filmen, de anstekeklijke LA-woman -achtige soundtrack en de algehele cartoon-actige invalshoek. Zelfs het acteren van Bruce Willis, waar ik geen fan van ben!, is dit keer geen pijnlijk slechte zaak. Ik ben achter-gebleven met de vraag of er een verhaal is, en ja er zijn er zelfs drie, heb ik later gehoord!
kopertje69 06-03-2007 Product maand in bezit

De een houdt ervan, de ander niet.
In de verre verte te vergelijken met Pulp Fiction, maar meer fantasie, groffer en meer comic-achtig(ook de bedoeling).
Juist deze overdrevenheid, de comic, wordt heel mooi in beeld gebracht. Met een big-smile heb ik naar de fim gekeken en eigenlijk kan en mag je deze film met geen ander vergelijken en dat is al een compliment waard!