Medion LIFE P85035 WiFi DAB+ Internet Radio - Reviews

Soort radio
tafelmodel

Lauran 06-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat.

Ik heb deze internetradio nu iets meer dan 1 jaar in bezit en ben er erg tevreden over. Het is voor mij een mooie combi wat betreft prijs/kwaliteit.
Het enige wat ik er aan mis is het simpele feit dat je er zelf geen IP en poort nummer handmatig in kan zetten. Er zijn toch best nog wel behoorlijk wat (goeie) internet radiostations die nog niet aangemeld zijn en dat is erg jammer.
Verder een heerlijke radio met voldoende mogelijkheden

mmjsmeets 31-05-2016 Product paar dagen in bezit

Super apparaat voor zeer scherpe prijs

Product doet alles wat ik er van verwacht.
Ik heb vooral gekocht als Internetradio omdat ik daar specifieke kanalen kan selecteren met continu muziek van elk genre. Door het enorme aanbod van zenders is het zeer handig dat vele voorkeurzenders kunnen worden vastgelegd en makkelijk kunnen worden terug gevonden.

Enige nadeel is (bij gebruik als wekker-radio) dat het scherm (zelfs in laagste stand) toch nog veel licht geeft in donkere slaapkamer.

opastokbrood 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

DAB Radio vooral geschikt voor internet luisteren

DAB is subliem maar het bereik van de zenders is nog heel matig bij ons. De radio die ik heb gekocht van Medion is het model dat alleen via Medion verkrijgbaar is met subwoofer. Heel mooi vol geluid en heel goede gebruiksaanwijzing. Jammer is dat het DAB signaal bij ons nog heel erg zwak is. Via de WIFI verbinding duizenden zenders en mijn apparaat heeft Spotify voor installatie. Compact en degelijk apparaat. Ben er heel blij mee en ook met de uitleg en vooraf telefonische ondersteuning door de helpdesk van Medion.

glamourboy 09-10-2015 Product paar dagen in bezit

7,4
Ik heb de radio ongeveer een week gehad en moet zeggen dat de mogelijkheden zeer uitgebreid zijn. Alles is eigenlijk intuïtief te bedienen vanaf zowel het toestel zelf alsook de afstandsbediening.
Wat echt fantastisch werkt is de app die je op je telefoon of tablet kunt installeren. Het zoeken en programmeren van internetzenders is daarmee een fluitje van een cent. Ook volume en aan-uit zetten gaat vanaf de app.
De vormgeving van de radio vind ik persoonlijk niet echt geweldig en de blauwe verlichting vind ik zelfs een beetje te fel en overdone. Bovendien zijn de kleine knopjes weer niet verlicht, waardoor je in de schemer niet goed ziet waar je op moet drukken, want je wordt een beetje verblind door het felle licht van de 2 grote ronde knoppen. Het bedienen van die 2 draaiknoppen gaat niet altijd even makkelijk, je drukt ze vaak tijdens draaien onbedoeld in.
Wat mij uiteindelijk tegenviel was de geluidskwaliteit die aanvankelijk redelijk goed lijkt voor muziek, maar spraak is moeilijk te verstaan. De middentonen overheersen en de bas is nogal gekunsteld waardoor het geluid nogal hol en onevenwichtig klinkt. De equalizerinstellingen kunnen dit maar ten dele verhelpen.
Dit was uiteindelijk de reden waarom ik de radio retour gedaan heb. De genoemde ongemakjes hierboven had ik best voor lief willen nemen, maar het geluid bleef mij storen.
Best wel jammer want de prijs voor de radio is zonder meer goed. (99 euro bij Medion zelf). Het terugsturen naar Medion ging trouwens prima zonder gezeur, vragen of extra kosten. Het geld had ik weer vrij snel op mijn rekening staan.
Kortom: eigenlijk helemaal geen verkeerde radio, maar het geluid heeft mij nog toch even doen verder zoeken.

Pieterh54 15-09-2015 Product paar dagen in bezit

Geweldig veel mogelijkheden. Prima geluid. Eenvoudige bediening. Zeer tevreden!
Het enige minpuntje, ik gebruik hem als wekkerradio, is het licht van de display.
Dat kan ook in de zwakste stand nog iets minder.

Rabels1 06-08-2015 Product paar dagen in bezit

Mijn fm-radio had geen goede ontvangst in mijn werkkamer. Met deze radio heb ik perfecte ontvangst via DAB+. Verder gebruik ik ook de internetradio via wlan, en dat werkt ook prima.
Heel veel gebruiksgemak, vooral via afstandsbediening.

Het geluid is verbazingwekkend goed, zeker voor een tafelradio.

Enige minpuntje voor mij: het aantal voorkeurzenders is maar 10 per radio type. Een beetje weinig voor wereld wijde internetradio.

Rooskeurig 04-08-2015 Product paar dagen in bezit

7,4
Het geluid is verrassend groots, vol en hoorbaar stereo. Alles in 1 kastje met goed geluid en echte knoppen voor de bediening zijn voor mij de aanleiding geweest om een internetradio te kopen. Helaas zijn de druktoetsjes niet verlicht, waardoor de bediening in een donkere omgeving lastig is. Dan is het handiger om de afstandbediening te gebruiken. Ik gebruik 'm via wlan om internetradiozenders te luisteren. Geen handleiding nodig gehad om de Medion aan het netwerk te koppelen. Radio via DAB is spatzuiver. Vooralsnog heb ik de FM niet gebruikt.

joore2000 03-06-2015 Product paar dagen in bezit

Geluid is prima, veel mogelijkheden, makkelijk in gebruik vooral met de app via de telefoon. mooie vorm en ziet er degelijk uit