Philips AE5250/12 - Reviews

digitaal
Usb-aansluiting

6,4

MathB 22-01-2016 Product paar weken in bezit

1) Van een kleine radio kun je geen vol geluid met zware bassen verwachten. Voor deze kleine radio is het geluid best acceptabel. 2) Alle gangbare DAB+ mogelijkheden zitten erop, Zenderweergave en programma-info, Veldsterkte meter, Bitrate, Signal error, tijd, datum, frequentie en kanaal. 3) Gebruiksgemak: Dit was de eerste DAB+ radio die ik in handen kreeg en na 10 minuten was alles duidelijk.....zonder gebruiksaanwijzing. 4) Vormgeving vind ik best aardig 5) degelijkheid: niet geschikt voor op de bouw, prima voor op het nachtkastje.
Enige punt van kritiek: Om voorkeurszender 6-10 te bereiken moet je 2 knoppen tegelijk indrukken. Dit kon beter: Of + knop drukken en dan binnen paar sec. toets 1-5 indrukken of 1-5 dubbel indrukken om bij 6-10 te kunnen komen.

WieMie 03-04-2015 Product paar dagen in bezit

Radio ziet er netjes uit en voelt stevig aan. Ik had wel verwacht dat er de mogelijkheid zou zijn de radio op te hangen (gaatjes om de radio aan twee schroeven te bevestigen. Dat ontbreekt.

Het onderste deel van de radio ziet eruit alsof het geheel uit een speaker bestaat. Er is alleen een kleine speaker rechts in de radio aanwezig. Deze geeft een blikkerig en goedkoop geluid.

De mogelijkheden tot instellen zijn beperkt. Er is geen optie om het standaard volume in te stellen (laatst gekozen volume wordt niet onthouden) en er is geen mogelijkheid van een equalizer.

Positief is dat zowel FM als DAB+ kunnen worden ontvangen en het scherm duidelijk leesbaar is. Radio is eenvoudig te bedienen en DAB+ en FM ontvangst, zelfs met de antenne ingeschoven, is prima.

Theoretisch is het mogelijk de firmware te upgraden, mogelijk komt Philips nog met nieuwe software. Op de website is hierover nog niets te vinden. De handleiding geeft aan dat de radio dan via een MicroUSB kabel aan de PC moet worden aangesloten.

Maar omdat geluid toch een beetje het belangrijkste punt is bij een radio wat mij betreft een afrader. Hopen op een firmware upgrade!

Valentinn 19-12-2014 Product paar dagen in bezit

5,6
Geluidskwaliteit is matig. Er zit 1 speakertje in terwijl de vormgeving 2 suggereert. Bij een dergelijk klein radiootje verwacht je geen lage tonen, maar wel heldere hoge tonen. Helaas ontbreekt dat ook. Voor spraak (bijv Radio 1 en BNR) is het prima. Muziek wordt erg "dun". Ook het maximale volume is behoorlijk zacht.

Mogelijkheden: Zenders zoeken gaat goed, zowel DAB+ als FM. Ik moet hierbij vermelden dat mijn woning "gunstig" ligt i.v.m. ontvangst. Voorkeuze instellen gaat makkelijk. Je zie veel RDS tekst enzo op het display, van de diverse zenders. Een klokje en wekkertje was leuk geweest en eigenlijk wel logisch.

Gebruiksgemak: Goed, ik heb de handleiding niet nodig gehad.

Vormgeving: Matig. Knopjes zijn niet echt "mooi" geplaatst. Je kunt in het donker (bijv in bed) de knopjes slecht voelen voor een vlotte bediening.

Degelijkheid: lijkt prima. Het is niet zo'n gammel apparaat van een obscuur merk of zo. (Heb ook Denver DAB-43 plus geprobeerd, DAB ontvangst werkte niet eens).

Conclusie: Zoals bij Philips wel vaker: in de basis goed, maar niet echt gelikt en af. Vooral de geluidskwaliteit is een probleem, zelfs met koptelefoon is het matig. Terwijl het hier toch om gaat, dit is wat het ding "produceert".

Henk Cramm 28-07-2014 Product paar dagen in bezit

Draagbaar ontvanger werkt netjes leuke prijs.Goed af te stellen duidelijke handleiding.Geen Nederlands .Nederlandse handleiding via internet.

Johnboy 27-04-2014 Product half jaar in bezit

Ontvangt op de dab stand de zenders slecht. Je ziet dan service not availble. Je moet dan echt gaan zoeken naar een plek voor ontvangst in je woning. Kan per meter nog verschillen. Mijn advies zoek verder naar een beter merk/model. Bij aanzetten gaat het volume standaard op max. Aan en uitknop werkt slecht. Oude zenders werken nog beter.