Veelgestelde vragen reviews

Sinds kort worden de reviews en vragen en antwoorden die op Kieskeurig.be staan gelijk op de site geplaatst. Zo kun je je review direct met je vrienden delen via social media. Om de kwaliteit en betrouwbaarheid van de reviews te kunnen waarborgen, blijft Kieskeurig.be alle berichten op de site toetsen aan bepaalde kwaliteitseisen. Lees hieronder de veelgestelde vragen over de reviews. Klik op de vraag om deze te le
 

1.Waarom plaatsen we reviews en vragen en antwoorden direct op de site?
We willen je de mogelijkheid bieden om je reviews te delen via social media. Daarom plaatsen we vanaf nu alle reviews en vragen en antwoorden meteen op de site. We controleren de berichten binnen 24 uur aan de hand van onze kwaliteitscriteria. Het kan dus voorkomen dat je bericht alsnog verwijderd wordt. Uiteraard word je hiervan op de hoogte gebracht, zodat je alsnog een aangepaste review kunt plaatsen.
2. Wat zijn de kwaliteitseisen?
Kieskeurig.be hanteert bepaalde kwaliteitseisen waaraan elke review moet voldoen. De kwaliteitseisen die we hanteren zijn:
  • Reviews moeten voldoende gemotiveerd zijn
  • De inhoud en afzender van de review moeten betrouwbaar zijn, hier hebben we verschillende checks voor.
  • Het bericht moet volledig zijn
  • Er staan geen persoonlijke (e-mail)adressen en/of telefoonnummers in
  • Geen beledigende en/of aanstootgevende taal in het bericht
3. Wat gebeurt er als er een scheldwoord geplaatst wordt?
Scheldwoorden worden zo spoedig mogelijk verwijderd door onze redactie. Elk bericht wordt binnen 24 uur bekeken. Zo waarborgen we de kwaliteit op onze site.
4. Kunnen webwinkels en fabrikanten nu ook makkelijker een review schrijven (fraude)?
Nee, wij blijven alle reviews uitvoerig controleren, ook op afzender. Zodra we zien dat een review door een webwinkel/fabrikant geschreven is, verwijderen we de review. We spreken de webwinkel/fabrikant hier altijd op aan en daarnaast staat er een sanctie op. Bij het achterlaten van een valse review, wordt de webwinkel of fabrikant in kwestie tijdelijk van de site verwijderd.
5. Zijn de reviews en Q&A’s wel betrouwbaar?
Kieskeurig.be toetst alle reviews, vragen en antwoorden uitvoerig, zodat we kunnen waarborgen dat deze voor én door consumenten geschreven zijn. Zo toetst Kieskeurig.be ook of reviews en vragen en antwoorden niet afkomstig zijn van commerciële partijen, zoals webwinkels en fabrikanten.
6. Wie toetsen de reviews op de kwaliteitseisen?
Dit doen de productspecialisten van Kieskeurig.be. Zij hanteren hierbij bepaalde spelregels (zie vraag 2).
7.Zijn de eisen waaraan een review of vraag en antwoord moet voldoen nog steeds hetzelfde of zijn deze soepeler?
De eisen zijn exact hetzelfde gebleven. Zo blijven we de betrouwbaarheid en kwaliteit waarborgen.
We controleren elke review/Q&A uitvoerig, zodat we kunnen waarborgen dat deze voor én door consumenten geschreven zijn. Zo toetsen we ook of reviews/Q&A’s niet afkomstig zijn van commerciële partijen, zoals webwinkels en fabrikanten.
8.Worden winkelreviews ook direct doorgelaten?
Ja, ook winkelreviews worden direct doorgelaten. Dit werkt op dezelfde manier als de productreviews.
9.Worden de cijfers van de nog niet gecontroleerde reviews meegeteld in de eindbeoordeling?
Nee, als een review nog niet getoetst is dan telt dit cijfer nog niet mee in het eindcijfer van dat product. Onder het cijfer staat ook altijd hoeveel reviews een product ontvangen heeft. Een review die nog niet gecontroleerd is, wordt nog niet bij dit aantal reviews opgeteld.
10. Hoe zie je dat een bericht nog niet getoetst is?
Er staat altijd een notificatie bij de review als deze nog niet gecontroleerd is. De notificatie is als volgt: ‘Let op: dit bericht is nog niet getoetst aan de kwaliteitseisen van Kieskeurig.be.' Zodra het bericht goedgekeurd is door Kieskeurig.be, verdwijnt de melding.
11. Is er nog wel een controle?
Iedere review en vraag en antwoord wordt achteraf uitvoerig getoetst op de kwaliteitseisen die in vraag 2 beschreven staan.
12. Wanneer vindt deze controle nu plaats?
Een review, vraag of antwoord wordt altijd binnen maximaal 24 uur gecontroleerd nadat deze geplaatst is. Ook buiten kantooruren en in weekenden worden reviews en vragen en antwoorden getoetst door onze productspecialisten.
13. Wat gebeurt er als een review geplaatst is en achteraf afgekeurd wordt?
Als de review afgekeurd wordt, dan verwijderen we deze van de site. De reviewer ontvangt hier per e-mail een melding van. In deze mail zetten we altijd de reden waarom een review afgekeurd is. De reviewer kan naar aanleiding hiervan opnieuw zijn/haar review schrijven en op de site plaatsen.


Heb je andere vragen? Stel ze ons via info@kieskeurig.be.