Panasonic Lumix DMC-FX30 blauw

Megapixel
7,2 megapixel
Optische zoom
3,6 x optische zoom
Kleur(en)
blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FX30 blauw op Kieskeurig.be.

Mijn belevenis 31-03-2008

Niet aan te bevelen !Onscherp,onderbelichting en korte accuduur.
Ik heb deze camera gekocht vanwege de 28mm groothoek lens 28-100mm.
Ik fotografeer al 25 jaar waarvan de laatste 7 jaar digitaal en heb dus wel enige ervaring !
Heb een Fuji 5700 ,een hele goedkope camera maar met echte top prestaties op elk vlak.Daar deze camera niet in je broekzak past heb ik afgelopen weekend nog een 2e camera gekocht,een Panasonic FX30,gezien de compacte vorm en de groothoeklens op het eerste gezicht een mooie camera.Na het een en ander uittesten en instellingen aangepast te hebben viel het resultaat me gelijk al tegen.Ten eerste de foto's zijn niet echt scherp,zowel binnen als buiten.De licht meting heeft maar 1 instelling,dus ook geen spotmeting.Foto's zijn over het algemeen wat onderbelicht en niet echt scherp.De macrofunctie is helemaal een drama,daar moet sowieso de flits al uit staan (staat ook in het boekje) anders wordt de foto totaal overbelicht ,je moet heel veel kunsten uithalen om een beetje redelijke macrofoto te maken.
Nog een minpunt is de accu,zelfs na de 2e volle lading is de gebruiksduur vrij kort.Na 2 dagen uittesten was ik er klaar mee,de camera kon ik gelukkig terug brengen en omruilen.Heb nu een Sony W125,heb er van alles mee uitgetest en onder diverse moeilijkeomstandigheden mee gefotografeerd en alle foto's perfect,ook de macro is super de flitssterkte wordt automatisch gereduceerd en geen overbelichte foto van dichtbij !Ook de accu van Sony (Lithium ion) gaat wel 3x langer mee dan bij de FX30
Na wat gegoogle kwam ik mijn ervaringen vaker tegen,en ook op deze site lees ik er enkele tussen met hetzelfde probleem.

Aloys2 25-08-2007

6,6
In de winkel gesproken met de vertegenwoodiger van panasonic. Dit zou een top model zijn. Gekocht en 2 dagen mee geexperimenteerd. Alle standen en instellingen getest. Resultaat:
Foto's zijn donker en niet sprekend. Foto's van gazon geeft geen grassprieten maar een groene omgeving. Erg veel ruis. Diverse iso getest.
Moet zeggen dat filmpjes er super uit zien en de camera is zeer degelijk ontworpen.
Dus na 2 dagen terug gebracht naar de winkel. Verkoper heeft daar getest met hetzelfde belabberde resultaat.
Hierna gekozen voor de Canon ixus 75.
Foto's zijn magnefiek !. Ik zie grassprieten die er helder uit zien. Wat een verademing.............

Roy P 07-07-2007

Net een dagje binnen, hiervoor de fx01, maar deze is zowaar nog beter....ruisprobleem lijkt te zijn verminderd. Verder de gebruikelijke pluspunten die ook al op de fx01 van toepassing waren....superfoto's, wide lens is erg fijn....en display is nog steeds het beste wat ik op een digicam ben tegengekomen.
En de blauwe variant ziet er erg sjiek uit...is weer eens wat anders dan de standaard zilveren.