Canon PowerShot SX70 HS zwart - Reviews

Optische zoom
65 x optische zoom
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX70 HS zwart op Kieskeurig.be.

Roy 26-01-2019

Canon PowerShot SX70 HS zwart

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Heb hem aangeschaft omdat hij heel ver kan inzoomen en erg licht is , kan hem dus voor allerlei doeleinden gebruiken zonder maar een lens te hoeven veranderen. Hij heeft een goede grip mooi display kortom fijn toestel. Heb hem gekocht bij foto de vakman uden/wijchen. Ben in beide zaken super geholpen en bieden een uitstekende service.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • lichtgewicht

Minpunten

• geen geheugenkaart meegeleverd
  • geen usbkabel meegeleverd

Willem 23-01-2019

aanvulling op eerdere review

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Inmiddels paar maanden ervaringen opgedaan. Had al ervaring met voorganger de sx 60hs, maar heb nu de ervaring dat de beeldkwaliteit van deze sx 70 hs er niet op is vooruitgegaan. Zelfs minder kwaliteit dan zijn voorganger. Hetzelfde geldt voor de ruis. Canon kan dan wel zoals ze zeggen een andere Digic-processor erin gedaan hebben, maar aan de beeldkwaliteit, met name de ruis is dit niet te merken. Tot 400 ISO gaat het redelijk, maar daarboven veel ruis, waardoor de foto's waterverf-achtig ogen. Blijft natuurlijk het grote zoombereik, waarbij het advies is, om bij een groter zoom gebruik toch wel een statief te gebruiken, ondanks dat Canon beweert dat de stabilisatie verbeterd is (meer stops). Al met al een redelijk goede camera, als je voornoemde nadelen probeert te omzeilen, dus lage ISO- waarden en statief zonodig gebruiken. Voordeel blijft het lage gewicht en grote zoombereik.

A.S 07-12-2018

Camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Camera een paar dagen in bezit en al van alles uitgeprobeerd. Fijne, handzame camera met een groot zoombereik . Maakt goede foto’s , ook onder mindere weersomstandigheden. Flitser werkt goed, foto’s zijn goed.

Pluspunten

• Grote zoom
  • 4K video
  • Digic 8 beeldprocessor
  • 20,3 MP
  • RAW

Minpunten

• Nog niet gevonden

Willem 26-11-2018

Veelzijdige camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Als natuurliefhebber wandel ik veel en wil daarbij de bezienswaardigheden zoals vogels, vlinders, bloemen etc. in beeld brengen. Vanwege het grote zoombereik tot liefst 1365 mm en de macro-instelling is deze camera uitermate geschikt. De compacte camera neem je gemakkelijk mee in je bagage of rugzak. Ik had al ervaring met zijn voorganger de SX60HS en voor deze opvolger gekozen vanwege de 4K video, verbeterde sensor ( meer megapixel) en de heldere electronische zoeker.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • compacte camera
  • goede beeldkwaliteit
  • video in 4K
  • heldere electronische zoeker

Minpunten

• helaas geen hotshoe voor externe flitser

Hélène Westerhof 28-08-2019

Fijne camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Twee maanden in bezit en ben inmiddels wel aardig gewend. Door de voorganger SX60 ken ik de kwaliteit van Canon heel goed. Wat veranderd is, is de mogelijkheid om snel over te gaan van zoeker naar display. Ik zie geen mogelijkheid om dat in te stellen, zodat je naar believen een laag standpunt kan kiezen. Nu krijg ik een zwart beeld en moet ik de camera wat heen en weer bewegen om beeld te zien. Met de voorganger SX60 ging dat probleemloos, dus ik begrijp zo`n verandering niet. Voor de rest een prima camera, al moet ik wennen aan de verandering in het menu. Wat ik ook mis, dat er dagelijks een map wordt aangemaakt.

Pluspunten

• Zoombereik
  • Licht gewicht
  • Panorama is fijn

Minpunten

• Laag standpunt gaat niet probleemloos.

Hans van der Neut 25-08-2019

ligt goed in de hand

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Vroeger een Canon spiegelreflexcamera gehad. Nu gekozen voor een Bridge Camera van Canon. Voor de niet professionele fotograaf een mooie en veelzijdige camera. Kan heel ver inzoomen en ook macro foto's zijn geen probleem. Hoeft geen lenzen te verwisselen wat weer gewicht scheelt met lopen in een stad of landschap met alleen je tasje voor Canon. Heb hem net in het bezit dus ga veel Experimenteren. Ben zeer benieuwd maar kan niet anders dan dat dit een veelzijdige Powershot Camera van Canon is. Zit ook een gratis online cursus bij wat mij weer bijspijkert over alles wat met fotograferen te maken heeft.

Pluspunten

• Zoom bereik
  • Met SCN kiest de Camera zelf de setting

Westers 04-08-2019

Gebruiksvriendelijke camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Na veelvuldig andere reviews gelezen te hebben uiteindelijke de SX70 gekocht en nog geen spijt gehad. Uit de doos is het gewoon prima foto's maken. Ik was al gewend aan het Canon menu vanuit eerdere camera's dus dat scheelde wel. De camera is zeer makkelijk in gebruik en heeft veel mogelijkheden voor zowel de beginner als voor de iets gevorderde fotograaf. Ik heb de afgelopen twee weken op vakantie veel kunnen proberen (ongeveer 1200 foto's.....) en ben zeer tevreden. Mooie foto's en een fantastisch zoombereik. Bij max inzoomen moet je eigenlijk wel een statief gebruiken. De accu gaat bij mijn gebruik wel een dag mee. Ik heb wel een extra accu gekocht voor het gemak en voor de zekerheid. Let er het filmen in 4K wel op dat je een geheugen kaart hebt die daarvoor geschikt is. Zo niet (zoals bij mij) dan krijg je een melding dat de schrijfsnelheid te laag is oid. Ik heb zelf de Sandisk Ultra SDHC 80mb/s, maar dat wil dus niet. Niet echt een probleem, maar wel iets om rekening mee te houden. Verder is de camera niet zwaar en ligt hij lekker in de hand. Daarnaast is het kantelbare scherm erg handig. Zoals in eerdere reviews al is genoemd heb je bij echt donkere omstandigheden wel last van ruis, maar ik vind dit zelf niet echt een groot probleem. Als je echter veel binnen fotografeert of in het schemerdonker, dan moet je daar toch echt op letten.

Al met al een prima aankoop!

Pluspunten

• Zoombereik
  • Veel mogelijkheden voor beginner en gevorderde
  • Kantelbaar scherm
  • Accuduur

Minpunten

• Ruis bij donkere omstandigheden

Willem 28-07-2019

aanvulling op mijn eerdere ervaringen

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Inmiddels wat meer ervaringen en sinds november 2018 de camera veelvuldig gebruikt voor natuurfotografie, Ben over het algemeen wel tevreden. Vooral in de maanden dat er wat meer licht is, waardoor de ISO waarde laag kan blijven en de opnamen minder ruis hebben. Inmiddels ook heel wat meters video geschoten. Bij winderige omstandigheden, veel storend windgeruis, waardoor ik overweeg een externe microfoon met deadcat aan te sluiten. Het toestel heeft echter geen hotshoe (externe flitsschoen) voor bevestiging van deze externe microfoon. Iemand misschien ervaringen met extra beugel en welk type microfoon?

Kees 10-07-2019

vandaag gekocht nu al onder de indruk

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

De camera maakt goede scherpe foto's en de lens is fantastisch. De camera ligt lekker in de hand en is makkelijk te bedienen.

Herman 27-06-2019

Gebruiksvriendelijke camera met groot zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

We zochten een camera voor op vakantie met een groot zoombereik. Met 65x optische zoom voldoet de Canon PowerShot SX70 HS ruimschoots aan die eis. De camera ligt lekker in de hand, is zeer gebruiksvriendelijk en voorzien van een praktisch kantelscherm. Voor een camera in deze prijsklase is de kwaliteit van de foto's zeer goed te noemen. We hebben bij Kamera Express deskundig advies ontvangen bij de aankoop van de camera.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goede kwaliteit foto's

wvdb 23-06-2019
  • Product gekregen

Prachtige camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Ik heb deze camera een paar dagen in huis. Hiervoor de Powershot SX 50 HS gekocht. Dit is echt een prachtige opvolger hiervan!

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • scherpe foto's
  • super zoom

Minpunten

• nog niet gevonden

Eddy 17-06-2019

Super blij met mijn aankoop!

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Opvolger van mijn oud toestel Canon Powershot 5S IS BE wat ik 11 jaar geleden heb gekocht en waarmee we heel veel mooie foto’s hebben gemaakt. Dit nieuwe toestel voldoet perfect aan de verwachtingen! Top qua helderheid, zoom-mogelijkheid en heel gebruiksvriendelijk! Zeer compact en licht gewicht!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Zoom opties
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Geen lenzen te verwisselen

Sandra 16-06-2019

Mooie camera met groot scherm

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Mooie camera met groot scherm. Makkelijk te bedienen. Voldoende instellingsmogelijkheden en grote inzoom mogelijkheid. Al met al een mooie camera voor deze prijs

Pluspunten

• Groot scherm
  • Grote zoominstelling
  • Licht gewicht

arjenvandendool 04-06-2019

Prettige foto&video-alleskunner met indrukwekkend zoombereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Gekocht bij Kamera Express. Snel in huis.
Complete en handzame camera met ontelbaar veel mogelijkheden voor zowel fotografie als video (4K). Echte alleskunner met indrukwekkend zoombereik. Ideale alternatief voor een spiegelreflex maar zonder gedoe met lenzen.

Gezien de vele mogelijkheden echt een misser dat er geen instructiehandleiding bij zit, die moet je zelf opzoeken en downloaden. Ook de connectiekabel voor de PC ontbreekt helaas..

Pluspunten

• videokwaliteit (4k)
  • handzaam
  • enorm zoombereik

Minpunten

• geen handleiding meegeleverd
  • connectiekabel niet meegeleverd

Lisa 01-06-2019

Mooie camera, veel functies en licht van gewicht!

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Camera aangeschaft omdat dit een goede camera leek om mee te starten. Het bevat veel functies met duidelijke uitleg. Daarnaast is de camera ligt van gewicht en niet heel groot dus gemakkelijk mee te nemen. Een aanrader!

Pluspunten

• gewicht
  • functionaliteiten
  • Zoomfunctie

Minpunten

• geen lensbescherming mogelijk

R.Heijmen 16-05-2019

Fijne Camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Heb de Canon Powershot SX70 HS nu een tijdje in bezit.
Heb hem mee genomen naar de dieren tuin en door wat te spelen met de camera echt super mooie foto's kunnen maken. Of je nu dichtbij of veraf foto's wilt maken het kan allemaal met deze prachtige camera. In het begin wat moeilijk maar krijg het nu aardig onder de knie als leek. kortom een mooi en fijn toestel.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Ver Zoembereik
  • Redelijke Accuduur
  • 4K Filmen

Minpunten

• Ver Inzoemen Moelijk Stil Te Houden
  • Met Filmen Accu Wel Snel leeg

Marina 28-03-2019

Canon Powershot SX 70 HS

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Prijs/kwaliteitsverhouding is uitstekend. De zoom is fenomenaal voor deze compact bridge kamera. Daarbij zijn de beelden uiterst scherp

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • scherpe beelden

Frank 15-03-2019

Geweldig zoom bereik

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Ik heb deze camera gekocht voor een safari reis, het zoom bereik is geweldig ook de kleuren zijn levensecht. Het maken van panorama foto's gaat heel makkelijk.
Door de vele technische mogelijkheden kun je het resultaat van een goede foto verbeteren.

Rene 03-03-2019

Fijne camera metlegio mogelijkheden!

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Relatief kleine camera voor zoveel mogelijkheden. Fijne camera voor op reis, wandelen of op fietsvakantie. Weegt weinig, groot zoombereik en kwalitatief prima foto’s. Zeer uitgebreide handleiding ook de nodige tips om beter te fotograferen en filmen.

Pluspunten

• Zoom bereik
  • Lichtgewicht

Sneeuwzwartje 02-03-2019

Kantelbaar scherm

Geschreven voor: Canon PowerShot SX70 HS zwart

Finne camera die goed inzoomt en ook macro opnames kan maken. Het kantelbare scherm is erg handig als je van bovenaf foto’s wilt maken. Het is wel een wat zwaarde camera om mee te sjouwen.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm

Minpunten

• Zwaardere camera