De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony RX100 V op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan V 06-08-2019

Uitstekende kwaliteit zonder met gewicht te sleuren

Geschreven voor: Sony RX100 V

Om niet altijd met een DSLR te moeten sleuren, zocht ik een lichter alternatief zonder al te veel in te boeten op kwaliteit. Dat is uiteindelijk de Sony RX100 VA geworden. De lichtsterke lens gaf de doorslag, wetende dat de zoom daardoor beperkt was tot 70 mm. Om comfortabel met het compacte toestelletje te werken heb ik nog een grip aangeschaft (Sony AG-R2B). Voor de prijs had dit wel standaard mogen zijn. In vergelijking met mijn Panasonic toestellen, is de menu structuur wat chaotisch. Gelukkig kan je bij Sony op de website meer uitleg vinden over de mogelijke instellingen dan de summiere uitleg in de meegeleverde manual. De Sony RX100 VA biedt kwaliteit maar is behoorlijk duur in aanschaf. Bij Kamera Express kon ik in juli genieten van een kassakorting + een cashback van Sony, op die manier was het betaalbaar.

Pluspunten

• compact
  • met goede prestaties
  • lichtsterke lens

Minpunten

• leerproces functies
  • grip extra te bestellen