Panasonic DC-TZ200 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DC-TZ200 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Samenvatting

Dit allround superzoom model van Panasonic is een waardige opvolger van de TZ100. Dit toestel is uitermate geschikt voor reizigers en vakantiegangers. De camera is namelijk erg handzaam en makkelijk om mee te nemen. De camera beschikt over een 15x optische 24 -360 millimeter zoomlens, maar heeft hiervoor wel wat moeten inleveren op de lichtsterkte. De camera kan 1080p beeld tot 120 fps schieten en 4k beelden tot 30 fps. In Full-HD kun je slow-motionbeelden schieten.Het lcd-scherm is helaas niet te tilten. De foto's die de camera schiet zijn goed van kleur en helder. De Lumix van Panasonic is een erg fijne all-round camera voor een scherpe prijs.

Pluspunten

Minpunten

+ Zoombereik

+ Grootte en grip

+ Goede beeld stabilisatie

- Minder lichtsterk

- lcd-scherm tilt niet

f*************@t********* 17-01-2022

Ik hoop mooie foto’s en filmpjes te maken van mijn reis.

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Had eerst een 2 de hands toestel Lumix DC-TZ200 gekocht, daar enkele foto’s en filmpjes mee gemaakt maar ik had maar een garantie van 1 jaar. De foto’s en filmpjes waren schitterend .
Ik ben terug gegaan naar de winkel en heb het 2 hands toestel ingeruild voor een nieuw toestel.
Het was geen probleem voor de omruiling.
Een van de dagen vertrek ik op reis naar Lapland en hoop daar zeer mooie fotos en filmpjes te kunnen maken om achteraf nogmaals te kunnen genieten van de reis.

Pluspunten

• Handig formaat
  • Veel mogelijkheden
  • Kan in jaszak.

Minpunten

• Voorlopig nog geen.

h**********@g******** 03-11-2021

Klein en slim

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Mooie compacte camera om altijd bij te hebben. Ik gebruik deze naast mijn spiegelreflex omdat je niet altijd veel wil meeslepen. Intelligente camera die het prima doet op de automatische piloot. De camera heeft echter heel veel mogelijkheden en vergt wel even tijd om al deze mogelijkheden te leren kennen, zodat ik fijn de instellingen zelf kan bepalen. Degelijke behuizing, fijne grip en mooie kwaliteit foto's. Zelf vind ik het klepje voor kabelaansluitingen nogal fragiel.

Pluspunten

• compact
  • fotokwaliteit
  • mogelijkheden

Minpunten

• vergt tijd om camera te leren kennen
  • klepje kabelaansluitingen is fragiel

HaVe 04-12-2020

Traag

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

In wat slechter licht is deze camera ontzettend traag. Point en shoot gaat niet lukken. Tegen de tijd dat er scherp gesteld is is je onderwerp alweer verdwenen. Snap al die positieve reacties over deze camera niet.

Minpunten

• te traag bij minder licht

Erwin 25-08-2020

Compacte reiscamera, groot scherm, foto en video 4K

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Ik ben trouwe gebruiker van deze serie van Lumix. Het nieuwe toestel TZ 200 is terug een hele verbetering. Ik ben fan van het compacte formaat, het grote scherm, de zoom, de kwaliteit van foto's en film.

Pluspunten

• Kwaliteit 4K
  • Compact zakformaat

Suzanne F. 09-03-2020

Panasonic Lumix DC - TZ200

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Ik heb deze camera gisteren gekocht bij Kamera Express Citystore Amsterdam. Ontzettend goed geholpen met het maken van de juiste keuze op basis van mijn behoeften door Rogier. Ik moet de camera uiteraard nog uitgebreid testen, maar heb er gisteravond al wat foto's mee gemaakt in mijn relatief donkere huiskamer, op de automatische stand. De scherpte van de foto's ondanks de langere sluitertijd en het uit de hand schieten en de hoeveelheid ruis, zelfs bij iso 3200, viel me ontzettend mee. De kwaliteit van de foto's is goed.

Pluspunten

• Stevige kwalitatief hoogwaardige camera
  • 360 mm zoom

Minpunten

• Geen weerbestendige behuizing
  • Geen kantelbaar scherm

AndreK64 23-02-2020

Veel functies in een compacte camera

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

We zochten een compacte camera voor o.a. vakanties en concerten:
- compact, want moet in jaszak of heuptasje passen;
- sterke zoomlens, om het wild wat we willen fotograferen goed in beeld te krijgen;
- goede opnames in donker om ook bij pop-concerten zonder flitsen goed opnames te maken;
- goede kwaliteit fotos.

Uiteindelijk voor deze camera gekozen omdat het zoombereik groot is, maar de CCD-sensor ook groot is. Er waren camera's met nog meer zoom, maar dan met kleinere sensor, Dat zou betekenen dat de opnames (in donker of volledige ingezoomd) slechter zouden zijn. Dit is dus het beste compromis (voor ons tenminste).

Camera hebben we nu 2 maanden in ons bezit en het aantal mogelijkheden is enorm, bv opties om meerdere opnames tegelijk te maken en dan achteraf te combineren tot 1 foto met speciale zaken (bv spelen met scherpte/diepte of hetzelfde bewegende onderwerp meerdere keren in beeld tegen 1 vaste achtergrond). Of gewoon die ene waarbij het onderwerp net jouw kant op kijkt. Niet alle opties heb ik geprobeerd, en waarschijnlijk zal ik ook niet alles regelmatig gebruiken.

Enig nadeel: met al die opties is een echte handleiding wel handig en die moet dan gedownload worden van de website (en evt. geprint). Een verkorte versie is wel meegeleverd

Pluspunten

• Groot zoom bereik
  • Grote CCD-sensor dus goede opnamens zonder flits
  • Kwaliteit fotos
  • Vele mogelijkheden

Minpunten

• Volledige uitgebreide handleiding ontbreekt

sil44 04-02-2020

Handig en goed

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

een compact apparaat, ligt goed in de hand en heeft uitstekende functionaliteit, van micro naar tele. Heb het apparaat snel in de vingers en maak er mooie foto's mee binnen en buiten. Video moet ik nog uitproberen.

Pluspunten

• compact en toch licht
  • goed in de hand
  • makkelijk te bedienen
  • mooie foto's

Cor 31-01-2020

Fijne compactcamera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart is een camera die nog net in je broekzak past en die je in bijna alle situaties kan gebruiken. Door zijn vele mogelijkheden is het semi-professionele camera waar heel wat uurtjes studie in gaan zitten voor je hem onder de knie hebt maar dat is hij ook waard.

Minpunten

• je raakt heel snel onbedoeld knopjes aan.

IHL ehv 12-01-2020

uitstekende allrounder

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Prima camera voor op reis. groot zoombereik en hoge resolutie.
Heel veel mogelijkheden, ook handmatig instellen belichting. Burstmodus, optische stabilisatie en nog veel meer.
Pa 1 week in bezit dus na 6 maanden nog een aanvulling

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Compact en licht
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• scherpstellen in donker met hulplicht traag
  • Veel mogelijkheden maken menu erg comples

JvE 24-12-2019

Voortreffelijke compactcamera

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Een camera met heel veel mogelijkheden (wellicht teveel om je bij in te leven).
Veel instellingen echter wel makkelijk te bedienen. Goede handleiding via Internet.
Ik gebruik hem voor de vakantie en kleinkinderen.

Pluspunten

• Grotere bereik
  • Heldere Leica lens met uitstekende foto's
  • Veel eigen inbreng met instellingen

Minpunten

• geen losse acculader

Ton 14-10-2019

Duidelijk scherm, groot zoombereik

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Een compactcamera met alle denkbare mogelijkheden/instellingen. Groot zoombereik en fantastische foto's.

Pluspunten

• kwaliteit foto's
  • Zoom bereik
  • instelmogelijkheden

Minpunten

• nog niet ontdekt

Ivonne Koomen 18-09-2019

Groot zoombereik, lange accuduur

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Deze digitale camera heeft een groot zoombereik en lange accuduur. Het heeft heel veel mogelijkheden, maar je kunt ook de automatische stand gebruiken, dus voor gemak gaan. Voor alle kwaliteiten van de camera is het een hele goede prijs-kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • lange accuduur

Yvonne 14-08-2019

Prima camera met enorm veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Na 5 jaar de Sony Cybershot RX100 met volle tevredenheid te hebben gebruikt, wilde ik de stap naar de Sony RX100 VI maken. Alleen de aanschafprijs weerhield me van deze koop. Na goed vergelijken op diverse sites kwam ik toen uit op Panasonic TZ200. Heb de camera nu enkele weken in mijn bezit. Gekocht bij foto de Vakman in Wijchen waar ik zeer prettig werd geholpen en goede uitleg kreeg over de camera. De eerste resultaten zijn geweldig. Wat een mooie foto's. Maar wat een mogelijkheden heeft deze camera. Zal nog wel wat tijd vergen om alles uit te proberen, onder de knie te krijgen. De zoom is geweldig, wat een verschil met de Sony RX100. Ook het touchscreen is erg prettig. Alleen jammer dat het niet kantelbaar is. De camera ligt erg prettig in de hand. Een aanschaf voor jaren fotografie plezier.

Pluspunten

• de zoom
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• geen kantelbaar touchscreen

Frank 17-05-2019

Groot zoombereik

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Was op zoek naar een compact camera met een groot zoombereik, perfecte eigenschappen en veel mogelijk, zowel automatische als handmatige instelling. Ook moest het toestel beschikken over goede videokwaliteiten.

Pluspunten

• compact
  • groot zoombereik
  • accuduur
  • ligt goed in de hand

Bart 22-04-2019

Handzaam toestel

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Gemakkelijke bediening en mooi klein toestel, aanrader wanneer je net als wij op de motor weinig bagageruimte hebben.

Pluspunten

• Formaat
  • Touchscreen

yamada 09-04-2019

sterke veelzijdige compacte camera

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Geweldige camera, intuïtief in het gebruik, heldere, gedetailleerde beeldkwaliteit, goede zoom. De ideale reisgenoot zonder teveel aparte accessoires te moeten meenemen.

Pluspunten

• zoom
  • beeldkwaliteit
  • leuke filters

Beckie 08-04-2019

Goed alternatief voor spiegelreflex

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Deze camera met zijn 1 inch sensor en 24-360 bereik is een goed alternatief voor je spiegelreflex camera. Je spaart gewicht en volume om me te slepen. De instelmogelijkheden zijn meer dan voldoende. Een aanrader.

Pluspunten

• compactheid
  • zoom bereik
  • 1 inch sensor
  • Zoeker en lcd scherm

Minpunten

• handleiding mag uitgebreider

BJG52 13-03-2019

Mooi compact, zeer goede specs.

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Deze camera gekocht als vervanging van de TZ10. Deze camera is een perfect alternatief met 15x zoom, 1"sensor, zoeker goed te gebruiken bij veel zon, fotomoment kiezen uit film en beste plaatje opslaan en ga zo maar door. De prijs is stevig maar als je vergelijkt met andere soortgelijke camera's moet je wel tot de conclusie komen dat dit de beste keuze is. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed.

Pluspunten

• 1"sensor
  • 15x zoom
  • zoeker
  • Zeer compact
  • Video in 4K ultra HD

Minpunten

• Geen accu lader bij gesloten

RO 01-03-2019

Zeer uitgebreid en compleet, maar wel gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Heb de camera nu enkele weken en nog druk bezig alle mogelijkheden te ontdekken.
Is gebruiksvriendelijk en menustructuur werkt prettig.
De tot nu toe gemaakte foto's zijn van goede kwaliteit.

Pluspunten

• ligt fijn in de hand
  • meerdere automatische instelling
  • instellingen ook naar wens zelf in te stellen

Minpunten

• Geen losse batterij lader meegeleverd
  • AF assitentlampje is erg fel

René 23-02-2019

Een TOPPERRR!!!

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Prettig degelijk toestel met heel veel mogelijkheden. Voldoet ruim aan mijn verwachtingen. Een aanrader!

25-01-2019

klein handig en erg compleet met zeer duidelijke handleiding

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

De belangrijkste reden voor mij is het zoombereik en e grootte. bij de eerste test foto's was ik verrast door de kwaliteit en de vele mogelijkheden

Pluspunten

• zoombereik
  • verschillende opties/mogelijkheden

Emmy 18-01-2019

super compact

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Op zoek naar een goede, kleine compactcamera had mijn onderzoek twee kandidaten opgeleverd: de Sony RX100VI en de Panasonic Lumix DZ200. Kamera Express had beide modellen op voorraad, dus ik kon ze uitgebreid proberen. Er wordt ruim de tijd genomen om je advies te geven en te luisteren naar je wensen.

De Sony was ietsje beter getest dan de Lumix, maar kost 2x zoveel. De Lumix biedt geen uitklapbaar scherm en heeft een iets tragere lens, maar de interface vond ik iets intuïtiever en de kwaliteitsverschillen zijn minimaal.

De Lumix dus. Mooi alternatief voor het uitklapbaar schermpje is de verbinding met je mobiel, waarbij je de Lumix compleet met je mobiel kunt aansturen. Ook het beeld wordt op je mobiel weergegeven. Ik ben amateurfotograaf met vrij hoge kwaliteitseisen. Onderwerpen zijn macro, landschap, vogels. De eerste resultaten voldoen ruimschoots aan mijn wensen. Een goede keuze dus, die Lumix. bedankt voor de service Kamera express

Pluspunten

• klein/compact
  • aansturen via de app
  • zoombereik
  • touch screen

Minpunten

• geen kantelbaarscherm
  • geen interngeheugen

AtM 24-12-2018

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Getwijfeld tussen de TZ200 en een Sony RX100-VI, maar die laatste kost bijna 2x zo veel. De kwalificaties zijn weliswaar een haar beter, maar het prijsverschil niet waard.
Daarnaast is de Lumix door z'n afmeting en betere ergonomie makkelijker in het gebruik. Ook de extra zoom ruimte geeft voor mij de doorslag.
Uitstekende camera!

Pluspunten

• ergonomie
  • zoombereik
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• nog niet gevonden

Hans 17-12-2018

Top toestel

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

Op zoek naar een simpel toestel kwam ik deze compact camera tegen en was na het lezen van diverse reviews meteen verkocht. Maar de TZ200 beschikt over zoveel instelmogelijkheden dat het voor mij wel even tijd zal kosten om deze onder de knie te krijgen. Als dat al lukt. Het touchscreen reageert prima op aanraking. Het inzoomen en scherpstellen gebeuren razendsnel. De foto's en video's zijn van topkwaliteit. De camera ligt ligt goed in de hand en voelt prettig aan. Ik denk dat het op dit moment de meest veelzijdige compactcamera is met het grootste zoombereik voor op reis. Helaas zal ik mijn spiegelreflex minder gaan gebruiken.

jac. 28-08-2018

prima reiscamera

Geschreven voor: Panasonic DC-TZ200 zwart

de TZ 200 is een gemakkelijk mee te nemen camera en overtuigd met uitstekende foto's. De handleiding vergt enige studietijd maar in de stand " automaat " zijn de resultaten eveneens van zeer goede kwaliteit. Kortom een uitstekende keus.

Pluspunten

• sdcherpe foto's
  • makkelijk te hanteren

Minpunten

• geen, een extra batterij is aan te bevelen