De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 107 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony RX10 IV op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Samenvatting

De RX10 IV is een veelzijdige brug-camera. Het toestel zit tussen een compact- en DSLR-camera in. Het apparaat kan ver inzoomen maar is relatief handzaam. Vergeleken met andere compact camera’s is die wel groot. Uitermate geschikt voor foto’s op vakantie of in de buitenlucht. Het toestel beschikt over een goede auto-focus en kan uit de voeten met allerlei lichtbronnen. Het kost wel de nodige moeite om alle features te ontdekken. De instructiehandleiding is niet voldoende. Het zou wat meer gebruik kunnen maken van Bluetooth-functionaliteiten, de RX10 doet dat nu alleen voor geotagging. Het toestel beschik over een continuous shooting mode met 24FPS.

Pluspunten

Minpunten

+ Veelzijdig

+ Autofocus is goed

+ Geschikt voor elk type licht

- Scherm tilt alleen verticaal

- Intervalometer ontbreekt

- Instructiehandleiding niet voldoende

g*********@g******** 04-01-2022

Kwaliteit in een kleine body

Geschreven voor: Sony RX10 IV

Omdat ik vooral wildlife fotografeer en omdat ik daarvoor meestal met de fiets onderweg ben heb ik deze compacte camera gekocht. In tegenstelling tot mijn huidige spiegelreflex met grote telelens kan ik deze camera wel aan de draagriem rond mijn hals hangen zodat ik veel sneller schietklaar ben.
Ik heb hem amper een week gebruikt, maar ik heb toch al kunnen ervaren dat de kwaliteit van de beelden deze van mijn spiegelreflex benadert, zeker als er voldoende licht is.

Rebet 04-12-2020

Super scherp

Geschreven voor: Sony RX10 IV

Prima reiscamera met een uitgebreid zoombereik waardoor je gemakkelijk alle soorten onderwerpen in beeld kan brengen. Zet snel scherp ook in moeilijkere omstandigheden.
Werkt super snel in automode maar je kan ook volledige controle nemen over alle instellingen.
Dit is mijn 3de Sony fototoestel RX100, RX100 iV waar ik zeer tevreden van ben. De eerste indrukken van de nieuwe RX10 IV zijn prima.

Pluspunten

• Snelle scherpstelling
  • Kan eenvoudig gebruikt worden
  • Uitgebreide manuele instellingen

Minpunten

• Logica menustructuur vergt wat tijd

vijverlucske 28-01-2020

fantastische zoom en snelle scherpstelling

Geschreven voor: Sony RX10 IV

fantastische zoom en snelle scherpstelling , haarscherpe foto's , gedaan met elke keer de lens te wisselen

Pluspunten

• gewicht
  • vaste lens met groot zoom bereik

Monique 08-01-2020

Supersnel fototoestel

Geschreven voor: Sony RX10 IV

Ik heb voor deze camera gekozen i.v.m. snelheid, de vele mogelijkheden en een groot zoombereik. Om scherp te stellen heb je vele mogelijkheden dankzij de scherpstellingsfunctieknop aan de zijkant. Vele mogelijkheden om creatief foto's te maken. Een verbluffend toestel voor de niet- professionele fotograaf. De foto's hebben een mooie en natuurgetrouwe kleur.De digitale handleiding is erg uitgebreid dus ik zal daar nog een tijdje zoet mee zijn.
Misschien een minpunt is dat het toestel een beetje zwaar is.

Pluspunten

• Snelheid
  • Scherpte

Minpunten

• zwaar

Gerritvd5er 13-08-2019

Doet wat het beloofd

Geschreven voor: Sony RX10 IV

Als Sony-adept kon dit toestel niet in m'n collectie ontbreken. Het is heel compact, en toch heb je het meest veelzijdige toestel op de markt. Je hebt een toestel met het bereik van 24 mm tot en met 600 mm. En dit met diafragma van 2.4 tot 4. Ongezien. Het diafragma gaat wel snel van 2.4 ( bij 24 mm ) naar 2.8 ( bij 30 mm ) , naar 3.2 ( bij 35 mm ) Ik heb het toestel onderworpen aan wat tests, en het voldoet ruimschoots. Het zoombereik is zeer handig, maar ook de details ontgoochelen niet. Het scherpstellen gaat razendsnel. Bij volledig uitgezoomd, blijft het toch stabiel. De menu's zijn voor Sony-gebruikers evident, enkel het afregelen van het diafragma, nu met een instelring rond de lens, is even wennen. De sluitersnelheid doe ik met het instelwiel, dichtbij de sluiterknop. Er zijn mogelijkheden legio om allerhande functies persoonlijk in te stellen. De invulflits doet zeker z'n werk, en is een mooie extra. Ook de batterij gaat een dag lang mee. Het enige wat ik jammer vind, is dat er maar 1 SD-kaart in kan. Een allrounder en must-have voor op citytrip!

Pluspunten

• zoombereik
  • groot diafragma
  • allrounder

Minpunten

• slechts 1 SD-kaart mogelijk

Jan 15-06-2018

Mogelijkheden zat en echt goede fotokwaliteit in één toestel

Geschreven voor: Sony RX10 IV

Na verlies van mijn alfa6000 lang getwijfeld maar dan toch voor deze rx10mark4 gekozen. Ondanks kleinere sensor nu betere foto's dankzij uitstekende ingebouwde lens en bovendien veel meer mogelijkheden bij de hand. Voor de niet-professionele fotograaf een verbluffend toestel. Weegt wel 1kg maar dan heb je bij: breedbeeld, makro, tele, verrekijker, video...Wel ineens batterijtje extra kopen. Ik kocht bij Kamera Express wegens scherpste prijs, snelste levering en fysieke winkel in de buurt van Antwerpen.

Pluspunten

• fotokwaliteit
  • mogelijkheden

Minpunten

• batterijduur
  • wat fragiele camera