Panasonic DC-FZ82 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 107 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DC-FZ82 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mr francois 20-03-2022

deze Lumix DCFZ 82 is een twijfelgeval

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Mooi toestel ,niet te zwaar ...heel veel mogelijkheden en die heb ik nog niet allemaal benut ,goede zoom en goed scherm en leuk aanraakscherm .Enfin ..je kan er mooie foto's mee maken en ook filmen , geluid is wel heel windgevoelig .Maar en nu komt het negatieve van mij , na een 15 maand had ik een probleem met de aan/uit schakelaar , er zat speling op en aanzetten was gokken...m.a.w. doet hij het of doet hij het niet .Het probleem is opgelost bij een Panasonic Lumix service centrum in Belgie onder garantie , ik stuurde het toestel op per post op een dinsdag en de week nadien ook op dinsdag belde de postbode aan met mijn DC-FZ82...perfecte service .Ik heb ook al een paar keer de melding gehad , dat het toestel blokkeert tijdens het fotograferen en dan krijg ik de melding schakel toestel uit en terug aan .Dus ik heb toch enige twijfel aan de betrouwbaarheid van deze Lumix DF-FZ 82. heeft iemand al problemen gehad ?? hoop van niet en anders ....ondertussen meerdere keren het probleem dat de zoom blokkeert , dus telkens uit en aanschakelen,ik gebruik voornamelijk deze camera om vliegtuigen te spotten ,als je moet uit en aanschakelen is ondertussen het vliegtuig al geland .Ben even op internet gaan zien ..en het is een bekand probleem , tientallen hebben dit probleem al gehad ...ik kan max een 6 geven ,Ik denk er aan om deze camera voor de 2é keer in herstelling te geven ,want in juni 2022 is gih 2 jaar .....ook wel vreemd dat CameraNu, niet weet wat het probleem is ,enfin dat beweren ze toch en dat is jammer ,want ik heb gelezen dat ze al camera's kregen met de vraag tot herstellen en ja met dit probleem.

Pluspunten

• niet zwaar
  • mooi uitgevoerd
  • mooi scherm
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• niet betrouwbaar
  • foutmelding zoom
  • mechanish probleem schakelaar aan/uit
  • blokkeert dus soms

Mr francois 27-12-2021

Aanrader met bedenkingen

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Mooi toestel ,niet te zwaar ...heel veel mogelijkheden en die heb ik nog niet allemaal benut ,goede zoom en ja ,laat ons maar zeggen een bijna superzoom ! goed scherm en leuk aanraakscherm .Enfin ..je kan er mooie foto's mee maken en ook filmen , geluid is wel heel windgevoelig .Maar en nu komt het negatieve van mij , na een 15 maand had ik een probleem met de aan/uit schakelaar , er zat speling op en aanzetten was gokken...m.a.w. doet hij het of doet hij het niet .Het probleem is opgelost bij een Panasonic Lumix service centrum in Belgie onder garantie , ik stuurde het toestel op per post op een dinsdag en de week nadien ook op dinsdag belde de postbode aan met mijn DC-FZ82...perfecte service .Ik heb ook al een paar keer de melding gehad , dat het toestel blokkeert tijdens het fotograferen en dan krijg ik de melding schakel toestel uit en terug aan .Dus ik heb toch enige twijfel aan de betrouwbaarheid van deze Lumix DF-FZ 82. heeft iemand al problemen gehad ?? hoop van niet en anders hoop ik het toch te lezen.

Pluspunten

• zoom bereik
  • mooie foto's en filmpjes
  • veel mogelijkheden
  • mooi scherm

Minpunten

• mechanische schakelaar probleem
  • blokkeert soms,dit is niet leuk

William T 11-02-2019

Veel mogelijkheden voor een scherpe pijs

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Nog niet zo lang in mijn bezit, maar toch al aangenaam verrast. Prachtige fotos, mooie kleuren en heel scherp.
Zoveel mogelijkheden dat ik nog niet alles uitgetest heb, maar op de automatische stand geraak je ook al heel ver.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Scherpe prijs
  • Veel instelmogelijkheden

Minpunten

• slechts 1 batterij standaard

Edward 17-05-2018

Bijzondere zoomlens met veel instelmogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik maak het liefste foto's in de natuur, dus koos ik voor het enorme zoombereik van de FZ 82.
Na het uitpakken dadelijk enkele testfoto's genomen, dan had ik al snel door dat het belangrijk is om de juiste scherpstelmodus te selecteren vooral dan bij het maximum inzoomen.
Breedbeeldfoto's zijn mooi, volledig ingezoomde foto's zijn ook mooi en scherp maar om die te nemen heb ik een steuntje nodig, dan leun ik op mijn fietszadel of tegen een boom of zo.
Een vaste hand is wel handig.
Foto's die binnen genomen zijn, zijn bijzonder goed, scherp en in natuurlijke kleuren, ook bij tegenlicht van het open raam. Voor mijn interesses is het een heel goed toestel, gemakkelijk te gebruiken in auto-modus.
Om al de instellingen te begrijpen en te gebruiken heb ik de uitgebreide gebruiksaanwijzing
gedownload. Kortom: gezien de prijs kwaliteitsverhouding is het een aanrader.

Pluspunten

• zoombereik
  • ook binnen genomen foto's verassend goed
  • natuurlijke kleuren
  • gebruiksgemak in auto modus
  • prijs kwaliteitsverhouding

Minpunten

• bij diep inzoomen veel licht nodig