Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Optische zoom
60 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 85 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart op Kieskeurig.be.

I-Know 24-06-2017

Superieure alles kunner

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Camera nu een aantal weken in bezit, je kunt 100 reviews lezen maar het is de eigen ervaring dat geld!
En deze valt zeker niet tegen, camera schiet in RAW en JPEG. Met een superieure kwaliteit.
Hij is snel, marco functie vanaf 1cm is perfect. En niet onbelangrijk het schieten in het donker of schermer produceer deze camera zeer weinig ruis.
Heb een foto van de maan geschoten, maar mijn vrouw moest het eerst met eigen ogen aanschouwen om het te kunnen geloven dat dit werkelijk mogelijk was met deze Lumix DC-FZ82.

Het filmen in 4K gaat goed en levert een geweldig kwaliteit op.

Met de camera in een heuptasje is het prima vertoeven in de vakantie of waar dan ook, met de 60x zoom krijg je alles scherp in beeld. Met de accu kun je zo'n 200 foto maken of 40m filmen in 4K voordat hij weer op de lader moet bijtanken. Of je koopt gewoon een extra accu's erbij.

Kortom, werkelijk een aanrader.

Pluspunten

• Alles kunner
  • RAW en JPEG
  • 60x Zoom
  • 4k filmen bij 30 frames

Minpunten

• Nekriem is wat smal
  • Nog niet kunnen ontdekken

Marianne 25-01-2019

Veel instelmogelijkheden, handig aanraakscherm

Review panasonic lumix DC-FZ82

Mijn oude camera was stuk, dus zocht ik een vervanger daarvoor.
Na veel research op deze camera uitgekomen.

Waarom gekozen voor deze camera?
Vanwege hoog zoom bereik
compacte lichte camera
veel instelmogelijkheden.
Goede grip op camera

Maakt deze camera het waar?
Ja zeker wel! Inderdaad een lekkere lichte camera. Er zitten zo veel mogelijkheden op deze camera dat het eerlijk gezegd aan het begin wat overweldigend was. Op youtube vond ik echter goede filmpjes van “Graham Houghton” die de camera stap voor stap uitlegt. Hij gaat stap voor stap elk menu onderdeel door.
Toen werd ik echt enthousiast!

Het aanraakscherm is ontzettend handig. Het is een duidelijk scherm, met duidelijk aangegeven wat je allemaal hebt ingesteld. Je kunt via het aanraakscherm ook een scherpstelpunt kiezen. Dat hoeft niet, zoals bij mijn vorige camera, met de cursors. Dat vind ik echt heel handig.

Veel menu onderdelen zijn onder knoppen bereikbaar zoals onder andere:
Witbalans
Aan en uitzetten van LiveView
AF-AE lock
AF/AF makro/MF
Grid aanzetten (erg handig voor het aanzetten van regel van derden grid, ideaal voor de juiste compositie)
ISO
en nog meer!

Erg handig dat vele functies zo snel te bereiken zijn. Zo hoef je niet altijd eerst naar een menu te gaan. Daar doorheen te scrollen. Dat kost tijd, en dan is het fotomoment misschien al weg. Veel knoppen kun je ook nog eens instellen naar jouw smaak. Zodat je dat onderdeel wat je veel gebruikt, snel bereikbaar is onder die knop die je hebt aangewezen.

Je kunt de camera instellen op vele standen zoals:
diafragma stand (A)
Sluitertijd stand (S)
Manuele stand (M)
Programma stand (P)
IA
Scenery
en meer!

Ik ben met een fotografie cursus bezig. Een spiegelreflex camera vind ik voor mijzelf onhandig omdat je dan moet slepen met allerlei objectieven. En natuurlijk net altijd het juiste objectief niet bij je hebt.
En dit is een uitstekende vervanger voor mij. Ik heb nog net zo veel, of misschien wel meer instelmogelijkheden!

Ik vind het wel jammer dat je geen afstandbediening op deze camera kunt aansluiten.
Dat is wel opgelost door je mobiel als afstandsbediening te kunnen connecten via WIFI. Echter in mijn geval moet ik dan wel binnenshuis zijn.

Je kunt ook video opnemen met deze camera. Op een goede kwaliteit ook nog. Het enige jammere daaraan vind ik dat je geen aansluiting hebt voor een externe microfoon.

Er zijn veel creatieve instellingen een beetje vergelijkbaar met de filters van instagram. Een leuke toevoeging. Alhoewel ik dat liever achteraf doe met Photoshop.

Wat volgens mij wel heel uniek is aan deze camera, is dat je achteraf aan de foto dingen kunt veranderen. Zoals het focuspoint, de scherptediepte, scherpte. Dat vind ik echt super!

Deze camera heeft ook een burstmodus.
Je kunt zowel in JPG, als in RAW fotograferen.

Er zit een flitser bij deze camera, en de mogelijkheid om nog een externe flitser aan te sluiten. De filtermaat van deze camera is 55 mm. Dus je kunt er nog filters opschroeven, zoals een polarisatiefilter of UV filter. Voor mij een must.

Jammer dat er geen cameratasje bij zit, maar die had ik al, dus dat was geen ramp.

Kortom, ik ben erg blij met deze camera! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • handig aanraakscherm
  • JPG en RAW
  • Mobiel als afstandsbediening te gebruiken
  • goede kwaliteit foto's en video

Minpunten

• geen externe afstandsbediening aan te sluiten
  • geen externe microfoon aan te sluiten
  • Geen camera tas meegeleverd

Fotomama 25-04-2017

Supertevreden, mooie foto's, maar momenteel wel een issue

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Ik wilde net even een review schrijven over deze superfijne camera, want als hobby fotograaf wist ik door de camera toch al vlot bewonderenswaardige geluiden te oogsten van vrienden en familie. Alleen viel net plots de camera uit, en krijg ik hem niet meer aan de praat. Bij de FAQ's geen antwoord dat helpt. Batterij is het ook niet.
Goed, ik ga er van uit dat het een eenmalige hickup is. De camera heeft namelijk echt heel veel handige mogelijkheden, zoals de reeks foto's die hij kan maken waarna je zelf de beste eruit kiest en de rest wist. Als je net als ik een foto van een drukke 2 jarige wil maken, is dat erg handig qua timing!

Pluspunten

• Hele handige functies
  • Snel mooie foto's

Minpunten

• FAQ omvat niet alle vragen/issues
  • Snel de gebruiksaanwijzing nodig

INDO WILLIE 16-06-2018

WELKOM

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

mooie Camara pas wel op dat je NOOIT een micro SD kaart koopt van 256 GB!! maar een gewone SD kaart van 256, die doet het wel.

Minpunten

• 1 Batterij ipv 2
  • LET OP !!MICRO SD KAART 256 GB WERKT ECHT NIET !!

Marcel 01-06-2019

Van spiegelreflex naar deze Panasonic.

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Het is een geweldige camera,. In deze prijsklasse is er in mijn ogen geen betere te krijgen.
Maakt super foto's en heeft veel handige functie's. Ook kun je fotograferen in een RAW formaat. Kortom heel gelukkig met deze aankoop

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Enorm zoombereik
  • Licht qua gewicht
  • Formaat

Minpunten

• Drraagband
  • Externe acculader moeilijk verkrijgbaar

Richard 06-01-2019

Top superzoomcamera niet te verlslaan in prijs kwaliteit

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Ik heb deze camera gekocht bij kamera express in Rotterdam. vriendelijk en deskundig geinformeerd. is een zeer makkelijk te bedienen camera die voor de prijs zeer mooie foto's maakt.
dit kan volledig automatisch, maar ook handmatig is er voldoende in te stellen. Prijs / kwaliteit gezien is deze camera niet te verslaan en ook de 60 x optische zoom en lens van 20 tot 1200 mm zal je niet snel ergens anders vinden. kortom een aanrader

Pluspunten

• Prijs / kwaliteit
  • Grote zoom bereik
  • 4K video en foto

Minpunten

• nog niet gevonden

Sjaak 25-04-2018

Panasonic type DC-FZ82 digitale camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Een prima camera. Licht in gewicht. Zeer handzaam. En, niet onbelangrijk, gemakkelijk in gebruik.
Van vele, automatische, functies voorzien.
Maar ook is het toestel op zowel sluitersnelheid als diafragma, handmatig in te stellen.
Ook is er een zgn. 'burst functie' aanwezig. Voor het maken van 4-k foto's
Verder is de camera te verbinden met uw Smartphone

Pluspunten

• Compact,
  • Licht in gewicht

Geer 01-09-2017

Verre zoom mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Deze camera bij Kamera-express aangeschaft. Een fijne camera met mooie zoommogelijkheden. Ik fotografeer veel landschappen en wolken, en zie dat de camera dit ook heel goed aankan. Maar ik gebruik wel mijn eigen instellingen. De scenemogelijkheden zijn leuk en heel handig om even snel in te stellen. ISO en belichting is ook supersnel te regelen zonder omslachtig menu. Alles dus duidelijk en overzichtelijk. De 4K knop om over te schakelen naar 4K film/fotografiemodus is ook prettig en werkt snel. De full HD films zien er mooi strak en scherp uit. Maar ik vind het een nadeel dat je het geluid van zoomen en scherpstellen zo overduidelijk op je films terug hoort. Dat is dus jammer. De stabilisatie werkt daarentegen fijn, zoomen gaat snel en autofocus is ook snel. Voor de prijs een hele goede camera. De meeste camera's blinken uit in een paar dingen en hebben toch de neiging iets aan boord te hebben wat tegenvalt. Deze camera van Panasonic is mooi geprijsd en is ook nog eens een alleskunner. Kwaliteit van de foto's is voldoende. Niet super,verwacht geen dslr foto's, maar ze zijn zeker niet slecht. De foto's die ik van de 4K films heb afgehaald zien er mooi uit. Toevallig een onweerslucht gefilmd en daar snapshots vanaf gehaald die er echt mooi en strak uitzien. Ik ben dus happy met de aankoop.

Pluspunten

• 60x zoom
  • 4K foto/filmmodus
  • veel instelmogelijkheden
  • Full HD op 50mps
  • Scene keuzes

Minpunten

• Soms onderbelichte foto's
  • Af en toe ruisvorming op foto's
  • Zoomgeluid op films is hinderlijk

Harald 06-07-2017

een aanrader

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

de Panasonic dmc-fz82 is geen slechte Camera hij is makkelijk in gebruik voor als je nog nooit zo'n Camera heb gehad.

zelf zonder de beschrijving te lezen kan je eigenlijk al mooie foto's maken.
maar het leuke is dat de scene zijn die maken het voor de amateur nog makkelijker om dat alles is voor ingesteld.

met de wifi heb je zo je foto's op je mobiel, zodat je eigenlijk gelijk de foto's op Facebook of iets dergelijks kan zetten.
een min puntje is dat er maar 1 accu bij zit en het opladen via de Camera gaat.

plus punt is dat hij snel inzoomt en uitzoomt je moet wel een vaste hand hebben als je helemaal heb in gezoomd ,makkelijker is dan om een statief te gebruiken
de Camera ziet er zwaar uit maar dit valt reuze mee.

de kwaliteit van de foto's zijn eigenlijk best wel top.
Ook erg handig is de 4k waarmee je prachtige actie foto's kan maken .
voor de gevorderden kan je ook nog zelf het een en ander instellen.

Pluspunten

• snelle zoom mogelijkheid
  • wifi/bluetooth

Minpunten

• geen kantelscherm
  • 1 accu

Francisca 07-06-2019

Heel veel mogelijk heden

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Mijn sony spiegelreflex camera ingewisseld voor deze camera,de oude was heel zwaar,deze een stuk lichter,met heel veel nieuwe mogelijkheden en goed te bedienen.Ben er heel tevreden over en mooie foto,s

Hpost 30-05-2018

Goede kamera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Groot zoombereik en scherpe foto’s. Ideale vakantiekamera. Niet zwaar en gemakkelijk te bedienen. Topper

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Goede foto’s
  • Laag gewicht

Cathrien 20-02-2018

Compacte en lichte camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Daar ik een zelfde (ouder type) had en die mij zeer goed beviel, heb ik deze camera gekocht. Hier is alles weer vernieuwd en handiger. Ik heb de camera pas in gebruik, maar merk dat de foto's helderder zijn en de camera ligt makkelijk in de hand. Ook het touchscreen vind ik geweldig in gebruik! Een goede aankoop, al heb ik alles nog niet uitgeprobeerd.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • compact
  • touchscreen

Miriam 07-07-2017

Haarscherpe foto's, korte sluitertijd

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Jaren geleden had ik een Lumix, al voor de tijd dat je mobiel goede foto's maakte. Toen die stuk ging (zoomfunctie deed het niet meer), dacht ik dat ik voldoende zou hebben aan mijn telefoon. Sinds een week ben ik echter toch weer om! Wat mijn telefoon niet kan, doet deze zeker wel: haarscherpe details! Een kind onopgemerkt fotograferen op afstand is geen enkel probleem. En omdat hij zo snel is, mis je ook niks als je toch nog ff wat wilt meepakken. Kortom: ik ben om!

Pluspunten

• snelle sluitertijd
  • scherpe details
  • goed contrast

Minpunten

• lastig achteraf scherp te stellen

Mamamaaktfotos 07-05-2017

Mooie camera met veel functies

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Ongeveer twee weken heb ik deze camera nu in bezit. Gekocht omdat mijn camera stuk was.
Ik zocht een camera waar ik mooie foto's mee kan maken en ook wat mee kan filmen. Dit heb ik nu gevonden. Ik ben geen professional maar met deze camera leer ik toch om mooie foto's te maken.

De batterij is makkelijk en snel op te laden en aansluiten op de computer/laptop gaat ook heel soepel.

De Panasonic FZ82 vind ik mooi, gebruiksvriendelijk, ligt goed in de hand, de foto's zijn van mooie kwaliteit en er zitten zoveel functies op dat er bij iedere gelegenheid/locatie mooie foto's gemaakt kunnen worden.
Zelf van mijn spelende kinderen (die niet lang stilzitten) maak ik mooie foto's.

Aanrader is om de handleiding goed te lezen. Hierdoor kom je erachter hoe veelzijdig de camera is.
Bij het gebruik van de zoom functie valt het mij op hoe goed de kwaliteit is (dat is vaak minder als je flink inzoomt).

Ik ben heel blij met mijn keuze en raad deze camera zeker aan!
De prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening goed.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Kwaliteit fotos
  • Prijs/kwaliteit

jane 14-11-2019

fijne camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Logisch dat deze camera zo goed beoordeeld word. Moet na een paar weken nog veel meer oefenen en ontdekken, maar de gemaakte foto's zijn goed, en ook een filmpje maken is al gelukt. Kortom : ik heb zin om verder met deze camera aan de slag te gaan !

Belinda 06-10-2019

Vervanging van Panasonic FZ-90

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Helaas was ik met mijn nieuwe camera Panasonic FZ-90 gevallen. De schade was zo groot dat ik besloot een nieuwe camera te kopen. Omdat ik altijd nog wel eens een 'echte' camera wilde hebben, is de keus op deze gevallen. Er zijn veel overeenkomsten met de FZ-90. De voordelen zijn het grote zoombereik en de groothoeklens van 20mm en de prijs (264 t.o.v. 350). Het nadeel is het gewicht en het afwezige kantelscherm.

Pluspunten

• groothoeklens van 20 mm
  • 60 x zoom
  • gunstige prijs 264 euro

Minpunten

• geen kantelscherm
  • zwaar en groot ten opzichte van de FZ90

Anoniem 28-08-2019

Goede eerste indruk

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Ik heb deze camera gekocht als aanvulling op onze spiegelreflexcamera en. Vooral vanwege de zoomoptie. Nog weinig ervaring op kunnen doen maar de eerste indruk is goed! Nu nog even alle mogelijkheden ontdekken en handigheid krijgen.

Pluspunten

• Zowel groothoek als grote zoommogelijkheid
  • 4K en post focusoptie

Chris 17-08-2019

heerlijke camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

ideale camera met uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. De mogelijkheid om zelf alles in te stellen maar de automatische stand is ook een goede optie. Super zoom

ella 13-08-2019

zoom lens

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

prima prijs/kwaliteit verhouding. Mijn oude FZ200 was kapot en toch weer voor een Lumix gekozen ivm grote zoombereik

Dick Huizer 30-07-2019

Met recht een compacte camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

In eerste instantie afgegaan op de aanbiedingsprijs, maar ook de geweldige optische zoom mogelijkheid en het bedieningsgemak. Daarbij verrast met de features die vandaag de dag weliswaar 'gewoon' zijn (WiFi, uploadfaciliteit enz.) maar t.o.v. mijn huidige Panasonic LUMIX en geweldige update

Pluspunten

• groot scherm
  • forse accu

Minpunten

• lensdop bungelt aan touwtje bij gebruik