Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Optische zoom
25 x optische zoom
HD type
4K Ultra HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart op Kieskeurig.be.

mh1956 12-05-2017

Haarscherpe foto's, fraai zoombereik, maar niet perfect

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Ik heb deze camera nu goed 9 maanden in mijn bezit, dus tijd voor een korte impressie.

De camera is solide gebouwd, keurig afgewerkt, met mooie materialen en ligt uitstekend in de hand. Alle knoppen laten zich goed bedienen en het informatiedisplay bovenop de camera is uitermate welkom. Wel is de camera wat aan de zware kant, maar voor het overige nog goed te hanteren. De meegeleverde draagriem had echter wat luxer en comfortabeler uitgevoerd kunnen zijn.

Het instellingenmenu is niet echt overzichtelijk opgezet. Je zoekt je soms wezenloos naar bepaalde instellingen. Bovendien zijn het er enorm veel en veel instellingen die met elkaar te maken hebben, zijn over verschillende tabs verdeeld. Daar moet Sony nog even huiswerk verrichten.

De autofocus werkt over het algemeen snel en correct. Echter, zodra je boven de 300 mm komt heeft de autofocus regelmatig problemen met scherpstellen. Dan duurt het enkele seconden voordat het onderwerp scherp in beeld is. Dit is af en toe hinderlijk als je bewegende voorwerpen wilt fotograferen. Ik heb op die manier al wat leuke foto’s gemist.

De electronische OLED-zoeker gebruik ik regelmatig en voldoet over het algemeen goed. Hij is scherp en contrastrijk, maar wel erg koel (blauwig) van kleur. Je kunt dat enigszins bijstellen, maar het verschil tussen de kleurweergave van de werkelijkheid en het zoekerbeeld is opvallend groot. Dat probleem heb je niet bij een optische zoeker. Groot voordeel van een electronische zoeker is wel dat je ook bij weinig licht een helder zoekerbeeld hebt.

Een ander nadeel van de zoeker is dat het beeld ervan gekoppeld is aan het LCD-display. Wat je op het LCD-display ziet, zie je tegelijk ook in de zoeker. Als je ingesteld hebt dat na een opname deze 2 of meer seconden getoond moet worden op het LCD-display dat zie je die ook net zo lang in de zoeker. Dat is heel irritant wanneer je snel wat foto’s achter elkaar wilt maken. Dan moet je eerst wachten totdat de displaytijd verstreken is. Doe je dat niet en gebruik je bijv. de zoomhendel om met het objectief in te zoomen, dan zoom je in beeld van de zojuist gemaakte foto in in plaats van met het objectief. Je moet dan de display modus weer eerst uit zetten om verder te kunnen fotograferen. Ik heb daarom de tijd voor het tonen van de zojuist gemaakte foto dan ook maar op 0 gezet.
Ook jammer is dat het LCD display geen touchscreen is en evenmin volledig kantelbaar, zoals bijv. bij de Canon EOS 80D.

Over het objectief niets dan lof. Zelden een objectief met zo’n scherp beeld over zo’n groot bereik gezien. Liever had ik een bereik van 16 tot 500 mm gehad, dus wat meer groothoek en wat minder tele, maar hiermee is ook prima te werken, al merk ik wel dat de meeste van mijn foto’s tussen de 24 mm en 400 mm gemaakt worden. Wat dat betreft had ik eigenlijk ook het vorige model kunnen kopen. Erg prettig is verder dat Sony een zonnekap meelevert.

Aan de kleurweergave van de RX10 moet ik nog steeds wat steeds wennen. Ik heb altijd Canon camera’s gebruikt en die zijn beroemd om hun fantastische kleuren. De kleurweergave van de Sony is over het algemeen wat koeler (en neutraler (?)) dan die van Canon. De RAW-beelden zien er over het algemeen wat kleur betreft beter uit dan de wat koele JPEG’s, die bovendien in de camera overmatig verscherpt worden.
Voor het bewerken van de RAW-beelden van de RX10 III in Adobe Lightroom heb je overigens versie 6.7 nodig. Deze upgrade kun je vinden op de website van Adobe.

De belichting is over het algemeen, een enkele misser daargelaten, zeer goed te noemen.

De ingebouwde flitser is sterk genoeg om in kleine ruimtes te gebruiken. Heb ik wat meer licht nodig, dan pak ik de fijne Sony HVL-F43M.

De videofuncties heb ik nog niet veel gebruikt, dus daarover nog geen oordeel.

Tja, en dan de batterij. Als ik één groot minpunt van de RX10 moet noemen, dan is het de meegeleverde batterij. Deze is werkelijk in een mum van tijd leeg. Het lijkt haast wel of deze ook leeg loopt als je de camera niet gebruikt. Ik heb om stroom te sparen in ieder geval de Pre-AF functie uitgezet, anders loopt de camera continu scherp te stellen, ook als je geen foto wilt maken.
Je redt het amper één dag met een volle batterij, dus het is aan te bevelen om minimaal 2 opgeladen reservebatterijen bij je te hebben. Helaas zijn de originele Sony-batterijen nogal prijzig (gemiddeld zo’n 65 euro), dus hou daar rekening mee. Ik heb bovendien een aparte oplader gekocht, want je kunt de batterijen anders alleen maar in de camera opladen. Sony levert geen aparte oplader mee, helaas.

Alles bij elkaar durf ik deze camera toch van harte aan te bevelen voor fotoliefhebbers die van kwalitatief uitstekende en zeer scherpe beelden houden en een camera zoeken die over een groot zoombereik beschikt. Alleen de prijs (1.599 euro momenteel) zou velen kunnen afschrikken, maar ik vind het uiteindelijk wel in overeenstemming met de kwaliteit die je ervoor krijgt.

Pluspunten

• Fantastisch, scherp objectief
  • Zeer goede belichting
  • Solide gebouwd
  • Zeer informatieve displays

Minpunten

• Wat koele kleurweergave
  • Zoekerbeeld had beter gekund
  • Zeer matige batterijduur
  • Onoverzichtelijke menustructuur

Neel 23-12-2016

Top camera!

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Na jaren sjouwen met body en lenzen, spullen verkocht en deze zgn bridgecamera aangeschaft bij kamera express in Rotterdam. Ik ben van mening dat deze camera alles kan wat je als (hobby) fotograaf nodig hebt. Ik gebruik de camera semi-professioneel en heb geen moment spijt gehad van mijn overstap van systeem naar bridge. Camera heeft een gigantische optische zoom is lichtsterk en heeft alle instellingen die je je kan wensen. Geweldige brouwkwaliteit en ondanks de forse prijs vind ik de value for money goed. Lang getwijfeld tussen deze en de fz2000 van Lumix wat ook een mooi apparaat is. Uiteindelijk gekozen voor de Sony ivm zoombereik en wheatherproof behuizing. Een aanrader!

Pluspunten

• Zoombereik
  • Brouwkwaliteit
  • Wheatherproof

Minpunten

• Prijs fors
  • Geen touchscreen

J.Heerikhuisen 09-03-2017

Meer dan uitstekend camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Deze camera is aangeschaft als vervanger van mijn alpha 500 spiegelreflex. Een uitstekende keus, als bridgecamera combineert het een normale systeemcamera met de voordelen van een spiegelreflex. Zeer degelijke bouw en voldoende opties om nog heel lang te kunnen gebruiken als vakantie- en gezinscamera. Enige nadeel is dat de zoom niet manueel, maar motorisch verloopt, ook via de zoomring op de lens. Dit geeft enige vertraging. Verder niets dan lof, maar dat mag ook wel gezien de prijs.
Heb je wat minder zoom nodig, dan is de mark II ook een goed(koper) alternatief.

Pluspunten

• Zeer uitgebreide opties
  • Degelijke bouw
  • Groot zoombereik

Minpunten

• Hoge prijs
  • Zoom volledig motorisch

R Wagenaar 31-12-2017

Prima camera maar niet perfect

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

De camera gekocht om zijn prachtige lens haarscherp van 24 tot 600 mm .
Ik had een Panasonic fz1000 een geweldige camera maar wou graag nog wat meer zoom bereik . Veel reviews gelezen en de knoop doorgehakt. Fz1000 verkocht binnen een een dag . En deze gekocht .
+ prachtige lens
+ mooie bouwkwaliteit
+ haarscherp van 24 tot 600mm
+ vele mogelijkheden
+ filmkwaliteit geweldig.
+ foto kwaliteit
Maar er zijn ook minder goede dingen .
- autofocus zeer matig . Fz1000 VEEL beter.
- zelfs voor timelaps aparte app kopen !
- menu is omslachtig
- opstart tijd is redelijk lang .
- schakelen tussen foto bekijken en weer terug duurt lang .
- accuduur
Geweldige camera maar de slechte autofocus bij mindere licht omstandigheden en vanaf ca 350mm . Is voor mij een groot nadeel .
En overweeg weer terug te gaan naar de fz1000. Die is razend snel . In verschillende reviews wel gelezen over de niet geweldige autofocus maar valt echt tegen .
Dit is verholpen in de opvolger de mark 4
Maar die kost 2000 euro . .
Conclusie mooie camera maar als u overweegt er 1 te kopen spaar door voor de opvolger. Of koop de fz 1000 nieuw voor 600 euro . Hou je 900 in de pocket. .
Ps wie een als nieuwe fz1000 heeft mag hem op mijn als nieuwe rx10m3 inruilen .

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Lens
  • Filmkwaliteit
  • Fotokwaliteit

Minpunten

• Trage autofocus
  • Opstart tijd
  • Accuduur
  • Menu
  • Word geen losse accu lader meegeleverd

R Wagenaar 12-01-2018

Kogel door de kerk ik heb de RX10m3 verkocht en vandaag weer een FZ1000 van Panasonic gekocht .
Er is weer iemand blij met de RX10 en ik met de FZ1000 .
Foto's kunnen vergelijken even een FZ1000 van vriend geleend en snelle vergelijkings test met de volgende instellingen .
Diafragma F4 brandpunt 200 mm en dan vanaf zelfde standpunt foto's gemaakt in de volgende iso instellingen :iso 100 iso 200 iso 400 iso 800 iso 1600 iso 3200 en iso 6400 . beide in jpeg fine . zonder bewerking . Ik heb een iMac 27 inch en zie bijna geen verschillen !! In foto kwaliteit !!! Beide super .
De voordelen van de Sony degelijke bouwkwaliteit en spatwaterdicht , prachtige Zeis lens 26-600 mm .Uitstekende film kwaliteit . Stille autofocus . ( hoorbaar bij fz1000 )
De voordelen van de Panasonic prima bouwkwaliteit ( niet spatwater dicht ). Langere accu duur . losse lader . ingebouwde timelaps functie ,SUPER AUTOFOCUS .Prachtige wifi app . Start zeer snel op . Ook perfect met manuele focus in te stellen dat is een crime bij de RX . En 900 !! euro goedkoper !!
Nee ik ben geen medewerker van Panasonic heb zelf een fantastische Sony TV !!
Kort gezegd als je die 200 mm extra niet nodig hebt . Kan je flink wat geld in de pocket houden .
Verschil in fotokwaliteit is verwaarloosbaar . beide 1 inch sensor .
Het is maar een tip en ieder moet het zelf weten . Als je dezelfde autofocus kwaliteit wil moet je naar de RX10m4 die kost op dit moment 1999 !! Te gek voor woorden .

JaapU 28-08-2017

Topmodel

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Na decennia spiegelreflexen kocht ik een jaar geleden een compacte Sony RX100. De beeldkwaliteit viel me zo mee dat ik vaak alleen deze meenam. De reflex bleef in de tas thuis.
Nadeel van de RX100 M2 is wel dat deze een beperkt zoom bereik heeft en geen optische zoeker.
Vooral bij buitengebruik vind ik een zoeker eigenlijk onmisbaar omdat de schermen vaak nauwelijks te zien zijn.
Dus de stap gezet en een RX10 M3 gekocht bij Kamera Express. Voordeel is dat je hem daar in de winkel kunt vasthouden en uitproberen.
Ik moet zeggen: een fantastische camera. Het zoombereik loopt van 24 mm tot 600 mm, en de lichtsterkte is toch prima (vanaf f/2.4 op groothoek). De kwaliteit van de optische zoeker is prima, scherp en helder. De foto's die je met het apparaat maakt komen er heel goed uit. Ook op "alles automatisch". Het is mogelijk alles handmatig in te stellen, dus spelen met scherptediepte kan heel mooi. Door de uitstekende stabilisatie is het ook op 600mm toch prima te doen om uit de hand te fotograferen. Maar ook macro opnames lukken goed. Ruis blijft prima beheersbaar.
Iets minder geslaagd vind ik de draairing voor het zoomen. Deze werkt elektronisch en reageert niet zo direct als je verwacht. Het knopje bij de ontspanknop werkt eigenlijk net zo handig. Ander minpunt is de power-up time. De RX100 is bijna meteen klaar om te schieten, maar deze doet er wel een paar tellen over.
Verder is het toestel niet echt licht en compact, maar daar ben ik aangewend. Hij weegt trouwens nog niet de helft van mijn DSLR, die met lens leuk naar de twee kilo gaat. En dan komen de andere lenzen er nog bij.
De camera is ook zeer geschikt voor filmen. Zelf doe ik dat weinig, maar ik wil in ieder geval de super slow-motion wel eens uitproberen. Op internet zijn daar spectaculaire films van te vinden.

Pluspunten

• Kwaliteit lens
  • Zoombereik
  • Kwaliteit foto's
  • Zoeker
  • Weerbestendig

Minpunten

• Niet echt compact
  • Power-up tijd
  • Goedkoop is anders

Stefan 03-07-2020

Verrassend goed, vaste lens ideaal

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Ons aanbevolen omdat deze camera een vaste lens heeft, kwalitatief hoogwaardige beelden maakt en daarnaast zeer veel toepassingen heeft. Na 1 week kan ik niet anders zeggen dat deze camera alles in huis heeft om net dat stapje verder te komen in je hobby en gevorderd te gaan, met daarbij alle gemakken van alles in 1.

Pluspunten

• Al het goede in 1
  • Zeer goede zoom met kwaliteitbehoud
  • Voortreffelijk beeld

Wendy 19-06-2020

mooie camera met uitgebreide functies

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Heb de camera net in huis, nu al aan het genieten van de vele mogelijkheden
Ligt fijn in de hand, niet te groot en al te zwaar. Fijne camera

Jan Lubbersen 14-06-2020

Groot bereik, prima kwaliteit

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Ik heb deze camera nu 1 week in mijn bezit en ben nog in de gewenningsfase. Ik ben overgestapt van een Nikon D7100 naar een Sony.
Hoofdreden hiervoor is het voorkomen van het wisselen van de lenzen en het beter en fijner in beeld krijgen van dieren en details op afstand.

De camera is solide gebouwd, prima afgewerkt met mooie materialen en is prettig hanteerbaar. Hoewel de camera wat zwaarder is dan gewend vind ik dit geen probleem.

Het instellingenmenu is uitgebreid en het zal me nog wel enige tijd kosten om alle mogelijkheden te ontdekken.

Het objectief voldoet volledig aan mijn wensen. Het objectief geeft een uitermate scherp beeld over een groot bereik. Ik merk dat ik de zoom van 600 mm. veel gebruik bij fotograveren van vogels. Bij uitwerken op mijn PC zie ik nu details die ik niet eerder zag.

Aan de kleurweergave van de RX10 zal ik nog wel wat moeten wennen. Ik vind deze wat minder kleurgetrouw dan die van de Nikon. In de uitwerking op de PC vind ik dit echter niet terug.

De videofuncties heb ik tot nu toe nog niet gebruikt.
De veel gehoorde klacht over de snel leeglopende batterij onderschrijf ik. Het is aan te raden om ten minste 1 reservebatterijen bij je te hebben.

Door gebruik te maken van de Cash back aktie van Sony heb ik uiteindelijk voor nog net geen € 1.000,00 een uitstekende camera kunnen aanschaffen.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Degelijke camera
  • Helder bij gering licht

Minpunten

• batterij

Zoefie 14-06-2020

Scherpe beelden, groot zoombereik

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

De Sony RX10 MKIII heb ik in juni 2020 gekocht bij Kamera Express voor €999 inclusief cashback. Ik werk al enkele jaren met de RX100, waar ik erg tevreden over ben, en ik had hoge verwachtingen van de RX10, ook gezien de vele positieve reviews. Die verwachtingen zijn ruimschoots waargemaakt.
De foto’s zijn mooi scherp bij een maximaal open diafragma. Ook met de telezoom vallen ze niet tegen. Boven 400 mm lijken de details ietsje minder te worden, maar zijn de foto’s nog steeds goed bruikbaar, zelfs bij minder lichte omstandigheden.
Aan een aantal knoppen kun je zelf functies toewijzen. Ik heb bijvoorbeeld wisselen tussen zoeker en schermpje onder knop C1 gezet, en het kiezen van het autofocuspunt onder C2.
Het grootste minpunt is dat het scherpstellen boven 300 mm soms traag gaat; dan moet hij enkele seconden zoeken naar de juiste focus. Een beetje jammer is dat het schermpje slechts in één richting kan kantelen. Verder is het voor mij een heerlijke wandel- en vakantiecamera. Degelijkheid kan ik nog niks over zeggen omdat ik de camera pas enkele weken in mijn bezit heb.

Pluspunten

• goed scherpe lens
  • groot diafragma 2.4-4
  • groot zoombereik
  • functies voor veel knoppen zelf instelbaar
  • relatief grote sensor

Minpunten

• focussen boven 300 mm kost soms tijd
  • schermpje beperkt kantelbaar

Ruud 14-06-2020

Ongelofelijk lichtsterke powerzoomlens

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Deze camera heb ik gekocht vanwege het enorme bereik van de zoomlens. Al met eerdere Sony camera's heb ik ervaring opgedaan met de Zeiss zoomlenzen, die mij zeer goed bevalen. Maar dit enorme bereik met zo'n lichtsterkte is ongekend.

Review 24-2
Deze camera heb ik gekozen vanwege de geweldig Zeiss zoomlens. Geen gehannes meer met wisselen van lezen, terwijl de 1 inch Cmos sensor samen met de Bionz X processor en een lichtsterkte vanaf f 2.4 menige SLR camera overklast.

Pluspunten

• Prachtige lichtsterkte
  • enorme bereik

Minpunten

• geen echte macro lens
  • gewicht

Frank D 13-06-2020

Cybershot RX10 3 voor natuurfotografie

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

De camera is licht dus uitstekend geschikt voor lange wandelingen in de natuur. Zonder een zware telelens van vaak meer dan 1 kilo mee te sjouwen. En wat blijkt, ook op de 600 mm stand zijn de foto's haarscherp door de Zeiss lens. De Camera heeft alle uitgebreide functies van bijv. de Olympus OM-D maar wel de voordelen van een handbediende lens die AF probleemloos toepast. Daar is echt over nagedacht. En dan de prijs. Nog geen 1000 Euro met cashback.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Zeer groot zoombereik
  • Handbediening zeer efficient

MKS 30-03-2020

Praktische alleskunner

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Was op zoek naar een vervanger voor mijn Panasonic FZ 300. Wilde hetzelfde zoombereik (600 mm) maar vooruitgaan in kwaliteit. Verschillende toestellen getest, kwam uiteindelijk bij de Sony dsc RX 10 door de grotere sensor. Getwijfeld tussen de Mark III en de Mark IV. Gezien het toch wel forse prijsverschil voor de Mark III gekozen en geen spijt. Hierover bij Kamera Expres uitstekend geadviseerd en goede en geduldige keuzehulp gekregen. Mooie scherpe foto's, in alle bereiken, ook ingezoomd tot 600 mm. Gebruik makkelijk. Stelt snel in. Batterij gaat bij mij, inclusief vaak flitsen en zoomen, zo'n 350 fotos mee. Gewicht valt mee, heb er geen hinder van bij langer om de nek. Camera ligt daardoor stevig in de hand want fijn is bij fotograferen. Wel jammer dat de lensdop niet bevestigd is aan de camera.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • scherpe foto's

P. Froberg 22-02-2020

Mooie camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Vandaag gekocht bij Kamera Express te Almelo. Na een goede voorlichting voor deze gekozen. Ik hoop er jaren plezier van te gaan hebben.

Pluspunten

• Licht
  • Grote zoom, tot 600 mm
  • snel scherpstellen
  • vele instel mogelijkheden

Minpunten

• Best prijzig

Anoniem 23-11-2019

Sony RX10 III

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Mijn kleine Sony DSC100 Mark3 deed (en doet) het al een paar jaar uitstekend, ik was er in principe heel tevreden mee....alleen er zit zowat geen zoomfunctie op en die miste ik toch wel geregeld. Nu dus toch de RX10 Mark3 gekocht. Prachtige camera met een hele goede zoomfunctie (tot 600mm). Menubesturing lijkt op mijn vorige camera, aangezien er zoveel mogelijkheden zijn moet ik toch nog wel geregeld de handleiding raadplegen (online). De camera is wel flink zwaar, dus die kleine heb ik erbij gehouden.

Pluspunten

• prachtige foto's
  • groot zoombereik

Minpunten

• groot en zwaar

H 23-10-2019

Groot zoombereik

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Mijn vorige camera van Panasonic was aan vervanging toe. Mijn keuze voor de Sony RX10 III gemaakt voor gemak van vaste lens met groot zoombereik. Verder zijn er heel veel functies en instellingen beschikbaar.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Veel functionaliteit
  • Draadloos verbinden smartphone

Hobby fotograaf 15-10-2019

Super scherpe en kleurrijke beelden

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Omdat mijn spiegelreflex-camera te oud was geworden, ben ik bij camera-express gaan informeren voor een andere. Terwijl ik twijfelde tussen een spiegelreflex en een systeemcamera, kwam ik met deze bridge-camera thuis. Ontzettend goed geholpen bij camera-express, omdat ik niet snel overtuigd was of deze camera aan mijn eisen kon voldoen. Vooral macro-, landschap- en portretopnames zijn voor mij van belang. Omdat snelheid van opnames (oa. sportfoto’s) minder belangrijk is, heb ik gekozen voor mark III en niet voor IV. Prijsverschil was namelijk groot.
Ik heb de camera nog niet lang in m’n bezit en ondanks dat ik Sony gewend ben, moet ik echt de tijd nemen om te ontdekken hoe (vooral waar) alles zit. Zie hier ook andere reviews daarover.
Maar: als je niet de tijd hebt om dit direct uit te zoeken: op de automatische stand maak je al direct hele scherpe en kleurtechnische prachtige foto’s. Ook scherpte en diepte verschil is heel goed, wat ik niet ken van andere compacte camera’s. Je kunt zelfs (niet in automatische stand) kiezen voor flexibel punt en dan geef jij zelf aan op welk punt jij scherp gesteld wilt hebben.
Macro opnamen vind ik nog wat moeilijk, met mijn spiegelreflex camera en macro lens kon ik veel dichter bij komen. Dus bijv. boven op de bloem hangen. Nu fotografeer je meerdere bloemen. Ook hierbij wel weer een hulpmiddel door aan de voorste lens te draaien om scherp te stellen waar jij wilt, maar de foto is dan toch van meer dan alleen 1 bloempje. ECHTER: de foto is zo ontzettend scherp, dat je makkelijk kunt uitsnijden en dan toch alleen dat stukje hebt, dat bedoeld was.
Zonder losse flitser (wel optioneel) ook prachtige beelden, zonder rode ogen en niet eens in portretstand.
Kortom: een goede (wel wat zware) camera, maar om hem goed te kennen wel de tijd voor nemen.

Pluspunten

• Scherpe, heldere foto’s
  • Mooie kleuren
  • al mooie foto’s in automatische stand
  • Ook scherpte en diepte erg mooi
  • Makkelijk in de hand

Minpunten

• Niet heel makkelijk te vinden waar alles zit
  • Wat zwaarder toestel

hennie 11-10-2019

prima camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Fijne camera, groot zoekveld. Grote zoom en ligt fijn in de hand.
Nu nog uit gaan proberen tijdens onze verre reizen.

j.vangerven 30-08-2019

helder scherm, goede accuduur, fijne camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Hele fijne camera, veel mogelijkheden, goed alternatief voor mijn spiegelreflex, minder slepen met lezen en toch mooie foto's

Pluspunten

• geen lenzen wisselen
  • helder scherm
  • programma's voor eigen instellingen

Eugenie 08-06-2019

Prachtige camera maakt zeer mooie foto's

Prachtige camera
De camera maakt zeer mooie foto's . Het grote zoombereik is ook fijn om natuur foto's te maken.
Heb de camera nog niet lang in het bezit, dus alle mogelijkheden moet ik nog uitvinden.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Snel
  • Groot zoom bereik

Minpunten

• nog niet gevonden

lido 04-06-2019

Mooie camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

Na decennialang een DSLR met vele lenzen te hebben gehad nu overgestapt op deze veel lichtere en handzamere Sony. Het is wel even, nou even .... , wennen aan de volkomen andere bediening, instellingen etc. Ben er na aan aantal dagen nog zeker niet uit. Eerste indruk: Camera ligt lekker in de hand, door afwezigheid van spiegel heerlijk stil en de eerste foto's vallen niet tegen. Zit bijv. nog wel wat te worstelen met de kleuren (kom van Canon af). Kortom: nog veel oefenen en dan zal het resultaat er naar zijn.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • ligt lekker in de hand
  • goede foto's

Minpunten

• accuduur
  • lastige menustructuur