Panasonic Lumix DMC-TZ80 zilver, zwart - Reviews

Optische zoom
30 x
Filmen in Full-HD

Noud 05-06-2016 Product paar weken in bezit

Goede camera met veel functies

7,6
Ik ben al jaren een hobby fotograaf en heb nu deze camera 2 weken in gebruik en ben er zeer content mee.
De camera is een zeer compacte en gebruikt vriendelijke camera die zich zeer fijn laat lenen voor buiten foto's en actie foto's.

1 van de redenen dat het een gebruiksvriendelijke camera is, komt mede door de duidelijke handleiding.
Ook is de makkelijke en duidelijke besturing van groot belang.

de 4k functie op de camera is van uiterste kwaliteit en wederom een genot om de foto's en video's op de laptop terug te kijken,
dat brengt me wel bij een minpunt en dat is het scherm van de camera. het scherm doet helaas onder aan de kwaliteit dat de foto's daadwerkelijk zijn. Soms leekt het wel alsof de foto niet scherp was maar na het terug kijken op de laptop bleek het wel erg goede kwaliteit te zijn.

Verder zijn de foto's bij wat minder belichte ruimtes wel wat van midere kwaliteit en dat is jammer aangezien eigenlijk alles goed presteert.

Het uiterlijk van de camera is natuurlijk altijd objectief maar kunnen wel vast stellen dat het een standaard uiterlijk heeft en geen 2016 uiterlijk, het lijkt ook als of er gekozen is voor een beetje retro en dat is niet slecht maar in mijn ogen had het een iets duurdere uitstraling mogen hebben.

Eigenlijk is deze camera zo goed als compleet, veel functies die tegenwoordig onmisbaar zijn, goede zoom die kwaliteit blijft vasthouden. en als je je niet stoort aan de kleine mis punten is het een geweldige camera.

Jojopie 06-06-2016 Product paar weken in bezit

Fantastische compactecamera

Wat een fantastische compacte camera ! Erg gebruiksvriendelijk, als je het boekje er even bijhoudt kunje hem een oudig instellen . De foto's zij mooi scherp , zelfs met tegenlicht en tegen de zon in . Ik heb even gezocht naar een mooie compact camera , en me een poosje moeten behelpen met de camera van mijn telefoon , maar vind dit een goede camera met goede opties , duidelijk scherm en mooie kwaliteit foto's. De accu gaat ook lang mee , daar hoef je je tijdens een dagje uit geen zorgen over te maken , zelfs niet als je een filmpje tussendoor maakt.

Daniel83 13-05-2016 Product paar weken in bezit

Super veelzijdig

Ik was opzoek naar een compacte camera met veel zoom, makkelijk te bedienen en creatieve mogelijkheden. De LUMIX TZ80 heeft alles wat ik zocht mooie LEICA lens met 30x zoom, een zoeker wat handig is bij zonlicht en veel mogelijkheden. Wat mij in de eerste weken echt positief heeft verrast zijn de 4K mogelijkheden zoals 4K Photo wat mij ontzettend heeft geholpen bij vastleggen van snelle en onverwachtse momenten. Zo had ik de camera meegenomen naar de dierentuin en stoeiende beren prachtig vasgelegd met 30 beelden per seconde en naderhand al swipend de mooiste stils geselecteerd en opgeslagen als foto. Post Focus heb ik gebruikt bij macro opname wat toch net dat beetje extra effect geeft. Ik ben erg blij met mijn aankoop. Vooral de 4K mogelijkheden hebben mij echt super verrast

Martijnkr 05-06-2016 Product paar dagen in bezit

Een compacte camera met top kwaliteit!

De camera heb ik nu een week en ben nog steeds enthousiast en word eigenlijk met de dag enthousiaster door het ontdekken wat je er allemaal mee kan, zoals een TimeLaps en een slomotion opname.

De 4K kwaliteit is zeer goed en de 4K burst functie is heel handig bij het maken van een foto van een bewegend object.

De foto blijft nog steeds heel scherp bij het inzoomen van de camera dus dat is ook zeer goed. Ik ben blij dat er 2 mogelijkheden zijn om in te zoomen, namelijk de draai ring op de lens en de knop boven op de camera. dit is heel handig om hem goed af te stemmen.

de grip op de camera zit lekker in de hand en zorgt ervoor dat je de camera goed stabiel kan houden bij het maken van een foto.
de camera is ook niet te zwaar of te licht en is makkelijk mee te nemen.

Als je wilt filmen is er een knopje rechtstreeks naar het filmen en dat gaat snel en eenvoudig, hierdoor mis je niks van het moment wat je snel wou opnemen!

ik mis alleen soms een uitklapbaar scherm waardoor je kan zien of de camera is scherpgesteld als je bijvoorbeeld een filmpje van jezelf maakt.

verder ben ik dus zeer te spreken over de camera en ik raad hem daarom ook zeker aan!

Zanthr 19-05-2016 Product maand in bezit

Veelzijdige camera die eenvoudig werkt

De camera maakt zonder meer mooie foto's. De mogelijkheden qua instellingen zijn enorm uitgebreid - als je daar tenminste behoefte/zin in hebt.
Kortom: Je wordt niet beperkt in het ontdekken van de veelzijdigheid van het apparaat maar het is ook goed te gebruiken zonder veel kennis.
De app en wifi functionaliteit heb ik met geen mogelijkheid aan de praat gekregen en dat is voor mij nu juist nét de meerwaarde die de prijs van de camera zou rechtvaardigden. App is er alleen voor Android en iOS en niet voor onze Windows 10 Mobile. Op vier netwerken heb ik geprobeerd om de camera verbinding te laten maken en dat is niet gelukt.

mvs1967 05-06-2016 Product paar weken in bezit

Veelzijdige compactcamera

Van een compactcamera is eigenlijk allang geen sprake meer als je de mogelijkheden van de DMC-TZ80 doorloopt. De hoge megapixels, de talloze instellingen, de uitzonderlijk goede zoom-functie en het touchscreen maken het tot een combi van je smartphone en je digitale spiegelreflex. Door de wifi-functie ben je ook nog eens in staat om alles weg te zetten naar je social media platforms. Jammer dat Panasonic altijd voor een saaie vormgeving kiest.

erikhoning 24-03-2016 Product paar dagen in bezit

Wow. Fotogenie(k) apparaat

Na ongeveer 8 jaar een nieuwe Lumix. Ooit begonnen met de TZ5. En t is dat ik meer zoombereik en wifi wilde, anders had ie nog jaren mee gekund. Vooral hierom (weliswaar een nieuwe maar) zeker weer een lumix.
Heb nog maar een beetje van de uitgebreide mogelijkheden kunnen testen, maar ja hoor. Ook na de TZ5 nu ook weer laaiend enthousiast over deze TZ80.
Het ging me om de zoom en wifi. Nou, daar kan ik kort over zijn... De zoom is geweldig, en ondanks de giga zoom toch weer supersnel met focus en afdrukken. Top hoor...
En de wifi, wat een supergemak. Even contact met mn foon en hopla, de net gemaakt foto staat daarop en vervolgens simpel en snel op bv. facebook. Geen onhandig gepiel met kaartjes of een laptop ofzo.
Merk wel wat nadeeltjes mbt instellen flits, die kan je niet handmatig veranderen in sommige voorkeuze standen. En daar hou ik zelf graag de regie...
Een nieuwe gadget op deze camera is 'post focus'... Eerst een foto maken, en daarna op je gemak kiezen waarop je scherp stelt. Dan maak je van dezelfde foto meerdere identieke en toch heel verschillende foto's. Dat vraagt erom om uitgebreid mee te spelen. En dat ga ik doen ook... :-)
Al met al ben ik weer heel blij met mn nieuwe camera. Weer die vertrouwde degelijke Lumix. Heb tussentijds even een nikon (de s7000) gehad, maar die kon ik gelukkig weer terugbrengen en heb toen deze TZ80 aangeschaft. De nikon maakte ook gewoon mooie foto's maar ja, geen lumix. En die is toch echt gewoon beter en fijner in t gebruik...

Angela Been 13-12-2016 Product paar dagen in bezit

fijne compactcamera met groot zoombereik

Camera is prettig te bedienen ,er zit een Nederlandse handleing bij. Je kunt een zeer uitgebreide handleiding downloaden voor alle mogelijkheden, die deze camera biedt.
Ook het via Wifi overzetten van je beeldmateriaal naar je smartphone én de (down te loaden )app, werkt heel prettig. Ook het bedienen van de camera via tablet of smartphone is iets wat je niet dagelijks gebruikt, maar wel fijn is om op je camera te hebben als de camera bijv op statief op een vast punt staat en je daar dan zelf niet persé zelf naast hoeft te staan.
De mogelijkheid om alles ook handmatig in te stellen.
Kortom een camera voor als je op reis bent of onderweg bent ,met vele instelmogelijkheden die in je jaszak past en toch een groot zoombereik heeft.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • naderhand kunnen aangeven wat scherp moet zijn

Lorsan 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

goede camera

Het is een zeer goede en gemakkelijke camera. Ik ben er zelf heel tevreden van hij doet waarvoor ik hem gekocht heb. De zoom werkt ook heel leuk waarmee je echt foto's kan maken dat je er naast stond. hij gaat tot 720 normaal en dan kan hij nog verder door een digitale zoom tot 1440. Een minpuntje is wel dat zijn automatise flitser ook afgaat als je op iets heel hard inzoomt waar de flitser eigenlijk geen effect meer heeft waardoor de foto's dan heel donker gaan uitvallen. Dit is dan ook optelossen door de flitser even uit te schakelen. zelf ben ik niet veel met fotografie bezig dus ken er niet zo veel van.

Pluspunten

• zeer goede camrea
  • zoomt heel hard
  • verpakking
  • scherpe foto's

Minpunten

• manual geen nl of en
  • auto flitser bij zoom

Tjebbe 09-05-2016 Product paar weken in bezit

Mooie, complete camera

Ik heb de Lumix TZ-80 nu twee weken in gebruik, en hij is me tot nu toe goed bevallen. Hiervoor gebruikte ik met name mijn iPhone om te fotograferen (welke overigens een verrassend goede fotokwaliteit heeft). Toch vind ik het fijn weer een 'echte' camera te kunnen gebruiken.

De Lumix TZ-80 onderscheidt zich m.i. met name door een grote hoeveelheid aan bruikbare functionaliteiten: 30x optische zoom; alles is zowel volautomatisch als handmatig in te stellen; hij heeft een foto-burst-modus (4K), waarbij je achteraf de beste foto's uit een groot aantal snel achter elkaar genomen foto's kan kiezen; en nog een hele hoop meer. Ook vind ik dat de camera mooi is vormgegeven. De foto-kwaliteit laat soms nog wat te wensen over: met name bij hogere ISO-waarden en bij wat minder licht worden de foto's wat korrelig. Ook werken de menu's niet altijd even intuitief, maar dat went snel. De camera heeft daarentegen wel weer hele gebruiksvriendelijke interfaces: je kan hem bedienen met zowel touchscreen als met fysieke knoppen.

Al met al ben ik tevreden over de camera, en zou ik hem aanraden aan met name gebruikers die een compacte, maar toch volledige camera zoeken.

Alberto 05-05-2016 Product paar weken in bezit

Leuke camera

Ik zocht een compacte camera zodat ik op een zonvakantie niet mijn spiegelreflex hoefde mee te nemen. Foto's maken met een telefoon is aardig maar ik wilde meer. Deze camera voldoet prima wat betreft compactheid,functies en gebruiksgemak. Het enige wat me een beetje tegenvalt is dat ik de foto's wat donker vindt. Dit terwijl het de hele week erg zonnig was in Turkije. Ik zal de komende tijd wat instellingen proberen om te kijken of dat de foto's verbetert.

Geel7002 02-05-2016 Product paar dagen in bezit

Erg blij mee!

Wow, wat een camera. Eerste indruk na 1 dag in gebruik, maar ja, best wel een beetje enthousiast dus maar even een review.
Ik heb deze camera gekozen omdat hij compact is, een enorm Zoom bereik heeft, een macro stand, en ook nog eens 4K (en een zoeker). Wat top. Heb via de camera al een fruitschaal ontdekt die ik met het blote oog in eerste instantie niet had gezien zover weg stond deze...
En een vliegje gefotografeerd waarvan ik dacht oen ik de foto bekeek dat mijn dochter deze had gemaakt van een veel grotere vlieg...Nee dus.
Kortom tele en macro lijken goed te voldoen!
En dat het een compacte camera is kwam vandaag goed uit. Ik mocht tijdens een zwemtrai nog proberen de start te fotograferen en moest de camera af en toe even 'kwijt'; hij paste gewoon in de achterzak van mijn jeans!
De burst mode kwam helaas niet verder dan 60 foto's en omdat ze zo dicht op elkaar worden gemaakt had ik aan die 60 foto's niet voldoende. De 4K modus echter bood wel helemaal wat ik nodig had. Beeldje voor beeldje bekijken hoe de start er technisch gezien uitzag kwam heel goed van pas. Normaal kun je als trainer iet op alles gelijktijdig letten omdat het natuurlijk best snel gaat, maar met deze ondersteuning was prima te zien waar het goed ging en waar het beter zou kunnen. Erg mooi en bruikbaar.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik die 4k via mijn tablet beeldje voor beeldje kan bekijken alvorens op te slaan, dus dat nog maar even via het kleine, niet kantelbare scherm van de camera zelf gedaan. Via tablet waren de beelden achter elkaar een filmpje geworden. Ook goed om te zien, maar net niet wat ik zocht, dus dat probeer ik de komende tijd maar even uit te vinden.
Blij mee!

Janneke 01-05-2016 Product paar dagen in bezit

Waar voor je geld

Kwaliteit met vele optie's. Handig met groot bereik zonder kwaliteit verlies. Ligt goed in de hand en de batterij is snel opgeladen en ondanks het digitale scherm verbruikt het niet veel van je batterij. Jammer dat het klepje waar het snoer voor de oplader in moet erg stug. Het duurt even voor je de camera goed doorhebt want er zitten ongelofelijk veel mogelijkheden op.

Mo 20-03-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie foto's

Dit toestel is voor mij als hobbyfotograaf ideaal om altijd bij te hebben. Mijn vorige toestel (spiegelreflex) is daar toch te groot en te zwaar voor. Dit toestel heeft veel mogelijkheden en maakt prachtige foto's. De handleiding die erbij zit is wat beknopt maar je kunt de volledige handleiding downloaden. De WiFi functie is ideaal om je mooiste foto's via je smartphone meteen te delen.

MelissaR24 19-03-2016 Product paar weken in bezit

Fijne, makkelijke camera

Als hobbyfotograaf is dit een erg fijne camera om te gebruiken. Het apparaat is makkelijk in te stellen en tevens makkelijk mee te nemen door zijn compacte design. De camera is snel opgestart en heeft een tal van mogelijkheden. Ook voor bewegende beelden zoals bijvoorbeeld mijn hond fotograferen leent de camera zich uitstekend. De foto's zijn erg scherp en het zoombereik is ook erg prettig. Ook in het donker maakt de camera goede foto's. Door de Wi-Fi functie kun je makkelijk foto's op je smartphone zetten en snel delen via bijvoorbeeld Facebook of instagram.

Mecht 18-03-2016 Product paar dagen in bezit

top camera

Ik heb de Lumix nu korte tijd en ik ben erg enthousiast. Het is een mooie compacte degelijke systeemcamera met ongekend veel mogelijkheden. Ik heb nog niet alles kunnen uitproberen maar toch wel een aardig aantal. De automatische instellingen en ( +) maken prima foto's. Maar met zo'n toestel wil je natuurlijk alles verkennen. De panorama,k4 en macrostand presteerden goed. De 30 x zoom is top. Wat een mogelijkheden Ook erg makkelijk in te stellen met de ring om de lens. Dat werkt nauwkeurige dan met de hendel. Het toestel heeft een touchscreen en dat werkt natuurlijk makkelijk. Het menu is redelijk duidelijk. Het gaat mij nog wel even uitproberen en toestel leren kennen tijd kosten. Maar ik durf nu al te zeggen dat ik heel veel toestel heb voor de prijs. Hier wordt ik blij van.

Frans 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte camera voor de veel eisende amateurfotograaf.

Na 4.5 jaar was ik toe aan een nieuwe Lumix. Mijn vorige camera was het TZ-30 model waar ik zeer te vrede over was maar ik wilde graag meer …….. Deze voelt zo meer aan, de giga zoom is geweldig en toch weer supersnel!
De prestaties bij weinig licht zijn voor mijn gevoel uitstekend, beter dan voorheen. De vieuwfinder is een perfecte toevoeging bij fel (tegen) zonlicht. De zoom is verbazingwekkend. Ik dacht dat de laatste al goed was, maar deze is gewoon adembenemend, zo ook de stabilisatie van het beeld met zoomen. Het enige minpuntje t.o.z. de TZ-30 is dat de behuizing niet geheel van aluminium is gemaakt deze TZ-80 is aan de achterkant van plastic gemaakt en dat voelt een “beetje” goedkoop aan maar voor de rest ben ik zeer onder de indruk van deze camera!

Pluspunten

• Heel veel zijdig.
  • Makkelijk in gebruik.

Minpunten

• Behuizing van aluminium en plastic.

Danny 07-05-2016 Product paar weken in bezit

Mooie camera

9,4
Het is een hele mooie camera met veel mogelijkheden. Hij doet niks onder van een spiegelreflex camera.

ClaudiaB 30-04-2016 Product paar dagen in bezit

Handige compacte camera

Ik heb deze camera sinds een week en ben er helemaal weg van. Het is makkelijk in gebruik en licht in de hand. De zoom heeft een redelijk groot bereik en de fotos zijn super helder. Ik heb twee basketballers in mijn gezin en met mijn vorige camera een Fuji legde ik net de sportieve momenten niet scherp vast. En dat is met deze geen enkele probleem. Ook macro opnames zijn heel mooi. Echt een super camera voor een mooie prijs. Een aanrader.

johra68 30-04-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne camera

Deze camera is ten eerste mooi van formaat, hij past mooi in mijn handtas om mee te nemen.
Hij maakt zeer mooie foto's, heel duidelijk en scherp.
Er staan veel voor geprogrammeerde functies op die zeer mooie foto's maken.
Wat ik vooral mooi vind is de mono modus, hele mooie zwart wit foto's😃
Maar zo zijn er meer mooie programma's voorgeïnstalleerd.
Je hoeft geen fotograaf te zijn om toch hele mooie plaatjes te schieten.
Er gaat een geheugenkaartje in maar ook kan je via de WiFi instelling gelijk gemaakte foto's naar je laptop of mobiel versturen.
De wifi verbinding is soms wel lastig te maken.
Het is fijner deze naderhand te versturen via WiFi, dit werkt beter
Ook de 4knie foto's zijn mooi zeer duidelijk.
Uiteraard kan deze camera ook filmen, dit gebruik ik iets minder maar werkt zeer goed.