Panasonic DMC-TZ100EG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 62 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-TZ100EG op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

plx 24-11-2018

duidelijk scherm + electronische zoeker

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG

na lang zoeken en reviews lezen toch beslist om de tz 100 te kopen. De TZ200 is dan wel iets beter uitgerust doch boet in qua lichtsterkte dus toch de alom geprezen TZ100 gekocht. Eerste ervaring : super. Veel mogelijkheden en nog aan het uittesten mar overtuigd dat ik de juiste keuze maakte.

Pluspunten

• 1'' sensor
  • 4K mogelijkheid

Minpunten

• nogal slipperig gevoel
  • zal iets zoeken om betere grip te krijgen

StefanB 02-03-2017

Fijne compacte reiscamera met leuke zoom en functies

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG

De grote troef van dit toestel is de grote 10x zoom waarmee je op grotere afstand toch nog details kunt vastleggen.
De grote diafragma openening in het groothoekbereik geeft samen met de 1" sensor de mogelijkheid om te spelen met scherpte-diepte.
Al vind ik het jammer dat er geen ingebouwde ND-filter of schroefdraad op de lens is waardoor je hiervan meer gebruik zou kunnen maken.

De point&shoot fotograaf krijgt in de automatische modus mooie beelden.

De amateur die liever zelf de instellingen maakt komt zeker ook aan zijn trekken met vele functies die handmatig ingesteld kunnen worden en naar wens aan een (draai)knop kunnen worden toegewezen.
Het menu is zéér uitgebreid en dan brengt de quickmenu uitkomst om snel belangrijke functies te wijzigen.

De beeldkwaliteit is goed voor een compactcamera.
De beeldstabilistator levert uitstekend werk zodat ook langere sluitertijden nog uit de hand kunnen.
De lens is op sommige focalen wat soft. Maar je sleurt dan ook geen grote zware lens mee zoals bij een relfex...
De videokwaliteit is uitstekend voor een dergelijk toestel. (de audio misschien wat minder).

Gebruik zeker de meegeleverde lanyard want de compact en gladde behuizing glipt makkelijk uit je hand.

De grootste minpunten zijn naar mijn mening:
1)De panoramafunctie die er bij een monotoon landschap (grote vlakte, zee, strand...) niets van bakt. En laat het nu net die weidse landschappen zijn die je in 1 beeld wil vatten... Tip: gebruik je smartphone!
2)De HDR functie is bijna niet uit de hand te gebruiken. Deze functie is enkel geschikt voor statische onderwerpen en vanop statief. Ook hier doet een smartphone het veelal beter...

Overall een fijn toestel voor op reis voor mooie en creatieve foto's zonder dat je zware reflex moet meesleuren.
Er zijn echter wel wat puntjes die voor verbetering vatbaar zijn.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • groot diafragma-opening in groohoekbereik
  • Compact en functioneel

Minpunten

• teleurstellende panorama functie
  • matige HDR functie

Poppo 27-12-2016

heldere beeldkwaliteit

Geschreven voor: Panasonic DMC-TZ100EG

Zeer uitgebreide en toch eenvoudige bediening. Snelle en trillingsvrije camera met heldere beeldkwaliteit en groot touchscreen.

Pluspunten

• vele instelmogelijkheden
  • snelle en mooie resultaten
  • duidelijke beknopte hard copy handleiding

Minpunten

• geen kantelbaar touchscreen