De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-FZ300 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

goede inzoomskwaliteit 27-10-2019

goede inzoomkwaliteit

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

De camera werkt zoals verwacht en ligt goed in de hand.
De camera kan mooi inzoomen en behoudt hierdoor toch nog een behoorlijke kwaliteit.

Alain J. Baudrez 03-06-2019

4K mode en zoom mogelijkheden om U tegen te zeggen

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Ondanks zijn kleine sensor en beeldgrootte van 12 MP levert dit toestel foto's van uitmuntende kwaliteit af.
Dankzij zijn minimale macro afstand van 1 cm kan je zonder bijkomende kosten kennismaken met de wondere wereld van dichtbijfotografie. Aan de andere kant van het spectrum kan je met de zoom van 600mm (35mm eq) details waarnemen die met een gewone camera niet te onderscheiden waren. Zo is de 600mm zoom ideaal om aan natuurfotografie te doen.
Het toestel is ook spatwaterdicht wat in ons Belgisch weer een meerwaarde is.
De 4K mogelijkheden, zowel voor video en foto zijn voor een toestel van die prijs uitstekend.
Mogelijkheden zoals post-focus en 4K burst geven een boost aan je creativiteit.

De kleine sensor heeft natuurlijk ook zijn beperkingen. Hoge ISO waarden moet je niet verwachten. Eens boven de 800 ISO komt de ruis wel prominenter naar voor en als je een gedeelte van je foto wil uitsnijden en uitvergroten loop je ook daar snel tegen dezelfde ruisbeperking aan.

Wie dit toestel enkel aanschaft als klassieke point-and-shoot doet het toestel oneer aan. De (semi-)manuele instelmogelijkheden tillen deze bridge tot een hoger niveau, al moet je dan wel de 360 pagina tellende handleiding willen doornemen.

Al bij al ben ik heel tevreden van het toestel, dat een vaste plaats in mijn fototas heeft naast mijn DSLR.

Pluspunten

• spatwaterdicht
  • 4K mogelijkheden
  • Heel competente auto-mode
  • Macro mode

Minpunten

• Flitsshoe niet standaard
  • Prijzige extra batterij