De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-FZ300 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

o********@m****** 09-02-2023

Bevalt mij zeker

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Na mijn pensioen zocht ik een nieuwe hobby en dat werd fotograferen. Na 4 maanden zoeken op heel veel site's kwam ik tot de conclusie dat het een Bridge camera zou worden mede omdat je geen lenzen hoeft te wisselen en de mogelijkheid om ver te kunnen inzoomen dus gemakkelijker in de natuur.
Ik had mijn budget gezet op €600 en mijn keuze beperkt tot de Canon sx70 hs en de Panasonic FZ 300 .
Het ontbreken van een flitsschoentje bij de Canon gaf mij de keuze voor de FZ 300.
Sinds 2 februari heb ik deze in huis en ik moet zeggen het is een mooie niet zware camera met heel veel mogelijkheden zeker voor een beginner zoals ik. Gelukkig bestaat er zoiets als You Tube waar er heel veel over deze camera wordt uitgelegd. Ik kan zeker Graham Houghton aanbevelen die al jaren met een FZ300 werkt. Mede door zijn adviezen over instellingen heb ik het aangedurft om zelf foto's in de natuur en in de stad te nemen anders dan met de automatische instelling (die overigens ook mooie foto's en films in 4K neemt) .
Ik moet nog veel leren maar aan de camera ligt het zeker niet.

Pluspunten

• Niet zwaar
  • Foto en film in 4 K
  • stabilisatie

Minpunten

• bijbehorend fotoprogamma van Photofunshop

Nijhuis 03-01-2022

Een veelzijdige camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Wij hebben deze camera gekocht omdat ze voldeed aan onze wensen. We wilden macrofoto's maken; kunnen inzoomen en met minder licht goede foto's maken. Tevens wilden we graag een kantelbaar scherm. Dit is allemaal mogelijk met deze camera. Na bestudering van de gebruiksaanwijzing kun je spelenderwijs zelf de camera instellen, of je kunt alles door de camera laten bepalen, beide manieren zijn mogelijk. De foto's zijn helder en scherp ( mits goed genomen). Deze camera kan ook filmen, dat was een bijkomend voordeel en hij doet het beter dan de camera die we hiervoor hadden. Maar over het filmen kunnen we geen goed oordeel geven omdat we daar verder geen ervaring mee hebben. Voor mensen die zelf nog willen knutselen aan hun foto's is er de mogelijkheid om in beeldformaat 'raw' te fotograferen. Deze camera heeft ontzettend veel mogelijkheden, op de website van kamera express kun je het allemaal vinden. De voordelen van de camera en de prijs zijn naar onze mening in evenwicht.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • jpg en raw
  • optische zoom 24 en kan ook verder
  • macro op diverse manieren

Minpunten

• Het gewicht is wennen

Rob V 15-11-2021

Uitgebreide camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

De belangrijkste reden voor de keuze van deze camera was dat de lichtsterkte niet verloren gaat bij inzoomen. Ik heb al gemerkt dat de opnames beter zijn dan met mijn vorige camera, of ze echt voldoen moet nog blijken.

Wat verder opvalt is dat her en der heel veel knopjes zitten, die niet altijd vindbaar zijn. Zo was ik gewend dat de knop voor de macrostand en voor het aanpassen van de belichting -/+ op de cirkel zat rondom de Ok-toets. De macroknop zit echter links op de lens en de knop voor de belichting zit naast de ontspannop, er staat op Fn1.

In de loop der tijd zal ik meer te melden hebben.

Pluspunten

• contstante lichtsterkte bij zoomen
  • doordacht en uitgebreid

Minpunten

• chaotische indeling van knoppen

RuudReview 19-07-2021

Goede lens, veel opties

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Ik ben onder de indruk van de camera. Hij is degelijk gebouwd en heeft een serieuze uitstraling. Het hele zoombereik (25-600mm) levert goede opnames. De f2.8 lichtsterkte van de lens helpt om met scherptediepte en lage iso waardes de fotograferen.
Er zijn veel instellingsmogelijkheden en je kan er drie opslaan als voorkeuren (voor mij zijn dat instellingen voor A, P en HDR). De uitgebreide menustructuur is aanvankelijk een tikje overdonderend, maar logisch geordend en de handleidingen (beknopt en uitgebreid) zijn effectief voor het ontwikkelen van intuïtie voor de camera.
Voor Raw raad ik de open source app darktable aan. Dit heeft profielen voor de lens en sensor. Zo haal je alles uit je Raw opnames.
De ingebouwde flits is niet erg sterk, maar een flitsschoen is aanwezig.
De verkoper bij Kamera Express in den Haag vond de Lumix FZ300 de beste keuze in zijn prijsklasse en mijn ervaring met het toestel is bijzonder positief.

Pluspunten

• f/2.8 van 25 tot 600mm
  • uitstekende Raw kwaliteit
  • 4K video
  • wordt herkend door darktable

Minpunten

• trage overdracht via USB
  • flits is klein
  • geen SD kaartje bijgeleverd

d*****@l****** 14-05-2021

gecompliseerd

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

het is zeker voor de prijs een prima camera ,maar er zijn teveel teveel instel mogelijkheden dat is heel verwarrend

------------------------------------------------------------------
Review 24-1-2021:

gezien de prijs een priema camera.groot zoom bereik, alleen met statief! Leika lens.zeer complex aantal instel mogelijkheden daardoor moeilijk zoeken.

Peter 14-04-2021

Veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Uitgebreide menu’s en mogelijkheden maken deze camera wel een studie op zich, maar de uiteindelijke resultaten zijn verbluffend goed.

Pluspunten

• LEICA lens
  • Vele mogelijkheden
  • Uitgebreide zoom-functie

Minpunten

• Handleiding

Eric 29-10-2020

Zeer veelzijdige camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Deze camera heeft veel mogelijkheden, en heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding, en het foto-resultaat is prima.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • goede beeldkwaliteit
  • redelijke prijs

hajo 19-03-2020

prettig, en ligt in de hand.

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

ik heb mij in de winkel van kamera express Zwolle, mij laten adviseren naar mijn wensen. en toen zijn we samen op dit product uitgekomen.
prettige camera, mooie foto's zekere als je naar prijs kwaliteit kijkt.

Pluspunten

• 4k foto
  • ligt
  • groot zoom bereik

Laurens 08-03-2020

Goede zoom, veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Prima prijs/kwaliteitverhouding. Met de camera kun je ver inzoomen, er zitten veel opties op waar je als amateurfotograaf alle kanten mee op kan. Bij Kamera Express goede service gehad. Fijne tips en de medewerker hielp ons een bijpassende tas uit te zoeken, bleek dat de online deal incl. een tas was die te groot was voor de camera, dus blij dat we naar de winkel zijn gegaan!

E Martens 27-01-2020

Super foto's

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Een aantal jaren de Lumix DMC-FZ200 gehad. Deze was aan vervanging toe.
Nu de opvolger gekocht.
Er zitten meer mogelijkheden op de FZ-300. Deze moet ik nog uitzoeken.
Ligt goed in de hand, zoom bereik top om de kwaliteit niet te verliezen van de foto's.
Ik hoop dat ik hier net zoveel plezier mee heb dan wat ik heb gehad van de FZ200

Bert Haveman 02-01-2020

Fijne camera licht gewicht en goed te bedienen.

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Het product hebben wij via Kamera Expres in Groningen gekocht waar we een hele klantvriendelijke en service gerichte medewerking hebben gehad. Ik zou iedereen adviseren hier zijn product aan te schaffen.
Het product voldoet aan de verwachting en is zeer gebruiksvriendelijk in gebruik.
Een mooi kwalitatief goed product.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Goede lens kwaliteit

Berg 02-01-2020

geweldige camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Deze camera gekocht nadat ik de FZ200 van een vriendin mocht gebruiken. De camera ligt comfortabel in de hand en is niet zwaar. Ik ben nog een beginner op het gebied van fotografie maar de mogelijkheden die de camera bied zijn oneindig. Ik kijk erg uit om te spelen met de camera.

Pluspunten

• comfortabel in de hand
  • lichtgewicht

beginneling 03-12-2019

Fijne camera met veel opties

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

De FZ 300 is een fantastische camera met veel opties. Neemt zeer scherpe foto's. Erg blij mee. Zeker voor een beginneling is dit een fijne camera.

prima camera 15-10-2019

heel fijne camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

hiervoor gekozen , want ik wil geen lenzen wisselen en toch mooie zoom om vogels te fotograferen.
ligt erg prettig in de hand en is niet zwaar.Mooie scherpe opnames, ook bij minder licht.

Pluspunten

• handzaam
  • goede zoom
  • scherpe platen
  • lichtgewicht

Igna 29-09-2019

groot scherm en zoeker

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Ben beginnend fotograaf en panasonic Lmix DMC FZ300 is eenvoudig te bedienen en maakt mooie foto's. Goede lichtinval

Pluspunten

• zoeker
  • veel licht

Minpunten

• gewicht

M. Vlaming 07-09-2019

Spatwaterdicht

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Zoeker met ruim zicht, aanraak scherm, spatwater en stofdicht, groot zoombereik met f 2,8 over gehele zoombereik en uitstekende grip.
Heb hiervoor met fz1000 gewerkt die door zand onherstelbaar werd.

Pluspunten

• Spatwaterdicht
  • Groot zoombereik met constante lichs sterktete
  • Draaibar scherm
  • Vergelijkbaar met fz1000

Minpunten

• Relatief groot en zwaar
  • 12 Mpixels aan de krappe kant

Berrie 04-09-2019

Handzame compact camera met legio aan mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Oorspronkelijk op zoek naar full-frame camera, maar uiteindelijk voor deze compact camera gekozen. Met name vanwege de prijs-kwaliteit verhouding en de veelzijdige mogelijkheden.

Pluspunten

• prijs-kwaliteit verhouding
  • ligt prettig in de hand
  • groot zoom bereik
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• gewicht

bandolera 24-08-2019

kleur scherm bruinig

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Ben helemaal nog niet zo tevreden met de LumixFZ300. de kleur van het draaibare scherm geeft niet de werkelijke kleur aan wat je in het echt ziet er zit een grauwe kleur in het beeld. Als ik een blauwe helder lucht en witte wolken fotografeer wil ik dat terug zien op het schermpje. Ik heb al veel aanpassingen gedaan van heel helder naar donker, Ook het verschil in kleur van oogsensor en scherm verschilt van kleur. daardoor kun je niet goed beoordelen of jet opname goed is.

Pluspunten

• draaibare scherm
  • water en stofdicht

Minpunten

• kleur instelling scherm

nienke26 30-06-2019

Veelzijdige camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Een veelzijdige camera met een goede lens en voorzien van diverse gemakken: een kantelbaar, uitklapbaar en aanraakgevoelig scherm, een goede zoeker, alle mogelijke bedieningsopties en 4K foto en videomogelijkheden.

Pluspunten

• 4K foto en video
  • groot zoom bereik
  • handzaam
  • kantelbaar scherm

Minpunten

• kleine sensor

Annika030 22-06-2019

Prima camera met veel functies

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Ik wilde een camera die goede foto’s maakt binnen en buiten. Hoefde niet veel poespas. Gewoon een goede camera die vooral gebruikt wordt op vakantie. Het toestel maakt erg mooie foto’s en video’s. Makkelijk in gebruik en een goede grip bij het fotograferen. Ideaal is de functie waarbij je kan controleren of je de camera recht in de hand hebt (belangrijk hij horizon foto’s).
Tevens heeft deze camera verschillende programma’s, touchscreen en een kantelbaar scherm.
Eerste indruk is goed en nu maar hopen dat ik veel opsteek van de cursus basis fotografies

Pluspunten

• Goede zoom
  • Goede kwaliteit foto’s
  • Lichtgewicht
  • Kantelbaar display en een zoeker
  • Goede grip

Minpunten

• Groot om mee te nemen

Sharon 21-06-2019

Fijne compacte camera die goede foto's maakt en films

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Mooie compacte camera. Zowel goede foto's als film. Veel opties. Goede zoom. Net toestel en ligt lekker in de hand.

Pluspunten

• Veel opties
  • Film

Minpunten

• Kunnen geen andere lenzen op

Stephan 11-06-2019

Prima Camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Mooie camera voor een prima prijs. Voelt robuust en kwalitatief hoogwaardig. Veel mogelijkheden om knopjes te personaliseren.

Pluspunten

• Draaibaar scherm

Minpunten

• Beetje aan de zware kant

Dick 10-06-2019

Handige camera voor diernetuinen

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Mijn vrouw had deze camera al en was erg tevreden.
Voor gebruik in een dierentuin is hij perfect met zijn goede zoom en goede kwaliteit foto's.

Beginnende fotograaf 07-06-2019

Compacte camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Lekkere lichte compacte camera. Makkelijk voor de beginnende fotograaf vanwege autostand maar ook zelf in te stellen. Gekocht bij Kamera Express Capelle ad Ijssel. Kregen er gratis 2 internetcursussen fotografie bij, leuk toch. Pas kort in bezit maar camera wijst de weg van zelf en maak mooie foto's.

Bert 27-05-2019

Zeer scherpe foto's

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ300

Ik heb deze camera zaterdag gekocht en ben meteen aan het fotograferen gegaan. En mijn eerste indruk is dat dit een kwalitatief zeer goed toestel is met zeer veel mogelijkheden.
Hier ga ik nog veel plezier aan beleven.