Canon Digital IXUS Digital IXUS 75 zwart

Kodak PIXPRO AZ362 zwart

• Megapixel 16,38 MP
  • Optische zoom 36 x optische zoom
Kodak PIXPRO AZ362 zwart

Fujifilm FinePix XP120 zwart, blauw

• Megapixel 16,4 MP
  • Optische zoom 5 x optische zoom
Fujifilm FinePix XP120 zwart, blauw

Fujifilm FinePix XP120 zwart, geel

• Megapixel 16,4 MP
  • Optische zoom 5 x optische zoom
Fujifilm FinePix XP120 zwart, geel

Beoordeling op basis van 77 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

excanon 13-10-2010 Product jaar of meer in bezit

6,6
na 2 jaar lens error. Lens gaat niet meer in. Niets meer aan te doen. Blijkt een regelmatig voorkomend euvel. Nu goede foto's maar niet degelijk, je zou meer van Canon verwachten

klaasjuan 15-12-2009 Product jaar of meer in bezit

Goede fotokwaliteit.
Slechte onderdelen qua batterij/accu e.d. De accu wordt constant 'leeggetrokken' zodat de deze na ongeveer 2 uur leeg is... zelfs als de camera uit staat(!) waardoor de camera eigenlijk onbruikbaar wordt...

maarten1978 25-09-2009 Product jaar of meer in bezit

Gewoon een perfecte camera.
De foto's zien er gewoon goed uit. ( een 9-)
Bedieningsgemak = ook goed (een 8)
Filmpjes zijn ook prima ( een 9).
Ik vind het een uitstekende camera voor de AMATEUR fotograaf.
Ik ben er dik, maar dan ook dik teveden met de ixus 75.

Ruurd 03-07-2009 Product jaar of meer in bezit

Hallo allemaal,

Deze camera is top. Heb hem nu langer dan een jaar en hij voldoet me uitstekend. Ben net terug van vakantie uit london en heb weer genoten van de filmpjes en fotos.
De accu gaat bij volledig gebruik ongeveer 2 dagen mee. Hij filmpt moeiteloos 30 minuten lang zonder dag het accu-lampje gaat branden. Had hiervoor een ixus 60, maar die is helaas stuk gegaan omdat het opstart motertje het niet meer deed. Van wege de kwaliteit van de fotos en het gebruiksgemak weer een canon aangeschaft.

saar22 30-06-2009 Product jaar of meer in bezit

Heb deze camera nu meer dan jaar en ben erg tevreden. Filmpjes maken gaat ook heel goed. Formaat prima. Kortom zeker aan te raden voor mensen die nog mochten twijfelen.

djetty 17-06-2009 Product jaar of meer in bezit

Hallo allemaal,

ik heb de canon digital ixus 75 al bijna een jaar en heb hem al heel erg veel gebruikt. Ben nog steeds heel erg tevreden. Dus voor mensen die twijfelen over deze camera, niet twijfelen. Het is echt een prima camera. Niets op aan te merken.
Je hoeft weinig te doen voor een mooie foto.

0771mirjam 25-12-2008 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben deze camera nu al ruim een jaar in ons bezit en zijn nog steeds laaiend enthousiast over het toestel. Hij maakt hele zuivere foto's en goede filmpjes. De camera is ook heel snel. Zodra je drukt om te fotograferen maakt hij ook bijna meteen de foto.
Laatst gebruikte ik het fototoestel even van iemand anders en toen merkte ik duidelijk verschil in snelheid.
Echt super tevreden over dit toestel!

goldieann 28-10-2008 Product half jaar in bezit

Ixus I is echt een super camera! Het beeld is erg groot, wat heel mooi aan de camera is. Het is een mooie dunnen camera, die je gemakkelijk mee kan nemen. Het heeft veel functies, je kunt de camera voor allerlei omstandigheden aanpassen. De functie om één kleur te selecteren en de rest zwart/wit laten worden, vind ik echt heel gaaf. Het beeld is goed scherp. Het touch knopje, is ook heel handig, al moet je hier wel even aan wennen. In het donker zijn de foto's wel iets minder scherp. Filmpjes worden ook erg mooi, en het geluid op de camera is hard, leuk bij terug kijken van filmpjes. Verder is het een hele snelle camera, en gemakkelijk te bedienen, echt heel blij mee.

Walt2 07-09-2008 Product paar weken in bezit

Voor mijn vakantie deze camera gekocht. Ik kan niet anders zeggen dat ik tot op heden geen spijt heb gehad van deze aankoop. Erg mooie foto's mee gemaakt, zowel kleuren als scherpte dik in orde. Echt een super toestel. Het grote LCD scherm is erg fijn. Daarnaast is het toestel erg eenvoudig in gebruik. Je hebt de mogelijkheid om met het schuifknopje aan de bovenkant te kiezen voor verschillende functies; 1Film, 2voorgeprogrammeerde fotofuncties: van portret tot strandfunctie, en 3Automatisch of handmatig. De handmatige functie is erg uitgebreid waarbij je zelfs de mogelijkheid hebt om de sluitertijd tot 15 sec in te stellen. Met de bijgeleverde software is het mogelijk om erg mooie panoramafoto's te maken. Kortom value for money. Als je twijfelt tussen een canon ixus of een sony cybershot zou ik zeker kiezen voor een canon. Zowel de kleuren, fotokwaliteit en gebruiksgemak is bij de ixus serie vele malen beter.

winnaar 12-08-2008 Product maand in bezit

1 maand canon ixus 75 ingebruik. Ik heb hem gewonnen. Voorheen had ik een Sony Cybershot.
Ixus heeft een duidelijke aanduiding op het venster. Was bij de Sony erg klein.
Zeer vriendelijk en niet moeilijk is het instellen van de camera. Op automatisch maakt hij al zeer scherpe foto´s. Stelt zelf de ISO waarde in. Ik wil geen andere meer. Zeer mooie foto's.

goldie 28-06-2008 Product paar dagen in bezit

Enkele dagen geleden dit toestel aangeschaft als toestel erbij. Na de nodige inlichting ingewonnen te hebben gekozen voor de Ixus 75 (met name voor de prijs/kwaliteit en het handige formaat. Tot op heden niet teleurgesteld. Handig formaat, mooie foto's, mooi groot helder LCD scherm. Het scrolwieltje is even wennen, en of dit even handig is voor dikke vingers? Verder erg tevreden.

Nencke 25-06-2008 Product paar dagen in bezit

9,6
Zaterdag heb ik deze Canon ixus 75 dus aangeschaft, en ik zal heel eerlijk zijn, enerzijds omdat hij op reclame was, en anderzijds omdat de verkoper mij uit alle compacttoestellen aanraadde deze te kopen.

Toen ik thuis kwam en de review las was ik eerlijk gezegd een beetje in paniek. Maar omdat ik weet dat je nooit blindelings op reviews moet afgaan ben ik zelf maar gaan testen.

Ik heb een semi-professioneel Canon toestel, wat natuurlijk een pak duurder is, dus ik heb dit toestel gekocht voor 'erbij'. Zodat ik niet steeds met dat zwaar toestel moet gaan sleuren.

Ik heb alle mogelijke minpunten die ik vond op review gaan uittesten en dit is wat ik kan besluiten:

1) wazige foto's? Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelden zulke scherpe foto's gezien heb. Ik vind ze bijna te scherp, Ieder detail wordt perfect weergegeven. Ik heb dit uitgetest met en zonder zoom, aangezien er geen beeldstabilisator opzit en ook hier geen probleem. Als het begint te schemeren en je gaat dan uitzoomen krijg je inderdaad wazigere foto's, maar dit is zo opgelost met de flits.

2) rode ogen? als het heel donker is en je zet het op automatische stand heb je inderdaad een beetje rode ogen (en dit enkel mensen met lenzen in mijn test!) maar als je dan je toestel op portret zet of op binnenhuis is dit helemaal niet meer het geval. Mochten er dan al rode ogen zijn zijn deze perfect weg te halen met rode-ogencorrectie functie. Dus ook hier geen probleem.

3) batterijstand wordt inderdaad niet aangegeven, maar de boodschap is gewoon regelmatig laden, toch?

Het groot schem is ideaal, en heel erg leuk meegenomen. Het model is praktisch en handig. Het is gebruiksvriendelijk, en makkelijk hanteerbaar.

Ik denk dat je gewoon even moet uitzoeken hoe alles werkt als je problemen hebt met scherpte en rode ogen bv want dit toestel maakt gewoon heel mooie scherpe foto's, zelfs met heel erg weinig licht.

Je moet ook in het achterhoofd houden dat het geen professioneel toestel is. Het is vrij goedkoop, en je kan het niet gaan vergelijke met duurdere toestellen en
hogere klasse. Maar dan toch, ik kan ze wel vergelijken en ik vind het echt een toptoestel!

Het maakt mooie kiekjes. En als je op zoek bent naar een leuk en makkelijk, handig klein fototoestel die op de koop toe nog goede foto's maakt ook zit je echt goed met deze canon.

Mark van D 22-06-2008 Product paar dagen in bezit

Normaal schiet ik plaatjes met de Canon 40D maar die kan ik niet altijd meenemen. Daarom de Ixus 75 aangeschaft als 'binnenzak' camera.
Voor huis-tuin-en keuken gebruik zijn de 7.1 megapixels meer dan genoeg, en de videokwaliteit is verbluffend goed, zowel het beeld als het geluid.
Het LCD scherm is lekker groot.
De bediening met je dial is even wennen maar als je dat eenmaal door hebt makkelijk werken.
Enige minpuntje is dat er geen Image Stabilizer op zit, maar daar is de prijs dan ook naar.

Mr PJ 20-05-2008 Product paar dagen in bezit

Wat een prachtige en handige camera in deze ixus-lijn van canon, heb een paar jaar de ixus-400 gehad maar deze is weer een stuk beter dan de oudere types..Naar mijn id moeten de mensen die klachten hebben over deze camera in een hele andere prijsklasse gaan zoeken en niet de top verwachten van dit soort compacte camera tjes !!!!

Vincent K 18-05-2008 Product kwartaal in bezit

5,6
Fotokwaliteit valt zeer tegen. Niet scherp. Ook zeer veel last van rode ogen.

robinnos 14-05-2008 Product kwartaal in bezit

Ongeveer drie maanden in mijn bezit, en ben er redelijk tevreden mee. Ik had meer verwacht van de kwaliteit van de foto's. Op veel websites en reviews krijgt die functie hoge cijfers, maar ik ben er (met name als het donker is) wat minder tevreden mee. Ook is het nadeel dat je geen batterij-indicator ziet en geen datum kunt instellen. De vormgeving e.d. is overigens wel mooi. Het beeld is erg handig en groot en er komen niet snel krassen op de camera.

Marcel L. 14-05-2008 Product kwartaal in bezit

Deze camera enige tijd geleden gekocht, op basis van de goede referenties op Kieskeurig.
Toch vindt ik de kwaliteit van de foto's tegenvallen. Wat ik ook probeer, ik krijg ze maar niet scherp. Allerlei instellingen heb ik al geprobeerd maar de kwaliteit van de foto's zijn niet zoals ik had verwacht. Hiervoor had ik een Nikon 4600, deze maakte scherpere foto's dan deze Ixus 75 van Canon.

De bediening en de instelmogelijkheden zijn ruim voldoende.

Een tegenvallende camera.

michel1947 17-04-2008 Product maand in bezit

Een maand in bezit en de Ixus75 maakt mooie foto's, zowel binnen als buiten, rode ogen of niet, met of zonder flits. Natuurlijk zit er af en toe een mispeer tussen, maar dat ligt aan de fotograaf (denk ik)
Ik werk meestal met de automatische instelling en ben er zeer tevreden over.
1 nadeel is het veschuiven van het knopje foto/film bij het gebruik van de orginele Canon tas.

erwinvos 31-03-2008 Product kwartaal in bezit

Enkele maanden in bezit en de camera maakt mooie foto's, zowel binnen als buiten, rode ogen of niet, met en zonder flits.
Wij werken veel met de automatische instellingen en zijn er tevreden hier over.

Dick14 28-03-2008 Product half jaar in bezit

5,8
Camera een 1/2 jaar in bezit.
Veel wazige foto's, en binnen bijna altijd rode ogen.
Miskoop !