Sony Cyber-shot HX DSC-HX90 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 87 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

L.H.N. Heemskerk 29-01-2016

Na mijn Canon Eos viel ik terug op een kleine camara en op mijn CAM sony HDR-CX560 waarmee ik ook foto's kan maken. Maar ik miste toch nog wat. Ik wilde meer mogelijkheden voor fotografie maar ook niet zeulen met zo'n grote camera.Ik ben dan ook zeer blij met mijn nieuwe aankoop de sony DSC-HX90. Het is een uiterst compacte camera die voor de beginnende fotograaf het automatische programma bezit en voor de gevorderde alles zelf kan instellen. Voordeel daarbij vind ik dat het ook via een ring voorop de camera kan Waarbij de instellingen ook in het oculair zichtbaar zijn. De Camera heeft een opklapbare flitser die prima zijn werk doet op de kortere afstanden. De camera is snel en heeft een volledig opklapbaar scherm wat prima is voor een selfi. Ik vind het dan fijn dat er dan nog even een timer terug loopt van een paar seconden zodat je weet wanneer de foto gemaakt wordt. Kortom een perfecte Camera die gemakkelijk is mee te nemen en hele mooie foto's maakt.

livingstoneprw 29-01-2016

Ik heb altijd de Sony DSC-HX300 gebruikt, ook een geweldige camera. Voor reizen en lange wandelingen zocht ik naar een kleinere 2e camera. Die heb ik gevonden in de Sony DSC-HX90. Ik heb deze camera enkele dagen in bezit, maar ik ben nu al enthousiast, naast goede technische kwaliteiten is het gemak van deze kleine camera geweldig, niet te zwaar, past in je zak of in een handtas. Het gewicht is goed, compact en het voelt niet plasticachtig aan; je hebt best wel wat in de hand. Trouwens op mijn beide camera´s zitten objectieven van Carl Zeis, dus ook op deze kleine Sony, geweldig!!! Waar je wel even aan moet wennen zijn de kleine knopjes en schakelaars. Ik kan deze camera van harte aanbevelen voor mensen die vaak wandelingen of reizen maken.

DSCHX90 gebruiker 27-01-2016

Gebruikt tijdens mijn reis in Thailand. Maakt mooie foto's en is een ideale reiscamera.
De zoom is echt goed in vergelijking met andere camera's en maakt ook ingezoomd goede foto's.
Met de app kun je foto's gemakkelijk overzetten naar bijvoorbeeld je telefoon.
Heb de viewfinder tijdens felle zon gebruikt en vond ik toch wel handig. Vond de panoramafunctie tegenvallen en daarom heb ik de "Mogelijkheden" geen 9 gegeven. Voor de rest zijn mogelijkheden met verschillende opnamestanden goed te gebruiken.

Heb de Sony LCJ-HWA gekocht als hoes die er perfect bij past, zeker de investering waard. Zonde om een goedkope camerahoes te kopen.

Een spiegelreflex maakt natuurlijk nog mooiere foto's maar op "backpack" reis was dit voor mij een geweldige camera.

Carmennn 26-01-2016

Krachtige camera in geweldig compact formaat. Maakt hele mooie foto's, ook bij minder licht en de zoomlens is fantastisch. Camera start snel op.
De elektronische viewfinder is heel handig om te hebben maar op deze camera niet heel handig in gebruik, je moet die uittrekken op een manier die aanvoelt alsof het makkelijk stuk gaat. Er zit een sensor op die detecteert wanneer je je oog ervoor houdt maar dat werkt bij mij nog niet heel soepel, vaak schakelt het beeld heen en weer tussen LCDscherm en EV terwijl ik erdoorheen probeer te kijken.
Foto's overzetten naar mijn android telefoon gaat super makkelijk en de app kun je ook handig als afstandsbediening gebruiken om foto's mee te maken. Jammer alleen dat hierbij geen pull focus beschikbaar is.
De flitser is handmatig aan te zetten, wat ik zelf een enorm pluspunt vind. Nooit meer per ongeluk flitsen. Als de flitser uitgeklapt is ontstaat er wel een holte waar makkelijk zand of vuil in komt, uitkijken op het strand!
Camera heeft allerlei vernuftige opnamestanden die zorgen voor de mooiste foto's. Het verwerken hiervan gaat verbluffend snel steeds, een genot om naar te kijken. Ik ben heel blij met mijn aankoop.

Dave 26-01-2016

Camera een paar weken in bezit en hij werkt naar behoren. Hij vervangt een sony hx9v en heeft veel meer features. Hij is sneller, kan verder inzoomen en heeft een meer uitgebalanceerde flitser. Wat betreft de fotokwaliteit lijkt hij zijn voorganger voorbij te gaan, maar dit moet ik nog meer testen in verschillende weersomstandigheden. Tot nu toe erg tevreden en de camera voelt degelijk aan.

Danie 22-01-2016
  • Product maand in bezit

Soms is het scherpstellen lastig, je moet een beetje cameragevoel en ervaring hebben/ontwikkelen om de gewilde foto's te maken. Reageerd goed en snel, genoeg keuzes om mee te werken op de camera. NFC is erg prettig om de foto's gelijk op je telefoon over te zetten en rond te sturen naar personen met wie je wat wil delen.
Indien je een spiegelreflex camera hebt, en graag een kleine camera ernaast wil hebben, is dit de beste keuze - omdat het qua kwaliteit en werkbaarheid overeen komt met een spiegelreflex.

De nul michel 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik heb de HX 90 gekocht ter vervanging van een ander compact toestel, er is geen vergelijking mogelijk, dit toestel is fantastisch,het ligd goed in de hand en is klaar om te fotograferen in een seconde,de lens is vliegensvlug gefocaliseerd en de uitslag is adembenemend !
De handmatig uitklapbare flits is een heel goed idee,de flits komt niet automatisch als het wat te donker is maar geeft de mogelijkheid de foto een origineel tintje te geven !
Bij het filmen en inzoomen blijft het beeld heel scherp,zo goed als bij de dure reflexaparaten !
En nog een laatste punt ,met een kabeltje sluit je hem onmiddellijk aan op een HDMI ingang van je tv om onmiddellijk zonder veel moeite het resultaat te bekijken !
Een allerlaatste punt, laat dit super toestel niet aan jullie voorbijgaan !!!

Jan 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik ben zeer tevreden met deze camera zeer scherpen foto's het filmen gaat prima het beeld blijf zeer rustig tijdens het uit de hand filmen.
Leuk dat je draadloos je foto's op je smart TV kan tonen.
Klein en zeer handzaam en een perfecte zoom blijf goed scherp beeld leveren.En veel instel mogelijk heden.

Raymond Demoor 18-01-2016

Klein handig toestel, kan gebruikt worden in veel omstandigheden bij fotograferen en filmen. Het 30 X zomen komt vooral van pas bij het veldwerk. Een aanrader.

Liliane 18-01-2016

Het is een heel handig toestel, zeer compact en licht en het maakt prima foto's. Het reageert vrij snel en is dus geschikt voor snapshots. Het opklapbare scherm is heel handig als je een selfie wilt maken. Ook de zoeker met diopterinstelling is fantastisch. Het menu is overzichtelijk en zeer toegankelijk, de bijgevoegde gebruiksaanwijzing is beknopt, maar op het internet kan je de uitgebreide versie vinden. Ik heb nog niet alle mogelijkheden kunnen uittesten, maar ik heb er het volste vertrouwen in. De NFC functie werkt super en is zeker een aanrader. Ik heb er het aangepaste lederen hoesje bij gekocht, zo kan ik het toestel veilig meedragen. Ik ga binnenkort op reis en ik denk dat ik veel plezier zal hebben van dit handige aparaatje. Over de degelijkheid kan ik me nog niet uitspreken, daar moet nog enige tijd over gaan, de knopjes zijn fijn en de zoeker en flits lijken delicaat, ik denk dat ze voorzichtig moeten behandeld worden. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn aankoop, via Art & Kraft. (beste prijs, vlotte levering en bereikbaar)

J Rottger 18-01-2016

Toestel voldoet aan al mijn verwachtingen, handzaam, veel mogelijkheden, omklapscherm is leuke mogelijkheid, scherpe foto,s ook bij weinig licht. veel instelmogelijkheden, instelbare lensring is erg handig

Prins Eric 18-01-2016

Als makelaar moet je vaak donkere en kleine ruimten fotograferen. Met de ingebouwde verstelbare flits kan je makkelijk hoogglans keukens en badkamertegels fotograferen zonder die hinderlijke weerkaatsing van de flitser. Super compact en fijn product en voor zover nu bekeken een lekkere zuinige accu. Aanrader!!

Janneke 11-01-2016

Erg fijn en snelle camera. Ook in schemer zonder flits zijn de foto's goed te noemen. Wij hebben deze camera aangeschaft voor het vastleggen van de ontwikkelingen van ons pasgeboren zoontje. Erg tevreden en voor mensen die graag verschillende instelling zelf wil bepalen, is dit ook een camera waar je dat mee kunt.

stephanie 11-01-2016

Aanrader! Handig in gebruik en boek kwaliteit! Daarnaast ook nog compact! Hij heeft veel goeie functionaliteiten, maar toch makkelijk in gebruik

Jeroen 05-01-2016

De Sony Dsc-hx90 is een mooi foto toestel en vriendelijk in gebruik.
Het foto toestel heeft een goede lens .Het foto toestel maakt scherpe foto's . de foto zijn erg duidelijk de flitser is erg goed en gemakkelijk . de zoeker is een aan winst . Het filmen met de Dsc-hx90 is goed van kwaliteit. dus zeker de moeite waard om aan te om te kopen .

Martine Lambrechts 30-12-2015

Handig om mee te nemen, omdat een zakformaat is! Maak mooie foto's en men kan al redelijk goed inzoomen.

Rudivl 29-12-2015

We hebben nu de camera gevonden die onze perfecte metgezel is op de vele wandeltochten die we maken. Landschappen kunnen we weergeven zoals we ze ervaren dank zij de zeer goede groothoek. Voor dierfotografie hebben we dan weer de 30x zoom. We maken dus foto's van uitstekende kwaliteit met een toestel dat in onze zak schuift en nauwelijks wat weegt.

Gitte 29-12-2015

Prachtige camera. Maakt haarscherpe foto's en de camera heeft een fantastische zoom. Ik heb de camera nog niet onder moeilijke omstandigheden uit kunnen proberen, maar heb er alle vertrouwen in!

Stephanie 29-12-2015

Zeer blij met de aanschaf van deze digitale camera. Hiervoor had ik een systeemcamera, maar omdat het formaat van de behuizing net iets te groot is en het elke keer verwisselen van lenzen ben ik overgestapt naar een compact camera, wat ik makkelijk mee kan nemen en ook nog een lens heeft dat ver inzoomt. De kwaliteit van de foto's zijn zelfs dan nog erg goed. Het menu is makkelijk te bedienen.
Echt een camera voor een beginnende fotograaf.

jan 29-12-2015

dit is in een korte periode dat ik een Sony cybershot camera voor de derde keer aanschaf, mijn eerste is vorig jaar gestolen in spanje, mijn tweede is (weer tijdens vakantie) beschadigd, en nu toch weer een derde Cybershot gekocht, waarom !? simpel en wel hierom; de 30x zoom bereik en de scherpte van de foto's, of filmpjes, het formaat van de camera, en de vele creatieve programma's , even getwijfeld over een kleine systeem camera, maar bij die apparaten is de sensor bij het verwisselen van de lenzen steeds open en bloot, en bij deze DSC HX 90 heb je gewoon een 30x zoom bereik, die je in praktijk maar af en toe gebruikt, een fijne camera dus, inderdaad een vriendelijke mede reis genoot.