Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 172 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Jean-Claude Arnou 02-08-2019

Waardige opvolger van HX60V

Na lang gebruik van voorganger HX60v heb ik na veel vergelijken toch voor opvolger HX90v gekozen. Nog compacter, kantelbaar scherm, instelring, zoeker, ... Nog maar pas in gebruik, maar ziet er alvast veelbelovend uit. Goede webshop en snelle levering bij Kamera Express.

Raoul 30-12-2018

Handige kwaliteits camera met een grote optische zoom

Ik heb reeds een Sony cybershot hx20v in bezit. Dit was al een kwalitatieve goede camera, maar na een val werkt deze niet meer goed.
Gebruiken vooral de camera voor trips waarbij de optische zoom het grote verschil maakt (anders gebruiken we gewoon de smartphone). Opnieuw gekozen voor Sony (in het verleden ook al Canon en Nikons gehad) voor een compact camera. Al een paar dagen intensief getest met dit model. Voor mij vond ik deze features het belangrijkst:
- zoom x30 (ik had liever nog groter gehad)
- WiFi (waarbij de app geïnstalleerd op de camera voor synchronisatie met de smartphone om zo auto backup met de iCloud)
- de gps voor de locatie van de genomen foto te hebben, zoals de iPhone dat ook doet.
- De elektronische viewfinder vind ik, uitstekend, meermaals al gehad dat je op het scherm niets kon zien door de zon
- het draaibare scherm
- de huidige prijs van 269 Euro (daar de camera hoogstwaarschijnlijk de productie ten einde loopt)

Alleen installeren van apps op de camera is niet vanzelf sprekend, dit kan voor hemel wat mensen te moeilijk zijn.

Pluspunten

• Optische zoom van x30 met ring
  • Wifi synchronisatie met smartphone
  • Gebruikersgemak
  • Goede foto kwaliteit
  • Draaibaar scherm

Minpunten

• Installatie van apps op de camera
  • Zoeker die telkenmale moet uitgetrokken worden.

digicam 18-01-2016

Ik kwam van een kleine compactcamera. Deze was verloren. Ik zocht en vond een digitale camera met prima zoom-mogelijkheid. Dankzij de vele handmatig in te stellen mogelijkheden kan ik tenvolle genieten van het fotograferen en het bekijken achteraf. Ook de HD-films zijn van prima kwaliteit.

jdg 18-01-2016

De sony hx90v is een uitstekende camera. Ik kom van een spiegelreflex (geen sony) en ik ben echt tevreden over de mogelijkheden en de kwaliteit van deze camera. compact, tal van mogelijkheden en geen verlies op kwaliteit. Dit is zeker een aanrader voor mensen die reizen of altijd een camera op zak willen hebben. wifi, en een kantelbaar scherm is zeker een plus punt. Wat de viewfinder betreft is het even wennen naar een evf maar het is zeker gewoon te worden.
Als laatst vreesde ik voor de instelling en het menu, maar uiteindelijk bleek dit helemaal geen probleem te zijn.

Marijke 10-12-2015

Hebben de camera nog maar net, maar al druk getest; zeer enthousiast over de resultaten. Je hoeft echt geen profi te zijn om al vanaf de eerste foto's aardige resultaten te bereiken. Ik sta werkelijk te popelen om alle verdere features te gaan verkennen, want dat zijn er ook best veel; maar wil me er niet door laten overdonderen. Nog even afwachten of uitklikbare zoeker en flits degelijk zijn, maar van Sony verwachten wij dit zeker wel!!!

Stefan 12-11-2015

Een fijne camera. Ondanks dat, en misschien wel juist omdat, er meer functies op zitten een fijn toestel. Wat voor mij belangrijk was is de GPS functie en de soort van selfie modus. Alles is redelijk makkelijk in te stellen en in de vol automatische functie snelle goede foto's.
Als minpuntje vind ik dat de flitser niet automatisch uit gaat als deze nodig is. Deze moet met de hand bediend worden. Verder leuke gadgets m.b.t op afstand bedienen met je telefoon en de functie dat hij ze direct (met internetverbinding_ kan synchroniseren met je mobiel, waardoor je foto's direct kunt doorsturen.

Al met al. Leuk, fijn en klein toestel