Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
30 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 164 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart op Kieskeurig.be.

Komtiedan 03-10-2017

Tijdelijk 5 jaar garantie als je een review schrijft

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

Gekocht bij Kamera-Express. Krijg alleen 5 jaar garantie als ik een review schrijf en de link doorgeef van de review. Dus, bij deze een review van minimaal 100 karakters om extra garantie te krijgen.

anoniem 14-06-2017

Mooie camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

Mooie camera, maakt mooie foto's, veel instellingen, ook het bijpassende hoesje is handig en een mooie aanvulling

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Veel instellingen
  • Snel

Pieter 06-01-2017

Kleine camera met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

Redelijk kleine camera met groot zoom bereik. Bediening van de knopjes is wat lastiger als je wat grotere vingers heb. Foto's met invulflits zien er mooi uit en zijn goed scherp. Uitklapbaar schermpje is ook handig als je foto's van kinderen of bloemen wilt maken zonder er bij te moeten gaan liggen. Tot nog toe erg tevreden.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Klapscherm
  • Snel scherpstellen
  • Kwaliteit Foto's

Minpunten

• Kleine knopjes

JC Willemse 19-02-2016

Ik heb dit toestel aangeschaft omdat ik een groot zoom bereik wil hebben. Ik heb een systeem camera met 150mm zoom maar vind dit te weinig. Keek dus om een systeem zoom lens aan te schaffen maar was niet onder de indruk van de kwaliteit vs. Prijs voor een telelens voor de systeem camera. Tevens ben ik niet zo voor om continue lenzen te wisselen. De verkoper bracht mij op het idee om naar de Sony DSCHX90 te kijken. 300 mm zoom, klein en foto kwaliteit alleszins acceptabel. Gegeven het feit dat de compacte camera mij ook wel aantrekkelijk leek en het feit dat alles, dit zijn: systeem camera met additionele macro lens in een tas paste te samen met de Sony camera was voor mij reden om dit verder te onderzoek. Heb nu de Sony DSC HX90 aangeschaft na verder in lezen over de geboden features. Ben aangenaam verrast over kwaliteit van de foto’s en bediening gemak. Zou wel adviseren om gebruikers manual nog aan te passen en uit te breiden naar stap voor stap instructies i.p.v. op somming wat kan. Bijvoorbeeld instructie hoe remote via IPhone/IPad de camera te bedienen is nog al een uitzoekerij! Al met al toch een aanrader.

Loes 23-06-2016

Heeft deze camera ook een microfoon input?

Stef 07-12-2015

Super, reeds enkele weken in mijn bezit. De echte test (3 maanden backpacken in Australië) moet nog komen. Na echter enkele proef-shots in bijvoorbeeld Antwerpen in zowel de morgen, middag als de donkere winteravond, gebruik makende van 30x zoom alsmede zonder zoom, variërende iso-waarden en spelen met de filters zijn de foto's echt super. Ik eis, als hobby-fotograaf, veel van mijn gemaakte foto's. Mocht ik de foto's willen vergroten tot bijvoorbeeld A3 - A1 formaat moet dit zonder veel verlies gewoon scherp blijven evenals de foto's die 's avonds/'s nachts gemaakt zijn. Tot nu toe zijn de foto's overdag werkelijk perfect, van wat je kan verwachten van een compactcamera het is tenslotte geen dslr, en s'avonds uitstekend. Goede scherpte/diepte en ontzettend veel mogelijkheden welke ik nog lang niet allemaal ontdekt heb. Het toestel nodigt uit om je hierin te verdiepen en uitstekende vakantie kiekjes te maken!

Samenvattend:

Combinatie van zoom en scherpte is uitstekend. Zowel 's morgens, 's middags als 's avonds zeer scherpe foto's zelfs bij veel zoom. Ongekende mogelijkheden.

Binnen de travel compacts zeker een hoogvlieger. Uiteraard nog lang niet de kwaliteit van een dslr camera.

de Natris 11-03-2016

prima fototoestel

9,4
zeer gemakkelijk in het gebruik. Veel opties, makkelijk te schakelen tussen opties. Nachtstand geeft goede resultaten. Tot nu alleen niet geheel blij met resultaat vuurwerkfoto's. Foto's in sneeuw haarscherp.

Peter van der Werf 29-02-2016
  • Product kwartaal in bezit

9,6
De kwaliteit van de foto's is zoals ik gewend ben van een Sony product, heel goed en waarheidsgetrouw, de kleuren zijn perfect en de kwaliteit van de lens is heel goed.
Het bedieningsgemak is soms een beetje lastig, maar dat komt omdat ik er nog mee moet leren omgaan. In bezit van meerdere camera's dus het kost even tijd, maar al doende leert men.

Wil Borst 19-02-2016

De camera ligt goed in de hand, geeft zeer goede foto's en video en kan heeel veel. Het enige dat tegenvalt is de manual, die is niet als PDF downloadbaar (https://www.sony.co.uk/support/en/product/DSC-HX90V) doch alleen als html te raadplegen. Gezien de vele mogelijkheden van de camera hoop ik dat dat snel wordt aangepast.Verder uiterst tevreden.

Amicale 26-01-2016

Wat is dit een fijne camera! In het begin even wennen aan de kleine knopjes, maar na 1dag weet je niet anders. De handleiding is erg gebruiksvriendelijk en in heldere taal, zodat je alles snel onder de knie hebt. Perfecte, natuurlijke kleurweergave. De foto' s zijn werkelijk haarscherp. De 30x zoomfunctie is in de praktijk heel fijn en super. De mogelijkheden met deze camera zijn eindeloos en zeker vergelijkbaar met een spiegelreflex. De elektronische viewfinder is echt een prima uitvinding en ideaal bij opnamen bij fel zonlicht. Het nadeel dat je bij felle zon op het lcd- scherm vrijwel niets kunt zien, is hierbij verleden tijd. Ook de mogelijkheid om een feature toe te wijzen aan de instelring, bijvoorbeeld een reeks ISO-waarden, werkt heel fijn en snel. Kortom, een handzame camera met veel mogelijkheden. Een staaltje techniek waar Sony trots op kan zijn.

Jolanda 27-12-2015

7,6
Vlak voor de vakantie naar Costa Rica de camera gekocht. We konden er meteen mee aan de slag, dus het gebruikersgemak is na het lezen van korte handleiding of op gevoel e.d. goed.
De app en de mogelijkheid van WiFi is het einde! Gelijk je foto's op je mobiel zetten zonder internet (!). Alleen natuurlijk WiFi nodig om het naar het thuisfront te appen :)
Helaas is sonymemories online minder gebruiksvriendelijk, maar toch fijn dat je je foto's online via een cloud functie kan delen.
De camera kan een verscholen aap of luiaard met optische zoom toch fotograferen. Even je adem inhouden om een foto scherp te krijgen. Is het gelukt, dan zijn het plaatsjes!
De macrofunctie werkt nog naar onze smaak niet helemaal lekker. Kleine kikkertjes van 1 a 2 cm kregen we niet scherp.
Het kan zijn dat de lens het even moeilijk heeft met temperatuurverschillen en niet goed kan focussen, waarschijnlijk omdat het daar best warm was en een hoge luchtvochtigheid. We reden nl. naar diverse gebieden met ieder een ander klimaat.
Ga je op vakantie en vind je het heerlijk om veel te fotograferen, neem dan een 32 GB geheugen mee die snel de foto's kan verwerken en een 2e accu. Ook een doekje om je lens of je beeldscherm even weer schoon te maken.
De opgenomen video's zijn super qua kwaliteit.
Wij hebben straks een gaaf fotoalbum dankzij de nieuwe camera!

Jean-Claude Arnou 02-08-2019

Waardige opvolger van HX60V

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

Na lang gebruik van voorganger HX60v heb ik na veel vergelijken toch voor opvolger HX90v gekozen. Nog compacter, kantelbaar scherm, instelring, zoeker, ... Nog maar pas in gebruik, maar ziet er alvast veelbelovend uit. Goede webshop en snelle levering bij Kamera Express.

Petra van der tuin 04-02-2019

gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

Ik heb voor deze camera gekozen voor het gebruiksgemak maar bovenal voor de kwaliteit van de foto's. Zo scherp! En de intelligente automatische stand die een paar foto's maakt en daaruit automatisch de beste kiest. En verder vind ik de finder echt een uitkomst.

Raoul 30-12-2018

Handige kwaliteits camera met een grote optische zoom

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

Ik heb reeds een Sony cybershot hx20v in bezit. Dit was al een kwalitatieve goede camera, maar na een val werkt deze niet meer goed.
Gebruiken vooral de camera voor trips waarbij de optische zoom het grote verschil maakt (anders gebruiken we gewoon de smartphone). Opnieuw gekozen voor Sony (in het verleden ook al Canon en Nikons gehad) voor een compact camera. Al een paar dagen intensief getest met dit model. Voor mij vond ik deze features het belangrijkst:
- zoom x30 (ik had liever nog groter gehad)
- WiFi (waarbij de app geïnstalleerd op de camera voor synchronisatie met de smartphone om zo auto backup met de iCloud)
- de gps voor de locatie van de genomen foto te hebben, zoals de iPhone dat ook doet.
- De elektronische viewfinder vind ik, uitstekend, meermaals al gehad dat je op het scherm niets kon zien door de zon
- het draaibare scherm
- de huidige prijs van 269 Euro (daar de camera hoogstwaarschijnlijk de productie ten einde loopt)

Alleen installeren van apps op de camera is niet vanzelf sprekend, dit kan voor hemel wat mensen te moeilijk zijn.

Pluspunten

• Optische zoom van x30 met ring
  • Wifi synchronisatie met smartphone
  • Gebruikersgemak
  • Goede foto kwaliteit
  • Draaibaar scherm

Minpunten

• Installatie van apps op de camera
  • Zoeker die telkenmale moet uitgetrokken worden.

FransDordrecht 04-06-2017

Prima camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

We hadden op zich goede ervaringen met de vorige Cybershot, tot die na een kleine drie jaar een error-melding gaf die niet te repareren was. Maar omdat de lens zo goed was wilden we weer een Sony met dezelfde lenskwaliteit. Dat is de HX90V geworden. Tot op heden geen spijt. Haarscherpe foto's. En vooral de panoramafunctie werkt fantastisch. Hij is niet te groot en is daardoor makkelijk mee te nemen. Heel functies hebben we nog niet uitgeprobeerd, maar ook voor snapshot, is de camera prima.

Pluspunten

• Panoramafunctie
  • Handzaam
  • Lenskwaliteit
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• Bij veel zon, moeilijk op scherm goed te zien.

EM 26-06-2016

Veelzijdig

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

Erg mooie camera. Goed in gebruik voor snel een foto maken maar ook met de extra instellingen. Ook de handmatige zoom op de lens is echt top. enige min puntje is de batterij duur. 115 min bij actief gebruik.

Gootje 27-06-2016

TIP:
Hoi, ik heb een extra accu aangeschaft en daarbij een aparte acculader, zodat de ene accu opgeladen word, terwijl de andere accu in de camera zit en ik tóch gewoon foto's kan maken !
De aparte acculader was een gemis, want dan kun je ook geen foto's meer maken. Nu is dat opgelost!

BC 01-03-2016

7,6
Combinatie formaat en mogelijkheden zijn super. Beste in zijn segment.

Kwaliteit/scherpte foto's vindt ik wat tegenvallen voor deze prijs.

View finder is erg makkelijk, net zoals het kantelbare scherm.

duin 15-02-2016
  • Product maand in bezit

Fijne compacte camera welke mooie foto's maakt en een groot zoombereik heeft.
De camera doet gewoon wat hij moet doen.

Rady 12-02-2016
  • Product kwartaal in bezit

Fijne camera. Maakt mooie foto's. Heel veel mogelijkheden voor handmatige instellingen. En ook instelling voor automatisch. En de wifi mogelijkheid is super handig. Aanrader!

Rock 05-01-2016

Ik heb deze camera nu een aantal weken en ben er erg tevreden mee.
Al jaren gebruik ik fotocamera's van Sony, mijn vorige was aan vervanging toe en het was voor mij al meteen duidelijk dat ik weer voor een Sony toestel zou gaan. Met deze camera kan ik er weer jaren tegenaan. Hij maakt prachtige foto's en de filmpjes zijn van zeer hoge kwaliteit. Een ideaal toestel om mee te nemen op reis en schept de perfecte voorwaarden voor een mooi fotoboek en gedenkwaardige vakantiefilm. Het 180 graden draaibare scherm is ideaal voor selfies en voor filmpjes waar je zelf ook in beeld wilt komen. Ook de optie om de foto's via wifi door te sturen naar je mobiel is erg handig en fijn als je op reis bent of op een feestje en je je foto's gelijk met anderen wilt delen. Kortom echt een aanrader dus.

Judith0207 03-12-2019

Mooie camera van handzaam formaat

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

Ik heb me laten adviseren bij Kamera Express omdat ik twijfelde tussen een systeem- en een compactcamera. Verschillende modellen werden mij getoond en uitgebreid toegelicht (omdat ik een 8 jaar oude Sony camera gewend was, en nog weinig wist van alle uitgebreidere opties). Ik wil me gaan verdiepen in fotografie en heb voor deze camera gekozen om mee te beginnen. Vooral vanwege het handzame formaat, omdat ik veel reis en deze in de handbagage prima mee kan. Ik heb hem nu een week en kan goed uit de voeten met de eenvoudigste opties. Op aanraden van Kamera Express ga ik eerst een online cursus volgen, om de camera beter te leren kennen, al is de (digitale) handleiding ook erg duidelijk. Helemaal blij mee, deze camera gaat komende week op z'n eerste tripje! En die systeemcamera... die gaat er volgend jaar ook komen!

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • Duidelijke handleiding in NL