Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart - Reviews

30 x
Filmen in full-hd

Schaapje 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Lichtgewicht

Mooi klein apparaat. Met veel mogelijkheden, zoals panoramafoto's en er is makkelijk een selfie te maken.
Is licht en zeer handzaam.

Pluspunten

• licht
  • klein
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• je zet snel de movie-knop aan

W.Bol 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Goed voor macro-fotos

Tot nu toe erg goede kwaliteit en makkelijk te gebruiken functies om macro-foto's te maken. In het specifiek voor mij van het maken van foto's van nachtvlinders.

Marielle 26-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Compact en ver inzoomen

Tevreden over dit compacte camera. Makkelijk mee te nemen en mogelijkheid om ver in de zoomen. Goede kwaliteit foto. Camera is makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Ver inzoomen
  • Compact

mark 19-10-2016 Product paar weken in bezit

klein van formaat, groots van mogelijkheden

wij wilden een kleine compacte camera met veel mogelijkheden en goede prestaties. deze camera voldoet prima aan onze eis.

Pluspunten

• groot scherm
  • groot zoombereik
  • klein zakformaat

Minpunten

• geen touchscreen scherm
  • kleine knopjes

Peetjay 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

Helder scherm, mooie zoeker, perfecte camera

Perfecte camera voor op reis.
Compact en zeer veel mogelijkheden.
Gps werkt uitstekend en is leuk om later je hele reis terug te zien.
Mooie groothoek wat ik altijd miste in een compact camera.
Duidelijk menu
En als je niets op je scherm kan zien dan kan je de EVF gebruiken

Minpunten

• Geen Raw

petanque 20-07-2016 Product half jaar in bezit

Degelijke camera

Ik heb deze camera laten vallen van 1 meter hoogte op een stenen vloer. Resultaat: geen schrammetje en de camera werkt perfect!

EM 26-06-2016 Product paar dagen in bezit

Veelzijdig

Erg mooie camera. Goed in gebruik voor snel een foto maken maar ook met de extra instellingen. Ook de handmatige zoom op de lens is echt top. enige min puntje is de batterij duur. 115 min bij actief gebruik.

de Natris 11-03-2016 Product paar dagen in bezit

prima fototoestel

9,4
zeer gemakkelijk in het gebruik. Veel opties, makkelijk te schakelen tussen opties. Nachtstand geeft goede resultaten. Tot nu alleen niet geheel blij met resultaat vuurwerkfoto's. Foto's in sneeuw haarscherp.

Jos 05-03-2016 Product paar weken in bezit

Mooie compacte camera met de mogelijkheden die ik van een spiegelreflexcamera gewend ben. Ligt lekker in de hand. Goede kwaliteit foto's. Goede belichtingsmogelijkheden.

Joyce Ritsema 04-03-2016 Product maand in bezit

Mooi, zeer degelijk toestel met vele functionaliteiten. Schiet niet alleen mooie foto's, maar ook goede HD video. Het ver kunnen zoomen met zo'n relatief klein toestel is super. Fijn ook dat het scherm gekanteld kan worden en het zoekertje (view finder) bevalt uitermate goed bij fel zonlicht. De NFC-mogelijkheid maakt het geheel af. De batterij gaat lang genoeg mee. Ik moest wel wennen aan de enigszins kleine knopjes en ben nog niet helemaal thuis in het uitgebreide menu. Maar al met al heel erg blij met mijn aankoop, ik zou geen ander toestel meer willen.

Ann 03-03-2016 Product maand in bezit

om de kwaliteit van de foto's te beoordelen is het nog iets te vroeg. Ik heb het toestel nog niet lang genoeg, en heb nog niet de gelegenheid gehad om in verschillende seizoenen te kunnen fotograferen.
de switch van automatisch naar manueel is heel handig en ik heb daar al heel veel gebruik van gemaakt met goed resultaat.
de vormgeving is sober, maar dat maakt het toestel heel handig om mee te nemen.
ik ga er van uit dat het een degelijk toestel is.

BC 01-03-2016 Product paar weken in bezit

7,6
Combinatie formaat en mogelijkheden zijn super. Beste in zijn segment.

Kwaliteit/scherpte foto's vindt ik wat tegenvallen voor deze prijs.

View finder is erg makkelijk, net zoals het kantelbare scherm.

Peter van der Werf 29-02-2016 Product kwartaal in bezit

9,6
De kwaliteit van de foto's is zoals ik gewend ben van een Sony product, heel goed en waarheidsgetrouw, de kleuren zijn perfect en de kwaliteit van de lens is heel goed.
Het bedieningsgemak is soms een beetje lastig, maar dat komt omdat ik er nog mee moet leren omgaan. In bezit van meerdere camera's dus het kost even tijd, maar al doende leert men.

Laura 28-02-2016 Product kwartaal in bezit

Zeer tevreden met de Sony Cyber-shot DSC-HX90V.
Voor deze mooie camera ruim 3 jaar met een ouder model gedaan en ook altijd tevreden geweest met gebruik en resultaat van Sony.
Het is even wennen, aangezien deze camera veel meer opties heeft om nog mooiere foto's te maken, echter is hij nog net zo vriendelijk in gebruik als de simpelere variant.
Kortom dik tevreden met mijn aanschaf!

GJ van Ingen 23-02-2016 Product paar dagen in bezit

Het fototoestel overtreft de verwachtingen. Handzaam, snel en perfecte foto's . Zeer goed van kleur en scherpte. Ook de zoomfunctie overtreft de verwachtingen. Zeer goede camera

Ikke 19-02-2016 Product maand in bezit

6,6
Vanwege de mooie kwaliteit van de kleuren overgestapt op Sony. Moet wennen aan de vormgeving. Flitser lijkt niet solide. Gebruik moet dat uitwijzen.

JC Willemse 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit toestel aangeschaft omdat ik een groot zoom bereik wil hebben. Ik heb een systeem camera met 150mm zoom maar vind dit te weinig. Keek dus om een systeem zoom lens aan te schaffen maar was niet onder de indruk van de kwaliteit vs. Prijs voor een telelens voor de systeem camera. Tevens ben ik niet zo voor om continue lenzen te wisselen. De verkoper bracht mij op het idee om naar de Sony DSCHX90 te kijken. 300 mm zoom, klein en foto kwaliteit alleszins acceptabel. Gegeven het feit dat de compacte camera mij ook wel aantrekkelijk leek en het feit dat alles, dit zijn: systeem camera met additionele macro lens in een tas paste te samen met de Sony camera was voor mij reden om dit verder te onderzoek. Heb nu de Sony DSC HX90 aangeschaft na verder in lezen over de geboden features. Ben aangenaam verrast over kwaliteit van de foto’s en bediening gemak. Zou wel adviseren om gebruikers manual nog aan te passen en uit te breiden naar stap voor stap instructies i.p.v. op somming wat kan. Bijvoorbeeld instructie hoe remote via IPhone/IPad de camera te bedienen is nog al een uitzoekerij! Al met al toch een aanrader.

Wil Borst 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

De camera ligt goed in de hand, geeft zeer goede foto's en video en kan heeel veel. Het enige dat tegenvalt is de manual, die is niet als PDF downloadbaar (https://www.sony.co.uk/support/en/product/DSC-HX90V) doch alleen als html te raadplegen. Gezien de vele mogelijkheden van de camera hoop ik dat dat snel wordt aangepast.Verder uiterst tevreden.

Hosi 16-02-2016 Product maand in bezit

Goede foto kwaliteit, veel mogelijkheden en groot zoombereik. Het uitklapbare flitslicht oogt wat kwetsbaar.

ME 16-02-2016 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijk in gebruik, goede kwaliteit foto's en voldoende mogelijkheden voor standaard gebruik.