Nikon COOLPIX S7000 zwart

• Megapixel 16,4 MP
  • Optische zoom 5 x optische zoom
  • Kleur(en) zwart, blauw
Fujifilm FinePix XP120 zwart, blauw

Beoordeling op basis van 30 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Nory Gazel C. Magsombol 03-12-2015

Was able to capture best moments using this camera.. it provides me high quality photos and videos.. User-friendly and easy to handle for it is light weight..

bert2004 08-07-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb drie camera's mogen testen dat is deze Nikon S7000 en de Canon SX610 HS en de Sony DSC-WX 350 en dus aan elkaar gewaagde camera's met alle drie 20x zoom.
De Nikon ziet er het mooist uit en voelt behoorlijk degelijk aan. De foto's zijn subliem te noemen. Bij filmen en tevens het punt waarom hij is weggaan is dat hij zich niet scherp kon stellen op rood gekleurde bloemen, iets wat de Sony en Canon wel konden.
Daarbij gaat de draaiknop bovenop heel erg stroef, eigenlijk niet normaal en daarbij ide accu capaciteit genomen die niet erg toereikend is, is het de Nikon niet geworden.
De Canon was het grootst van allemaal en zag er ook degelijk uit. Foto's waren goed te noemen. Min punt was het achterblijven van scherpstellen bij in en uit zoomen terwijl je filmt.
Zoals ik wel bijna kon vermoeden en waarom probeer ik steeds iets anders is het de Sony geworden.
Ondanks de behuizing me het minst aansprak qua degelijkheid ging ik toch voor de foto en filmprestaties en daar scoorde de Sony het beste. Foto's en het filmen is om de kwellen zo goed.
Daarbij de volautomatische in wat voor foto je ook neem, hij past zichzelf goed aan, zelfs de macrostand is daarbij inbegrepen. Daarbij is de accu capaciteit enorm.
Op de behuizing verliest hij, maar qua bediening met een scrolwieltje en de foto en film prestaties is de Sony voor mij de winnaar.

robbertje58 22-08-2015

Dank, eindelijk een vergelijking.
Daar zit ik soms mee, hoe voor weinig veel.
Met een paar woorden heb je dit duidelijk gemaakt.
Voor mee informatie kan ik altijd de specificaties bekijken.
Ik zoek een camera, maag veel meer kosten dan deze, die heel goede foto,s kan maken en ook prima video.
Is best lastig, want moet ik nu een cancorder kopen die aardige foto,s kan maken of een fot camera die aardige video,s kan maken.

Karola1 14-09-2015

Hoe zijn de foto's die je in het donker maakt?
Ik heb een Casio Exilim. Deze maakt alleen maar onscherpe foto's 's avonds binnen.
Als dan een foto met mijn iphone maak is deze duidelijk.
Welk fototoestel kan dit ook?

360gradje 03-07-2016 Product paar weken in bezit

Top toestel, maar kwaliteitsproblemen

Ik zocht een alternatief voor mijn S9500, waarvan de autofocus en oplaadfunctie niet meer werkte.

Uiteindelijk ben ik op de S7000 uitgekomen.

Na een paar dag in bezit te hebben hield de beeldsensor er (tijdens vakantie) mee op. Contact gehad met Nikon servicedienst - toestel moest opgestuurd worden. Bij leverancier een nieuw toestel gekregen en dat werkte goed.
Op verzoek van Nikon de firmware van 1.0 naar 1.1 bijgewerkt. Ik kwam er achter dat de geluidskwaliteit van de filmopname behoorlijk was verslechterd. Weer contact gehad met Nikom service center en zij beamen dat de geluidskwaliteit bij v1.1 iets minder wordt. Downgraden kan alleen door opsturen van het toestel naar Nikon Service Center in Beverwijk.

Conclusies:
- goed toestel qua bediening, foto- en videokwaliteit
- waarschijnlijk heb ik gewoon pech met mijn toestel(len)
- ik ben wat terughoudender geworden met firmware upgraden;
- bij MediaMarkt het doosje (en inhoud) bewaren om überhaupt te kunnen ruilen of geld terug te vragen (ook al is toestel defect)

Margit Janssen 12-12-2015 Product paar dagen in bezit

Mijn nieuwe camera (roze) is hip en makkelijk te gebruiken. Alleen ben ik nog aan het uitvogelen welke instelling het beste werkt voor de juiste foto. Het maken van een compilatiefilmpje is leuk! En de batterij gaat lang mee.

Lisette 04-12-2015 Product kwartaal in bezit

Ben zeer tevreden over deze camera. Maakt mooie foto's en is erg makkelijk in gebruik. Gebruik hem voornamelijk voor vakantie.

Hoppenbrouwer 20-07-2015 Product paar weken in bezit

Deze camera is nog niet zo lang in mijn bezit, echter, hij is wel meegegaan op een midweek Berlijn. Daar heb ik hem behoorlijk intensief gebruikt, al vanaf het vliegveld heb ik het apparaatje aan het werk gezet. Het enige jammere is, dat je het scherm niet kunt kantelen, zodat je jezelf wat makkelijker op de foto kunt zetten, maar dat mocht uiteindelijk de pret niet drukken. Ik ben voor de witte gegaan aangezien ik dat een uitermate mooi design vind. Hij is erg makkelijk weg te bergen zo klein en ik heb in Berlijn een cameratasje gekocht. Hij kan overigens prima in een heuptasje, een jaszak, of in een klein vak van je rugtas. De accu gaat aardig lang mee, wat wel jammer is dat ik geen duidelijke indicatie zie van hoe vol, of leeg de batterij is. Ik moest dan ook op dag drie een gedeelte met mijn mobiel fotograferen, aangezien dit toestel leeg was. Ja, suf natuurlijk, want het beste kun je zulks elke avond even aan het stroom leggen. Je hoort overigens wanneer de foto gemaakt wordt, dus in feite is het hetzelfde idee als een iPhone die niet op 'selfie' stand staat en ik vrees dat zelfs wanneer men een uitklapbaar scherm gebruikt, je blijft zien dat je de foto zelf gemaakt hebt. Ik ben er gewoon niet zo'n voorstander van om ,en plein publiek, een camera ergens te plaatsen met de zelfontspanner. Maar dat is meer een gevoel. Ik ben er in elk geval erg content mee.

Droogmans 09-01-2017 Product paar weken in bezit

miskoop

Ik heb dit toestel op 19 december 2016 aangekocht en nu enkele weken in gebruik.
De foto's zijn vaak wazig. Echt enkel statische beelden lukken maar als er een beetje beweging is staat dit dus ook op jouw foto.
Ik probeer de foto's te importeren maar dit is niet mogelijk. Loopt telkens vast. De foto's zijn wel zichtbaar maar men kan deze niet importeren noch kopiëren naar de C-drive.
150 euro weer weggegooid. Voor mij NOOIT MEER NIKON!!!
Mijn vorige sony van 8 jaar geleden deed het veel beter : zowel gebruiksgemak als de kwaliteit van de foto's.

Pluspunten

• GEEN

Minpunten

• slechte, wazige foto's
  • gebruiksgemak

Hondmuis 18-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top apparaat

Mooi uitziende camera veel functie extreem veel optische zoom simpel in gebruik nette foto's goede prijs kwaliteit verhouding

AHUSSEIN 04-12-2015 Product paar dagen in bezit

De WIFI mogelijkheid is geweldig. Alle foto's kan ik direct op mijn smartphone/laptop bekijken en ook delen. Bovendien is deze camera licht van gewicht, maar toch hele mooie foto's. Ik kreeg ook een bijhorende tas en 8GB extra erbij dus alles wat ik bod had in 1 pakket!!!

marcel2112 07-12-2015

kun je via wifi in huis ook je fotos direct naar je mail sturen dus zonder gebruik te maken van een smartphone

TheDublinner 19-12-2015

Mag ik vragen bij welke winkel je de tas en SD-kaart erbij kreeg.

arthur 08-04-2016

Hallo Hussein, goeie recensie van jou, heb je de camera nikon s 7000 via het web en bij wie kreeg je een tasje en sd card? wil er ook een kopen n.l.
Groet Arthur

RietjeA 24-05-2016

Hai, is er een mogelijkheid om alle foto's in 1 keer te selecteren om te downloaden? Bij mij verbreekt ie steeds de verbinding met de camera...

otbakker 04-12-2015 Product paar weken in bezit

9,4
een heerlijk klein toestel dat makkelijk in de hand ligt en prachtige foto's maakt. De mogelijkheid om ze direct per wifi te versturen is super. Vooral als je aan het andere eind van de wereld zit, zoals wij nu. Mooie vormgeving, makkelijk in het gebruik, kortom: een perfect toestel!

Harry 03-12-2015 Product kwartaal in bezit

Prima camera, goede foto's ook mogelijk bij mindere lichtomstandigheden, en vooral erg makkelijk mee te nemen.

Richard van Erp 03-12-2015 Product maand in bezit

9,6
Heel fijne camera met zeer goede zoom. Zeer fijn en makkelijk in gebruik. Heb er op vakantie hele mooie foto's gemaakt

anno R 02-12-2015 Product maand in bezit

Ik had een canon 700d maar ik wou er een kleine camera bij hebben. Met deze Nikon COOLPIX S7000 heb ik een kleine camera die handig is met een goede kwaliteit.Enig min punt is de wifi knop deze druk je snel in en dan wil die connecten met een smartphone.
en kun je even geen foto maken.Kwaliteit video is goed.

jeaanetstraver 30-03-2015 Product paar dagen in bezit

ik ben 45 jaar en heb sinds kort deze camera. Ik vind het een heel handzaam apparaat met veel mogelijkheden. Ik heb hem gebruikt tijdens een huwelijksfeest en heb daarmee heldere en scherpe foto's gemaakt. van speciale momenten een close up genomen. super met die 20x zoom.het gebruik van wifi is ook heel handig, binnen notime staan de foto,s op je mobiel. Ik maakte altijd foto's met mijn mobiel, maar dit is handiger en sneller, vooral bij onverwachte momenten heb je het super snel vastgelegd.

Tollenaar123 30-03-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Ik was al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn smartphone als het apparaat om foto's mee te maken. Want foto's maken doe ik de laatste tijd veel. Ik heb een dochter van 2 en krijg binnenkort een baby. Met de smartphone waren de foto's soms heel erg mooi en soms helemaal niet. Maar vooral de bediening van de camera vond ik sloom en onhandig.

De S7000 heeft dat allemaal niet. Het apparaat, als ik de flitser en de andere functies uitzet, maakt een foto als ik er op klik. En dan zijn ze scherp en duidelijk. Filmpjes maken gaat net zoo eenvoudig. Ik heb ook een paar van de vooringestelde functies uitgeprobeerd. Daar ben ik op dit moment nog niet over te spreken. Ze zorgen ervoor dat de camera wat trager reageert en de foto's zijn ook niet allemaal scherp.

Al met al ben ik vooral te spreken over het formaat van de camera, de robuustheid en de kwaliteit van de foto's. Die zijn top.

Carmen 19-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

wazige foto's

Ik heb de witte variant in september 2016 gekocht. Bijna alle foto's zijn wazig, zeker als mensen ook maar een beetje bewegen. Maakt niet uit of er veel licht is of weinig, bij de minste beweging zijn ze wazig. Zo zonde en moet niet kunnen!

Grote zoomlens maar ook hier moet je zo stil zijn dat het bijna onmogelijk is. Fijn formaat fototoestel wel. Met flits zijn de foto's wel prima maar wie wil nu steeds zoveel licht op de foto.

Pluspunten

• grootte
  • zoomlens

Minpunten

• wazige foto's

Roanne 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne camera

Deze camera kort geleden aangeschaft. Ik vind het een prettige compacte camera, die prima foto's maakt.

Andries 04-12-2015 Product paar dagen in bezit

Compact handig en veel mogelijkheden vooral de zoommogelijkheden en de panoramaopnames zijn heel fijn.

Wim O 10-08-2015 Product paar weken in bezit

Iemand kon niet begrijpen dat zo'n klein cameraatje zulke prachtige close-up foto's maakt! Van vuurwerk maakt hij ook mooie foto's. Het enige waar ik niet tevreden over ben is de accu; die haalt nog geen 200 foto's maken! Voor de rest een prima camera!

erikhoning 14-04-2015 Product paar weken in bezit

Wat een fijn cameraatje!

De standaard tekst als mooie foto's, mogelijkheden enzo maar overslaan. Mn cijfers zeggen genoeg...

Gezien het formaat van de camera (bijna kleiner dan mn smartfoon) ideaal om mee te nemen. En dat doe ik dan ook vaak. Voor het eerst in heel lang maak ik nu weer vaak foto's met een camera ipv foon. En hoe goed de foonfoto's ook zijn, ze winnen het nooit van echte camerafoto's.
Helemaal blij met deze super kleine camera in formaat, maar super grote in prestaties.

Ga er volgende week mee naar Egypte. Ben dan ook benieuwd hoe de camera zich houdt in overmatig veel licht (zon). Daar kom ik over paar weken nog wel op terug... :-)