De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 127 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-RX100M3 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

P 08-10-2020

Perfecte camera voor beginner!

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Voor de beginner makkelijk om mooie foto's te maken en om te oefenen in verschillende modi en met de instellingen die er op zitten! Ik ben nog een leek op het gebied van fotografie, maar zou me er wel graag meer in willen verdiepen. Mijn vriend wil gemakkelijk foto's kunnen maken, dus een eerste stap leek ons een goede compact camera waarmee we allebei uit de voeten kunnen. Vanuit hier zou voor mij een volgende stap een spiegelreflex camera zijn. Nu uiteindelijk de Sony Cyber-shot RX100 III Zwart gekocht. We zijn er heel erg blij mee en kunnen allebei op onze manier met het maken van foto's aan de slag!

Karel 30-01-2016
Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3

Een toestel dat de ideale balans biedt tussen compact formaat, fotokwaliteit, instelmogelijkheden, bruikbaar zoomvermogen (meer zoom zou leuk zijn, maar zou waarschijnlijk ten koste gaan van de lage aperture waardes), features (kantelbaar scherm, EVF, kantelbare flits), ...

De EVF lijkt wel iets losser (en niet mooi loodrecht omhoog) te zitten dan bij bijvoorbeeld de Sony hx90v. Er zit ook een spleetje van ongeveer een halve millimeter tussen het kantelbaar scherm en de body aan de kant van de toetsen. Deze bevindingen bleken ook bij een ander model in de winkel en zelfs enkele foto's online, dus lijkt eigen aan het model. In gebruik merk je daar natuurlijk niets van en alles functioneert wel correct.

Reeds enkele dagen gebruikt in zowel daglicht als sfeerverlichting met goede resultaten. Bij hogere ISO-waarden (6400 en hoger) neemt de ruis wel toe, maar dat is bij andere compacts niet anders.

Ideaal toestel voor wie iets compact zoekt maar wel graag wat manuele controle heeft. Als 4K video belangrijk is zou ik kijken naar de RX100m4. Wie graag meer fysieke instelknoppen heeft kan kijken naar de Panasonic LX100 (doch minder compact, problemen met flare, en geen ingebouwde flits).