Sony Cyber-shot WX DSC-WX220 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 65 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot WX DSC-WX220 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Koen012345 22-02-2015

Handig klein fototoestel dat past in je zak.
Gemakkelijk om vlug wat kiekjes te nemen of een bewegend beeld vast te leggen.
Filmpjes en foto's zijn van heel goede kwaliteit.
Aanrader!!!

Jo Meersseman 11-02-2015

Handige camera, makkelijk mee te nemen en een zeer goede fotokwaliteit!
Het is een toestel dat makkelijk onmiddellijk kan gebruikt worden. De minihandleiding is een voordeel

DirkDV 09-02-2015

Toestel met zeer goede kwaliteiten.
Klein, gemakkelijk weg te bergen en toch veel opties en mooie foto's.

FilipVH 09-02-2015

+ Doet wat er verwacht wordt. Schiet mooie hoge resolutie fotos, ook met automatische instellingen.
+ erg compact model, mss niet voor mensen met grote handen.

- Optische zoom niet mogelijk tijdens filmen.
- geen HD film (640*480, maar best ok)

Waregem 19-01-2015

De prijs-kwaliteitsverhouding is heel goed. Het toestel biedt heel veel mogelijkheden en is toch heel compact.

sagten 13-01-2015

Voor digitale camera's in deze prijsklasse vind ik Sony zeer goed. Het is nu mijn derde Sony Cybershot en ik ben nog steeds zeer tevreden van de kwaliteit van de foto's/lens.

Het is een ideale point en click camera die je mee kan dragen in je broekzak (op eigen risico voor beschadiging natuurlijk), snel kan bovenhalen en zo het perfecte moment kan vastleggen.

De standaard instellingen laten toe dat je zonder veel kennis toch mooie foto's kan maken maar voor wie toch graag wat effectjes heeft zijn er toch voldoende manuele instellingen mogelijk.

Positief vind ik ook de standaarden die Sony nu volgt: micro-usb om het toestel op te laden en SD kaartjes om foto's op te slaan (veel interessanter dan de vroegere memorysticks).

Negatieve puntje vind ik dat de micro-usb aansluiting achter een plastieken klepje zit en het wel wat geprul is om aan te sluiten, al begrijp ik de keuze wel. Zo zal er minder snel vuil in de aansluiting komen natuurlijk.

Ik heb ook de indruk dat de batterij wat minder krachtig is dan is gewend ben van mijn vorige toestellen maar dat kan zijn door het intensieve gebruik in de eerste dagen/weken.

Wat mij betreft een prima camera voor jan met de pet en een prima prijs-kwaliteit verhouding.

Dhondt 03-01-2015

Dit klassieke, compacte en gemakkelijk intuitief te gebruiken degelijke toestel heeft tal van mogelijkheden en geeft goede resultaten bij zwakke lichtsterkte
De zoom is wel een beetje schokkerig in de afstelling maar na een beetje gebruik lukt dit wel
8/10 voor mijn part

ERIK WYMEERSCH 24-12-2014

Heel handig ,HD filmkwaliteit, mooie filmbeelden.
Klein toestel , handig om overal mee te nemen

Juval 24-12-2014

Prijs kwaliteit uitstekend toestel. Ben altijd zeer tevreden over mijn vorig Sony toestel DSC-W170 maar dit toestel heeft technisch meer mogelijkheden en een betere beeldkwaliteit en inzoom mogelijkheden.Vooral de afzonderlijke video knop is leuk.Spijtig genoeg is de handleiding voor gebruik summier en moet je zelf de 142 pp.'s afdrukken.

jessy1988 15-09-2014

Dit toestel maakt heel zuivere foto's. Ook als je deze laat ontwikkelen. Maakt ook heel snel foto's. Dit is fijn als je de bewegingen van je kinderen wilt vastleggen. Het toestel is zeer licht en ligt gemakkelijk in de hand.
Je kan je foto's door middel van een programma ook draadloos naar je laptop sturen. Hierdoor heb je de kabels ook niet nodig.
Heb het toestel nu enkele maanden in gebruik en het is echt een aanrader

De Jonghe G. 05-09-2014

Prachtig toestel, oneindig veel mogelijkheden in zo'n compact toestel.
Wifi-mogelijkheid is zeer praktisch, goed bedacht toestel.
Zeker een aanrader, prijs/kwaliteit top.
Dank U Sony.

Hufkens Rob 27-08-2014

Ik ben zeer blij met het toestel.
Er zijn heel veel mogelijkheden, en alle toepassing zijn
zeer makkelijk toetepassen.

sabrina1976 26-08-2014

Zeer leuk toestel: hoogkwalitatieve foto's, makkelijk in bediening (zelfs voor leken), licht en compact om mee te nemen, dat je foto's via Wifi kan doorsturen naar een smartphone is een leuk extraatje. Kortom: een toestelletje met een zeer goede prijs- kwaliteitsverhouding!

AlbertHK 20-08-2014

De Sony Cyber-shot DSC-WX220 is een compact toestelletje dat kwaliteitsvolle foto's aflevert in tal van omgevingen en lichtinvallen door de verschillende shootmodi. Het ligt soepel in de hand. Minpuntje is de ietwat goedkoop aanvoelende plastic behuizing...

Maurice Steyvers 20-08-2014

Een zeer goed toestel,een beetje zoeken in het begin daar er zeer veel mogelijkheden zijn,Maar daarna met gemak mooie foto's gemaakt.

DavInWonderland 19-08-2014

Zeer groots toestel in een kleine verpakking. Ik was verbaasd over de kwaliteit op alle vlakken. Ik zocht een toestel dat klein en handig was, maar toch de mogelijkheden van een SLR benadert. En dat heb ik met dit toestel gevonden.

De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid, zoals we dat van Sony gewoon zijn. Qua gebruiksgemak is het - vooral de eerste dagen - nog wat zoeken, maar de menu's en bediening zijn logisch opgebouwd.

Dit toestel is zeker een aanrader voor iedereen die kwaliteitsfoto's wil in een klein en handig toestel.

jonasvanham 19-08-2014

Het is een zeer goed toestel. Zeer veel verschillende functies. Zo trek ik steeds de beste foto's. Klein en compact, ideaal om overal mee heen te nemen.

Roger_2013 04-08-2014

Het kleine, maar handige WX220 toestel maakt zeer scherpe foto's,in beeldverhouding 1/1, 4/3, 3/2 of 16/9.
Zowel macro als van ver inzoomen gaat heel gemakkelijk.
Filmen doe je met stereo geluid.
Zowel automatisch als manueel te gebruiken.
Hoge lichtgevoeligheid zodat fotograferen in het duister ook zonder flash kan.
Gemakkelijke bediening door de vele menu opties.
Is uitgerust met alle moderne datatransmissie mogelijkheden, zowel via kabel als draadloos.
Dit is een prima toestel dat je, gezien de beperkte afmetingen en gewicht,altijd bij je kan hebben.

Stef vn 04-08-2014

Zeer prachtig toestel, zeer mooie resultaten.
Ook zzer handig toestel, of je ideale reisgenoot.
Op dit toestel zijn geen negatieve aanmerkingen, vlotte bediening, zeer licht in de hand.

SMAL111108 03-08-2014

Met dit fotoapparaat kan je in- en uitzoomen bij de video-functie. De beeldkwaliteit is zeer goed, zowel voor foto's als voor filmen.

mynameisnobody 28-07-2014

kwaliteit/prijs een geweldig fototoestel.
Licht en gebruiksvriendelijk.
een aanrader voor elke amateurfotograaf

Patrick.legros 25-07-2014

Prachtig toestel, zeer compact met uitgebreide mogelijkheden. Voor mij eenvernieuwing op gebied van digitale fotografie.

August Frijters 24-07-2014

Alle aspecten krijgen van mij het maximum van de punten behalve het gebruiksgemak. Met de handleiding in minuscule letters kan men niet veel aanvangen. Men is dus verplicht een deftige handleiding op de site van Sony te downloaden voordat men het gebruiksgemak kan uittesten.

koeck 24-07-2014

zeer uitgebreide mogelijkheden, wifi, bluetouth.
super kwaliteit van foto's. Prijs kwaliteit is dit een topper. Spijtig dat er niet een beperkt intern geheugen inzit zodat je al een paar foto's zou kunnen bij de start zonder geheugenkaart

Jean Mercier 14-07-2014

Duidelijk betere kwaliteit dan mijn vorige Sony en de mogelijkheden zijn voor zulk een toestel voldoende.
Persoonlijk vind ik het gebruiksgemak beter dan mijn vorig, en de vormgeving is OK, het toestel is wel ietwat minder plat, maar uiteraard de lens en zoomfunctie zijn daar de oorzaak van.
Wat ik ietwat vrees is dat het toestel gevoeliger zal zijn aan stof en vochtigheid, maar ik heb het nog niet lnag gneog in mijn bezit om daar zeker van te zijn.