Sony DSC-HX60 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 108 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-HX60 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

De Staebel John 19-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Het is een toestel dat vele mogelijkheden en toepassingen biedt. Het ligt goed in de hand.
Wel zou de handleiding iets uitgebreider mogen zijn voor personen die niet vertrouwd zijn met digitale fotografie.

elslee 10-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Degelijke camera met veel mogelijkheden, enkel de flitser die je zelf handmatig moet openen is niet handig. Goede inzoom mogelijkheid, mooie duidelijke foto's.

Neerinck 09-02-2015

de foto's zijn scherp
je kan zaken van ver scherp inzoomen
het is een compact toestelletje
het toestel heeft veel mogelijkheden, dat
je wel even mee bezig moet zijn om deze allemaal te kennen.
Maar om een gewone foto te nemen, is het fototoestel eenvoudig te bedienen.

naam Bieke 09-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Is mijn tweede Sony , en ben er zeer tevreden over.
Je kan ook vrij veel fotograferen zonder de flits te hoeven gebruiken .Top beeld kwaliteit en gemakkelijk in gebruik.

m.lecomte 09-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

zeer goede kwaliteit van de foto's, ideaal voor fotoshop
uitgebreide mogelijkheden
de ideale reisgenoot

P-J De Smet 07-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Prima toestel, uitstekende prijs-kwaliteit, eenvoudig in gebruik en toch zijn alle vereiste functies aanwezig.

Erwin 44 24-01-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Handig toestel door zijn afmetingen, vele instellingen mogelijk zowel handmatig als voorgeprogrammeerd. Ook een enorm zoombereik en een snelle scherpstelling.
Eigenlijk verwacht je dit niet als je deze camera de eerste maal in je hand neemt. Heb hiermee foto's gemaakt in het sportpaleis, dit zijn toch moeilijke omstandigheden om foto's te maken. Weinig licht, ver verwijderd van bewegende objecten. Toch heb ik goede reacties gekregen en vele dachten zelfs dat ik vlakbij het podium stond.

Annick1965 15-01-2015

Een geweldige compacte digitale cameraZONDER GPS 05/01/2015
Een paar jaar geleden had ik mij de Sony DSC-HX20V aangeschaft op aanraden van een fotozaak omdat ik mijn grote spiegelreflex wat onhandig vond. Ik heb met dat toestel ontzettend mooie foto's gemaakt. Ik heb mij ondertussen de nieuwe DSC-HX60 aangeschaft met nog meer mogelijkheden en een ongelooflijke zoom. Ik ben super tevreden en kan de camera echt niet meer missen!

oscar vds 24-12-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

super kamera foto's zijn zeer goed gemak in gebruik zeer goed mogelijkheden zijn super degelijk fototoestel

Noëlla 01-12-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Daar ik Sony gewoon was te gebruiken heb ik naar hetzelfde merk gezien. Het is gemakkelijk in gebruik, handig en als resultaat :heel mooie foto's.

Vicar 30-08-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Prima toestel voor een redelijke prijs, makkelijke bediening wat je van een een eenvoudige camera mag verwachten

Marc H 1964 30-08-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Ik heb het toestel nog niet lang genoeg om alle mogelijkheden te leren kennen, maar ik was aangenaam verrast van de eerste resultaten: haarscherpe foto's, goede makro, onverwacht scherpe foto's bij sterke zoom. Dit is echt veelbelovend! Ik had voordien een hybridecamera en de handligging van zo'n klein toestel is wel nog wat wennen.

Van Malderen Jacques 27-08-2014

super mooie foto's
toestel met (te) veel mogelijkheden ( tot nu toe )
gebruiksgemak basic ok , maar door de vele mogelijkheden is er toch enige tijd nodig voor alleer je al de mogelijkhedn kent en gebruikt
prima vormgeving
zeer degelijk toestel ; robuust en slank tegelijk

Lyne 21-08-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Ik heb vnl voor dit toestel gekozen voor het maken v panoramafoto's. De resultaten zijn prima. Ook enkele keren gewoon gefotografeerd; kwaliteit is uitstekend.

Van Regemortel Lode 08-08-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

een vervanger voor onze oude cybershot. Op het eerste zicht mooie scherpe foto's met fantastisch zoombereik. Dit vraagt wel een vaste hand of statief. Ervaring zijn beperkt maar kozen voor Sony wegens resultaten vorig toestel.

M.Vbl 04-08-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Reeds zeer mooie foto's kunnen nemen op automatisch. Mogelijkheden van het toestel zullen zeker nog bijdragen tot nog betere resultaten.
Zoom van het toestel is de max. Als je niet verder gaat dan de optische zoom heb je prachtige resultaten zonder enige moeite.
Voor een beginner zeer (te) veel mogelijkheden. De automatische standen geven reeds zeer mooie foto's en iedereen kan mooie resultaten boeken met dit toestel.

Christine23 25-07-2014

Geachte,
Vermits ik mijn Sony Cybershot nog niet zo lang in mijn bezit heb, moet ik u toch melden dat ik zeer tevreden ben over de kwaliteit van de foto's... Het is natuurlijk nog wat oefenen en de mogelijkheden verder uitproberen.
Ik wou altijd een reflex-camera, maar vond die te groot van omvang om overal mee te nemen. Daarom vind ik dit toestel een heel goede oplossing tussen een gewone digitale en een reflexcamera. De foto's zijn uitermate scherp. Als je de camera zelf laat bepalen welke sceneopname enz... heb je al schitterende foto's, zowel van mensen als natuuropnames... Echt een aanrader als je niet wil slepen met een omvangrijke reflexcamera.
Met vriendelijke groeten van een tevreden klant,
Christine

chrissie6d 01-07-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

De belichting is onvoorstelbaar goed voor zo'n kleine camera. Zelfs met m'n grote dure en goeie reflexcamera's met dure lenzen wist ik destijds altijd: het is geen goed idee om zonder goeie flash ver in te zoomen als de omgevingsbelichting niet optimaal is. Met deze compacte camera valt dat eigenlijk heel goed mee! Om te filmen valt het SUPER mee. Fantastische superieure beeldkwaliteit. Met het programma Play Memories is het bovendien heel erg makkelijk om films te converteren om ze te delen met vrienden/familie en om ze op Facebook te plaatsen. Ook het geluid is veel beter dan aanvankelijk verwacht (vergelijkende prospectie op het internet voor de aankoop deed me toch m'n hart vasthouden hiervoor; nu blijkt dat dit onterecht was).
Toen ik het toestel pas had en uittestte, vond ik het onbegrijpelijk dat de flash niet automatisch uit het toestel kwam bij zwakke belichting, het leek me "ouderwets" om die flash zelf te moeten uitklikken. Maar nu vind ik het een prima idee want heb ik hem nog maar zelden moeten gebruiken; met mijn vorige toestel (Panasonic Lumix TZ3) zou ik in dezelfde omstandigheden voor 75% van mijn foto's de flash moeten gebruiken hebben (met alle gevolgen van schaduwen & gewijzigde kleuren e.d. vandien).
De 30x optische zoom is niet slecht, maar kon m.i. beter: zodra je tegen de 30x aanzit, is het beeld niet zo heel erg scherp meer. Wanneer je verder inzoomt en dus al op digitale zoom werkt, is het resultaat wat mij betreft te wazig. Van de andere kant mogen we natuurlijk niet verwachten dezelfde kwaliteit te krijgen als bij grote dure toestellen met verwisselbare lenzen!! Bij macrofunctie is het soms nodig om telkens opnieuw scherp te stellen tot je uiteindelijk een scherp beeld krijgt. Ook bij het inzoomen moet je soms verschillende keren proberen vooraleer je de juiste scherpte bekomt.
De stabiliteit is van een kwaliteit om U tegen te zeggen. Ik heb geen stevige handen & armen meer maar zowel bij het filmen als bij foto's nemen ondervind ik veel minder last daarvan dan bij mijn vorige toestel waar nochtans ook al een stabilisator opzat.
We waren pas op familieweekend en de functies van de lach- en glimlachherkenning bij baby's getest, zelfontspanner voor groepsfoto getest, alles heel goed! Een minpintje is dat de handleiding wel goed is, maar toch wat uitgebreider mocht over bepaalde functies; het is wennen aan de nieuwe functies en nieuwe functieknoppen. Het enige echte nadeel dat ik tot nu toe ondervonden heb: de "movie"-knop zit net waar ik vroeger met mijn rechterduim mijn toestel(len) vasthield (ik heb geen grote handen, dus mijn duim reikt niet te ver), daardoor begin ik nu om de haverklap ongewenst te filmen; wanneer je snel een foto wilt nemen is het natuurlijk niet aangenaam vast te stellen dat je aan het filmen bent en dat je eerst het filmen moet beëindigen. Maar dat zal m.i. (of "hopelijk"!!) kwestie van een gewoonte zijn, ik hoop dat ik rap de nieuwe gewoonte kweek om mijn duim verder te strekken tot op het speciaal voorziene steuntje = een goed idee trouwens dat steuntje! (moest het voor mij zo ver niet liggen).
Wat ook formidabel goed werkt: het versturen van de foto's en video's naar mijn smartphone en/of mijn laptop via wifi. Het aanmelden gaat snel en verloopt vlekkeloos. Als er niet té veel foto's en video's zijn gaat het versturen ook heel snel. Ik zag daar eerst niet zo erg het nut van in, maar heb het toch al verschillende keren gebruikt, het functioneert zodanig goed dat je die mogelijkheid echt wilt benutten (en wilt demonstreren aan je vrienden & familie ;o) ).
De algemene vormgeving vind ik niet lelijk, maar ook niet echt mooi; ik apprecieer dit wel: het ziet er "ordinairder" uit dan het is en dat stelt me gerust: het zal wellicht niet zo rap gestolen worden als een toestel dat er erg gesofisticeerd uitziet!
Tot nu toe kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben, méér dan ik verwachtte want het blijft tenslotte een klein en relatief goedkoop toestel. Prijs/kwaliteit zéker zijn geld waard dus!

Haye 29-05-2017

ik heb met deze camera ook een video gemaakt bij weinig licht. maar de video is als ware mislukt vanwege het erg wazig is en voor al als ik de camera bewoog tijdens het filmen. is dit ook te verhelpen? want ik ben bijna zo ver mijn huidige camera weer te gebruiken.
hier bij de video

quicksliver 01-07-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Een prima toestelletje, dat goede kwaliteitsfoto's geeft en mooie videobeelden maakt, zeer gebruiksvriendelijk is en dat in zakformaat.

Isabelle Liesenborghs 30-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Gevoelige lens, om die reden zou een extra voorziening aangewezen worden, bv door riempje ah toestel.

Kirste1981 30-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Gezien dit een van de compactere toestellen is, maakt dit het tot een van de betere toestellen in dat formaat. Althans voor ons.
Het beeld blijft erg scherp bij inzoomen, wat je bij weinige toestellen van dit formaat ziet.
Het is wel nog even uitzoeken wat betreft alle functies gezien we hem vrij recent hebben. Tot nu toe wijst alles zichzelf redelijk vlot uit.

porssche 911 27-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Het toestel heeft zeer veel mogelijkheden. Maakt mooie scherpe foto's en heeft een groot zoombereik. Het gebruiksgemak kan worden verbeterd. Het duurt wel even voor je de verschillende functies onder de knie hebt. Het overzetten van foto's naar je PC is heel gemakkelijk.

Bernard Russe 25-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

De HX-60V heb ik vorige week gebruikt tijdens mijn trip naar oostenrijk. Heerlijke camera met vele instelmogelijkheden.Deze is zeer gebruiksvriendelijk en me de vele mogelijkheden zoals panorama en zijn verschillende scenes is dit een zee compacte camera voor op reis.

Bernard Russe 24-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Zeer degelijk toestel met geweldige zoom(30*).
Veel mogelijkheden om foto's te maken en zeer gebruiksvriendelijk.
Terug van reis, prachtige panorama foto's gemaakt.
Intussen 2 vrienden overtuigd die nu ook de HX60V hebben aangekocht

DE vol automatische instelling maakt dat je perfecte foto’s krijgt.
De instelling om meerdere foto’s na elkaar te maken is zeer handig bij sportevenementen.
Het doorsturen van je foto’s via wifi is een zeer handig.
Kortom een perfect toestel .

Frank Van Laer 18-06-2014
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Nadeel is het ontbreken van een zoeker. Bij zeer zonnig weer is het op het scherm niet altijd duidelijk wat je precies fotografeert. Zeer handig om mee op reis te nemen i.p.v. een reflexcamera, terwijl toch kwalitatief goede foto's kunnen genomen worden. Om manueel te fotograferen ontbreekt in de papieren handleiding wel de nodige info.