Sony Cyber-shot HX DSC-HX60V zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
30 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 108 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

tvanoost 07-07-2015

Camera voor de beginner met uitstekende automatische instellingen en voor de gevorderden met zeer veel instelmogelijkheden.

De kwaliteit van foto's en films zelfs in HD-kwaliteit 1080p is verbluffend goed ook bij matige lichtomstandigheden. Ook de kwaliteit van steady shot (beeldstabilisatie) is heel goed ook bij zwaar inzoomen.

Echter heel hinderlijk was het niet beschikbaar zijn van een handleiding, toen ik het apparaat tijdens mijn vakantie kocht. Het meegeleverde boek mist alle kwaliteit. De echte handleiding moet men downloaden en is wel goed. Helaas had ik tijdens mijn vakantie nauwelijks de beschikking over Internet.

Een duidelijk minpunt vormt de WIFI-optie al dan niet met NFC. Het instellen hiervan is zeer gebruikersonvriendelijk en zal bij veel 'ICT-leken' problemen opleveren. Bovendien wordt bij WIFI te veel niet ondersteund. Zo kan men de afstandsbediening op de smartphone slechts bij een beperkt aantal instelmodi gebruiken. Hierbij is de meest automatische modus uitgesloten. Wifi in combinatie met films gaat helemaal niet. Vertonen op TV via WIFI geeft een continu springend beeld op de TV, waarvan men behoorlijk moe wordt.

NFC in combinatie met mijn Sony Xperia Z1-telefoon werkt wel. Echter men moet heel secuur de beide apparaten secuur langs elkaar bewegen, voordat NFC contact maakt. Daarna geldt hetzelfde als voor WIFI.

Daarnaast weigert de GPS dienst als een bepaalde logging meer dan 24 uur aanstaat.

Het batterij gebruik is ook goed te noemen. Men kan heel veel foto's en films maken, voordat deze leeg is.

Kortom een meer dan uitstekende camera, met toch enkele tekortkomingen, die in de gadget-sfeer liggen. Men moet nog eens goed gaan nadenken over WIFI en NFC. Of men deze camera ook moet aanbevelen voor beginners is zeer de vraag. Men schiet bij deze categorie met een kanon op een mug. Echter de kwaliteit van foto's en films zijn ook voor beginners een grote aanbeveling. De vele extra mogelijkheden maken het alleen maar ingewikkelder voor velen behalve de gevorderden.

Gerrit 17-06-2017

Compacte geweldenaar

Een camera met de mogelijkheden van een spiegelreflex en het formaat van een compact. Geweldige zoom en een compleet repertoire aan opnamemogelijkheden. Scherpe foto's, prima kleuren. Ook macro lukt goed.
Ik koos deze camera omdat ik meer en beter wilde dan snelle kiekjes, zonder terug te gaan naar de logge spiegelreflex. En de resultaten zijn veelbelovend.
Eén klein minpuntje: het fragiele, uitklapbare flitsertje.

Pluspunten

• Geweldige zoom
  • Kan alles
  • Handzaam

Minpunten

• Het flitsertje

Henk van Boxtel 22-02-2015

9,6
Heb de camera aangeschafd om goede en toch op een gemakkelijke manier snel foto's te maken. Je geen lenzen mee hoeft te nemen en de camera in je broekzak past.
De camera is automatisch en op handbediening gemakkelijk.

harryhandtas 17-08-2015

Klasse camera voor weinig, vooral de 30x optische zooooooooooomm....Fantastisch gewoon!

Ook de actie-foto's zijn bijna perfect!

Alois Simons 17-03-2015
  • Product kwartaal in bezit

Het is een zeer praktische camera. Overzichtelijke menu's, gemakkelijk te bedienen.
De foto's zijn uitstekend en ook de films zijn van een goede kwaliteit.

Weltevree2015 25-02-2015

Ik heb de Sony Cyber-shot DSC-HX60V gekocht omdat ik voor de vakantie een kleine en handzame camera wilde hebben en die ook mooie kwaliteit foto's maakt. Ik heb de camera tijdens de vakantie gebruikt en ben heel tevreden over het resultaat. Het is een gebruiksvriendelijke camera die ik kan aanbevelen.

M. Oomkens 19-02-2015
  • Product maand in bezit

Erg goede camera. Mooie prijs kwaliteit verhouding. Maakt zeer scherpe foto's. Hoewel ik nog niet alle features en mogelijkheden heb getest, denk ik dat je met deze camera erg goed uit de voeten kan voor zowel amateur gebruik als professioneel gebruik.

Gerrit Eshuis 18-02-2015
  • Product maand in bezit

Ik zocht een dergelijk toestel voor mijn fietsreizen.
Nu ruim 6 weken in gebruik. Past met etui precies in mijn rennershirt. Landschapsfoto's maken gaat eenvoudig en snel en van mooie kwaliteit.Door de gps functie kan ik de locatie na mijn reis eenvoudig terugvinden.
Het enigste wat ik mis is een beschermfolie op het schermpje.

Tinca37 09-02-2015

klein en fijn en maakt prachtige foto's! Moet het toestel nog klein beetje leren kennen, maar het is wel makkelijk. Gebruiksaanwijzing simpel dus komt goed.

iwoLW 26-01-2015
  • Product maand in bezit

Camera ter vervanging van mijn kapotte Canon G9.
Pas een maand in mijn bezit.
Wel een stuk handzamer dan mijn vorige camera.
Veel mogelijkheden en een mooie zoomlens.
Ziet er strak en handzaam uit.

A.J.Driessen 19-01-2015

Een mooi compact toestel met veel mogelijkheden.Ik heb het toestel aangeschaft naast mijn spiegelreflex camera. De foto's zijn van goede kwaliteit. Dit toestel gekozen vanwege de 30 x zoom en Wifi om snel foto's op mijn smartphone te zetten en het werkt perfect met de app PlayMemories Mobile.

TVr 31-12-2014

7,4
Een fijne camera. Lekker compact, en toch goede foto's. Zoombereik is echt ontzettend groot.
Grootste minpunt is de gebruikershandleiding. Er zit wel een boekje bij met meer dan 500 bladzijden, echter dat zijn dan 15 verschillende talen. Voornamelijk gaat het over de accu en geheugenkaarten, maar heel weinig over het benutten van de vele mogelijkheden. Er is wel een online help, maar helaas geen PDF die je kunt downloaden. Je blijft maar heen en weer klikken als je op zoek bent naar iets. Ook nog geen overzicht kunnen vinden van de diverse symbooltjes die op het scherm verschijnen. Voor mij is dat reden voor een dikke onvoldoende voor bedieningsgemak!

ruudge 31-12-2014
  • Product maand in bezit

Tot nu toe de meest fijne en handige camera, die ik ooit heb gehad met fabelachtige zoom kwaliteiten. Nog een beetje experimenteren met het wireless overbrengen van foto's van camera naar laptop onder Windows, maar dat zal uiteindelijk ook wel lukken, net zoals van de camera naar m'n i-pad. Een aanrader! Ruud

b2k 14-07-2014

Goede opties voor connectie met NFC en wifi.
Maakt bijzonder mooie foto's zelfs in de automatische standen.
zoom is erg goed en scherp.Camera is ook goed snel.
enige minpuntje vind ik zelf het accudekseltje deze voelt wat gammel ook al zal je hier in het dagelijks gebruik geen last van ondervinden.
Vergeleken met de concurentie ver uit de beste keuze zowel in foto kwaliteit als in opties.

A Thibaudier 10-02-2018

Sony DSC-HX60V

Hallo

ik heb mijn camera de Sony DSC-HX60V een week.
het is een geweldige aankoop.
heb veel mogelijkheden
veel zoom tot 60 keer
werkt op accu.
maakt hele mooie fotos
heb geen min punten. het is een aanrader !

Pluspunten

• heb veel mogelijkheden
  • veel zoom tot 60 keer
  • werkt op accu
  • maakt hele mooie fotos

Walter 28-12-2017

Lange accuduur,Goede zoom,veel mogelijkheden

Heb altijd een spiegelreflex camera gehad en losse lenzen.Een hele tas vol.Nu alles vertegenwoordigt in een compacte camera en met nog meer mogelijkheden.Zoals panoramafoto en movie.Na aanleiding van test en reviews deze keuze gemaakt.Heb de HX 50 nu 3 jaar en veel vrienden hebben hem naar aanleiding van mijn mooie foto's ook gekocht.Een echte aanrader.

Immetje 19-12-2017

Ligt fijn in de hand niet te zwaar

Deze camera sprak mij aan omdat er meer mee kan dan met een simpele compact camera. Hij heeft een extra aansluiting voor microfoon en flitslicht. Maar hij is evengoed nog steeds compact en makkelijk hanteerbaar. Moest even wennen met plaatsen duim op speciale grip achterop maar dat ging snel. Camera reageert sneller dan mijn oude waar ik blij mee ben. Hij heeft veel extra functie waar ik nog wel even mee bezig ben voor ik alles uitgeprobeerd heb.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • makkelijk in de hand
  • veel functies en extra's

Cees 14-07-2017

Goedeen betaalbare camera met GPS en Wifi !!

We hebben de camera sinds maart 2017 en hebben er al duizenden foto's mee gemaakt in USA, Canada en Frankrijk. Goede zoom en prima kwaliteit foto's. Zeer handige kleine camera om erbij te hebben, maar ook als eerste camera zeer geschikt. Jammer zijn we hem kwijt geraakt in de Frankrijk en ons eerste werk na terugkeer was: onmiddellijk weer dezelfde camera te bestellen. Hij is zojuist afgeleverd.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Zoombereik
  • GPS en Wifi
  • Goede werking van "Automaat" instelling

Minpunten

• Onhandige plaatsing van de Video knop.

Bas Gompie 25-02-2015
  • Product maand in bezit

Kwaliteit van de foto's zijn perfect .
Zeer gebruiksvriendelijk en zeer veel mogelijkheden . ( bijna hetzelfde als bij een spiegelreflex camera . )
Tot nu toe erg tevreden .

Kaattie 22-02-2015
  • Product kwartaal in bezit

Deze sony maakt prachtige foto's. Je kunt zoveel instellen, dat je sommige mogelijkheden vergeet, of dat het zoeken is naar de perfecte instelling. Maar al met al dik tevreden. De foto's zien er uit zoals ze gemaakt worden met een lenscamera, maar de camera is toch compact, zodat het ideaal is om mee te nemen met reizen.