Sony Cyber-shot HX DSC-HX60V zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
30 x optische zoom

Beoordeling op basis van 104 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

tvanoost 07-07-2015 Product paar weken in bezit

Camera voor de beginner met uitstekende automatische instellingen en voor de gevorderden met zeer veel instelmogelijkheden.

De kwaliteit van foto's en films zelfs in HD-kwaliteit 1080p is verbluffend goed ook bij matige lichtomstandigheden. Ook de kwaliteit van steady shot (beeldstabilisatie) is heel goed ook bij zwaar inzoomen.

Echter heel hinderlijk was het niet beschikbaar zijn van een handleiding, toen ik het apparaat tijdens mijn vakantie kocht. Het meegeleverde boek mist alle kwaliteit. De echte handleiding moet men downloaden en is wel goed. Helaas had ik tijdens mijn vakantie nauwelijks de beschikking over Internet.

Een duidelijk minpunt vormt de WIFI-optie al dan niet met NFC. Het instellen hiervan is zeer gebruikersonvriendelijk en zal bij veel 'ICT-leken' problemen opleveren. Bovendien wordt bij WIFI te veel niet ondersteund. Zo kan men de afstandsbediening op de smartphone slechts bij een beperkt aantal instelmodi gebruiken. Hierbij is de meest automatische modus uitgesloten. Wifi in combinatie met films gaat helemaal niet. Vertonen op TV via WIFI geeft een continu springend beeld op de TV, waarvan men behoorlijk moe wordt.

NFC in combinatie met mijn Sony Xperia Z1-telefoon werkt wel. Echter men moet heel secuur de beide apparaten secuur langs elkaar bewegen, voordat NFC contact maakt. Daarna geldt hetzelfde als voor WIFI.

Daarnaast weigert de GPS dienst als een bepaalde logging meer dan 24 uur aanstaat.

Het batterij gebruik is ook goed te noemen. Men kan heel veel foto's en films maken, voordat deze leeg is.

Kortom een meer dan uitstekende camera, met toch enkele tekortkomingen, die in de gadget-sfeer liggen. Men moet nog eens goed gaan nadenken over WIFI en NFC. Of men deze camera ook moet aanbevelen voor beginners is zeer de vraag. Men schiet bij deze categorie met een kanon op een mug. Echter de kwaliteit van foto's en films zijn ook voor beginners een grote aanbeveling. De vele extra mogelijkheden maken het alleen maar ingewikkelder voor velen behalve de gevorderden.

Henk van Boxtel 22-02-2015 Product kwartaal in bezit

9,6
Heb de camera aangeschafd om goede en toch op een gemakkelijke manier snel foto's te maken. Je geen lenzen mee hoeft te nemen en de camera in je broekzak past.
De camera is automatisch en op handbediening gemakkelijk.

harryhandtas 17-08-2015 Product paar dagen in bezit

Klasse camera voor weinig, vooral de 30x optische zooooooooooomm....Fantastisch gewoon!

Ook de actie-foto's zijn bijna perfect!

M. Oomkens 19-02-2015 Product maand in bezit

Erg goede camera. Mooie prijs kwaliteit verhouding. Maakt zeer scherpe foto's. Hoewel ik nog niet alle features en mogelijkheden heb getest, denk ik dat je met deze camera erg goed uit de voeten kan voor zowel amateur gebruik als professioneel gebruik.

Gerrit Eshuis 18-02-2015 Product maand in bezit

Ik zocht een dergelijk toestel voor mijn fietsreizen.
Nu ruim 6 weken in gebruik. Past met etui precies in mijn rennershirt. Landschapsfoto's maken gaat eenvoudig en snel en van mooie kwaliteit.Door de gps functie kan ik de locatie na mijn reis eenvoudig terugvinden.
Het enigste wat ik mis is een beschermfolie op het schermpje.

Tinca37 09-02-2015 Product paar weken in bezit

klein en fijn en maakt prachtige foto's! Moet het toestel nog klein beetje leren kennen, maar het is wel makkelijk. Gebruiksaanwijzing simpel dus komt goed.

iwoLW 26-01-2015 Product maand in bezit

Camera ter vervanging van mijn kapotte Canon G9.
Pas een maand in mijn bezit.
Wel een stuk handzamer dan mijn vorige camera.
Veel mogelijkheden en een mooie zoomlens.
Ziet er strak en handzaam uit.

b2k 14-07-2014 Product paar weken in bezit

Goede opties voor connectie met NFC en wifi.
Maakt bijzonder mooie foto's zelfs in de automatische standen.
zoom is erg goed en scherp.Camera is ook goed snel.
enige minpuntje vind ik zelf het accudekseltje deze voelt wat gammel ook al zal je hier in het dagelijks gebruik geen last van ondervinden.
Vergeleken met de concurentie ver uit de beste keuze zowel in foto kwaliteit als in opties.

Gerrit 17-06-2017 Product paar weken in bezit

Compacte geweldenaar

Een camera met de mogelijkheden van een spiegelreflex en het formaat van een compact. Geweldige zoom en een compleet repertoire aan opnamemogelijkheden. Scherpe foto's, prima kleuren. Ook macro lukt goed.
Ik koos deze camera omdat ik meer en beter wilde dan snelle kiekjes, zonder terug te gaan naar de logge spiegelreflex. En de resultaten zijn veelbelovend.
Eén klein minpuntje: het fragiele, uitklapbare flitsertje.

Pluspunten

• Geweldige zoom
  • Kan alles
  • Handzaam

Minpunten

• Het flitsertje

Alois Simons 17-03-2015 Product kwartaal in bezit

Het is een zeer praktische camera. Overzichtelijke menu's, gemakkelijk te bedienen.
De foto's zijn uitstekend en ook de films zijn van een goede kwaliteit.

Bas Gompie 25-02-2015 Product maand in bezit

Kwaliteit van de foto's zijn perfect .
Zeer gebruiksvriendelijk en zeer veel mogelijkheden . ( bijna hetzelfde als bij een spiegelreflex camera . )
Tot nu toe erg tevreden .

Weltevree2015 25-02-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb de Sony Cyber-shot DSC-HX60V gekocht omdat ik voor de vakantie een kleine en handzame camera wilde hebben en die ook mooie kwaliteit foto's maakt. Ik heb de camera tijdens de vakantie gebruikt en ben heel tevreden over het resultaat. Het is een gebruiksvriendelijke camera die ik kan aanbevelen.

Kaattie 22-02-2015 Product kwartaal in bezit

Deze sony maakt prachtige foto's. Je kunt zoveel instellen, dat je sommige mogelijkheden vergeet, of dat het zoeken is naar de perfecte instelling. Maar al met al dik tevreden. De foto's zien er uit zoals ze gemaakt worden met een lenscamera, maar de camera is toch compact, zodat het ideaal is om mee te nemen met reizen.

Wil 07 10-02-2015 Product maand in bezit

De DSC-HX60V voldoet aan mijn verwachtingen, ik kan alles handmatig instellen en de foto's zijn haarscherp.
Ook bij maximale zoom stelt hij snel scherp.
Fantastische macro, en tijdens onze buitenlandse fietstochten neemt hij weinig plaats in.
Als je een compact formaat camera zoekt met kwaliteit is dit een aanrader.
Voor mensen met dikke vingers zijn de kleine verzonken knopjes minder handig.

Jan Devos 09-02-2015 Product paar weken in bezit

7,6
handige camera, gemakkelijk in gebruik met mooie resultaten. De automatische instellingen geven goei resultaten en zelfs bij donkere scenes past de camera zich perfect aan en geeft voldoende licht op de opnames.

regenboog20000 04-07-2015

is er ergens op het internet een uitgebreide handleiding te vinden voor die camera ?

A.J.Driessen 19-01-2015 Product paar weken in bezit

Een mooi compact toestel met veel mogelijkheden.Ik heb het toestel aangeschaft naast mijn spiegelreflex camera. De foto's zijn van goede kwaliteit. Dit toestel gekozen vanwege de 30 x zoom en Wifi om snel foto's op mijn smartphone te zetten en het werkt perfect met de app PlayMemories Mobile.

reislust 19-01-2015 Product paar weken in bezit

Mooi scherm, op de automaat stand heel fraaie foto's en past de belichting b.v. met tegenlicht heel goed aan. Ook de panoramastand heel handig en geeft mooie beeld!
Ben er heel blij mee!

Rotslijster 19-01-2015 Product paar dagen in bezit

De kwaliteit van de foto is goed. Alleen door een ruit fotograferen geeft bij vergroting een minder goed beeld. Bediening en gebruiksgemak goed, camera met uitgebreide mogelijkheden , ligt goed in de hand. Vooral belichting met een aparte knop kunnen aanpassen is een voordeel.

Fivroompie 19-01-2015 Product paar weken in bezit

Nog niet heel veel mee gedaan, maar de foto's we ermee gemaakt hebben zijn erg mooi qua helderheid, scherpte en kleuren. Beter als onze vorige camera.
- Groot zoombereik en de automatische beeldstabilisator zorgt ervoor dat je nog steeds scherpe foto's krijgt.
- Gebruiksaanwijzing nog niet geheel doorgenomen, maar e zitten veel mogelijkheden op.
- Voelt degelijk aan.
- Prettig dat flitser uitgeklapt moet worden, zo kun je nooit per ongeluk de flitser gebruiken, als je dat niet wilt (overkwam me nog wel eens bij de vorige)

8754 19-01-2015 Product paar weken in bezit

Zeer goede camera die gemakkelijk in de hand ligt
Ik heb al diverse foto's gemaakt en deze zijn van prima
kwaliteit zowel bij veel en weinig belichting
Iedereen kan hier foto's meemaken zelfs mijn kleinkind van9 jaar is het gelukt
men kan ook zeer goede opnames maken met de telelens en de panorama opnames zijn prachtig
De camera is niet groot en dus gemakkelijk overal mee naar toe te nemen
Ik ben er zeer tevreden over en is een aanrader vooriedereen