Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Verhoeven Paul 01-09-2014

Meer dan een maand in bezit en zeer tevreden. Reeds een duizendtal foto's genomen. De kwaliteit van de foto's ligt een pak hoger dan bij mijn vorige toestel, een Canon G6, zowel Raw als jpg. Zeer te spreken over de mogelijkheden. Ook de focus is super snel, zelf bij zeer weinig licht. Zowat elke toets is programmeerbaar. Spijtig dat voorlopig de mogelijkheid ontbreekt voor backbutton focus. Dit kan met een firmware update opgelost worden. Dit is slechts een detail, verder is er weinig op aan te merken.

fredvaneck 20-01-2016

over de degelijkheid wil ik nog wel wat kwijt. Ik hoop voor jou en je mooie camera dat je hem nooit meeneemt naar de tropen. De camera kan niet tegen temperatuur schommelingen ie vanuit een koele airconditioned omgeving naar warm en vochtig. Na 1,5 jaar gebruik en 300 foto's is het toestel total loss. Vocht aan fe binnenkant van de lens en zeer waarschijnlijk ook op de printplaat. kosten 700 euro om de lens te vervangen zonder garantie!!! Dus technisch total loss. U bent dus gewaarschuwd, Sony wil niet toegeven dat het toestel kwetsbaar is. Tel uit de winst...dure foto's. Dan maar een spiegel reflex met een fatsoenlijke 2.8 lens. Net als mijn 300D gaat dat wel goed in zo'n omgeving.

zyta bo 03-08-2014

Gewoon een prachtig toestel, scherpe beelden .
Niet nodig om lenzen te verwisselen, de tele is ruim voldoende . Niet een lichtgewicht maar zeker geen last om mee te nemen . Een echte aanrader .!!!!

Walter Eeckhoudt 25-07-2014

Zeer goede stabilisator bij het filmen uit hand.
Zeer scherpe beelden gewoon een super toestel.
Handleiding wat beperkt. Perfecte lens.

klaas jager 17-08-2014

Kijk op de volgende link goede videouitleg via youtube
Wel in het Duits.
Pak je camera er bij en doe mee. Wel af en toe de video stopzetten

Succes er mee

Ororo 24-07-2014

Een echte alleskunner van breedhoek tot tele.
Super uitgebreid, makkelijk te bedienen sluit aan aan je smartphone met NFC & ready to go.
Zeer goed vormgegeven, en uitstekende filmkwaliteit ook.

peetersf123 30-06-2014

één van de beste camera's die ik ooit gebruikte, een 2.8 lens met 10x optische zoom, zeiss lens kwaliteit van de bovenste plank, ok het toestel is niet goedkoop, maar koop je deze lens los op een reflex camera betaal je meer en bij de rx10 heb je een prachttoestel erbij.
het toestel is voortreffelijk op het gebied van filmen, maakt naadloze hd filmen in een hoge framerate zonder schokken, panoramafoto's nemen gebeurt in en draaibeweging en plakt het beeld tot 1 mooi geheel, qua handligging ligt het toestel mooi in balans en de manuele diafragma ring is een zaligheid om te gebruiken. iso waarden zijn zeer goed bruikbaar in de hoge getallen wat het resultaat is van een grote sensor gecombineerd met een uitstekende software die in het toestel gebouwd is.
het menu van het toestel is in het begin wat wennen en wat zoeken, maar de belangrijkste functies staan gelukkig onder een aparte knop op het toestel.
conclusie: iemand die een camera zoekt met reflex kwaliteit maar toch niet met een heleboel lenzen wil zeulen en wisselen heeft aan de rx10 een buitengewoon fototoestel!

Pilota 10-06-2014

Ik had een Sony SLT-A57 met een 18-135mm lens (3.5-6.5). Voor portretten binnen bij weinig licht was ik op zoek naar een iets sneller objectief.
Toen ik een recensie las van de RX10 was mijn keuze snel gemaakt. Ik heb nu een complete camera, zeker qua mogelijkheden geen mindere van de SLT-A57 en met slechts één lens die geschikt is voor de meest uiteenlopende soorten opnames binnen een zoombereik van 24-200mm. Ondanks het feit dat de RX10 een kleinere sensor heeft dan de Alpha57 (cropfactor 2,72 versus 1,5) heb ik dit nog niet gemerkt aan de kwaliteit, ook niet als ik inzoom op 1:1 in Lightroom. Kortom de ideale camera voor iedereen die niet met verschillende lenzen wil sleuren zonder dat hij zich in mogelijkheden beperkt moet voelen.