Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 zwart - Reviews

8,3 x
Filmen in full-hd

Kim 29-03-2016 Product half jaar in bezit

Goede camera!

Camera ligt er prettig in de hand en maakt goede foto's. Persoonlijk vind ik de zoom functie wat tegenvallen.

121263 21-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Dit is een van de beste fototoestel die er is op dit moment met een kleine sensor.Maakt mooie foto's zowel met tele als met macro.Ik heb hem nu ruim een jaar, ik moet zeggen dat ik er nog geen spijt van hebt gehad.
Ik neem hem overal mee maar toe,dus ook mee naar de tropen.Daar werkt hij uitstekend en totaal geen last van vocht binnen in de lens.Met deze camera kun je ook goed met regen gebruiken is dus spatwaterdicht, maar niet waterdicht.
Dit is voor mij een top camera.
En gebruik zoveel mogelijk de P,A,S en M stand hier krijg je veel mooiere foto's van dan op de automatische stand.

Maurice 14-02-2016 Product paar weken in bezit

Schitterende camera van Sony. Prijs-kwaliteit verhouding dik in orde. Maakt mooie foto's met natuurlijke kleuren, ook in het donker. De bediening is logisch en vlot. Het duurt even om de camera echt te leren kennen, maar al doende leert men.

Krijn 12-02-2016 Product kwartaal in bezit

Na jaren te hebben gefotografeerd met een spiegelreflex camera wilde ik een compactere camera met de kwaliteit van een spiegelreflex camera en daar voldoet deze camera voor mij helemaal aan. Prachtige opnames en een zoom tot 200. Eenvoudig in te stellen. Camera ligt prima in de hand. Voldoet helemaal aan mijn verwachtingen.

Mia 31-01-2016 Product paar dagen in bezit

De camera heeft ook RAW mogelijkheid!!
En een vaste 200mm lens!!!
Bovendien kan ik de camera via WiFi met mijn smartphone Sony Xperia verbinden.

petra 27-01-2016 Product maand in bezit

Fijne handzame camera. De Sony Cyber-shot DSC-RX10 overtreft alle concurrerende lange zoom-camera's, met toevoeging van high-end spiegelreflexfunctionaliteiten, maar dan niet zo prijzig als een echte spiegelreflexcamera. Degelijke beeldkwaliteit, weinig licht nodig en snel.

Justdimi 20-01-2016 Product maand in bezit

Na twee maal een sony superzoom camera gehad te hebben hiervoor wilde ik nu een camera die een hogere iso aankon zonder al te veel ruis. Dat is met deze camera zeker gelukt , voordelen voor mij zijn het weerbestendig zijn van de behuizing , het draadloos versturen van fotos naar je gsm , de vrij hoge iso zonder al te veel ruis dus en ook het zelf instellen van enkele knoppen is vrij handig.
tot op heden zeer tevreden met deze camera.

Koen 19-01-2016 Product paar weken in bezit

Gewoon een top product. Haarscherpe foto's met mooie kleuren. Vooral ook in het donker maakt dit toestel scherpe en heldere foto's. Tevens hele goede filmkwaliteit.

JeroenHaarlem 30-12-2015 Product maand in bezit

Ik had 10 jaar geleden de DSC-R1 gekocht, de voorloper van deze camera. Dat ding heft de halve wereld gezien en doet het nog perfect. Alleen de combinatie van de R1 en een losse videocamera is in de praktijk wat lasting omdat ik pas laat besluit of iets beter een foto of een film nodig heeft. Daarom maar de RX10 gekocht, en dat is een makkelijke overstap. De belangrijkste controls zitten op dezelfde plek en het videodeel is ideaal. Ik mis alleen de handmatige zoom die de R1 had, en de mogelijkheid om het scherm volledig om te draaien, kan nu alleen tilten. De foto's zijn beter dan van de R1, vooral bij weinig licht. De wifi functie is erg handig. Verder zitten er nog een hele hoop functies op die ik nog niet heb bekeken en misschien ook wel nooit ga gebruiken maar goed. Ik ben erg tevreden met deze aankoop, en vind dit type bridge camera zoveel fijner dan een spiegelreflex of een compact camera....raar dat er maar zo weinig modellen zijn eigenlijk.

Levadox 22-12-2015 Product paar weken in bezit

Mijn vorige camera was een Olympus E5 met een zeer goede 24-70mm Zuiko. Het gewicht van dit geheel plus extra lenzen én het wisselen van het ene naar de andere objectief, maakte dat ik uit ging kijken naar een lichtere, maar wel kwalitatief hoogwaardige oplossing.
Van de verschillende mogelijkheden vond ik de RX10 van Sony de beste keuze. De reden is dat de camera beschikt over één vaste lens met uitstekende lichtsterkte, f 2.8 over het hele zoombereik van (omgerekend naar kleinbeeld) 24-200mm. Dit bereik is voor mij ruim voldoende. Maker van dit glas is Carl Zeiss. Ik had enige ervaring opgedaan met een soortgelijk Vario-Sonnar T* objectief in de RX100-III – weliswaar met een kleiner bereik, maar met uitstekende scherpte en kleurweergave. Ik verwachte dus goeie resultaten en die kreeg ik ook. De eerste foto’s zagen er prima uit.
Ik vind de verschillende knoppen zitten waar je ze kan verwachten. Afgezien van een aantal functies waaraan ik nog moet wennen, ondervond ik de bediening als plezierig en gemakkelijk. Fijn ook het opklapbare scherm aan de achterkant, al is het aantal posities iets beperkt omdat de zoeker naar achteren uitsteekt. Voor zeer lage standpunten werkt het goed en voor straatfotografie. In dat geval kun je de camera gebruiken als een ouderwetse 6x6 tweeogige reflex, die hield je ook halverwege je lichaam en niet voor je oog.
De 1” sensor is niet geweldig groot, maar de kwaliteit van de sensoren is de laatste tijd sterk verbeterd. Dit en de goede lichtsterkte zorgen ervoor dat ruis ook bij moeilijke omstandigheden heel aanvaardbaar blijft.
Wat mij intrigeert is de schroefdraad in de ontspanknop. Zou de draadontspanner weer terugkomen? Ik probeerde er voorzichtig een, maar dat was het niet. Wat dan wel heb ik nog niet gevonden. Een meegeleverde acculader had ik op prijs gesteld, zodat je een tweede batterij kan laden zonder het hele toestel “aan het infuus” te leggen.
Ik begreep dat de verschillen tussen dit model en de dit jaar verschenen opvolger, Mark II, vooral liggen op het gebied van video. Ik ben meer fotograaf dan filmer. Voor mij telde: de nieuwste sensor is iets beter, maar het objectief is eender, raw en jpg zijn mogelijk en veel verschil is er niet te zien tussen de foto’s van de eerste en de tweede versie van de RX10. Veel verschil wel in prijs. De RX10 die ik kocht was iets minder dan de helft van het geld dat ik voor de RX10-II had moeten uitgeven. Daardoor vind ik mijn koop een uitstekende deal. De prijs/kwaliteitsverhouding was een van de argumenten voor deze camera en drie weken later heb ik nog geen moment spijt gehad.

Miranda 20-12-2015 Product maand in bezit

Getwijfeld tussen DSLR echter op advies verkoper gekozen voor de Sony RX10. Mede uit hoofde van gebruiksgemak en het ook goed kunnen filmen. Toestel maand in bezit, supermooie foto's en stabiele scherpe video's. Heerlijk toestel qua bediening en gevoel in hand. Goed advies verkoper geweest.

steensels danny 18-12-2015 Product paar dagen in bezit

Wij zijn aangenaam verrast van ons toestel .
Dankzij de hoogwaardige lens heb je geen extra lenzen meer nodig . Dus een compact licht toestel met de eigenschappen van een toestel met meerdere lenzen .

Stefan Flos 17-12-2015 Product maand in bezit

Als professionele videomaker heb ik een snelle all-round camera nodig waarmee ik zowel goede foto's en goede video's kan maken - onder alle omstandigheden en op afstanden. De RX10 mark 1 is die extreem goede bridge camera met een groot nadeel: de relatief hoge prijs. Nu de RX10 mark 2 is uitgekomen is de mark 1 zo gunstig geprijsd dat het de perfecte all round camera is geworden. Met een ontzettend goede Zeis zoomlens - eigenlijk koop je een heel dure lens voor een prikkie en krijg je er een heel goede camera bij: snel, precies, zeer flexibel, alles instelbaar, etc etc. Nu heb ik dus altijd de allround camera bij de hand, waar ik ook ga, ter aanvulling op mijn andere camera's. Ik kan deze camera nu al niet meer missen.

Cees Visser 08-12-2015 Product maand in bezit

Meer dan een maand in bezit en zeer tevreden, wat een topkwaliteit foto's en video's.
Wat wel jammer is dat je alle informatie van het internet moet halen,want deze camera heeft wel heel veel mogelijkheden.
Deze Sony RX10 is zeker een aanrader.

Leman Willy 08-12-2015 Product paar dagen in bezit

Heel handig in gebruik. Hoog kwaliteit video opnames.
Ligt zeer goed in de hand
Zeer goede aankoop.
Zeker een aanrader.

Essie 18-11-2015 Product paar dagen in bezit

Een mooie camera om super foto's mee te maken. Veel mogelijkheden en heel erg blij mee.
De gebruiksaanwijzing zou voor mij wat gebruiksvriendelijker mogen zijn.

AB 24-10-2015 Product paar dagen in bezit

6,6
Mooi product, super handig dat je één lens heb.Top service van Foto Klein. Gave kleuren, nu aan de slag om er echt mooie plaatjes mee te schieten!

ro.es 26-10-2014 Product half jaar in bezit

Tot nu toe en waar het om vakantie trips gaat, de beste camera waarmee ik heb gefotografeerd. Deze RX 10 neem je makkelijk mee en de foto´s die ik er mee schiet zijn geweldig. Naast een Nikon D7100 met 18-200 lens waar ik mee fotografeer, pak ik de Sony vaker mee. Ook vanwege de Sony bijna de helft minder weegt. De Sony is handzamer in gebruik.

Nu meer als een half jaar in gebruik kan alleen maar stellen, Sony heeft met deze RX 10 een intelligente camera op de markt gezet. Schiet keer op keer fantastisch mooie foto´s. Eenvoudig in het gebruik, kortom de ideale reis camera en voor alledaags gebruik.

Fascinatio 20-09-2014 Product half jaar in bezit

Na jarenlang gebruik van Leitz/Leica stel ik vast:
de Sony RX10 doet niet onder voor Leica.
Degelijk, handzaam en optisch top.
Beter kan ik het niet verwoorden.

Verhoeven Paul 01-09-2014 Product maand in bezit

9,4
Meer dan een maand in bezit en zeer tevreden. Reeds een duizendtal foto's genomen. De kwaliteit van de foto's ligt een pak hoger dan bij mijn vorige toestel, een Canon G6, zowel Raw als jpg. Zeer te spreken over de mogelijkheden. Ook de focus is super snel, zelf bij zeer weinig licht. Zowat elke toets is programmeerbaar. Spijtig dat voorlopig de mogelijkheid ontbreekt voor backbutton focus. Dit kan met een firmware update opgelost worden. Dit is slechts een detail, verder is er weinig op aan te merken.