Sony Cyber-shot RX100 II digitale compactcamera zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 201 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot RX100 II digitale compactcamera zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Donald Deblaere 01-02-2016

3 jaar geleden kocht ik de DSC-RX100.Op 30/1/2016 heb ik deze vervangen door de DSC-RX100 II, als reden dat ik uitermate tevreden van mijn vorige toestel. De enige reden van vervanging is dat ik nu een kantelscherm heb, wat 3 jaar geleden nog niet bestond in deze reeks. Ik vind het toestel, compact als het is, veel beter dan mijn reflextoestel, en overal en altijd mee te nemen. Altijd prachtige beelden, zelfs bij zeer duistere toestanden.

Swa 27-01-2016

Sony DSC-RX100M2 aangekocht om betere foto's te kunnen nemen met een klein handzaam toestel dat makkelijk mee kan genomen worden. Tot nu altijd foto's genomen met camera's zonder instelmogelijkheden. Dit toestel vergt dus wel de nodige aanloopperiode om alle mogelijkheden te verkennen. Automatische standen helpen wel en leveren al heldere beelden ook met beperkte licht en zonder flits. Om toestel handiger te bedienen originele plak-handgreep aangeschaft evenals beschermfolie scherm. Beide accessoires zijn aan te bevelen.

Anita 10-01-2016

Pas fiere bezitter van de Sony RX100 ii.
Toestel heeft ontzettend veel mogelijkheden.
Heb hem gekocht op aanvulling van mijn spiegelreflex, en weet nu al dat deze meer gebruikt zal worden als mijn Nikon.
Ik zocht een compacte camera met een lichtsterke lens vooral voor binnen en in museums te fotograferen.
Na enkele foto's merk je al onmiddellijk dat de kwaliteit superieur is. Enig minpuntje tot nu toe is de plaatsing van de flitser. belemmerd het vasthouden.

Marc 26-12-2015

We zochten een lichtgewicht compact fototoestel dat ons goede foto's garandeert. Het moet in de rugzak kunnen, liefst ook in een jaszak. Het vroegere - nog prima - was aan vervanging toe wegens een vlekje in de lens en de foto's. Reparatiekost te hoog. Na lang wikken en wegen werd het dit toestel. Installatie liep vrij vlot. Wifi is een troef, ook het klapbare schermpje. Een zee van toepassingen, hier hebben we nog wat tijd voor nodig. De eerste foto's keurig. We hopen op een langer gebruik dan het vorige toestel.
Met een kerstactie kregen we o.i. behoorlijk wat kwaliteit voor een redelijke prijs.

Mark1944 19-02-2015

Positief:
ik heb het app nu uitgetest en de kwaliteit is zeer goed;
heeft heel veel mogelijkheden om manueel te werken maar kan evenzeer automatisch werken .
Maakt nog heel goede fotos bij weinig licht
Kan zeker wedijveren met een reflex tostel;
Negatief:
ligt niet goed in de hand zonder de supplementair te kopen en veel te dure vingersteun.
waarom geen afzonderlijke lader voor de batterij inbegrepen?

over de degelijkheid kan ik mij nog niet uitspreken daar ik het toestel nog niet lang in mijn bezit heb

Jasper* 19-02-2015

Deze camera voldoet aan al m'n verwachtingen, hij maakt prachtige foto's en filmpjes en doet ook erg stevig aan. Hij is bovendien vrij compact, wat ik wel belangrijk vind, ik hoef niet rond te zeulen met een grote camera, deze past perfect in mijn jaszak en levert schitterend werk.

Na veel opzoekwerk beslist deze camera van Sony aan te kopen en ik zou deze aan iedere foto enthousiasteling aanraden. Ook in omstandigheden met minder licht presteert hij vrij goed.

Wat ik gemakkelijk vind, is dat je draadloos snel je gemaakte foto's naar je ipad of pc kan versturen.

Een zeer degelijke camera!

Andy Daelman 18-02-2015

De Sony DSC-RX100II is zowat de beste keuze die je kan maken als je de kwaliteit van een spiegelreflexcamera wil benaderen en toch een ultracompacte camera wil hebben. Keer op keer verbaast het me welke topkwaliteit deze kleine camera levert. Ook macro en panoramaopname's zijn van een bijzonder hoog niveau. Wat enkel nog te wensen is: de flits meer centraal, een iets groter optisch zoombereik en een iets uitgebreidere kantelmogelijkheid van het scherm. Samengevat: heel degelijke camera die je verzekert van topkwaliteit foto's in haast alle omstandigheden en toch heel handig is om mee te nemen door zijn compacte vormgeving.

Stamatia 13-01-2015

- Compact toestel van degelijk materiaal, ingebouwde (niet-verwisselbare) lens en ingebouwde flitser. Mooie vormgeving en gemakkelijk te hanteren knoppen;
- Groot scherm dat licht kantelbaar is(niet volledig kantelbaar dus geen zicht op beeld als je jezelf fotografeert of filmt), daarvan zie ik wel de meerwaarde niet in.
- Het menu wijst zichzelf uit, ik apprecieer het gebruiksgemak voor de amateur-fotograaf die een compact toestel wilt, maar wel met vele opties (automatische standen versus halfmanuele en manuele stand). Ook in de filmstand kan je kiezen tussen de automatische en manuele functies.
- Camera focust goed en snel, foto's zijn helder en van mooie kwaliteit.
- Nadeel: om video over te brengen van camera naar PC moet je wel een Sony programma downloaden, anders lukt het niet. Foto's transporteren van camera naar PC gaat wel zonder het programma.

J. Vergauwe 16-12-2014

Ik heb het toestel al enkele weken in bezit, maar heb er nog niet veel gebruik van kunnen maken. Het toestel voelt stevig aan, al ben ik bang dat het kantelbaar scherm makkelijk kan breken (al kan ik verkeerd zitten). Licht design, handig om overal mee te nemen.
Mogelijkheden te over; als je graag op ontdekkingstocht gaat in je toestel, dan kan je heel veel aanpassen en uitproberen. En stel dat je toch eventjes niet weet waarvoor een bepaalde functie dient, kan je altijd terecht op de hulpknop, ingebouwd in het toestel.

Demaertelaere 11-11-2014

De fotos zijn prachtig
Voor te filmen is het beter dan een film camera
Het is moeilijker de film op de computer te zetten ( te weinig informatie) Zijn er die tips kunnen geven om fotos of film te bewerken?

Kogabiker53 10-09-2014

Volgens mij één van de betere kleine fototoestellen . Kan je nog (gemakkelijk)kwijt in je zakken en de kwaliteit van de opnamen zijn zeer goed . Dank zij de vele instellingen kan je met dit toestel werken als met een reflex.

erogaz 08-09-2014

Ik was op zoek naar een compacte camera die ik overal mee naartoe kon (of wou) nemen en die toch de mogelijkheden en kwaliteit bood van de systeem camera's. En deze heb ik gevonden met de RX100 II. Het toestel neemt haarscherpe foto's ook bij minder licht, foto's van watervallen met een zachte waas, achtergrond blur... behoren allemaal tot de mogelijkheden.

Werkt ook leuk samen met een Sony Xperia om op afstand groepsfoto's te nemen.

Bob128 01-09-2014

Ik heb lang gewacht maar eindelijk heb ik mijn droomtoestel gevonden! Een stevige compact met verbluffende lens,erg gebruiksvriendelijk, eindeloze mogelijkheden om je foto dat ietsje meer te geven,...
De flitser heeft Sony op een zeer goede manier weggewerkt, je kan de foto's belichten zoals jij dat wil door het fantastisch systeem dat ze hier hebben toegepast. Het is echt zeer compact en je kan hem overal gemakkelijk wegstoppen. De filmkwaliteit van dit toestel is ook uitstekend! Ik ben super tevreden met deze aankoop en heb nog geen seconde spijt gehad.

Kort samengevat: Een echte aanrader voor elke amateur/professionele fotograaf die de kwaliteiten van een spiegelreflex in een compact vorm wil hebben.

Jeanne1701 31-08-2014

Wij zijn heel tevreden over de mogelijkheden die dit toestel biedt in combinatie met zijn compactheid.
Het toestel is heel gemakkelijk te bedienen en het grote scherm heeft ook zijn voordelen.

V. Harry 30-08-2014

super toestel !
compact met veel mogelijkheden
ligt goed in de hand.
korte basisinstructies op papier/boekje zou makkelijker zijn. Vooral de uitleg over de icoontjes.
film'kes maken is leuk.

NiH 27-08-2014

Super handige, mooie camera! Ook 's avonds zonder flits kan je prachtige foto's maken! Niet te groot, dus heel gemakkelijk op te bergen.

Danny 258 23-08-2014

De camera is echt een juweeltje. Ik gebruik hem toestel vooral om foto's op reis te nemen. Voordien gebruikte ik steeds een degelijke spiegelreflexcamera. De mogelijkheden van de RX100II zijn zo divers dat hij qua mogelijkheden en fotokwaliteit (buiten het zoombereik) zeer dicht in de buurt komt van de betere spiegelreflex.
Met het diafragma van 1.8 heb je je scherptediepte, kan je foto's zonder flits nemen. De foto's zijn haarscherp, de kleurweergave is zeer goed en je kan alles maar ook alles manueel of automatisch instellen.
Je hebt er zelfs een aantal leuke filters bij. Een prachtig en veelzijdig toestel dat iedere fotograaf met enige kennis van zaken zal beamen. Geschikt voor iedereen. De uitklapbare display bleek zeer functioneel en handig te werken. Foto's nemen in een grote massa wordt hierdoor een fluitje van een cent. Een aanrader voor iedereen maar vooral voor diegenen die de grote tassen met cameragerief willen thuislaten en toch de betere foto's willen nemen. Toptoestel !

dan1301 18-08-2014

Pluspunten:
- Scherpe heldere foto's
- Scherm goed zichtbaar bij zonlicht
- Snelle autofocus bij daglicht
- Veel instelmogelijkheden en creatieve modi
- Lichtgewicht
- F1.8 (achtergrondblur mogelijk)
Minpunten:
- Scherm krasgevoelig
- Sluitklepjes voor lens haperen soms (meegmaakt bij zeer warm weer)
- Diafragma beperkt tot F11 waardoor beperkte creativiteit met diafragma en sluitertijd. Dat is dan wel weer mogelijk met DSLR.
- Batterijduur haalt geen 200 foto's indien men af en toe kijkt naar foto's op scherm.

Ruben Vanes 04-08-2014

M'n verwachtingen van dit toestel waren hoog na het lezen van vele reviews. Sony stelt absoluut niet teleur: de bediening en fotokwaliteit is uitstekend, zelfs in auto-modus krijg je een prachtig resultaat. Indien je je een beetje verdiept in fotografie haal je hier echter nog veel meer uit, dankzij de PASM modi die intuïtief te bedienen zijn. Dankzij de snelle lens zijn de foto's die ik bij weinig licht heb genomen verbluffend, zeker als je het compacte formaat van de camera bekijkt!

Het enige minpuntje dat ik heb is dat het menu niet altijd even overzichtelijk en duidelijk is, een update zou dit kunnen behelpen.

Kortom, wil je een camera die nog net in je broekzak past maar wel speelruimte biedt om je te verdiepen in de fotografie én toelaat fantastische foto's te trekken, dan is de RX100 M2 de nummer 1 op je lijst.

capturingnoise 04-08-2014

Ik kocht deze camera specifiek als compacte aanvulling voor mijn DSLR en hij lost de verwachtingen meer dan in.

De beeldkwaliteit is zeer indrukwekkend en zeker vergelijkbaar met een mid-level DSLR. Het feit dat het ook mogelijk is om in RAW te trekken maakt het bewerken in Lightroom of Aperture ook een pak makkelijker.

Als je niet veel van camera's kent kan je perfect mooie foto's in 1 van de 2 'auto' modes trekken maar de echte kracht zit hem natuurlijk in de 'Manual' mode. Jammer dat er er weinig fysieke knoppen op de camera zijn want het vergt veel handelingen om instellingen zoals iso, sluitertijd en diafragma aan te passen.

LeoSchauwers 04-08-2014

Klein toestel, maar maakt foto's op reflex-niveau.Handig
om mee te nemen op reis ... geen gezeul meer met zware
body's en lenzen. De automatische instellingen leveren
kleurechte en haarscherpe beelden op. Nog geen seconde
spijt gehad van deze aankoop. Mijn Sony reflex A65
houd ik nog wel om beelden te schieten in extreme
omstandigheden.

Demaertelaere 24-07-2014

Zeer handig en een sterke behuizing
Veel mogelijkheden. wij zijn op reis geweest en hebben
zeer veel fotos genomen als test naar kwaliteit
Resultaat prachtig
Zeer tevreden maar moet nog veel leren mee werken

mini 30 24-07-2014

prachtig toestelletje, klein en compact, zeer aangenaam in het gebruik, sterke langlopende batterij en supermooie beeldkwaliteit, prima produkt, dank u Sony

d-peters 24-07-2014

Zeer heldere en scherpe beelden dankzij de grote chip.
Veel quasi professionele mogelijkheden, in een toch nog compact toestel.
Het beste compacte toestel dat momenteel op de markt is!

Plaffe 15-07-2014

Goed fototoestel met alle mogelijkheden. De functietoets gebruik ik veel om ISO, Witbalans en exposure compensation in te stellen. Aparte knoppen voor deze functies had volgens mij handiger geweest, maar dit is een lekker compact toestel, dus kan je niet alles hebben.
Kleuren zijn zeer mooi, dynamisch bereik zeer groot. Foto's van een avondshow in een openlucht theater zijn geweldig: ISO 12800 laat toe om met korte sluitertijden te werken en zeer goede actiefoto's te nemen, ondanks de slechte lichtomstandigheden.
4x zoom had voor mij meer mogen zijn, maar de kwaliteit en resolutie van de foto's is zo goed, dat je zonder problemen een stuk uit een foto kan snijden.