De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Coolpix P950 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

c**s@h**l.be 20-10-2023
Geschreven voor: Nikon Coolpix P950

Ik zocht een fototoestel om mijn oude Nikon D-70 te vervangen.
een van mijn vereisten was om zo weinig mogelijk lenzen te moeten wisselen, iets waaraan de coolpix dus voldeed.

Volgens sommigen valt hij nogal zwaar uit, zeker het andere model de P1000 welke nog wat zwaarder is. Maar dit ondervond ik niet als een hinder het gewicht is nagenog identiek aan mijn D70 met een telelens.

Het toestel ligt goe in de hand, de zoom is meer dan ik verwachte echt een aanrader. De plaatsing can de vrschillende knoppen vraagt wat gewenning doordat ze andere functies hebben dan op mijn D-70.
De foto's die ik al kon maken met wat minder goede licht omstandigheden, in bv een kerk, zijn uitstekend zelfs zonder flits.

Een minpuntje is de baterijlader, de batterij moet in het toestel zitten en het toestel wordt aan de lader gekoppeld. Je kan dus niet gelijktijdig een batterij laden en foto's nemen. Koop dus zeker een aparte lader als je meerdere batterijen wilt gebruiken.

De video functie gebruikt meer batterij dan verwacht dus is een tweede batterij zeker een aanrader

Al bij al nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop via Kamera Express

c**s@h**l.be 17-10-2023

Nikon coolpix een aanrader

Geschreven voor: Nikon Coolpix P950

Ik zocht een fototoestel om mijn oude Nikon D-70 te vervangen.

Al bij al nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop via Kamera Express

Pluspunten

• zoom functie
  • scherpte
  • gevoeligheid

Minpunten

• geen aparte batterijlader