Sony Cyber-shot TX DSC-TX30 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot TX DSC-TX30 blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

snowboarder_girl 18-01-2014

Heb dit toestel speciaal gekocht omdat ik graag snorkel en aangezien dit een waterdicht toestel is zou het dan ook ideaal moeten om tijdens het snorkelen prachtige onderwaterfoto's te nemen....
Maar zo is het niet!! De eerste dagen van onze reis verliep alles prima. Elke avond spoelde ik men toestel grondig om het zeezout eraf te halen... Maar de voorlaatste dag ging het fout, er was water ingelopen tijdens het snorkelen! Alles was afgesloten zoals het hoorde en toch was er water ingelopen??? Gevolg... Helemaal verroest vanbinnen en gedaan met foto's... Toestel was helemaal stuk!! Thuisgekomen ben ik onmiddelijk naar de winkel gereden waar ik het toestel heb gekocht en zij hebben het naar sony gestuurd.... 14 dagen later krijg ik telefoon van de winkel met de melding dat sony het toestel had terug gestuurd met papieren erbij dat het mijn fout is dat er water is ingekomen!!! En dat ze daarom geen nieuw toestel geven onder garantie!!! Bull shit is dit... Ik heb wel degelijk elke dag mijn toestel gespoeld en alles was elke keer goed afgesloten zoals het hoorde... Sony krijgt aan mij nog niet het kleinste prul meer verkocht!! Om het geld in hun zakken te steken zijn ze snel maar als er iets mankeert wijzen ze jou met de vinger en valt het niet onder garantie alhoewel het internet vol staat over klachten van waterschade met dit toestel!!!

ivan1 26-11-2013

Jammer dat Sony zo'n markt laat liggen... Heelwat fotografen zouden graag een toestel kopen dat NIET stuk gaat op vakantie.

Ik vraag me ook af hoe je nu onder water gaat filmen met een touchscreen ??? Succes in elk geval !

Ik heb hem van mijn lijstje geschrapt want ik zoek een DEGELIJK toestel, geen speelgoed...
De vormgeving en het gewicht sprak me wel aan. De degelijkheid, het gebruiksgemak en de beeldkwaliteit zijn echter ondermaats.

Liess. 19-03-2014

De touchfunctionaliteiten werken even goed onder water als boven water, al ben ik wel geen fan van een touchscherm. Het gebruiksgemak vind ik super. In 2 seconden tijd is de camera aan en heb ik een foto getrokken...
Ik sukkel wel nog met de functy magnifying glass, want wanneer de flits aanstaat trekt hij wazige beelden hierdoor. Het volstaat om dan een punt aan te duiden waarop hij moet scherpstellen en dan lukt het wel. Persoonlijk denk ik dat dit aan mijn toestel ligt, want ik denk niet dat dat al altijd zo is ...

Yargo 26-11-2013

Ik heb de TX-30 nu enkele dagen in bezit en dit zijn mijn ondervindingen:

Het is een pareltje om naar te kijken, maar daarmee is ook gewoon alles gezegd. Hij is erg mooi en dun dus makkelijk om in je zak te steken. Jammer genoeg zijn de foto's genomen met dit toestel van een erg lage kwaliteit! Er zit een aanzienlijke hoeveelheid ruis op alle foto's en de randen zijn gewoon niet scherp maar korrelig. Verschillende scenes geprobeerd telkens zelfde uitkomst!

Het is tof om een groot scherm ter beschikking te hebben maar dit gaan wel ten koste van de ergonomie. Je kan namelijk moeilijk je duim kwijt op het toestel.

Krasbestendigheid van het scherm: 0/10. 2 dagen in gebruik en gewoon los in een jaszak zonder andere zaken in en er staan al kleine krasjes op het scherm. Voor een toestel die wordt verkocht als robuust is dit gewoon een schande!

Ik heb hem nu niet mee in het water genomen maar uit verschillende verhalen op internet blijkt dat het toestel lang niet zo waterdicht is als Sony claimt. Daarbij komt ook nog eens dat ze moeilijk doen over de garantie indien je waterschade hebt.

Met andere woorden: Een camera die mooi is om naar te kijken maar verder een slechte koop zeker voor het geld dat ze ervoor vragen. De mijne gaat in ieder geval terug voor een refund!

Liess. 19-03-2014

VOlgende foto heb ik getrokken met de TX30, ik was er zeer tevreden van: