Panasonic Lumix DMC-LX7 zwart

Maximale resolutie
5472 x 3648 pixels
Canon PowerShot G7 X Mark II zwart

Cieco 30-09-2014 Product kwartaal in bezit

Ben zeer tevreden over deze camera met zeer goede HD video kwaliteit ook bij weinig licht zoals s-avonds bij feestjes. Alleen jammer dat na 30min filmen de camera automatisch stopt. Dat zou je eigenlijk moeten kunnen instellen. Maakt mooie kleurechte foto`s en ook de time-lapse functie is leuk, dit is wel wat sober qua instellingsmogelijkheden.
Verder helemaal dik tevreden.

Kortom, deze camera is zijn prijs echt dubbel en dwars waard!!!

huib34 28-09-2013 Product paar dagen in bezit

Uitstekende lichtgevoelige camera met een hoge prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb zelf ook een nikon d7100 met professionele lichtgevoelige lens maar als vakantiecamera kan de lumix een aardig alternatief bieden. als je in zoomt op posterformaat zie je wel het verschil tussen 24Mb en 10 Mb in scherpte terug maar ja het prijs verschil is hier ook naar.

peterbalmoral 29-10-2012 Product paar dagen in bezit

De LX7 gebruik ik (naast de Nikon D7000) als ik geen zware tas met fotoapparatuur wil meesjouwen. Was zeer tevreden over de voorgangers waarmee ik heb gefotografeerd: LX2, LX3 en LX5. Waarom? Voldoende compact, zeer goede bouwkwaliteit (al die jaren geen storing of ander probleem gehad) veel instelmogelijkheden en vooral de prachtige Leica lens. De 24mm groothoek is voor mij essentieel. De LX5 heeft het allemaal. Waarom dan toch overgestapt naar de LX7? Deze heeft een aantal verbeteringen t.o.v. de LX5: met name de 1.4 lensopening, minder ruis bij hogere iso-instellingen, sterk verbeterde videomogelijkheden, idem beeldscherm + nog wat kleinere voorzieningen.
Ben weer bezig de voor mij beste instellingen te zoeken. Starten met de default instellingen in A leverde (zoals gebruikelijk) nogal vlakke beelden op. De iAutostand werkt overigens voortreffelijk en geeft mooie plaatjes. Het is inderdaad een "intelligente" stand. Wil toch mijn eigen aanpassingen doen. Zoek weer naar de romige, vrij zachte kleuren die ik op de LX5 had bereikt. Ben niet te beroerd om in iPhoto of Photoshop wat aanpassingen te doen, maar werk bij voorkeur in jpeg en wil graag dat de foto's "out of the camera" meteen goed zijn.
Minpunten? Tot nu toe geen echte minpunten. De LX7 is wat zwaarder en een tikkeltje groter dan de LX5. Dat merk je, maar het zal wel wennen. Jammer vind ik dat de panoramafunctie niet zo goed werkt als op de Sony camera's (Nex 5n, 7 en RX100). Er zitten soms verticale strepen in de panorama's. Ik verwacht dat Panasonic dit probleem via een firmware update nog gaat oplossen.