Sony Cyber-shot RX100 digitale compactcamera zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 269 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot RX100 digitale compactcamera zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

piern 28-01-2019

scherpe foto's

de camera maakt scherpe foto's en heeft ook een scherp display
de zoeker maakt het fotograferen gemakkelijk, maar ook in moeilijke posities kun je goed uit de voeten met het kantelbaar scherm. Er is een gemakkelijke methode om de foto's via Wifi op te slaan.

Pluspunten

• grote sensor
  • gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• geen GPS

Ann&Koen 01-05-2015

De foto's zijn aan de donkere kant. De camera is minder gebruiksvriendelijk dan geanticipeerd. Het formaat is wel handig maar het ontwerp is niet zelf-verklarend, je moet de handleiding lezen.

Ikke1337 23-03-2015

Na het lezen van zeer goeie reviews, mij een RX100 MK1 aangeschaft alhoewel er ook al een MK3 ondertussen van op de markt is.

Qua design, is hem prachtig! Compact en zeer degelijk.

Mogelijkheden voldoende zoals manueel, raw, ... Ontbreekt wel wifi.

Momenteel zijn er ook veel aanbiedingen rond de 300euro en voor dat geld,vind je niet beters als je kwaliteit + compact + zoom wilt!

Ik kan hem enkel aanraden, ook voor degene die een DSLR hebben om dit hiernaast te gebruiken.

Luc Lammens 28-02-2015

Een heel degelijk toestel, geschikt zowel voor een beginner als voor een eerder gevorderde gebruiker. Heel veel manuele instelmogelijkheden, een heel lichtgevoelige lens en een vrij grote sensor zorgen voor heel mooie foto's. Ik ben heel tevreden over de aankoop.

JowanDW 26-02-2015

de RX100 is zeker qua prijs/kwaliteit een fantastische camera, geweldige kwaliteit foto's (ook belichting en kleur), TOPlens!

Thomasph 19-02-2015

De Sony RX100 is een zeer goede compact camera. Ik gebruik normaal altijd een DSLR maar sinds ik deze camera heb, merk ik dat ik vaker en vaker mijn slr thuis laat. De fotokwaliteit moet niet onder doen en praktisch alles is mogelijk qua instellingen.
Enkel qua degelijkheid maak ik mij soms een beetje zorgen. De camera voelt redelijk fragiel aan en is nogal 'glad'. Ik raad dan ook aan om een grip ervoor te kopen.

Benjamin 1951 18-02-2015

Bij uitstap,kleine verplaatsing of korte vakanties voel ik me als gebruiker van de sony SLTA-99v full frame ( met SAL 24-70 Zeiss f 2.8) soms in mijn beweging beperkt,lees zwaar beladen. Ik kan nu eindelijk vrij vlug gebruik maken om toch die kwaliteit snapshot vast te leggen. Dit toestel met zijn 1.0 (bijna ruisvrije sensor) en lens (f 1.8) scoort gewoon super, en dit zonder probleem tot iso 1600 .Weliswaar uitloop model, maar moet niet onderdoen voor vervanger MK111 of Canon GX1 .Nieuw model heeft een RX sensor aan boord, die in minder licht omstandigheden beter zou scoren; kan ik niet meten of weten. Model dsc RX 100 doet gewoon in bijna ALLE licht omstandigheden wat van hem wordt gevraagd: goede beelden maken. Ik heb video enkele malen geprobeerd en ook hier is de kwaliteit super .
Gewoon een "uitloop" aanrader .Als je goed uitkijkt kan je dit model voor < 350 euro binnenhalen. Ik kocht ook nog de extra grip erbij samen met de screenprorector; toestel is nu compleet

Krak 12-02-2015

Deze Sony is zeer gemakkelijk om mee te nemen (in jaszak of handtas). Het apparaat biedt héél veel mogelijkheden! Het is zeer handig bij citytrips of in musea. Bovendien heb je heel scherpe beelden en kun je nog prachtige foto's maken bij schemerlicht!

De Cock Noël 11-02-2015

Kwaliteit foto's zijn schitterend. Heel veel mogelijk-heden, al is het in het begin wel zoeken om al die mogelijkheden optimaal te benutten. De flitslamp is wel niet handig geplaatst. Maar het is een prachtig toestel.

GW80 10-02-2015

Na lang wikken en wegen heb ik mijn versleten panasonic dmc fz-28 vervangen door de sony rx100. Ik was op zoek naar een toestel dat kwalitatief hoogstaande foto's kan produceren, met veel instelmogelijkheden en tegelijkertijd compact zodat ik het overal makkelijk kan meenemen. Verwisselbare lenzen zijn aan mij niet besteed vanwege teveel gedoe. Uiteindelijk dus gekozen voor de rx100 omdat dit toestel aan al deze vereisten voldoet en bovendien zeer veel lovende recensies krijgt op het internet. Dankzij een uitverkoopactie bij mediamarkt in combinatie met een cashback-actie van sony viel ook de prijs (238 euro) zeer goed mee. De derde generatie van de rx100 heeft ongetwijfeld enkele extra troeven maar deze zijn voor mij onvoldoende om de fors hogere prijs (699 euro) te verantwoorden.
Tot op heden heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. De foto's zijn erg goed van kwaliteit, ook bij moeilijke lichtomstandigheden. Ook kan je er heel mooie filmpjes mee maken. Het toestel heeft enorm veel instelmogelijkheden die elke hobbyfotograaf zullen bekoren. Een aanrader!

Rik Wauters 10-02-2015

Ik heb de Sony Cyber-shot DSC-RX100 nu ongeveer een tweetal weken in mijn bezit. Ondanks het feit dat toestel het zeer compact is, biedt het verbazend veel mogelijkheden. Het heeft toch een hele tijd geduurd vooraleer ik alle functies min of meer onder de knie had. Ik heb ondervonden dat de foto’s enorm scherp zijn, en dat het dank zij de grote sensor blijkbaar ook mogelijk is om in minder gunstige omstandigheden toch nog goede resultaten te bereiken. Het toestelletje is bovendien zeer degelijk uitgevoerd. Ik heb tot nu toe niets dan voordelen gezien, ik vind het fantastisch dat je op reis in plaats van een rugzak vol fotomateriaal enkel een compact toestel nodig hebt om in de meeste omstandigheden schitterende foto’s en films te maken. Omwille van dit alles ben ik zeer tevreden met mijn aankoop.

Gieb 09-02-2015

De RX100 is een zeer degelijke, robuuste compactcamera. Het beeld is zeer scherp, ook in het donker. Dit komt deels door de grote sensor, deels door het iets hogere gewicht van de camera, waardoor hij stabiel in de hand ligt.
Het is een zeer handzame camera om altijd bij je te hebben, met een kwalitatief hoge, lichtgevoelige lens.

Krak 09-02-2015

Lieven Verdonck 09-02-2015

Geupgrade van een WX300 (wegens diefstal). De RX100 is een wereld van verschil: robuuster, uitgebreider qua opties & schitterende foto's. Kost meer dan bvb de WX-reeks, maar is kwalitatief een trap hoger & m.i. de meerprijs waard.

De professionele fotograaf die, naast een DSLR ook een point-&-shoot wilt, niet verder twijfelen.

Benjamin 1951 09-02-2015

Marc-H 26-01-2015

Ik gebruik het toestel voor familie en vakantie foto's. Ik hoef geen grote zoom en wou geen lompe DSLR.

. Ligt niet zo goed in de hand. Ben bang om het aan mijn kinderen te geven. Koordje kan niet aangespannen worden.
. Panorama's zijn niet vlot te maken.
. Hoek mocht wat groter.

. Handig toestel, in 'scene' modus kan je bvb door aan de ring te draaien makkelijk van scene veranderen.
. Goede prijs.
. Uitzonderlijke portretfoto's! 'Bokeh' is aanwezig :)

Aanrader!

Lilia1963 20-01-2015

De Sony DSC-RX100 is een mooi toestel met HEEL veel functies, handig om overal mee te nemen, past in je jas- en/of broekzak en is licht.
De foto's zijn van hoge kwaliteit, ook bij weinig licht.
Minpuntje is de flitsknop die opspringt waar je de camera vasthoudt, zeker voor een linkshandige en het feit dat er geen echte gebruiksaanweizing in de verpakking zit, deze is wel te vinden online bij Sony.
Besluit: een echte aanrader.

marcin05 19-01-2015

klein met een enorm potentieel
snel
gebruikersvriendelijk
zakformaat
goede batterij
uitgebreide opties

KiemSies 12-01-2015

Ik ben enorm onder de indruk van de gebruiksvriendelijkheid, compactheid en kwaliteit van dit toestel. Een leek zijnde in de fotografie, had ik toch de werking snel onder de knie dankzij het logisch uitgekiende menu. Deze camera beschikt over twee automatische menu's, waarvan de 'gold' uitstekende resultaten geeft. Hiervoor moet je je camera wel enkele seconden te tijd geven om de beelden te verwerken, waardoor je niet meteen verder aan de slag kan. Wat betreft de bewegende beelden; mijn mac 10.5 kan AVCHD-formaat niet omzetten naar MP4 met het bijgeleverde play memories at home-programma (mac-software te oud), waardoor ik enkel in MP4 kan filmen. Deze camera beschikt ook over een ring aan de lens waardoor je snel aanpassingen kan doorvoeren. Het is een handige feature maar eentje die ik zelf niet vaak gebruik. Over het algemeen ben ik enorm tevreden over deze camera: een ideale opstap naar een eerste high-end pocketable camera!

Patrick Dirickx 10-01-2015

Prachtig toestel met enorme mogelijkheden ondanks (dank zij) zijn kleine vormgeving Hartelijk dank voor deze vlotte aankoop

Marcvdc1 08-01-2015

Fantastisch toestel.

kwaliteit foto: zeer goede lens gecombineerd met zeer goede chip maakt dat je met dit toestel bijna professionele foto's kunt nemen

mogelijkheden: enige minpunt is dat er geen GPS in zit zodat je geen geo-tagging kunt doen.

Heb met het toestel door Africa getrokken en alles werkte perfect. Zelfs in zeer stoffige omgeving

Albert Hamel 30-12-2014

Behalve de eerder “trage” f 4,9 op het zoomeinde niks dan lof voor dit geweldig kleinood. De relatief grote sensor zorgt voor een uitstekende beeldkwaliteit, een hoge resolutie met een prachtige detailwerking en zeer weinig ruis, zelfs bij de hogere iso-waarden. Dit allemaal in een solide metalen behuizing waar mijns inziens enige extra grip vooraan wel ontbreekt. Dit compactcameraatje, dat past in een broek- of vestzak, blijkt een prima aanvulling of zelfs een vervanger te zijn van mijn reflextoestel. De eerste 40-60 afdrukken zien er fantastisch uit en ook de video-kwaliteit vind ik zeer goed. Aan de huidige prijs is dit zeker een aanrader.

Geri23 29-12-2014

Prima fototoestel. Heeft veel mogelijkheden maar is niet altijd even makkelijk in gebruik.Ligt redelijk goed in de hand. Het kunnen fotograferen in RAW is een pluspunt. Jammer dat de zoom niet iets langer is. De video werkt prima en geeft mooie beelden. De bijgevoegde handleiding mocht iets uitgebreiden zijn. Een volledig is wel beschikbaar via het internet. Tevreden over de aankoop.

Stuske 53 24-12-2014

Een geweldige camera in een compacte behuizing, met een uitstekende zeis lens. Echt een camera voor overal en altijd bij te hebben.

omja 24-12-2014

Het toestel is kleiner dan ik dacht (handig in jas-of broekzak), niet te zwaar, en heeft ontzettend veel instellingen, die ik nog niet allemaal onder de knie heb, maar de twee automatische standen (Slim en Superieur) leveren prachtige natuurlijke foto's, ook bij weinig licht en zonder flits.
De camera heeft ook een zeer goed werkende 'steady' functie voor foto en video.
De 3,6 X zoom is misschien ietwat beperkt maar met de digitale zoom heb je nauwelijks zichtbaar beeldverlies.
De bouwkwaliteit is degelijk, maar ietwat meer grip aan de voorkant was welkom geweest, het bijgeleverde polskoordje gebruiken is aangewezen.
Je kan ook foto's maken in RAW, en met de 32GB SDHC Extreme die ik erbij gekocht heb kan ik 1250 foto's of dik 4 uur film in de hoogste resolutie maken.
De batterijduur is goed, ik heb er wel een batterijlader een extra batterij bijgekocht, want laden via de camera is niet erg handig m.i.