Bosch PST 18 LI

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Test panel 8.5 apr 2020
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

TijlH 23-04-2021

Aanrader

Geschreven voor: Bosch PST 18 LI

Ik was wat sceptisch over een toestel met batterij maar deze jongen heeft mij duidelijk gemaakt dat dat helemaal niet nodig is.
Het toestel moet qua kracht niet onder doen voor een toestel met snoer.
Wel heb je het gigantische voordeel vaan volledig draadloos te kunnen werken.
Gedaan met een kabel die je door kun zagen, in de weg zit en hallo tegen heel mobiel zijn.
Je bent niet meer afhankelijk van een stopcontact.
Ik had al een aantal toestellen van de bosch one 4 all series en ben er super fan van.
Op die manier heb je meer dan voldoende batterijen liggen om al je klussen te klaren.
Eens je voldoende batterijen hebt kun je ook de baretool kopen want meesral best veel scheelt met hetzelfde toestel met batterij.

Of het zagen zelf het ik helemaal niets fout zeggen.
Het toestel doet perfect wat het beloofd.
Voldoende kracht, precies, niet te zwaar, makkelijk af te stellen en eenvoudig wisselen van zaagblad.
Door het ontbreken van het snoer ook heel wendbaar want er zit niets meer in de weg.
Enkel de afzuiging vond ik wat pover. Enkel op volle kracht vond ik dit voldoende goed werken.
Wat ik ook wat tegenvallen vind ik dat bosch slecht !1! zaagblad bij stak.
Dat vind ik persoonlijk wel heel magertjes.

Pluspunten

• kracht
  • mobiliteit
  • One 4 all

Minpunten

• prijs (met accu)
  • 1 zaagblad

Kristof 15-04-2021

stevige batterij goed toestel.

Geschreven voor: Bosch PST 18 LI

Ik heb deze decoupeerzaag nu enkele weken in gebruik.
Heb ze gebruikt voor kleine latjes, plinten, grote planken en paletten te zagen.
Het toestel zelf had weinig moeite om alles gedaan te krijgen!
Heb deze getest met een 2.5AH batterij en moet zeggen dat het net leek of het eindeloos meeging
Toestel heeft een klein vizier aan de voorkant wat je kan neer klappen zodat rechte lijnen zagen echt makkelijk word.
Helaas word deze geleverd met maar 1 zaagje dus een kleine tip bestel onmiddellijk een reserve setje bij je aankoop!
Komt in een handige koffer waar batterij en lader bij in kunnen.

Pluspunten

• Goede batterij
  • stevig toestel
  • Krachtig

Minpunten

• 1 zaagje meegeleverd

Saarke 13-04-2021

Super decoupeerzaag

Geschreven voor: Bosch PST 18 LI

Heb deze machine enkele weken mogen testen.
Wat ik er super aan vind is dat ze draadloos te gebruiken is, want anders is het vaak dat de kabel in de weg hangt en hem wel eens overjaagt.
Ook erg handig is de verlichting met het geleidingsplaatje, waardoor men veel gemakkelijk recht kan zagen.
Jammer dat er voor te testen geen ander type van zaagje bij zat, zodat we ook,het zagen in andere materialen konden proberen.
Handig zou zijn om een tweede batterij er bij te hebben, ondanks dat de batterijoplaadtijd vrij kort.
De machine kan ook gemakkelijk en goed opgeborgen worden in een stevige kunsstofkoffer.
Voor mij is dit een aanrader

Pluspunten

• Draadloos
  • Gewicht
  • Uitlijningsplaatje
  • Verlichting
  • Handige greep

Minpunten

• Tweede batterij

ThomasL 12-04-2021

Handige tool voor de occasionele klusser

Geschreven voor: Bosch PST 18 LI

Ik kan dit toestel enkel vergelijken met enkele decoupeerzagen die ik vroeger ontleende van vrienden als ik er eens een nodig had. Ik kan alleen maar zeggen dat dit toestel voor mij, in vergelijking met andere toestellen heel goed in de hand ligt. Ik vind het voldoende zwaar (sommige vroegere toestellen die ik gebruikte waren te licht, waardoor je er naar mijn gevoel te weinig controle over had) om het goed in de hand te kunnen houden. Ik vind de zaaglijn heel handig, in de klussen die ik er tot nu toe mee gedaan heb liet dit mij toe om veel nauwkeuriger en rechter te zagen dan met vorige toestellen. De batterij is voor wat ik tot nu toe gedaan heb ook ideaal. Ik zie andere reviews die spreken over een toestel dat te kort komt om een heel huis te verbouwen, persoonlijk denk ik dat dit een euvel is dat met een tweede batterij perfect op te vangen is.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Zaaglijn helpt
  • Bosch kwaliteit

Minpunten

• Tweede batterij zou leuk zijn voor grotere klussen

Stefan B 09-04-2021

Leuk toestel maar...

Geschreven voor: Bosch PST 18 LI

De batterij was op enkele minuten opgeladen en onmiddellijk klaar voor gebruik. Het toestel ligt lekker in de hand en het handvat is verwerkt in een schokdempend materiaal dat vibraties beperkt wat vooral handig is als je het toestel lang wil gebruiken. In het zaagblad is eenrood plastic houdertje voor je zaagbladen verwerkt.
Het zaagblad kan je op een hoek instellen zoals de meeste toestellen.
Verschillende soorten hout vormden geen probleem al had ik enkel eenzelfde mesje ter beschikking voor zowel harde houtsoorten (Buchenbach werkbladen 20mm en ceder 12mm) als zachte houtsoorten.
Mijn ervaring is echter dat voor dit soort werk een draadloos toestel (op 18V batterij) weinig voordelen biedt tegen 220V. Zeker als je de decoupeerzaag op een hoek laat werken.
Het is een leuk toestel maar eerder speelgoed voor de hobbyist dan voor regelmatig gebruik laat staan de professional.

Pluspunten

• Leuk design
  • Schokdempend handvat
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Beperkt vermogen 18V

Kimberly1993 08-04-2021

Heel goede zaag!

Geschreven voor: Bosch PST 18 LI

Bij het openen van een doos zag ik een handige opbergkoffer met klepjes om ze toe te houden. Bij het openen van de koffer zat de zaagmachine, op het eerste zicht zag deze er goed uit, stevig en met de batterij apart. Alle boekjes zaten ook in de koffer (instructies).
De zaagmachine voelt goed aan in de hand, weegt niet teveel en heeft een goede grip.
Ik heb hem gebruikt om enkele planken op maat te zagen. Dit ging zeer vlot! Je moet eerst de veiligheid induwen en dan gaat hij overal vlotjes door zonder problemen. Hij zaagt zeer recht en proper, hier kan ik niks negatiefs over zeggen.
De batterij gaat vol ongeveer 30 minuten mee wat echt wel fijn is. Als ik hem oplaad, duurt het niet lang om terug te kunnen starten, je kan namelijk zien op de oplader wanneer hij weer klaar is om te starten!
Voor mij een echte topper die ik nog goed ga kunnen gebruiken!

Pluspunten

• Goeie grip
  • Vlot
  • Lange batterijduur

Rutgerr 07-04-2021

Prima decoupeerzaag voor kleine klusjes

Geschreven voor: Bosch PST 18 LI

Prima decoupeerzaag voor kleine klusjes in huis op te knappen! Deze Bosch decoupeerzaag ligt goed in de hand en doet deze goed zijn werk. Kleine minpuntjes maken het geen premium toestel. Mindere punten zijn onder andere het zwakke lampje, minder evidente batterij weergave (je moet het toestel gebruiken om het batterijlampje te zien), de bouwkwaliteit van de koffer en het zaaglijnvizier (is niet echt handig maken). Tijdens mijn gebruik ging het toestel voldoende lang mee en ook het opladen ging vlot. De box wordt geleverd met batterij, oplader en zaagblad dus je kan direct aan de slag. Er is ook een houder voor zaagbladjes meegeleverd maar hier passen slechts twee zaagjes in. Je kan de zaagsnede eenvoudig instellen met een knopje aan de zijkant. Ook het veranderen van zaagblad is een fluitje van een cent. Kortom, dit is een prima toestel voor kleine klusjes, maar ik zou het niet aanraden om een heel huis te verbouwen of intensief te gaan gebruiken.

Pluspunten

• Vlot in gebruik

Minpunten

• Zwakke koffer
  • Batterijweergave

Olga 07-04-2021

krachtig met accu, ligt goed in de hand

Geschreven voor: Bosch PST 18 LI

Het is een fijne ervaring om een draadloze decoupeerzaag in handen te mogen hebben. Geen kabel in de weg, geen risico dat de kabel doorgezaagd geraakt Kleine klussen achteraan in tuin zijn nu mogelijk zonder een zware haspel/verlengkabel mee te sleuren. Eerst dacht ik dat de decoupeerzaag wat van kracht zou afgeven door het accu, maar hier ben ik heel erg van geschrokken, de kracht en duurtijd met de accu vallen heel goed mee, beter dan verwacht. De accu laadt heel snel op, wat ook een voordeel is. De aanknop, combinatie van twee , is in het begin soms wat zoeken, maar daar wen je wel snel aan

het is een heel handig toestel, niet te groot noch te zwaar in de hand liggend.

Het zaagblad is gemakkelijk te vervangen, je hebt geen extra sleutel nodig. Handig is ook de werkverlichting, die hier op een goede plaats staat(heb al eens gewerkt met een werkverlichting die niet handig gericht was). De voetplaat kan je verstellen om gemakkelijk in verstek te zagen.

zaagbladen zijn steeds mee in het opbergvakje. Er is spijtig genoeg maar één zaagblad meegeleverd, voor hout.

Ik ben best tevreden over deze accuzaag, zeker leuk is het draadloze eraan.

Pluspunten

• draadloos
  • opberging voor zaagbladen
  • zaagbladen gemakkelijk te vervangen
  • ligt goed in de hand
  • handig koffertje

Minpunten

• maar één zaagblad bijgeleverd

Celine1996 05-04-2021

fijne accudecoupeerzaag

Geschreven voor: Bosch PST 18 LI

Toen ik de decoupeerzaag uit de verpakking haalde zag ik meteen een strak design zoals we van het merk bosch gewoon zijn. Bij het machine zijn diverse boekjes bijgeleverd met de nodige uitleg. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van het product. Het gebruiksgemak ligt zeer hoog. Ik had om te starten nog heel wat planken liggen, in verschillende materialen, die ik wat kleiner wou zagen om te kunnen gebruiken in de haard of de vuurkorf en dit was in geen tijd klaar. Zelfs door de dikkere planken ging hij zeer vlot. De zaag heeft verschillende standen qua snelheid en intensiteit en deze moet je zelf aanpassen. Ik vond dat je aan het hout dat je doorzaagde voelde welke intensiteit het beste was. Qua batterijduur bleef ik een beetje op mijn honger zitten. In de zaag zit een bepaalde chip die het energiegebruik regelt en zou zorgen voor een langere looptijd, maar voor mij was het eigenlijk net te kort om een middagje goed te kunnen doorwerken. Langs de andere kant vind ik het dan wel weer fijn dat het draadloos is, zodat je niet met een draad moet rondzeulen. De batterij is trouwens heel eenvoudig op te laden in het laadstation dat mee geleverd is. Bij de decoupeerzaag zat één zaagje, dit hadden er voor mij wel 2 mogen zijn, zo een zaagje verslijt namelijk zeer snel en als het zaagje breekt terwijl je bezig bent kan je eigenlijk niet voort. Maar over het algemeen ben ik dus zeer tevreden!

Pluspunten

• Draadloos
  • design

Minpunten

• batterijduur

Wdl 123 03-04-2021

Degelijke decoupeerzaag

Geschreven voor: Bosch PST 18 LI

Ik heb deze decoupeerzaag de afgelopen weken getest. Ik had wel wat stevige werken te doen dus heb de decoupeerzaag echt hard laten werken. De decoupeerzaag ligt zeer goed in de hand en is niet heel zwaar. Ze kan makkelijk overal mee op genomen worden en aangezien het met een accu is heb je geen last van verlengsnoeren. Het zaagblad dat er bij zat was zeer goed en ging vrij vlot door verschillende diktes van hout. Je hebt de mogelijkheid om ze te verstellen onder een hoek maar dit ging niet zo goed de verschillende standen kwamen niet perfect overeen met de juiste hoek. Hoewel ik hier niet echt last van had omdat het bij mij niet om precisie werk ging kan dit voor andere werken wel lastig zijn. Na een langere tijd werken was de batterij bijna leeg en moest ik wachten om op te laden. Een tweede accu zou wel handig zijn want opladen tot 80% duurt toch wel even. Dit is een zeer handige machine om thuis met te klussen maar in mijn ogen minder geschikt voor de grotere klussen. Ook voor onder hoeken te zagen vond ik deze iets minder. Een aanrader voor de handige Harry die geregeld een kleine klus te doen heeft.

Pluspunten

• Licht en ergonomisch
  • Zaag makkelijk te vervangen

Minpunten

• 2 de accu zou handig zijn
  • Niet voor grote klussen