Bosch EasySaw 18V-70 (zonder accu)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch EasySaw 18V-70 (zonder accu) op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

louiseprivee@gmail.com 10-02-2022

Bosh easysaw 18v-70

Leuke zaag kan er goed mee overweg.
Heb mijn hek er mee gezet ging geweldig
Niet zwaar in de hand makkelijk beweegbaar

CharlotteV 07-02-2022

Efficiënt toestel

De Bosch Accudecoupeerzaag is een echt lichtgewicht waarmee je toch niet moet inboeten op zaagkracht. Zelfs dikkere planken zaagden als een speer. Door dit lichte gewicht is hij makkelijk in gebruik. Door gebruik te maken van een oplaadbare 18V batterij moet er niet gesjouwd worden met een verlengsnoer. Zo zit de kabel nooit in de weg tijdens het zagen alsook kan je de klusjes overal uitvoeren. Ook kan ik vertellen dat de batterij een lange levensduur heeft. Het zaagblad zat in 1 klik vast. Het hout dat ik ermee gesneden heb, ging mooi in een rechte lijn. Ik had niet het gevoel dat het toestel te ‘licht’ was voor het hout ermee te zagen. De snelheid van de zaag kan je mooi opbouwen zonder af te boeten op kwaliteit. Je blijft mooie rechte stukken snijden.
Doordat het toestel klein is, ligt het makkelijk in de hand. Toch staan de beveiligingsknop en de aan/uitknop mogelijks ver uiteen voor een vrouwenhand. Ook is het toestel vlot op te bergen want het neemt niet veel plaats in beslag. Het kan gewoon terug in de meegeleverde papieren doos. Een leuke opbergbox zou het helemaal afgemaakt hebben. Minpuntje is dat er geen extra accessoires bijzaten zoals bijvoorbeeld een beschermingskapje.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Klein
  • Batterij + levensduur

Minpunten

• Geen beschermingskapje (accessoire)

ThomasL 26-01-2022

Goede decoupeerzaag voor hobbyklussers.

Ik heb deze decoupeerzaag enkele weken in gebruik en ben er zeer tevreden over. De werkjes die ik ermee gedaan heb zijn allemaal goed verlopen. Het toestel ligt zeer prettig in de hand, ik heb ook het gevoel dat ik het toestel altijd goed onder controle heb. Mijn indruk is niet dat het toestel echt veel trilt, als het materiaal dat je zaagt goed vast ligt, dan voel je bijna niet dat je aan het zagen bent. Je kunt ook heel makkelijk de snelheid regelen met de variabele knop, waardoor het handig is bijvoorbeeld als je een hoekje of ronding wilt uitzagen. Voor wat ik de decoupeerzaag tot nu gebruikt heb is de accuduur zeker voldoende. Ik vindt alleen de acculader die erbij geleverd wordt een beetje “speelgoedachtig”. Als ik deze vergelijk met de lader die bij mijn schroefboormachine van Bosch zit, dan is dat toch een wezenlijk verschil. Maar voor de rest is dit een toestel dat zeer goed is voor de hobbyklusser.

Pluspunten

• Draadloos
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Oplader vindt ik wat te licht

Cit 26-01-2022

Goeie prijs kwaliteit verhouding

Ik heb het product gekozen omdat ik een hout hok moet klussen gemaakt uit vele planken. Doordat het buiten was leek mij een accu versie erg handig. De Bosch EasySaw doet wat hij moet doen en is goed in de omgang. De power van de accu was voldoende om een goeie dag mee te gaan en werkte naar behoren. De doos was compleet met alle benodigdheden echter sprak het apparaat voor zichzelf waardoor je die niet eerst moest doorbladeren. Qua zagen deed die dit ook erg goed, niet minder dan een met een snoer. De zogenaamde richtkijker van de zaag is solide en vaak zie je dat die van plastic zijn en wel eens buigen. De snelheid is te veranderen door de knop ingedrukt te houden echter zitten er niet verschillende standen op. Ook kwam er geen koffertje bij de zaag wat wel jammer is maar gezien de prijs uiteraard niet te verwachten was. De safety is wel een beetje onnatuurlijk geplaatst waardoor je duim een gekke beweging naar voren moet maken om die in te drukken. Eenmaal ingedrukt kan je die wel loslaten waardoor het zagen makkelijk gaat.

Pluspunten

• Goeie accu
  • Gemakkelijk in omgang
  • Werkt relatief stil

Minpunten

• Safety button is een beetje stroef en onhandig
  • Had graag een koffer of opberg unit er bij gehad

boonenfl 23-01-2022

Degelijk basisapparaat

De Bosch EasyShaw was netjes verpakt en er zat een duidelijke handleiding bij. Ik raad de potentiële koper aan van tevoren goed na te denken welke accessoires hij denkt nodig te hebben want het basismodel is sober. Denk aan accu's en oplader, voetplaat, glijvoet enz.
Het apparaat is gemakkelijk te bedienen. Het verwisselen van het zaagblad is gemakkelijk. De inschakelblokkering opheffen vind ik een grove beweging die invloed kan hebben op de aanzet van je zaagsnede. Het regelen van de zaagsnelheid is prachtig. Het apparaat werkt zoals een apparaat moet werken; gemakkelijk in gebruik , veilig en met een goed eindresultaat, ondanks het ontbreken van accessoires.

Pluspunten

• Degelijk basisapparaat
  • Zaagbewegingen eenvoudig te regelen.
  • Zaagblad makkelijk te wisselen

Minpunten

• Inschakelblokkering wat grof
  • Sober uitgevoerd basismodel

BART 22-01-2022

Top zaag!!

Erg fijne zaag. Je kunt erg gemakkelijk het zaagblad er op en af zetten cq vervangen. Snelheid van zagen goed te bedienen. Geen snoer en de accu heeft voldoende power. Ik ben er erg tevreden over, voor prima prijs.

Pluspunten

• Snel zaagblad wisselen
  • Snelheid makkelijk en traploos te bedienen
  • Geen snoer
  • De accu is de standaard om hem op te plaatsen

Marco 22-01-2022

Nieuwe decoupeervriend

Waren wij nog wat in de rouw vanwege het overlijden van onze voormalige decoupeerzaag, werd de pijn toch al snel verzacht door de komst van onze nieuwe vriend, de Bosch easysaw! Leuk apparaatje op t eerste oog. En zeer welkom als je een halve nieuwe vloer hebt liggen. Hij is goed herkenbaar als een Bosch vanwege de kenmerkende groene kleur, hopen dat ie ook werkt zoals de nieuwe slogan belooft, like a Bosch! De eerste indruk van onze nieuwe vriend is goed: hij ligt er lekker in de hand en ook voor de wat kleinere handjes van mijn vriendin. De bediening is snel uit te vogelen, geen uitgebreide studieavond met een megadikke gebruiksaanwijzing nodig, daar hou ik van. Vooral het switchen in toerental is makkelijk. Met 1 druk op de knop regelt onze vriend het toerental. Enige minpuntje is dat zijn voetplaat wat lastiger in de goede stand komt. Hij komt gemakkelijker maar om de plaat stabiel te houden en dan mijn mijn andere hand het schroefje aandraaien is toch een uitdaging. Kan aan mijn motoriek liggen maar dit had ik graag anders bediend. Verder kan je lekker blazen op het zaagblad. Wat een goede zet is dat! Pfff en al het zaagsel zit niet meer in de weg! Prima nieuwe vriend dus, die vloer is nu snel klaar!

Pluspunten

• Blaasfunctie
  • Makkelijke bediening
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Zaagblad instellen is een beetje lastig

Michelle 21-01-2022

Fijne decoupeerzaag met goede accuduur

Ik was al een tijdje op zoek naar een decoupeerzaag. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de draadloze variant en ben erg blij met deze keuze. De accu gaat makkelijk een dagje zagen mee. Je hoeft niet tussen door opnieuw te laden. Maar op het moment dat de accu leeg is, is ie ook weer zo op geladen. Je kunt niet alleen dunne planken en balken zagen maar ook de dikkere planken en balken zijn goed te doen. De decoupeerzaag ligt prettig in de hand. Omdat de decoupeerzaag draadloos is hoef je ook geen rekening te houden met kabels etc. dus dat is zeker een plus punt. Het verwisselen van gaat makkelijk, snel en is een veilig systeem. Je schuift alleen dat gedeelte omlaag en kunt het zaagje er uit halen of er in doen. Dus geen gedoe met schroefjes los draaien.

Pluspunten

• accuduur
  • draadloos

m*******@h********** 20-01-2022

Bevalt me erg goed, leuke product

Het is een interessante en leuke product. Echt ideaal dat het draadloos is. Accu laad snel op en gaat lange tijd mee, echter nog geen exacte tijd kunnen aangeven hoe lang accu mee gaat. Mooi design, ligt fijn en goed in je hand, comfortabel en security (Knop aan zijkant ingedrukt houden en daarna gebruikknop indrukken) heeft zijn voordelen. Ten eerste vond ik het lastig, maar na een tijdje gebruiken ben ik tevreden met security.

Ideaal voor thuis gebruik en om te klussen.

Pluspunten

• Draadloos op accu
  • Comfortabel

Minpunten

• Geluid