Bosch EasySaw 18V-70 (zonder accu)

Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch EasySaw 18V-70 (zonder accu) op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

louiseprivee@gmail.com 10-02-2022

Bosh easysaw 18v-70

Leuke zaag kan er goed mee overweg.
Heb mijn hek er mee gezet ging geweldig
Niet zwaar in de hand makkelijk beweegbaar

CharlotteV 07-02-2022
  • Product gekregen

Efficiënt toestel

De Bosch Accudecoupeerzaag is een echt lichtgewicht waarmee je toch niet moet inboeten op zaagkracht. Zelfs dikkere planken zaagden als een speer. Door dit lichte gewicht is hij makkelijk in gebruik. Door gebruik te maken van een oplaadbare 18V batterij moet er niet gesjouwd worden met een verlengsnoer. Zo zit de kabel nooit in de weg tijdens het zagen alsook kan je de klusjes overal uitvoeren. Ook kan ik vertellen dat de batterij een lange levensduur heeft. Het zaagblad zat in 1 klik vast. Het hout dat ik ermee gesneden heb, ging mooi in een rechte lijn. Ik had niet het gevoel dat het toestel te ‘licht’ was voor het hout ermee te zagen. De snelheid van de zaag kan je mooi opbouwen zonder af te boeten op kwaliteit. Je blijft mooie rechte stukken snijden.
Doordat het toestel klein is, ligt het makkelijk in de hand. Toch staan de beveiligingsknop en de aan/uitknop mogelijks ver uiteen voor een vrouwenhand. Ook is het toestel vlot op te bergen want het neemt niet veel plaats in beslag. Het kan gewoon terug in de meegeleverde papieren doos. Een leuke opbergbox zou het helemaal afgemaakt hebben. Minpuntje is dat er geen extra accessoires bijzaten zoals bijvoorbeeld een beschermingskapje.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Klein
  • Batterij + levensduur

Minpunten

• Geen beschermingskapje (accessoire)

Niels8A 30-01-2022

Bosch EasySaw 18V-70

De prijs van het product is goed te noemen voor wat hij kan. De accu gaat lang mee. Nadeel is dat de accu los verkocht wordt en je dus niet een opberg doos hebt waar de accu en decoupeerzaak in kunnen, een gemiste kans daar je nu de decoupeer altijd los hebt van de accu als je hem opbergt. De machine doet zijn werk goed wel voor thuisgebruik indien je heel veel zaagt dan is dit niet de juiste machine daar hij ook maximaal balken van 9 cm aan kan. Is het een aanrader Ja zeker als je een decoupeer zoekt kleine verbouwingen en thuisgebruik

Pluspunten

• Accu
  • prijs

Minpunten

• Opbergdoos
  • Accu los verkopen

ThomasL 26-01-2022

Goede decoupeerzaag voor hobbyklussers.

Ik heb deze decoupeerzaag enkele weken in gebruik en ben er zeer tevreden over. De werkjes die ik ermee gedaan heb zijn allemaal goed verlopen. Het toestel ligt zeer prettig in de hand, ik heb ook het gevoel dat ik het toestel altijd goed onder controle heb. Mijn indruk is niet dat het toestel echt veel trilt, als het materiaal dat je zaagt goed vast ligt, dan voel je bijna niet dat je aan het zagen bent. Je kunt ook heel makkelijk de snelheid regelen met de variabele knop, waardoor het handig is bijvoorbeeld als je een hoekje of ronding wilt uitzagen. Voor wat ik de decoupeerzaag tot nu gebruikt heb is de accuduur zeker voldoende. Ik vindt alleen de acculader die erbij geleverd wordt een beetje “speelgoedachtig”. Als ik deze vergelijk met de lader die bij mijn schroefboormachine van Bosch zit, dan is dat toch een wezenlijk verschil. Maar voor de rest is dit een toestel dat zeer goed is voor de hobbyklusser.

Pluspunten

• Draadloos
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Oplader vindt ik wat te licht

Cit 26-01-2022

Goeie prijs kwaliteit verhouding

Ik heb het product gekozen omdat ik een hout hok moet klussen gemaakt uit vele planken. Doordat het buiten was leek mij een accu versie erg handig. De Bosch EasySaw doet wat hij moet doen en is goed in de omgang. De power van de accu was voldoende om een goeie dag mee te gaan en werkte naar behoren. De doos was compleet met alle benodigdheden echter sprak het apparaat voor zichzelf waardoor je die niet eerst moest doorbladeren. Qua zagen deed die dit ook erg goed, niet minder dan een met een snoer. De zogenaamde richtkijker van de zaag is solide en vaak zie je dat die van plastic zijn en wel eens buigen. De snelheid is te veranderen door de knop ingedrukt te houden echter zitten er niet verschillende standen op. Ook kwam er geen koffertje bij de zaag wat wel jammer is maar gezien de prijs uiteraard niet te verwachten was. De safety is wel een beetje onnatuurlijk geplaatst waardoor je duim een gekke beweging naar voren moet maken om die in te drukken. Eenmaal ingedrukt kan je die wel loslaten waardoor het zagen makkelijk gaat.

Pluspunten

• Goeie accu
  • Gemakkelijk in omgang
  • Werkt relatief stil

Minpunten

• Safety button is een beetje stroef en onhandig
  • Had graag een koffer of opberg unit er bij gehad

boonenfl 23-01-2022

Degelijk basisapparaat

De Bosch EasyShaw was netjes verpakt en er zat een duidelijke handleiding bij. Ik raad de potentiële koper aan van tevoren goed na te denken welke accessoires hij denkt nodig te hebben want het basismodel is sober. Denk aan accu's en oplader, voetplaat, glijvoet enz.
Het apparaat is gemakkelijk te bedienen. Het verwisselen van het zaagblad is gemakkelijk. De inschakelblokkering opheffen vind ik een grove beweging die invloed kan hebben op de aanzet van je zaagsnede. Het regelen van de zaagsnelheid is prachtig. Het apparaat werkt zoals een apparaat moet werken; gemakkelijk in gebruik , veilig en met een goed eindresultaat, ondanks het ontbreken van accessoires.

Pluspunten

• Degelijk basisapparaat
  • Zaagbewegingen eenvoudig te regelen.
  • Zaagblad makkelijk te wisselen

Minpunten

• Inschakelblokkering wat grof
  • Sober uitgevoerd basismodel

BART 22-01-2022

Top zaag!!

Erg fijne zaag. Je kunt erg gemakkelijk het zaagblad er op en af zetten cq vervangen. Snelheid van zagen goed te bedienen. Geen snoer en de accu heeft voldoende power. Ik ben er erg tevreden over, voor prima prijs.

Pluspunten

• Snel zaagblad wisselen
  • Snelheid makkelijk en traploos te bedienen
  • Geen snoer
  • De accu is de standaard om hem op te plaatsen

Marco 22-01-2022

Nieuwe decoupeervriend

Waren wij nog wat in de rouw vanwege het overlijden van onze voormalige decoupeerzaag, werd de pijn toch al snel verzacht door de komst van onze nieuwe vriend, de Bosch easysaw! Leuk apparaatje op t eerste oog. En zeer welkom als je een halve nieuwe vloer hebt liggen. Hij is goed herkenbaar als een Bosch vanwege de kenmerkende groene kleur, hopen dat ie ook werkt zoals de nieuwe slogan belooft, like a Bosch! De eerste indruk van onze nieuwe vriend is goed: hij ligt er lekker in de hand en ook voor de wat kleinere handjes van mijn vriendin. De bediening is snel uit te vogelen, geen uitgebreide studieavond met een megadikke gebruiksaanwijzing nodig, daar hou ik van. Vooral het switchen in toerental is makkelijk. Met 1 druk op de knop regelt onze vriend het toerental. Enige minpuntje is dat zijn voetplaat wat lastiger in de goede stand komt. Hij komt gemakkelijker maar om de plaat stabiel te houden en dan mijn mijn andere hand het schroefje aandraaien is toch een uitdaging. Kan aan mijn motoriek liggen maar dit had ik graag anders bediend. Verder kan je lekker blazen op het zaagblad. Wat een goede zet is dat! Pfff en al het zaagsel zit niet meer in de weg! Prima nieuwe vriend dus, die vloer is nu snel klaar!

Pluspunten

• Blaasfunctie
  • Makkelijke bediening
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Zaagblad instellen is een beetje lastig

Michelle 21-01-2022

Fijne decoupeerzaag met goede accuduur

Ik was al een tijdje op zoek naar een decoupeerzaag. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de draadloze variant en ben erg blij met deze keuze. De accu gaat makkelijk een dagje zagen mee. Je hoeft niet tussen door opnieuw te laden. Maar op het moment dat de accu leeg is, is ie ook weer zo op geladen. Je kunt niet alleen dunne planken en balken zagen maar ook de dikkere planken en balken zijn goed te doen. De decoupeerzaag ligt prettig in de hand. Omdat de decoupeerzaag draadloos is hoef je ook geen rekening te houden met kabels etc. dus dat is zeker een plus punt. Het verwisselen van gaat makkelijk, snel en is een veilig systeem. Je schuift alleen dat gedeelte omlaag en kunt het zaagje er uit halen of er in doen. Dus geen gedoe met schroefjes los draaien.

Pluspunten

• accuduur
  • draadloos

m**z@h**l.com 20-01-2022

Bevalt me erg goed, leuke product

Het is een interessante en leuke product. Echt ideaal dat het draadloos is. Accu laad snel op en gaat lange tijd mee, echter nog geen exacte tijd kunnen aangeven hoe lang accu mee gaat. Mooi design, ligt fijn en goed in je hand, comfortabel en security (Knop aan zijkant ingedrukt houden en daarna gebruikknop indrukken) heeft zijn voordelen. Ten eerste vond ik het lastig, maar na een tijdje gebruiken ben ik tevreden met security.

Ideaal voor thuis gebruik en om te klussen.

Pluspunten

• Draadloos op accu
  • Comfortabel

Minpunten

• Geluid

Marjan 18-01-2022

Krachtig en vertrouwd

Ik was van tevoren sceptisch over de Bosch EasySaw 18V-70, een draadloze decoupeerzaag met een accu. Maar hij doet niet onder voor de bedrade. Hij kan ook gemakkelijk op de achterkant neergezet worden. De accu doet het lang en laadt snel op, geeft aan hoe vol hij nog is en geeft het gemak van plaats onafhankelijk werken. Door de verstelbare voetplaat gaat in verstek zagen tot 45 graden makkelijk. Kijkend naar de veiligheid: om het apparaat te gebruiken moet je een ontgrendelingsknop ingedrukt houden, wanneer je de aan/uit knop loslaat staat hij direct stil. Hij heeft de mogelijkheid tot stofafzuiging en het apparaat heeft een beveiliging tegen oververhitting waardoor het toerental lager wordt en de leds gaan knipperen, dit is mij niet gebeurt. Het apparaat ligt prettig in de hand, niet te licht maar ook niet te zwaar waardoor hij wel stabiel blijft, maar je geen vermoeide hand krijgt. In het werken met mdf en vurenhout ervaarde ik geen enkel probleem. Hij vibreert niet enorm en het geluid valt mij ook mee. Verwisselen van zaagblad is heel gemakkelijk. Klein minpunt is dat er geen plastic afdekkapje bijgeleverd zit. Voorop zit alleen een metalen aanraak beveiliging.

Pluspunten

• Doet niet onder voor elektrisch

Minpunten

• Afdekkapje niet automatisch meegeleverd

b**j@g**l.com 16-01-2022

Goed product met een zeer hoge gebruiksvriendelijkheid

Gebruiksgemak is heel hoog. Wat een prettig apparaat. Vooral dat het apparaat draadloos is, is echt een pluspunt. Ik heb in het verleden voornamelijk bedrade decoupeerzagen gebruikt dan is er een op accu echt veel vriendelijker in gebruik. Daarnaast dacht ik dat de accu vrij snel weer leeg zou gaan maar niks was minder waar. Ik heb een laminaat vloer gelegd en dan is de accu echt prima capabel voor. Voor de zekerheid aan de lader gelegd in de pauzes en dan red je het al helemaal. Overige pluspunten zijn de blaasfunctie tegen het stof en het gemakkelijk vervangen van de zaagjes. Nadelen van het apparaat heb ik niet ervaren! Je krijgt dus echt waar voor je geld. Ik zou misschien een extra accu aanschaffen om te kunnen wisselen.

Pluspunten

• Gebruikt een accu
  • Blaasfunctie voor resten
  • makkelijk vervangen zaagjes

Minpunten

• je krijgt er geen accu bij

Peter 16-01-2022

Een echte Bosch!

Weer een top product van Bosch! Fijn dat Bosch continue doorgaat met het vernieuwen van producten. Vroeger heb ik een decopeerzaag met snoer gebruikt, maar het verschil is merkbaar. Ten eerste is een accu decopeerzaag heerlijk mobiel! Geen gedoe met snoeren en aansluitpunten. Daarnaast werkt de blaasfunctie ideaal. Vlak bij de zaagsnede is er geen zaagstof, je hoeft niet zelf te blazen om te zien waar je de lijn getekend had. Het verwisselen van de zaagbladen gaat ook erg makkelijk met een simpel click systeem. Er is geen schroevendraaier meer nodig om de zaagbladen vast te zetten. Daarnaast is het ook handig dat je de voetplaat in graden in kan stellen, al merkte ik wel dat de decopeerzaag dan wat meer danstte en ik moeilijker de uitgekozen lijn kon pakken in het eerste begin, daarna gaat het makkelijker. De decopeerzaag voelt ook rustig aan in de hand, je krijgt geen lamme handen van het trillen (na kort gebruik in ieder geval niet).
Al met al een hele vooruitgang met decopeerzagen die ik van vroeger gewend ben, dus wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• blaasfunctie
  • gebruiksgemak

Biggel 13-01-2022

Fijne lichte machine

De EasySaw is een fijne machine om te gebruiken. De machine maakt nauwelijks geluid en is licht in het gebruik. Door de trilling onderdrukking is het makkelijk om de zaaglijn te volgen.

Het wisselen van de zaagjes gaat heel makkelijk door het klik systeem.

Bij het starten met zagen kan de machine traploos geregeld worden door de knop minder ver in te drukken.

Voor de decoupeerzaag zijn verschillende accessoires beschikbaar (splinterplaatje, stofafzuiging, zaaglijncontrole). Helaas zijn deze niet standaard meegeleverd.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Geluidsarm
  • Trillingsvrij

Minpunten

• Geen accu geleverd
  • Maar één zaag meegeleverd

smika 31-12-2021

Een erg fijne draadloze decoupeerzaag

Een draadloze decoupeerzaag die tot 45 graden verstek kan zagen. Hij ligt erg fijn in de hand, waardoor je het zagen lang kan volhouden en niet tot nauwelijks kracht hoeft te zetten. Doordat deze decoupeerzaag draadloos is, kun je hem overal gebruiken. Als je meerdere producten van Bosch uit de draadloze lijn hebt, kun je de accu’s uitwisselen, waardoor je dus nog langer kunt zagen.

Een zaag is makkelijk te vervangen, door een eenvoudig klik systeem. Het verstellen naar verstek zagen is wat lastiger, maar eenmaal ingesteld werkt dit prima. Ik heb verschillende soorten hout getest en de machine kwam hier makkelijk doorheen. Er zijn natuurlijk ook andere zagen te verkrijgen om bijvoorbeeld keramiek te zagen.
Er zit ook een aansluiting op om een stofzuigerslang aan te sluiten. Ook is er rekening gehouden met de trillingen in het apparaat door middel van “Bosch Low Vibration”, maar heb hier zelf niet zo veel baat bij.

Al met al is het ene prima draadloze decoupeerzaag voor de gemiddelde doe het zelver.

Pluspunten

• accu
  • draadloss
  • alle soorten hout die ik getest heb

Minpunten

• 1 zaagje
  • 45 graden niet makkelijk instelbaar

f**t@g**l.com 30-12-2021

Blij met de Bosch EasySaw

De Bosch EasySaw doet zijn naam eer aan; Easy. Als je weet hoe het werkt is het super eenvoudig. Ik moest even opzoeken hoe ik het zaagje moest vervangen, maar als je dat weet is het zo gedaan. Gewoon de rode knop bij de zaag omhoog duwen met twee vingers en je haalt het zaagje er zo uit. We zijn net verhuisd en hebben alle vloerbedekking eruit gehaald op de zolder en de eerste verdieping en zijn daar nu laminaat aan het leggen. Ik was net begonnen toen mijn decoupeerzaag het begaf. Dus ik ben superblij met de Bosch. De andere had een snoer en deze heeft een accu, dus geen gedoe met snoeren of zoeken naar een stopcontact. Dat is al 1 belangrijk pluspunt voor mij. En die andere zaag had een afwijking, deze zaagt perfect recht. Ik heb nu een hele strakke laminaatvloer. De EasySaw is ook nog eens lichter dan de decoupeerzaag die ik eerst had. Al met al dik tevreden!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Prettig gewicht
  • Doet wat hij moet doen
  • Zaagt recht
  • Eenvoudig verwisselen van zaagje

Dennis 29-12-2021

Aanrader onder de instap decoupeerzaagmachines

Ik heb de Bosch EasySaw 70 gekregen om te testen. Ik had meteen ook een leuk project: een vogelhuisje. Het zagen van 18mm multiplex bleek een koud kunstje te zijn voor de Bosch, hoewel het gemis aan een pendelstand wel betekende dat het zagen wat langer duurde. Daarvoor kreeg ik wel een mooie, nette zaagsnede. Daarbij viel op dat de EasySaw weinig vibraties kende en dus lekker rustig in de hand lag. De gestanste voetplaat ziet er wat goedkoop uit en ziet er redelijk fragiel uit, maar werkt naar behoren. Een paar zaagsneden moest ik onder een hoek van 20 graden zagen en hoewel dit mogelijk is met deze machine, is het nauwkeurig afstellen van de hoek nogal lastig. Op 45 en 22.5 graden zit een nokje, dus die zijn makkelijk, maar 20 graden was nog niet zo eenvoudig in te stellen. Normaal zou ik dit gezaagd hebben met de invalzaag (het afstellen van de hoek is veel preciezer) maar eenmaal de hoek afgesteld was, deed de EasySaw het zonder problemen. Ik kreeg wel kramp van de motor vergrendeling. Deze moet je elke keer indrukken voor je kan gaan zagen, het is veilig, maar ik moet er wel aan wennen. Nu moet ik natuurlijk op zoek naar een nieuw project.

Pluspunten

• Licht, handzaam
  • Accu

Minpunten

• Geen pendel stand
  • Vergrendeling motor

Zaagmans 29-12-2021

Test product

Product getest:

De zaag wordt geleverd met slechts 1 zaagblad en zonder accu.
De accu is apart bij te kopen inclusief lader.

Deze decoupeerzaag ligt lekker in de hand en is lekker licht, dat is een groot voordeel als je er langdurig mee werkt.
Echter wordt het zagen wat instabiel juist door het lage gewicht en dat is jammer.
Zagen kan traploos instelbaar, dus langzaam zagen is geen probleem
Zoals gezegd is het zagen in zijn algemeenheid wat wiebelen en instabiel

Al met al vind ik het een leuke zaag voor de thuisklusser, maar wil je wat meer stabiliteit en stevigheid zou ik voor een ander product gaan

Pluspunten

• Licht
  • Licht fijn in de hand

Minpunten

• Licht
  • Instabiel

Marco Marco 29-12-2021

Goede decoupeerzaag voor de doe het zelfer

Ik was de gelukkige en mocht de Bosch decoupeerzaag een maand lang testen! De zaag werd geleverd in een stevige Bosch doos waar alles perfect in past. Zelfs de accu en de acculader waardoor je in één doos alles voor je klus bij je hebt.

De zaag heeft een mooi design en is kwa gewicht perfect. Niet te licht en ook zeker niet te zwaar. Doordat de zaag een accu heeft kan je overal zagen waar je wilt. Geen gezeur met verlengsnoeren voor als je buiten wilt zagen of dat het snoer in de weg zit.

Als je de zaagknop zacht indrukt maakt die minder toeren en is die wat rustiger. Als je hem hard indrukt zaagt die op hoge toeren, je kunt dus zelf bepalen hoe je wilt zagen.

Het plateau onder de zaag kan tot 45 graden draaien maar om het plateau te draaien heb je wel een schroevendraaier nodig. Ik zou het prettiger vinden als het een soort kliksysteem is waardoor je snel de graden kan verstellen. Het zaagblad is wel makkelijk te verwisselen. Er word maar één zaagblad meegeleverd en die is vrij grof. Ik zou het fijner vinden als er ook een fijn zaagje wordt meegeleverd zodat je voor elke klus een passend zaagje hebt.

De zaag blaast het zaagsel weg zodat je kan blijven zien waar je zaagt. Maar als je op volle toeren zaagt en wat grotere stukken overlegt zie je soms niet goed meer waar je precies zaagt.

Voor mijn werk bouw allerlei apparaten in zoals kookplaten en vaatwassers en moet ik soms een kleine aanpassing aan de keuken doen zoals een stuk van de plint afzagen of het gat waar de kookplaat invalt groter maken. Daarvoor is de zaag perfect.

Daarnaast kan je een stofzuiger aansluiten op de zaag zodat die het meeste hout opzuigt (zelf niet kunnen testen omdat ik geen passende stofzuiger heb)

Een leuke zaag voor de doe-het-zelvers maar mocht je heel de dag aan het zagen zijn zou ik een andere decoupeerzaag aanraden

Groetjes Marco Marco

Pluspunten

• Zaagblad makkelijk te vervangen
  • Goed gewicht om mee te werken
  • Draadloos
  • Accu laad snel op

Minpunten

• Plateau onder de zaag lastig in te stellen
  • Maar 1 zaagblad meegeleverd

Miccie 29-12-2021

Goede toevoeging aan het gereedschapsassortiment

Het is voor een klusser altijd fijn om een decoupeerzaag in huis te hebben. Ik gebruik het in vrijwel elk project. Al is het maar om restproducten in stukken te zagen en het makkelijker weg te kunnen gooien. Deze variant van Bosch doet het erg goed voor de prijsklasse. Een groot pluspunt is de mogelijkheid om de accu te vervangen als het op is. Een voorwaarde is dat je wel extra accu's hebt liggen maar dan kan je wel eindeloos doorgaan zonder dat je last hebt van draden die in de weg zitten. Als je al gewend bent om te werken met draadloos gereedschap zal je ongetwijfeld al een 18v accu in huis hebben.
Ik heb deze decoupeerzaag getest op verschillende soorten hout en het werkt in alle gevallen prima. Je moet natuurlijk niet verwachten dat je dikke blokken kan zagen, maar met geduld kom je een heel eind. Ik ben erg blij met dit type, het vult mijn gereedschap assortiment goed aan en raad het anderen zeker aan. Als je het wat vaker en serieuzer wilt gaan gebruiken dan is het het overwegen waard voor de Advanced decoupeerzaag van Bosch te gaan.

Pluspunten

• Vervangende accu
  • Kan verschillend hout aan